Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 56 takich materiałów
    Historia o Byku LAMBORGHINI – Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że Ferruccio Lamborghini zaczynał od produkcji traktorów. Sam jeździł przez pewien czas samochodem Ferrari. Anegdota głosi, że poirytowany częstymi awariami pojazdu, udał się ze skargą do samego Enzo Ferrariego. Spotkanie przybrało jednak burzliwy obrót, a urażony Lamborghini postanowił pokazać, jak powinno się konstruować sportowe samochody.
W 1963 roku powołał firmę Automobili Ferruccio Lamborghini SpA. A rok później do produkcji trafił jej pierwszy model - 350 GT. Samochód był bardzo lekki, jak na owe czasy. Jego nadwozie wykonano w oparciu o szkielet ze spawanych rur aluminiowych, do którego przytwierdzono cienkie aluminiowe blachy. Dzięki temu samochód o długości 4,5 metra i z dwunastocylindrowym silnikiem pod maską ważył jedynie tonę.
Prawdziwą sławę przyniósł marce model Miura, który zadebiutował w 1966 roku. Wyróżniał się silnikiem V12, który był zamontowany centralnie, tuż za przednią osią pojazdu. W dodatku nadwozie samochodu, zaprojektowane przez Marcello Gandiniego ze studia Bertone, było wówczas przez wielu uznawane za najpiękniejsze na świecie.
Mimo sukcesów na rynku samochodów sportowych, Ferruccio Lamborghini popadł w finansowe tarapaty. W 1972 roku zmuszony był sprzedać Lamborghini Trattori oraz 51 proc. udziałów w Automobili Lamborghini. Dwa lata później pozbył się reszty udziałów. Nowi nabywcy, Szwajcarzy Georges Rosetti i Rene Leimer, nie osiągnęli sukcesu i w 1978 roku firma ogłosiła upadłość.
Marka Lamborghini odzyskała świetność dopiero w ramach koncernu Chryslera, w którym znajdowała się od 1987 roku. Wypuszczony trzy lata później model Diablo z 1990 zasłynał jako najszybszy samochód świata. Podczas jazd testowych osiągnął prędkość 340 km/h zyskał. Samochód był tak udany, że jego produkcje kontynuowano aż do 2001 roku. Od 1994 roku Lamborghini pozostaje własnością Audi, wchodzącego w skład koncernu Volkswagena.
    Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że Ferruccio Lamborghini zaczynał od produkcji traktorów. Sam jeździł przez pewien czas samochodem Ferrari. Anegdota głosi, że poirytowany częstymi awariami pojazdu, udał się ze skargą do samego Enzo Ferrariego. Spotkanie przybrało jednak burzliwy obrót, a urażony Lamborghini postanowił pokazać, jak powinno się konstruować sportowe samochody.
    W 1963 roku powołał firmę Automobili Ferruccio Lamborghini SpA. A rok później do produkcji trafił jej pierwszy model - 350 GT. Samochód był bardzo lekki, jak na owe czasy. Jego nadwozie wykonano w oparciu o szkielet ze spawanych rur aluminiowych, do którego przytwierdzono cienkie aluminiowe blachy. Dzięki temu samochód o długości 4,5 metra i z dwunastocylindrowym silnikiem pod maską ważył jedynie tonę.
    Prawdziwą sławę przyniósł marce model Miura, który zadebiutował w 1966 roku. Wyróżniał się silnikiem V12, który był zamontowany centralnie, tuż za przednią osią pojazdu. W dodatku nadwozie samochodu, zaprojektowane przez Marcello Gandiniego ze studia Bertone, było wówczas przez wielu uznawane za najpiękniejsze na świecie.
    Mimo sukcesów na rynku samochodów sportowych, Ferruccio Lamborghini popadł w finansowe tarapaty. W 1972 roku zmuszony był sprzedać Lamborghini Trattori oraz 51 proc. udziałów w Automobili Lamborghini. Dwa lata później pozbył się reszty udziałów. Nowi nabywcy, Szwajcarzy Georges Rosetti i Rene Leimer, nie osiągnęli sukcesu i w 1978 roku firma ogłosiła upadłość.
