Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 472 takie materiały
    Mechanik Krzysztof oraz Señor Rojas zapraszają na pierwszy odcinek z serii "Chłopaki z warsztatów" w której znajdą się ich warsztatowe przygody. Zaczynamy od naprawy Volkswagena Transportera szóstej generacji, w którym doszło do mało profesjonalnej naprawy. Chłopaki podjęli się wyzwania poprawienia błędów poprzedników.
    21 października 2022, 14:23 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    2008 Dodge Viper SRT-10 ACR – Samochód sportowy produkowany pod amerykańską marką Dodge w latach 1991–2017. Chrysler rozpoczął prace nad Viperem pod koniec 80. Nadwozie samochodu zaprojektował Tom Gale. Premiera Vipera odbyła się w 1991 roku. Czwarta generacja Vipera (ZB II) została zaprezentowana po raz pierwszy na North American International Auto Show w 2007 roku. SRT-10 ACR (American Club Racer) to torowa wersja czwartej generacji Vipera. Intencją było stworzenie szybkiego, zwinnego i lekkiego pojazdu, który będzie dopuszczony do ruchu drogowego. Przedni splitter z włókna węglowego, przednie kanapy i regulowane tylne skrzydło z włókna węglowego sprawiły, że samochód lepiej pokonywał zakręty i generował siłę docisku 454 kg przy prędkości 240 km/h. Zastosowanie włókna węglowego wraz z minimalistycznym wnętrzem spowodowały, że SRT-10 ACR jest o 36 kg lżejszy od standardowego SRT-10. Samochód napędzany jest przez 8,4-litrowe V10 o mocy 600 KM oraz momencie obrotowym 759 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 296 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 3,8 sekundy.
    Samochód sportowy produkowany pod amerykańską marką Dodge w latach 1991–2017. Chrysler rozpoczął prace nad Viperem pod koniec 80. Nadwozie samochodu zaprojektował Tom Gale. Premiera Vipera odbyła się w 1991 roku. Czwarta generacja Vipera (ZB II) została zaprezentowana po raz pierwszy na North American International Auto Show w 2007 roku. SRT-10 ACR (American Club Racer) to torowa wersja czwartej generacji Vipera. Intencją było stworzenie szybkiego, zwinnego i lekkiego pojazdu, który będzie dopuszczony do ruchu drogowego. Przedni splitter z włókna węglowego, przednie kanapy i regulowane tylne skrzydło z włókna węglowego sprawiły, że samochód lepiej pokonywał zakręty i generował siłę docisku 454 kg przy prędkości 240 km/h. Zastosowanie włókna węglowego wraz z minimalistycznym wnętrzem spowodowały, że SRT-10 ACR jest o 36 kg lżejszy od standardowego SRT-10. Samochód napędzany jest przez 8,4-litrowe V10 o mocy 600 KM oraz momencie obrotowym 759 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 296 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 3,8 sekundy.
    Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe – Phantom to osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany przez brytyjską markę Rolls-Royce w latach 1925-1991 oraz ponownie od 2003 roku. Produkcja najnowszej ósmej generacji modelu rozpoczęła się w 2017 roku. Siódma generacja Phantoma została zaprezentowana w marcu 2003 roku po najdłuższej w historii modelu, 13-letniej przerwie w produkcji. Phantom siódmej generacji to pierwszy model wprowadzony na rynek po przejęciu firmy Rolls-Royce przez koncern BMW. W latach 2007-2017 produkowano wersję kabriolet siódmej generacji Phantoma. Samochód napędzany jest tym samym 6,75-litrowym V12 co coupe i sedan. Silnik ten generuje moc maksymalną 460 KM i moment obrotowy 720 Nm. Phantom Drophead Coupe osiąga prędkość maksymalną 240 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,9 sekund.
    Phantom to osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany przez brytyjską markę Rolls-Royce w latach 1925-1991 oraz ponownie od 2003 roku. Produkcja najnowszej ósmej generacji modelu rozpoczęła się w 2017 roku. Siódma generacja Phantoma została zaprezentowana w marcu 2003 roku po najdłuższej w historii modelu, 13-letniej przerwie w produkcji. Phantom siódmej generacji to pierwszy model wprowadzony na rynek po przejęciu firmy Rolls-Royce przez koncern BMW. W latach 2007-2017 produkowano wersję kabriolet siódmej generacji Phantoma. Samochód napędzany jest tym samym 6,75-litrowym V12 co coupe i sedan. Silnik ten generuje moc maksymalną 460 KM i moment obrotowy 720 Nm. Phantom Drophead Coupe osiąga prędkość maksymalną 240 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,9 sekund.
