Szukaj
Znalazłem 34 takie materiały
13 litrowe, poczwórnie doładowane serce bestii osiąga niesamowitą moc 2400KM i niewiarygodne 6000Nm momentu obrotowego, co przy wadze 4,5 tony daje stosunek mocy do masy 0,5KM/kg! Zastosowano również wodne intercoolery. Rozpędzenie się do 100km/h zajmuje ciężarówce zaledwie 4,6s.
Co ciekawe, Volvo, chcąc zademonstrować możliwości swojej skrzyni biegów, zastosowała standardową skrzynię I-Shift Dual Clutch z seryjnych ciężarówek, wymieniając jedynie tarcze sprzęgła na wyczynowe.
Czas na kolejne liczby. Próba polegała na przejechaniu ze startu zatrzymanego dystansu 1000 metrów w obie strony w ciągu godziny, w celu wyeliminowania wpływu wiatru i nachylenia drogi na wynik. W dodatku, nie można było wprowadzać żadnych zmian w pojeździe między próbami. Średni czas z obu przejazdów wyniósł 21,29s, co oznacza średnią prędkość przejazdu 169,1km/h. Prędkość maksymalna na końcu prostej wyniosła aż 276km/h! W 4,5 tonowej ciężarówce! Dodatkowo, ustanowiono również rekord średniej prędkości na dystansie 500 metrów: 13,71s i średnio 131 km/h.
Za kierownicą zasiadł Boije Ovebrink, doświadczony kierowca wyścigowych ciągników siodłowych, dla którego jest to już piąty rekord ustanowiony razem z Volvo.
Wytwarzanie nowych baterii nie wymaga zmiany procesu produkcyjnego. Co więcej nowy akumulator pozwala na uproszczenie tego procesu, bo używa tylko jednego materiału – węgla.
Ogromnym atutem ma być także żytowność. Baterie litowo-jonowe można ładować średnio 500 razy. W przypadku nowego rodzaju akumulatorów liczba ta wzrasta do 3000 cykli.
Twórcy nowych ogniw twierdzą, że ich produkt jest najbezpieczniejszą baterią kiedykolwiek opracowaną. Dzięki temu ryzyko zapłonu lub eksplozji jest praktycznie zerowe. Ponadto akumulatory Ryden nagrzewają się minimalnie w porównaniu do ogniw litowo-jonowych.
Producent wspomina także o zastosowaniu ich w samochodach elektrycznych. Jeżeli weźmiemy pod uwagę parametry nowego rodzaju baterii łatwo policzyć, że całkowite naładowanie samochodu zajmie zaledwie… kilkanaście minut!
Najbliższy pokaz nowych baterii odbędzie się w dniach 20-21 maja w Indianapolis w USA podczas konferencji „Electric Drive Transportation Association Conference”. Wtedy prawdopodobnie poznamy więcej szczegółów na temat nowej technologii.
‹ pierwsza < 1 2 3 4 > ostatnia ›