Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 42 takie materiały
    VW T3 z silnikiem od 911 = Porsche B32 – Porsche B32 powstało w 1983 roku, a pod podłogę bagażnika trafiła 3,2-litrowa jednostka typu bokser z 911 Carrera, chłodzona powietrzem.

Co sądzicie? Dla mnie bomba.
Więcej w źródle.
    Porsche B32 powstało w 1983 roku, a pod podłogę bagażnika trafiła 3,2-litrowa jednostka typu bokser z 911 Carrera, chłodzona powietrzem.

    Co sądzicie? Dla mnie bomba.
    Więcej w źródle.
    Subaru WRX S4: z zewnątrz WRX, a pod maską niemal 300 KM – Dla kogo został stworzony ten model? Wg materiałów Subaru, dla osób które szukają klasycznego, niewyróżniającego się sedana do codziennych zastosowań. Z tą różnicą, że czasami chcą jednak poszaleć na torze. Dlatego pod maską WRX S4 znalazł się 4-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 2 litrów. Turbodoładowana jednostka generuje aż 296 KM przy 5600 obr./min oraz 400 Nm w zakresie 2000-4800 obr./min. Napęd przekazywany jest tak jak na Subaru przystało – na wszystkie 4 koła.
    Dla kogo został stworzony ten model? Wg materiałów Subaru, dla osób które szukają klasycznego, niewyróżniającego się sedana do codziennych zastosowań. Z tą różnicą, że czasami chcą jednak poszaleć na torze. Dlatego pod maską WRX S4 znalazł się 4-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 2 litrów. Turbodoładowana jednostka generuje aż 296 KM przy 5600 obr./min oraz 400 Nm w zakresie 2000-4800 obr./min. Napęd przekazywany jest tak jak na Subaru przystało – na wszystkie 4 koła.
    Przekroje samochodów "Fiat 126 (1973)" – SILNIK
pojemność skokowa:  594 ccm
moc:  23KM
moment obr.:  39Nm
układ silnika, liczba cylindrów:  rzędowy, 2
położenie silnika:  tył
ustawienie silnika:  podłużnie
średnica x skok tłoka:  73.50mm x 70.00mm
typ:  OHV - zawory w głowicy, wałek rozrządu w bloku silnika
stopień sprężania:  7.50:1

OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h:  54s
prędkość maksymalna:  105km/h
stosunek mocy do masy:  0.04 KM/kg

ZAWIESZENIE
napęd:  na koła tylne
hamulce przód / tył:  bębnowe / bębnowe
skrzynia biegów:  liczba biegów: 4, skrzynia biegów: manualna

WYMIARY i WAGI
długość:  3054mm
szerokość:  1378mm
wysokość:  1302mm
rozstaw osi:  1840mm
prześwit:  140mm
masa:  580kg
pojemność zbiornika paliwa:  21 litrów

CIEKAWOSTKI
-Łącznie wyprodukowano 4671586 sztuk Fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1352912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3318674 sztuk Fiatów 126, z czego w Bielsku-Białej – 1152325, a w Tychach – 2166349.
-W latach 1974-75 austriacka firma Steyr-Daimler-Puch w miejscowości Graz produkowała własną wersję Fiata 126, zwaną Fiat-Steyr 126 lub Steyr-Puch 126, gdzie przychodziły samochody bez silnika i bez kół.Montowany był własny, dwucylindrowy silnik typu bokser,o parametrach i osiągach lepszych niż Fiat 126 600. Pojemność skokowa wynosiła 643 cm³, moc 25 KM, moment obrotowy 41Nm przy, stopień sprężania 7,8. Silnik ten zapewniał wyraźnie lepsze osiągi niż 126p 600, do 100 km/h w zaledwie 37s zamiast 54s. Prędkość maksymalna również wzrosła do ok. 115 km/h (126p - 105 km/h). Spalanie było wyższe o ok. pół litra na 100 km. Samochód seryjnie wyposażony był w niezależne ogrzewanie benzynowe co miało wpływ na wyższą cenę o ok. 23%
    SILNIK
    pojemność skokowa: 594 ccm
    moc: 23KM
    moment obr.: 39Nm
    układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, 2
    położenie silnika: tył
    ustawienie silnika: podłużnie
    średnica x skok tłoka: 73.50mm x 70.00mm
    typ: OHV - zawory w głowicy, wałek rozrządu w bloku silnika
    stopień sprężania: 7.50:1