    Marka Lamborghini odzyskała świetność dopiero w ramach koncernu Chryslera, w którym znajdowała się od 1987 roku. Wypuszczony trzy lata później model Diablo z 1990 zasłynał jako najszybszy samochód świata. Podczas jazd testowych osiągnął prędkość 340 km/h zyskał. Samochód był tak udany, że jego produkcje kontynuowano aż do 2001 roku. Od 1994 roku Lamborghini pozostaje własnością Audi, wchodzącego w skład koncernu Volkswagena.
    29 stycznia 2014, 10:30 przez AwesomeMuscule (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    Wikipedia, fora o Lamborghini

    Ford Mustang GT 350 – W wyścigowym wcieleniu
    W wyścigowym wcieleniu
    7 października 2013, 18:28 przez Norbi97 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    GT 350 –
    30 września 2013, 19:56 przez Sarge (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan R390 GT1 – Drogowa wersja wyścigowego samochodu Nissana z końca lat 90, powstała aby umożliwić Nissanowi starty w wyścigach, wykorzystując R390. Niestety nie była dostępna w ogólnej sprzedaży, jeden egzemplarz powędrował do muzeum Nissana, a drugi prawdopodobnie został sprzedany na prywatnej aukcji.
Silnik VRH35L Twin Turbo V8 3.5L 350 KM 490 Nm. Masa pojazdu to tylko 1098 kg. W wersji drogowej, samochód miał 300 KM mniej niż w wyścigowej. Mimo wszystko, stosunek mocy do masy wynosi ponad 318 KM na tonę, czyli niemal identycznie jak najnowszy Nissan GT-R 550 KM.
    Drogowa wersja wyścigowego samochodu Nissana z końca lat 90, powstała aby umożliwić Nissanowi starty w wyścigach, wykorzystując R390. Niestety nie była dostępna w ogólnej sprzedaży, jeden egzemplarz powędrował do muzeum Nissana, a drugi prawdopodobnie został sprzedany na prywatnej aukcji.
    Silnik VRH35L Twin Turbo V8 3.5L 350 KM 490 Nm. Masa pojazdu to tylko 1098 kg. W wersji drogowej, samochód miał 300 KM mniej niż w wyścigowej. Mimo wszystko, stosunek mocy do masy wynosi ponad 318 KM na tonę, czyli niemal identycznie jak najnowszy Nissan GT-R 550 KM.
    Lamborghini – 350 gt
    350 gt
    21 września 2013, 15:21 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    GT 350 –
    7 sierpnia 2013, 17:38 przez Sarge (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lamborghini 350 gt – Pierwszy model produkowany przez Lamborghini po tym jak Ferruccio Lamborghini zdecydował produkować samochody sportowe (historii chyba nie muszę przypominać).
350 GT był produkowany w latach 1964-66, w 120 egzemplarzach.
Pod maską miał śilnik V12 o pojemnośći 3,5 litra o mocy 280 KM.
od 0 do setki rozpedzał się w 6.8 sekund a predkość maksymalna wynosiła 250 km/h
    Pierwszy model produkowany przez Lamborghini po tym jak Ferruccio Lamborghini zdecydował produkować samochody sportowe (historii chyba nie muszę przypominać).
    350 GT był produkowany w latach 1964-66, w 120 egzemplarzach.
    Pod maską miał śilnik V12 o pojemnośći 3,5 litra o mocy 280 KM.
    od 0 do setki rozpedzał się w 6.8 sekund a predkość maksymalna wynosiła 250 km/h
    13 lipca 2013, 14:41 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    własne

    GT 350 –
    15 czerwca 2013, 13:49 przez SAdam96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Shelby GT-350 Rysunek – Mój rysunek Shelby GT-350.
Czas pracy to około 10h.
Zapraszam https://www.facebook.com/PszczolaDraw gdzie możecie być na bieżąco z moimi poczynaniami
    Mój rysunek Shelby GT-350.
    Czas pracy to około 10h.
    Zapraszam https://www.facebook.com/PszczolaDraw gdzie możecie być na bieżąco z moimi poczynaniami
    GT 350 –
    24 maja 2013, 21:22 przez Sarge (PW) | Do ulubionych | Skomentuj