    W tym odcinku Robert prezentuje najnowsze Porsche 911 GT3 generacji 992.
    30 sierpnia 2022, 20:01 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Datsun 280ZX – Failrady Z to seria samochodów sportowych produkowanych przez japońskie przedsiębiorstwo Nissan w latach 1969-2020. Ostatnim modelem z pierwszej serii Z był 280Z, którego produkcja rozpoczęła się w 1975 roku. 280Z posiadał 2,8-litrowy silnik L28E, który generował moc 149 KM i moment obrotowy 221 Nm. 280ZX był pierwszym z dwóch modeli tej generacji. Samochód przeszedł całkowity facelifting, z 280Z został tylko silnik L28E. Samochód miał z przodu kolumny McPherson, a z tyłu wahacz wleczony. Główną konkurencją dla 280ZX było Porsche 924 z lepszym wyposażeniem, jednak w latach 70 w USA panował kryzys paliwowy, a 280ZX był oszczędniejszy, szybszy i tańszy niż konkurencja. Nadwozie było bardziej aerodynamiczne niż nadwozia poprzedników, miał też niżej umieszczony środek ciężkości. Dzięki niezawodności, dobrym osiągom, przyczepności i ekonomice, Datsun znajdywał coraz więcej nabywców. W 1981 roku została stworzona wersja 280ZX Turbo, która dostępna była tylko na rynku japońskim. Wersja to wyposażona była w dwulitrowy silnik turbo o mocy 145 KM i momencie obrotowym 210 Nm.
    Failrady Z to seria samochodów sportowych produkowanych przez japońskie przedsiębiorstwo Nissan w latach 1969-2020. Ostatnim modelem z pierwszej serii Z był 280Z, którego produkcja rozpoczęła się w 1975 roku. 280Z posiadał 2,8-litrowy silnik L28E, który generował moc 149 KM i moment obrotowy 221 Nm. 280ZX był pierwszym z dwóch modeli tej generacji. Samochód przeszedł całkowity facelifting, z 280Z został tylko silnik L28E. Samochód miał z przodu kolumny McPherson, a z tyłu wahacz wleczony. Główną konkurencją dla 280ZX było Porsche 924 z lepszym wyposażeniem, jednak w latach 70 w USA panował kryzys paliwowy, a 280ZX był oszczędniejszy, szybszy i tańszy niż konkurencja. Nadwozie było bardziej aerodynamiczne niż nadwozia poprzedników, miał też niżej umieszczony środek ciężkości. Dzięki niezawodności, dobrym osiągom, przyczepności i ekonomice, Datsun znajdywał coraz więcej nabywców. W 1981 roku została stworzona wersja 280ZX Turbo, która dostępna była tylko na rynku japońskim. Wersja to wyposażona była w dwulitrowy silnik turbo o mocy 145 KM i momencie obrotowym 210 Nm.
    30 sierpnia 2022, 20:42 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mitsubishi 3000GT VR-4 – Mitsubishi GTO to grand tourer produkowany przez japoński koncern Mitsubishi w latach 1990-2001. Samochód bardziej znany jest pod nazwą wersji eksportowej - 3000GT. Samochód ten z niewielkimi zmianami w latach 1991–1996 sprzedawany był także na terenie Ameryki Północnej poprzez salony Chryslera jako Dodge Stealth. Nazwa GTO pochodzi od innego samochodu Mitsubishi, Galanta GTO, produkowanego w latach 1969-1976. Mitsubishi 3000GT zostało opracowane z myślą o rywalizacji z takimi samochodami jak Mazda RX-7, Nissan 300ZX, Nissan Skyline GT-R oraz Toyota Supra. W pierwszej generacji GTO Mitsubishi zastosowało wiele innowacyjnych technologii które miały polepszyć właściwości techniczne pojazdu, wśród nich znalazły się: napęd AWD, zmodyfikowany układ kierowniczy, system aktywnej aerodynamiki nadwozia w skład którego wchodziły samoregulujące się przednie i tylne spoilery, regulowany układ wydechowy i elektronicznie kontrolowany system zawieszenia. W wersji VR-4 samochód napędzany był przez silnik V6 twin-turbo o mocy maksymalnej 300 KM i momencie obrotowym 415 Nm.
    Mitsubishi GTO to grand tourer produkowany przez japoński koncern Mitsubishi w latach 1990-2001. Samochód bardziej znany jest pod nazwą wersji eksportowej - 3000GT. Samochód ten z niewielkimi zmianami w latach 1991–1996 sprzedawany był także na terenie Ameryki Północnej poprzez salony Chryslera jako Dodge Stealth. Nazwa GTO pochodzi od innego samochodu Mitsubishi, Galanta GTO, produkowanego w latach 1969-1976. Mitsubishi 3000GT zostało opracowane z myślą o rywalizacji z takimi samochodami jak Mazda RX-7, Nissan 300ZX, Nissan Skyline GT-R oraz Toyota Supra. W pierwszej generacji GTO Mitsubishi zastosowało wiele innowacyjnych technologii które miały polepszyć właściwości techniczne pojazdu, wśród nich znalazły się: napęd AWD, zmodyfikowany układ kierowniczy, system aktywnej aerodynamiki nadwozia w skład którego wchodziły samoregulujące się przednie i tylne spoilery, regulowany układ wydechowy i elektronicznie kontrolowany system zawieszenia. W wersji VR-4 samochód napędzany był przez silnik V6 twin-turbo o mocy maksymalnej 300 KM i momencie obrotowym 415 Nm.
    Aston Martin DBS Superleggera – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 2007–2012 oraz ponownie od 2018 roku. W 2007 roku Aston Martin zdecydował się przywrócić do użytku nazwę DBS, którą dotychczas stosował model produkowany w latach 1967-1972. Po raz pierwszy szerokiej widowni DBS został pokazany w 2006 roku w filmie Casino Royale. Druga generacja DBS została zaprezentowana po raz pierwszy w czerwcu 2018 roku. Aston Martin DBS Superleggera jest następcą Vanquisha drugiej generacji. Podobnie jak w przypadku poprzednika, DBS jest usportowionym wariantem podstawowego DB - w tym przypadku, produkowanego od 2016 roku DB11. W stosunku do niego, DBS Superleggera uzyskał inaczej stylizowany przód z wyraźnie większą atrapą chłodnicy i innym kształtem zderzaków, inaczej wyglądającym tyłem i większą liczbą wlotów powietrza. Samochód napędzany jest silnikiem V12 o pojemności 5,2 l, który generuje moc 725 KM i moment obrotowy 900 Nm. DBS Superleggera osiąga prędkość maksymalną 340 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,2 sekundy.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 2007–2012 oraz ponownie od 2018 roku. W 2007 roku Aston Martin zdecydował się przywrócić do użytku nazwę DBS, którą dotychczas stosował model produkowany w latach 1967-1972. Po raz pierwszy szerokiej widowni DBS został pokazany w 2006 roku w filmie Casino Royale. Druga generacja DBS została zaprezentowana po raz pierwszy w czerwcu 2018 roku. Aston Martin DBS Superleggera jest następcą Vanquisha drugiej generacji. Podobnie jak w przypadku poprzednika, DBS jest usportowionym wariantem podstawowego DB - w tym przypadku, produkowanego od 2016 roku DB11. W stosunku do niego, DBS Superleggera uzyskał inaczej stylizowany przód z wyraźnie większą atrapą chłodnicy i innym kształtem zderzaków, inaczej wyglądającym tyłem i większą liczbą wlotów powietrza. Samochód napędzany jest silnikiem V12 o pojemności 5,2 l, który generuje moc 725 KM i moment obrotowy 900 Nm. DBS Superleggera osiąga prędkość maksymalną 340 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,2 sekundy.
    Porównanie napędów dwóch generacji Audi Q5 - gen 2 z napędem quattro ultra oraz gen 1 z torsenem.
    23 sierpnia 2022, 22:55 przez Garth (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.youtube.com/duszaniespokojna

    Chevrolet Corvette C3 Stingray – Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Chevrolet od 1953 roku. Za powstanie Chevroleta Corvette odpowiada Harley Earl. Oglądając żołnierzy wracających do domu po II wojnie światowej w Jaguarach czy Alfach Romeo zrodził się pomysł stworzenia Corvetty. Nazwę modelu wymyślił Myron Scott, zainspirowała go nazwa z małych statków fregatowych, które potrafiły szczególnie szybko manewrować. Trzecia generacja Corvette została zaprezentowana po raz pierwszy w 1967 roku i produkowana była w latach 1967-1982. W pierwszym roku produkcji wariant coupe nie był w jakikolwiek sposób oznaczony, lecz już w 1969 powrócono do nazwy człon Stingray. Podstawę stylistyczną stanowił prototyp Mako Shark II. Podstawę napędu stanowił silnik 327 V8 o mocy 350 KM. W 1970 roku w życie weszła ustawa o czystym powietrzu, narzucająca producentom ograniczenia emisji substancji szkodliwych, co zmusiło Chevroleta do przeprojektowania gamy jednostek napędowych także w Corvette. Następnie kryzys paliwowy spowodował obniżanie mocy w stosowanych silnikach, która spadła do 180 KM w silnikach L48 V8 w latach 1976–1979. Ponownie ze względów bezpieczeństwa w 1975 roku zakończono produkcję roadstera. Corvette trzeciej generacji w ciągu swojej obecności rynkowej przeszedł liczne zmiany wyglądu zewnętrznego. Pierwsze pojawiły się już w 1968 roku, przynosząc inny wygląd tylnej części nadwozia, która stała się wypukła. Duże zmiany w wyglądzie pojawiły się w 1974 roku, przynosząc zmodyfikowany kształt chowanych reflektorów i zderzaka, a także zmodyfikowaną tylną część nadwozia. W 1978 roku nastąpił pierwszy poważny facelifting. Zamiast pionowej tylnej szyby osłoniętej po bokach słupkami, pojawiła się duża panoramiczna. Ponownie pojazd zyskał też zmiany w stylistyce nadwozia. Ostatnie zmiany w wyglądzie samochodu Chevrolet przeprowadził w 1980 roku.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Chevrolet od 1953 roku. Za powstanie Chevroleta Corvette odpowiada Harley Earl. Oglądając żołnierzy wracających do domu po II wojnie światowej w Jaguarach czy Alfach Romeo zrodził się pomysł stworzenia Corvetty. Nazwę modelu wymyślił Myron Scott, zainspirowała go nazwa z małych statków fregatowych, które potrafiły szczególnie szybko manewrować. Trzecia generacja Corvette została zaprezentowana po raz pierwszy w 1967 roku i produkowana była w latach 1967-1982. W pierwszym roku produkcji wariant coupe nie był w jakikolwiek sposób oznaczony, lecz już w 1969 powrócono do nazwy człon Stingray. Podstawę stylistyczną stanowił prototyp Mako Shark II. Podstawę napędu stanowił silnik 327 V8 o mocy 350 KM. W 1970 roku w życie weszła ustawa o czystym powietrzu, narzucająca producentom ograniczenia emisji substancji szkodliwych, co zmusiło Chevroleta do przeprojektowania gamy jednostek napędowych także w Corvette. Następnie kryzys paliwowy spowodował obniżanie mocy w stosowanych silnikach, która spadła do 180 KM w silnikach L48 V8 w latach 1976–1979. Ponownie ze względów bezpieczeństwa w 1975 roku zakończono produkcję roadstera. Corvette trzeciej generacji w ciągu swojej obecności rynkowej przeszedł liczne zmiany wyglądu zewnętrznego. Pierwsze pojawiły się już w 1968 roku, przynosząc inny wygląd tylnej części nadwozia, która stała się wypukła. Duże zmiany w wyglądzie pojawiły się w 1974 roku, przynosząc zmodyfikowany kształt chowanych reflektorów i zderzaka, a także zmodyfikowaną tylną część nadwozia. W 1978 roku nastąpił pierwszy poważny facelifting. Zamiast pionowej tylnej szyby osłoniętej po bokach słupkami, pojawiła się duża panoramiczna. Ponownie pojazd zyskał też zmiany w stylistyce nadwozia. Ostatnie zmiany w wyglądzie samochodu Chevrolet przeprowadził w 1980 roku.