    OSIĄGI
    przyspieszenie 0-100 km/h: 54s
    prędkość maksymalna: 105km/h
    stosunek mocy do masy: 0.04 KM/kg

    ZAWIESZENIE
    napęd: na koła tylne
    hamulce przód / tył: bębnowe / bębnowe
    skrzynia biegów: liczba biegów: 4, skrzynia biegów: manualna

    WYMIARY i WAGI
    długość: 3054mm
    szerokość: 1378mm
    wysokość: 1302mm
    rozstaw osi: 1840mm
    prześwit: 140mm
    masa: 580kg
    pojemność zbiornika paliwa: 21 litrów

    CIEKAWOSTKI
    -Łącznie wyprodukowano 4671586 sztuk Fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1352912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3318674 sztuk Fiatów 126, z czego w Bielsku-Białej – 1152325, a w Tychach – 2166349.
    -W latach 1974-75 austriacka firma Steyr-Daimler-Puch w miejscowości Graz produkowała własną wersję Fiata 126, zwaną Fiat-Steyr 126 lub Steyr-Puch 126, gdzie przychodziły samochody bez silnika i bez kół.Montowany był własny, dwucylindrowy silnik typu bokser,o parametrach i osiągach lepszych niż Fiat 126 600. Pojemność skokowa wynosiła 643 cm³, moc 25 KM, moment obrotowy 41Nm przy, stopień sprężania 7,8. Silnik ten zapewniał wyraźnie lepsze osiągi niż 126p 600, do 100 km/h w zaledwie 37s zamiast 54s. Prędkość maksymalna również wzrosła do ok. 115 km/h (126p - 105 km/h). Spalanie było wyższe o ok. pół litra na 100 km. Samochód seryjnie wyposażony był w niezależne ogrzewanie benzynowe co miało wpływ na wyższą cenę o ok. 23%
    1 sierpnia 2014, 16:05 przez kubiisz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Subaru WRX STI z rekordowym czasem przejazdu podczas Isle of Man TT – Do nowej próby pobicia rekordu wykorzystano najnowszą generację auta, 2015 Subaru Impreza WRX STI. Pod maską tego samochodu znajduje się 2.5-litrowy, 300-konny silnik typu bokser, który generuje całkiem imponujące 407 Nm momentu obrotowego. Auto oczywiście wyposażone jest w napęd na 4 koła. 

Subaru do bicia rekordu wykorzystało lekko zmodyfikowany samochód, choć producent podkreśla że większość auta pozostała fabryczna, włącznie z mocą silnika. Zmieniono za to zawieszenie, bo jak zobaczycie na poniższym filmie, auto bardzo często znajdowało się w powietrzu. Wewnątrz pojawiła się także klatka bezpieczeństwa niedostępna w standardowym modelu, sportowe pasy oraz specjalny system gaśniczy, gdyby coś poszło nie tak.
    Do nowej próby pobicia rekordu wykorzystano najnowszą generację auta, 2015 Subaru Impreza WRX STI. Pod maską tego samochodu znajduje się 2.5-litrowy, 300-konny silnik typu bokser, który generuje całkiem imponujące 407 Nm momentu obrotowego. Auto oczywiście wyposażone jest w napęd na 4 koła.

