Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 66 takich materiałów
    Aston Martin Vulcan – Supersamochód klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 2015-2016. Vulcan został zaprezentowany pod koniec lutego 2015 roku, tuż przed rozpoczęciem marcowego Geneva Motor Show. Za bazę techniczną do skonstruowania samochodu został wykorzystany limitowany model Aston Martin One-77, który dzieli z Vulcanem m.in. płytę podłogową i przez to rozstaw osi równy 2791 mm. Jednocześnie, dzięki lekkim komponentom wykorzystanym do budowy nadwozia samochód jest wyraźnie lżejszy od pierwowzoru. Samochód zaprojektowany został przez zespół stylistów dowodzonych przez Marka Reichmana, wyróżniając się odejściem od dotychczas stosowanej estetyki Astona Martina. Vulcan w momencie debiutu był najmocniejszym samochodem wówczas skonstruowanym przez Astona Martina - napędzany był przez silnik V12 o pojemności 7 litrów, który wytwarza moc maksymalną 820 KM oraz moment obrotowy 780 Nm. Moc ta przenoszona jest na tylną oś przy pomocy 6-biegowej sekwencyjnej przekładni biegów Xtrac. Vulcan osiąga prędkość maksymalną 360 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3 sekundy. Powstały tylko 24 egzemplarze Vulcana.
    Supersamochód klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 2015-2016. Vulcan został zaprezentowany pod koniec lutego 2015 roku, tuż przed rozpoczęciem marcowego Geneva Motor Show. Za bazę techniczną do skonstruowania samochodu został wykorzystany limitowany model Aston Martin One-77, który dzieli z Vulcanem m.in. płytę podłogową i przez to rozstaw osi równy 2791 mm. Jednocześnie, dzięki lekkim komponentom wykorzystanym do budowy nadwozia samochód jest wyraźnie lżejszy od pierwowzoru. Samochód zaprojektowany został przez zespół stylistów dowodzonych przez Marka Reichmana, wyróżniając się odejściem od dotychczas stosowanej estetyki Astona Martina. Vulcan w momencie debiutu był najmocniejszym samochodem wówczas skonstruowanym przez Astona Martina - napędzany był przez silnik V12 o pojemności 7 litrów, który wytwarza moc maksymalną 820 KM oraz moment obrotowy 780 Nm. Moc ta przenoszona jest na tylną oś przy pomocy 6-biegowej sekwencyjnej przekładni biegów Xtrac. Vulcan osiąga prędkość maksymalną 360 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3 sekundy. Powstały tylko 24 egzemplarze Vulcana.
    Ferrari F12 TDF – F12 to samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2012-2017. Samochód zaprezentowany po raz pierwszy w marcu 2012 roku na Geneva Motor Show jako zastępcę modelu 599 GTB Fiorano. Dzięki zmniejszonemu rozstawowi osi oraz obniżeniu pozycji silnika, tablicy rozdzielczej oraz siedzeń, F12berlinetta uzyskał także niżej osadzony środek ciężkości w stosunku do dotychczas produkowanego poprzednika. Do konstrukcji zaprojektowanej przez firmę Scaglietti ramy przestrzennej użyto dwunastu różnych stopów aluminium dzięki czemu zwiększono sztywność nadwozia o 20% przy jednoczesnym obniżeniu masy samochodu. W październiku 2015 roku Ferrari przedstawiło topową, wyczynową odmianę F12 TDF. Pod kątem wizualnym samochód przeszedł obszerny zakres zmian, zyskując przeprojektowany pas przedni z węższą atrapą chłodnicy poprowadzoną do krawędzi zderzaka, brak tylnych bocznych okienek na rzecz większych wlotów powietrza oraz inaczej wyglądający tył. Samochód posiada ten sam silnik co F12berlinetta - 6,2-litrowe V12 współpracujące z 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Silnik ten generuje moc 780 KM i moment obrotowy 690 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 340 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 2,9 sekundy. Samochód zudowany został w ściśle limitowanej serii ograniczonej do 799 egzemplarzy.
    F12 to samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2012-2017. Samochód zaprezentowany po raz pierwszy w marcu 2012 roku na Geneva Motor Show jako zastępcę modelu 599 GTB Fiorano. Dzięki zmniejszonemu rozstawowi osi oraz obniżeniu pozycji silnika, tablicy rozdzielczej oraz siedzeń, F12berlinetta uzyskał także niżej osadzony środek ciężkości w stosunku do dotychczas produkowanego poprzednika. Do konstrukcji zaprojektowanej przez firmę Scaglietti ramy przestrzennej użyto dwunastu różnych stopów aluminium dzięki czemu zwiększono sztywność nadwozia o 20% przy jednoczesnym obniżeniu masy samochodu. W październiku 2015 roku Ferrari przedstawiło topową, wyczynową odmianę F12 TDF. Pod kątem wizualnym samochód przeszedł obszerny zakres zmian, zyskując przeprojektowany pas przedni z węższą atrapą chłodnicy poprowadzoną do krawędzi zderzaka, brak tylnych bocznych okienek na rzecz większych wlotów powietrza oraz inaczej wyglądający tył. Samochód posiada ten sam silnik co F12berlinetta - 6,2-litrowe V12 współpracujące z 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Silnik ten generuje moc 780 KM i moment obrotowy 690 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 340 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 2,9 sekundy. Samochód zudowany został w ściśle limitowanej serii ograniczonej do 799 egzemplarzy.
    23 sierpnia 2022, 20:39 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Bentley Continental GT – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Bentley od 2003. Continental GT został po raz pierwszy zaprezentowany na Geneva Motor Show w 2003 roku, tuż po zakończeniu produkcji większego i bardziej luksusowego modelu Continental R. Najnowsza trzecia generacja została zaprezentowana po raz pierwszy w sierpniu 2017 roku na Frankfurt Motor Show. W porównaniu z poprzednikiem samochód zyskał bardziej awangardową sylwetkę, zdobioną jeszcze większą ilością chromu i wyraźnie zaakcentowanych przetłoczeń. Pojawiły się większe przednie reflektory, szersze nadkola i zupełnie inaczej wyglądający tył. Do napędu został użyty silnik W12 o pojemności 6 l, który generuje moc 560 KM i moment obrotowy 650 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 318 km/h. Samochód trafił do regularnej sprzedaży na początku 2018 roku.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Bentley od 2003. Continental GT został po raz pierwszy zaprezentowany na Geneva Motor Show w 2003 roku, tuż po zakończeniu produkcji większego i bardziej luksusowego modelu Continental R. Najnowsza trzecia generacja została zaprezentowana po raz pierwszy w sierpniu 2017 roku na Frankfurt Motor Show. W porównaniu z poprzednikiem samochód zyskał bardziej awangardową sylwetkę, zdobioną jeszcze większą ilością chromu i wyraźnie zaakcentowanych przetłoczeń. Pojawiły się większe przednie reflektory, szersze nadkola i zupełnie inaczej wyglądający tył. Do napędu został użyty silnik W12 o pojemności 6 l, który generuje moc 560 KM i moment obrotowy 650 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 318 km/h. Samochód trafił do regularnej sprzedaży na początku 2018 roku.
    21 sierpnia 2022, 21:21 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Pininfarina Battista – Elektryczny hipersamochód produkowany przez niemieckie przedsiębiorstwo Automobili Pininfarina od 2020 roku. Na salonie samochodowym Geneva Motor Show w marcu 2019 roku nowo powstałe przed rokiem przedsiębiorstwo Automobili Pininfarina przedstawiło swój pierwszy samochód w postaci supersamochodu o w pełni elektrycznym napędzie. Nazwany Pininfarina Battista, jest przez to hołdem dla założyciela studia projektowego Pininfarina, żyjącego w latach 1893–1966 Battisy Pininfariny. Zespół stylistów Pininfariny, któremu dowodził Luca Borgogno, odpowiedzialny był również za projekt nadwozia pojazdu, wyróżniając się smukłą sylwetką łączącą kontrastowe barwy nadwozia z malowanym na czarno dachem oraz licznymi przetłoczeniami płynnie połączonymi z wlotami powietrza. Pas przedni przyozdobiła charakterystyczna, świetlista listwa z diod LED. Battista w momencie debiutu został określony najszybszym produkcyjnym samochodem w historii włoskiej motoryzacji oraz najszybszym samochodem elektrycznym na rynku. Samochód zapożyczył podzespoły od chorwackiej firmy Rimac. W ten sposób, układ napędowy Battisty tworzą cztery silniki elektryczne umieszczone przy każdym z kół, które generują łączną moc 1900 KM i moment obrotowy 2300 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 350 km/h i przyspiesza do 100 km/h w mniej niż 2 sekundy.
    Elektryczny hipersamochód produkowany przez niemieckie przedsiębiorstwo Automobili Pininfarina od 2020 roku. Na salonie samochodowym Geneva Motor Show w marcu 2019 roku nowo powstałe przed rokiem przedsiębiorstwo Automobili Pininfarina przedstawiło swój pierwszy samochód w postaci supersamochodu o w pełni elektrycznym napędzie. Nazwany Pininfarina Battista, jest przez to hołdem dla założyciela studia projektowego Pininfarina, żyjącego w latach 1893–1966 Battisy Pininfariny. Zespół stylistów Pininfariny, któremu dowodził Luca Borgogno, odpowiedzialny był również za projekt nadwozia pojazdu, wyróżniając się smukłą sylwetką łączącą kontrastowe barwy nadwozia z malowanym na czarno dachem oraz licznymi przetłoczeniami płynnie połączonymi z wlotami powietrza. Pas przedni przyozdobiła charakterystyczna, świetlista listwa z diod LED. Battista w momencie debiutu został określony najszybszym produkcyjnym samochodem w historii włoskiej motoryzacji oraz najszybszym samochodem elektrycznym na rynku. Samochód zapożyczył podzespoły od chorwackiej firmy Rimac. W ten sposób, układ napędowy Battisty tworzą cztery silniki elektryczne umieszczone przy każdym z kół, które generują łączną moc 1900 KM i moment obrotowy 2300 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 350 km/h i przyspiesza do 100 km/h w mniej niż 2 sekundy.
    Bugatti Chiron Super Sport 300+ – Hipersamochód produkowany przez francuską markę Bugatti w latach 2016–2022. Drugi produkcyjny model w historii reaktywowanego w 1998 roku przez Volkswagena Bugatti został oficjalnie zaprezentowany 1 marca 2016 na Geneva Motor Show. Proces rozwojowy obejmował skonstruowanie 30 prototypów, które przejechały łącznie 500 tysięcy kilometrów i zużyły 200 kompletów ogumienia. Bugatti Chiron zastępił produkowanego dotąd przez dekadę Veyrona, zyskując w stosunku do niego dłuższe, wyższe i szersze nadwozie, a także większą o 133 kilogramów masę. Samochód otrzymał nazwę na cześć Louisa Chirona monakijskiego kierowcy Bugatti podczas 24-godzinnego wyścigu w Le Mans. Po raz pierwszy nazwę tę zastosowano w 1999 roku dla prototypu 18/3 Chiron. We wrześniu 2019 roku Bugatti zaprezentowało kolejną specjalną odmianę Chirona, która powstała bezpośrednio w celu ustanowienia nowego rekordu prędkości dla seryjnego samochodu drogowego. Chiron Super Sport 300+ pod kątem wizualnym został pozbawiony tylnego skrzydła, zyskał charakterystyczne szaro-pomarańczowe malowanie nadwozia, większe wloty powietrza, a także dłuższy o 25 centymetrów tył o bardziej smukłym kształcie. Dzięki modyfikacjom technicznym i aerodynamicznym, a także obniżeniu masy całkowitej samochodu, Bugatti nie musiało wprowadzać głębszych modyfikacji w 8-litrowym W16 o mocy 1600 KM. 2 sierpnia 2019 roku Chiron Super Sport 300+ rozpędził się do prędkości 490,484 km/h, przebijając w ten sposób prędkość 300 mil na godzinę. Dzięki osiągnięciu tej oficjalnie potwierdzonej i udokumentowanej prędkości, samochód otrzymał tytuł najszybszego samochodu świata.
    Hipersamochód produkowany przez francuską markę Bugatti w latach 2016–2022. Drugi produkcyjny model w historii reaktywowanego w 1998 roku przez Volkswagena Bugatti został oficjalnie zaprezentowany 1 marca 2016 na Geneva Motor Show. Proces rozwojowy obejmował skonstruowanie 30 prototypów, które przejechały łącznie 500 tysięcy kilometrów i zużyły 200 kompletów ogumienia. Bugatti Chiron zastępił produkowanego dotąd przez dekadę Veyrona, zyskując w stosunku do niego dłuższe, wyższe i szersze nadwozie, a także większą o 133 kilogramów masę. Samochód otrzymał nazwę na cześć Louisa Chirona monakijskiego kierowcy Bugatti podczas 24-godzinnego wyścigu w Le Mans. Po raz pierwszy nazwę tę zastosowano w 1999 roku dla prototypu 18/3 Chiron. We wrześniu 2019 roku Bugatti zaprezentowało kolejną specjalną odmianę Chirona, która powstała bezpośrednio w celu ustanowienia nowego rekordu prędkości dla seryjnego samochodu drogowego. Chiron Super Sport 300+ pod kątem wizualnym został pozbawiony tylnego skrzydła, zyskał charakterystyczne szaro-pomarańczowe malowanie nadwozia, większe wloty powietrza, a także dłuższy o 25 centymetrów tył o bardziej smukłym kształcie. Dzięki modyfikacjom technicznym i aerodynamicznym, a także obniżeniu masy całkowitej samochodu, Bugatti nie musiało wprowadzać głębszych modyfikacji w 8-litrowym W16 o mocy 1600 KM. 2 sierpnia 2019 roku Chiron Super Sport 300+ rozpędził się do prędkości 490,484 km/h, przebijając w ten sposób prędkość 300 mil na godzinę. Dzięki osiągnięciu tej oficjalnie potwierdzonej i udokumentowanej prędkości, samochód otrzymał tytuł najszybszego samochodu świata.
    Citroen DS3 Racing – Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Citroen w latach 2010-2016. W latach 2016-2019 oferowany był pod marką DS jako DS3. DS3 jest pierwszym z serii modeli oznaczonych symbolem DS (Different Spirit), który nawiązuje do legendarnego Citroena DS. Samochody tej serii mają być z założenia bardziej prestiżowe niż odmiany serii C. Samochód konstrukcyjnie oparty jest na drugiej generacji C3. Wersję koncepcyjną nazwaną Citroen DS Inside zaprezentowano w marcu 2009 roku podczas Geneva Motor Show. Wersja produkcyjna różni się od niej jedynie detalami. Podczas salonu samochodowego w Genewie w 2010 roku zaprezentowana została najmocniejsza wersja modelu DS3, przygotowana przez inżynierów Citroen Racing. DS3 Racing trafił na rynek na początku 2011 roku. Samochód ma poszerzone nadkola oraz jest wyposażony w szereg elementów stylistycznych i aerodynamicznych. Auto fabrycznie porusza się na 18-calowych felgach aluminiowych. Do napędu samochodu użyto silniku 1,6 THP o mocy zwiększonej do 207 KM, połączonego z 6-biegową manualną skrzynią biegów, dzięki czemu DS3 Racing osiąga prędkość maksymalną 235 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 6,5 sekundy.
    Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Citroen w latach 2010-2016. W latach 2016-2019 oferowany był pod marką DS jako DS3. DS3 jest pierwszym z serii modeli oznaczonych symbolem DS (Different Spirit), który nawiązuje do legendarnego Citroena DS. Samochody tej serii mają być z założenia bardziej prestiżowe niż odmiany serii C. Samochód konstrukcyjnie oparty jest na drugiej generacji C3. Wersję koncepcyjną nazwaną Citroen DS Inside zaprezentowano w marcu 2009 roku podczas Geneva Motor Show. Wersja produkcyjna różni się od niej jedynie detalami. Podczas salonu samochodowego w Genewie w 2010 roku zaprezentowana została najmocniejsza wersja modelu DS3, przygotowana przez inżynierów Citroen Racing. DS3 Racing trafił na rynek na początku 2011 roku. Samochód ma poszerzone nadkola oraz jest wyposażony w szereg elementów stylistycznych i aerodynamicznych. Auto fabrycznie porusza się na 18-calowych felgach aluminiowych. Do napędu samochodu użyto silniku 1,6 THP o mocy zwiększonej do 207 KM, połączonego z 6-biegową manualną skrzynią biegów, dzięki czemu DS3 Racing osiąga prędkość maksymalną 235 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 6,5 sekundy.
    29 czerwca 2022, 22:49 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Aston Martin DB11 – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany pod brytyjską marką Aston Martin od 2016 roku, zaprezentowany po raz pierwszy w marcu 2016 roku na wystawie motoryzacyjnej Geneva Motor Show. DB11 jest zastępcą DB9, którego zastąpił po 13 latach produkcji. Silnik DB11 to całkiem nowa konstrukcja, w pełni wykonana z aluminium. 5,2-litrowe V12, doładowane dwiema turbosprężarkami wytwarza moc maksymalną 608 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosi 322 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 3,9 sekund. Skrzynia biegów to 8-biegowy automat, umieszczony z tyłu. Układ hamulcowy to tarcze wentylowane dwuczęściowe 400 mm z zaciskami 6 tłoczkowymi z przodu, na tylną część przypadają tarcze jednoczęściowe 360 mm z zaciskiem 4 tłoczkowym. Dodatkowo auto jest wyposażone w elektroniczny hamulec postojowy i szereg systemów wspomagających. W czerwcu 2017 roku zaprezentowano wersję z silnikiem V8. Podwójnie doładowany silnik V8, produkowany przez Mercedes-AMG ma moc 510 KM oraz 675 Nm momentu obrotowego, tyle samo co w Mercedesie C63 S AMG.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany pod brytyjską marką Aston Martin od 2016 roku, zaprezentowany po raz pierwszy w marcu 2016 roku na wystawie motoryzacyjnej Geneva Motor Show. DB11 jest zastępcą DB9, którego zastąpił po 13 latach produkcji. Silnik DB11 to całkiem nowa konstrukcja, w pełni wykonana z aluminium. 5,2-litrowe V12, doładowane dwiema turbosprężarkami wytwarza moc maksymalną 608 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosi 322 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 3,9 sekund. Skrzynia biegów to 8-biegowy automat, umieszczony z tyłu. Układ hamulcowy to tarcze wentylowane dwuczęściowe 400 mm z zaciskami 6 tłoczkowymi z przodu, na tylną część przypadają tarcze jednoczęściowe 360 mm z zaciskiem 4 tłoczkowym. Dodatkowo auto jest wyposażone w elektroniczny hamulec postojowy i szereg systemów wspomagających. W czerwcu 2017 roku zaprezentowano wersję z silnikiem V8. Podwójnie doładowany silnik V8, produkowany przez Mercedes-AMG ma moc 510 KM oraz 675 Nm momentu obrotowego, tyle samo co w Mercedesie C63 S AMG.
    Ferrari 288 GTO – Supersamochód produkowany przez włoską firmę Ferrari, został zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 1984 roku. 288 GTO pierwotnie stworzono z myślą o startach w grupie B rajdowych mistrzostw świata, jednakże nigdy w tejże grupie nie wystartowało. Likwidacja grupy B w związku z wypadkiem Toivonena spowodowała zatrzymanie produkcji 288, przez co powstało jedynie 277 sztuk tego samochodu. 288 GTO był stylizowany przez Pininfarinę we współpracy z ekspertami Ferrari od aerodynamiki. W Ferrari 308 silnik V8 był instalowany poprzecznie za kabiną kierowcy, ze skrzynią biegów poniżej bloku silnika. W GTO silnik leżał podłużnie, a skrzynia biegów leżała za silnikiem. Ten klasyczny wyścigowy układ miał szereg nowych zalet, ale główną było to, że łatwiejszy był dostęp zarówno do silnika, jak i do skrzyni biegów, a to wielka zaleta podczas wyścigu. Obniżyło to środek ciężkości całego pojazdu. Nazwa 288 informuje, że silnik V8 ma pojemności 2,8 l. Silnik ten generuje moc maksymalną 400 KM i moment obrotowy 496 Nm, dzięki czemu 288 GTO przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.
    Supersamochód produkowany przez włoską firmę Ferrari, został zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 1984 roku. 288 GTO pierwotnie stworzono z myślą o startach w grupie B rajdowych mistrzostw świata, jednakże nigdy w tejże grupie nie wystartowało. Likwidacja grupy B w związku z wypadkiem Toivonena spowodowała zatrzymanie produkcji 288, przez co powstało jedynie 277 sztuk tego samochodu. 288 GTO był stylizowany przez Pininfarinę we współpracy z ekspertami Ferrari od aerodynamiki. W Ferrari 308 silnik V8 był instalowany poprzecznie za kabiną kierowcy, ze skrzynią biegów poniżej bloku silnika. W GTO silnik leżał podłużnie, a skrzynia biegów leżała za silnikiem. Ten klasyczny wyścigowy układ miał szereg nowych zalet, ale główną było to, że łatwiejszy był dostęp zarówno do silnika, jak i do skrzyni biegów, a to wielka zaleta podczas wyścigu. Obniżyło to środek ciężkości całego pojazdu. Nazwa 288 informuje, że silnik V8 ma pojemności 2,8 l. Silnik ten generuje moc maksymalną 400 KM i moment obrotowy 496 Nm, dzięki czemu 288 GTO przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.
    Ferrari 599XX – Ferrari 599 samochód sportowy klasy wyższej produkowany pod włoską marką Ferrari w latach 2006–2012. Zaprezentowany na Geneva Motor Show w 2006 roku, zastępując popularny model 575M Maranello. Ferrari 599 GTB, pokrewny model do 612 Scaglietti, jest kolejnym modelem Ferrari, w którym zastosowano technologie z Formuły 1. Podczas Geneva Motor Show w marcu 2010 roku zaprezentowane zostało Ferrari 599XX. Jest to pozbawiona homologacji drogowej wersja przeznaczona na nawierzchnię torową, będąca zarazem to najmocniejszą odmiana 599. Sześciolitrowy silnik V12 wytwarza moc maksymalną 730 KM i moment obrotowy 683 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 3,3 sekundy, a maksymalnie osiąga prędkość 345 km/h. Rok później, w 2011 roku, Ferrari przedstawiło specjalną odmianę 599XX - Evolution Package.
    Ferrari 599 samochód sportowy klasy wyższej produkowany pod włoską marką Ferrari w latach 2006–2012. Zaprezentowany na Geneva Motor Show w 2006 roku, zastępując popularny model 575M Maranello. Ferrari 599 GTB, pokrewny model do 612 Scaglietti, jest kolejnym modelem Ferrari, w którym zastosowano technologie z Formuły 1. Podczas Geneva Motor Show w marcu 2010 roku zaprezentowane zostało Ferrari 599XX. Jest to pozbawiona homologacji drogowej wersja przeznaczona na nawierzchnię torową, będąca zarazem to najmocniejszą odmiana 599. Sześciolitrowy silnik V12 wytwarza moc maksymalną 730 KM i moment obrotowy 683 Nm. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 3,3 sekundy, a maksymalnie osiąga prędkość 345 km/h. Rok później, w 2011 roku, Ferrari przedstawiło specjalną odmianę 599XX - Evolution Package.
    McLaren 625C – McLaren 650S to supersamochód klasy średniej produkowany pod brytyjską marką McLaren w latach 2014–2017. Został zaprezentowany jako nowy model, ale w rzeczywistości jest głęboko zmodernizowanym McLarenem 12C. Pojazd został zaprezentowany w lutym 2014 podczas Geneva Motor Show. W październiku 2014 roku McLaren przedstawił podstawową, tanią odmianę po raz pierwszy opracowaną specjalnie z myślą o klientach na rynkach azjatyckich. McLaren 625C zyskał przeprojektowane przednie zderzaki, a także zmodyfikowany układ zawieszenia i układ kierowniczy. W efekcie, samochód ma lepiej sprawdzać się w użytkowaniu na co dzień w warunkach miejskich. 625C posiada 3,8-litrowe V8 Twin-turbo, które wytwarza moc 616 KM i 610 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosi 333 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,1 s.
    McLaren 650S to supersamochód klasy średniej produkowany pod brytyjską marką McLaren w latach 2014–2017. Został zaprezentowany jako nowy model, ale w rzeczywistości jest głęboko zmodernizowanym McLarenem 12C. Pojazd został zaprezentowany w lutym 2014 podczas Geneva Motor Show. W październiku 2014 roku McLaren przedstawił podstawową, tanią odmianę po raz pierwszy opracowaną specjalnie z myślą o klientach na rynkach azjatyckich. McLaren 625C zyskał przeprojektowane przednie zderzaki, a także zmodyfikowany układ zawieszenia i układ kierowniczy. W efekcie, samochód ma lepiej sprawdzać się w użytkowaniu na co dzień w warunkach miejskich. 625C posiada 3,8-litrowe V8 Twin-turbo, które wytwarza moc 616 KM i 610 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosi 333 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,1 s.