    Subaru do bicia rekordu wykorzystało lekko zmodyfikowany samochód, choć producent podkreśla że większość auta pozostała fabryczna, włącznie z mocą silnika. Zmieniono za to zawieszenie, bo jak zobaczycie na poniższym filmie, auto bardzo często znajdowało się w powietrzu. Wewnątrz pojawiła się także klatka bezpieczeństwa niedostępna w standardowym modelu, sportowe pasy oraz specjalny system gaśniczy, gdyby coś poszło nie tak.
    Subaru BRZ Series. Blue z elementami stylistycznymi od STI – Subaru pokazało najlepiej wyglądającą wersję BRZ – Series.Blue. Auto oferowane jest w kolorze i na felgach znanych z modeli STI. Zmieniła się także aerodynamika, ale pod maską pracuje wciąż ten sam silnik typu bokser o pojemności 2 litrów.
    Subaru pokazało najlepiej wyglądającą wersję BRZ – Series.Blue. Auto oferowane jest w kolorze i na felgach znanych z modeli STI. Zmieniła się także aerodynamika, ale pod maską pracuje wciąż ten sam silnik typu bokser o pojemności 2 litrów.
    Nowe Subaru – WRX STI wyposażony został w 2,5-litrowy, 4-cylindrowy silnik typu bokser z turbodoładowaniem. Dzięki niemu auto oferuje 305 KM mocy (przy 6000 obr./min) oraz 393 Nm momentu obrotowego (przy 4000 obr./min).
    WRX STI wyposażony został w 2,5-litrowy, 4-cylindrowy silnik typu bokser z turbodoładowaniem. Dzięki niemu auto oferuje 305 KM mocy (przy 6000 obr./min) oraz 393 Nm momentu obrotowego (przy 4000 obr./min).
    Ferrari Mythos – Mythos to zdecydowanie jeden z najciekawszych konceptów zaprezentowanych przez Pininfarinę. Auto zostało zaprojektowane dla Ferrari w 1989 roku i na pierwszy rzut oka przypomina hybrydę superszybkiego pociągu z samochodem sportowym. Mythos bazował na płycie podłogowej Testarossy i co ciekawe był napędzany silnikiem typu bokser o pojemności 5,0 litrów. Jednostka ta generowała moc 385 KM dzięki czemu pojazd rozpędzał się do prędkości maksymalnej 285 km/h.Na świecie są tylko trzy egzemplarze tego auta. Jeden stoi w centrum Pinifariny dwa pozostałe posiada Sułtan Brunei.
    Mythos to zdecydowanie jeden z najciekawszych konceptów zaprezentowanych przez Pininfarinę. Auto zostało zaprojektowane dla Ferrari w 1989 roku i na pierwszy rzut oka przypomina hybrydę superszybkiego pociągu z samochodem sportowym. Mythos bazował na płycie podłogowej Testarossy i co ciekawe był napędzany silnikiem typu bokser o pojemności 5,0 litrów. Jednostka ta generowała moc 385 KM dzięki czemu pojazd rozpędzał się do prędkości maksymalnej 285 km/h.Na świecie są tylko trzy egzemplarze tego auta. Jeden stoi w centrum Pinifariny dwa pozostałe posiada Sułtan Brunei.
    Steyr-Puch 126 – W latach 1974-75 austriacka firma Steyr-Daimler-Puch w miejscowości Graz produkowała własną wersję Fiata 126, zwaną Fiat-Steyr 126 lub Steyr-Puch 126, gdzie przychodziły samochody bez silnika i bez kół. Montowany był własny, dwucylindrowy silnik typu bokser, o parametrach i osiągach lepszych niż Fiat 126 600. Pojemność skokowa wynosiła 643 cm³, moc 25 KM przy 4800 obr./min., maks. moment obrotowy 41 Nm przy 3000 obr./min., stopień sprężania 7,8. Silnik ten zapewniał wyraźnie lepsze osiągi niż 126p 600, bowiem do 80 km/h rozpędzał się w ok. 18,5 s zamiast 21,5 s, do 100 km/h w zaledwie 37 s zamiast 54 s. Prędkość maksymalna również wzrosła do ok. 115 km/h (126p - 105 km/h). Spalanie było wyższe o ok. pół litra na 100 km. Samochód seryjnie wyposażony był w niezależne ogrzewanie benzynowe co miało wpływ na wyższą cenę o ok. 23%.
    W latach 1974-75 austriacka firma Steyr-Daimler-Puch w miejscowości Graz produkowała własną wersję Fiata 126, zwaną Fiat-Steyr 126 lub Steyr-Puch 126, gdzie przychodziły samochody bez silnika i bez kół. Montowany był własny, dwucylindrowy silnik typu bokser, o parametrach i osiągach lepszych niż Fiat 126 600. Pojemność skokowa wynosiła 643 cm³, moc 25 KM przy 4800 obr./min., maks. moment obrotowy 41 Nm przy 3000 obr./min., stopień sprężania 7,8. Silnik ten zapewniał wyraźnie lepsze osiągi niż 126p 600, bowiem do 80 km/h rozpędzał się w ok. 18,5 s zamiast 21,5 s, do 100 km/h w zaledwie 37 s zamiast 54 s. Prędkość maksymalna również wzrosła do ok. 115 km/h (126p - 105 km/h). Spalanie było wyższe o ok. pół litra na 100 km. Samochód seryjnie wyposażony był w niezależne ogrzewanie benzynowe co miało wpływ na wyższą cenę o ok. 23%.
    27 lutego 2014, 20:53 przez karol1994 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Czy to śmigło samolotu? – Nie, to silnik Tatry T600 Tatraplan z 1951r. W pełni obudowany, chłodzony powietrzem, czterocylindrowy bokser (2,0 l, 52 KM). Każdy fan motoryzacji powinien mieć jego plakat nad łóżkiem
    Nie, to silnik Tatry T600 Tatraplan z 1951r. W pełni obudowany, chłodzony powietrzem, czterocylindrowy bokser (2,0 l, 52 KM). Każdy fan motoryzacji powinien mieć jego plakat nad łóżkiem
    Nasza duma cz 1 – Oficjalna produkcja w Polsce ruszyła 6 czerwca 1973 roku w zakładach w Bielsku-Białej. We wrześniu 1975 roku rozpoczęto montaż w Tychach. Pierwsza modernizacja samochodu nastąpiła w 1977, zwiększono pojemność silnika do 652 cm³, w układzie dolotowym zastosowano tłumik szmerów ssania, prądnicę prądu stałego zastąpiono alternatorem. Najbardziej widoczną zmianą była likwidacja skrajnych szczelin na pokrywie silnika, dzięki czemu poprawiono chłodzenie i nieco wyciszono silnik. Modyfikacje pozwoliły na wzrost mocy do 17,7 kW. Zmian doczekał się również układ hamulcowy, powiększono średnicę bębnów do 185 mm, oraz zmieniono rozstaw śrub mocujących koła z 4x190 na 4x98.

W latach 1974-75 austriacka firma Steyr-Daimler-Puch w miejscowości Graz produkowała własną wersję Fiata 126, zwaną Fiat-Steyr 126 lub Steyr-Puch 126, gdzie przychodziły samochody bez silnika i bez kół.Montowany był własny, dwucylindrowy silnik typu bokser, o parametrach i osiągach lepszych niż Fiat 126 600. Pojemność skokowa wynosiła 643 cm³, moc 25 KM przy 4800 obr./min., maks. moment obrotowy 41 Nm przy 3000 obr./min., stopień sprężania 7,8. Silnik ten zapewniał wyraźnie lepsze osiągi niż 126p 600, bowiem do 80 km/h rozpędzał się w ok. 18,5 s zamiast 21,5 s, do 100 km/h w zaledwie 37 s zamiast 54 s. Prędkość maksymalna również wzrosła do ok. 115 km/h (126p - 105 km/h). Spalanie było wyższe o ok. pół litra na 100 km. Samochód seryjnie wyposażony był w niezależne ogrzewanie benzynowe co miało wpływ na wyższą cenę o ok. 23%.
    Oficjalna produkcja w Polsce ruszyła 6 czerwca 1973 roku w zakładach w Bielsku-Białej. We wrześniu 1975 roku rozpoczęto montaż w Tychach. Pierwsza modernizacja samochodu nastąpiła w 1977, zwiększono pojemność silnika do 652 cm³, w układzie dolotowym zastosowano tłumik szmerów ssania, prądnicę prądu stałego zastąpiono alternatorem. Najbardziej widoczną zmianą była likwidacja skrajnych szczelin na pokrywie silnika, dzięki czemu poprawiono chłodzenie i nieco wyciszono silnik. Modyfikacje pozwoliły na wzrost mocy do 17,7 kW. Zmian doczekał się również układ hamulcowy, powiększono średnicę bębnów do 185 mm, oraz zmieniono rozstaw śrub mocujących koła z 4x190 na 4x98.

    W latach 1974-75 austriacka firma Steyr-Daimler-Puch w miejscowości Graz produkowała własną wersję Fiata 126, zwaną Fiat-Steyr 126 lub Steyr-Puch 126, gdzie przychodziły samochody bez silnika i bez kół.Montowany był własny, dwucylindrowy silnik typu bokser, o parametrach i osiągach lepszych niż Fiat 126 600. Pojemność skokowa wynosiła 643 cm³, moc 25 KM przy 4800 obr./min., maks. moment obrotowy 41 Nm przy 3000 obr./min., stopień sprężania 7,8. Silnik ten zapewniał wyraźnie lepsze osiągi niż 126p 600, bowiem do 80 km/h rozpędzał się w ok. 18,5 s zamiast 21,5 s, do 100 km/h w zaledwie 37 s zamiast 54 s. Prędkość maksymalna również wzrosła do ok. 115 km/h (126p - 105 km/h). Spalanie było wyższe o ok. pół litra na 100 km. Samochód seryjnie wyposażony był w niezależne ogrzewanie benzynowe co miało wpływ na wyższą cenę o ok. 23%.
    28 listopada 2013, 9:12 przez mrozu111 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj