Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 754 takie materiały
    BMW Z8 – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez niemiecki przez niemiecką markę BMW w latach 2000-2003. Prace nad Z8 trwały w latach 1993-1999 dzięki wysiłkom zespołu projektowego kierowanego przez Chrisa Bangle'a w latach 1993-1995. Projekt nadwozia wykonał Henrik Fisker, a wnętrze zaprojektował Scott Lempert. Prototypy Z8 były testowane w latach 1996-1999, a model koncepcyjny o nazwie Z07 zaprezentowano w październiku 1997 roku na Tokyo Motor Show. Wersja produkcyjna BMW Z8 została wprowadzona na rynek europejski w grudniu 1999 roku. Na rynku amerykańskim pojawiła się w styczniu 2000. Na rynku amerykańskim sprzedawana była wersja Alpina Roadster V8. Samochód ten wyposażony był wyłącznie automatyczną skrzynię biegów. Produkowany był od maja 2002 do czerwca 2003. BMW Z8 napędzane jest przez 4,9-litrowe V8, które wytwarza moc 400 KM i moment obrotowy 500 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,7 sekundy.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez niemiecki przez niemiecką markę BMW w latach 2000-2003. Prace nad Z8 trwały w latach 1993-1999 dzięki wysiłkom zespołu projektowego kierowanego przez Chrisa Bangle'a w latach 1993-1995. Projekt nadwozia wykonał Henrik Fisker, a wnętrze zaprojektował Scott Lempert. Prototypy Z8 były testowane w latach 1996-1999, a model koncepcyjny o nazwie Z07 zaprezentowano w październiku 1997 roku na Tokyo Motor Show. Wersja produkcyjna BMW Z8 została wprowadzona na rynek europejski w grudniu 1999 roku. Na rynku amerykańskim pojawiła się w styczniu 2000. Na rynku amerykańskim sprzedawana była wersja Alpina Roadster V8. Samochód ten wyposażony był wyłącznie automatyczną skrzynię biegów. Produkowany był od maja 2002 do czerwca 2003. BMW Z8 napędzane jest przez 4,9-litrowe V8, które wytwarza moc 400 KM i moment obrotowy 500 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,7 sekundy.
    26 sierpnia 2022, 20:43 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Sposób montażu zestawu naprawczego lewarka zmiany biegów VAG DSG.
    25 sierpnia 2022, 20:43 przez ShotFix (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    YouTube.com/ShotFix

    Lexus RC F – Luksusowe coupe produkowane przez japoński koncern Toyota od 2014 roku pod marką Lexus. Samochód miał swój debiut podczas targów motoryzacyjnych w Tokio w listopadzie 2013 roku. Samochód jest połączeniem stylistyki konceptów LF-LC i LF-CC. Powstał na płycie podłogowej modelu GS. Samochód wzorem gamy modelowej marki posiada charakterystyczną atrapę chłodnicy z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w kształcie litery L wykonanymi w technologii LED. W styczniu 2014 roku Lexus podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentował model RC F. Samochód prezentuje się agresywniej w porównaniu do zwykłego modelu RC. Pojazd otrzymał zadziorniejszy przedni zderzak, maskę z wlotem powietrza i otwory wentylacyjne w błotnikach oraz światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED umieszczone pod reflektorami. Z tyłu pojazdu umieszczono zderzak z czterema końcówkami układu wydechowego oraz wysuwany spojler, który unosi się przy prędkości powyżej 80 km/h i chowa gdy prędkość spadnie poniżej 40 km/h. RC F napędzany jest pięciolitrowym silnikiem V8 o mocy 460 KM, który napędza tylną oś pojazdu poprzez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Samochód osiąga prędkość maksymalną 270 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,5 sekundy.
    Luksusowe coupe produkowane przez japoński koncern Toyota od 2014 roku pod marką Lexus. Samochód miał swój debiut podczas targów motoryzacyjnych w Tokio w listopadzie 2013 roku. Samochód jest połączeniem stylistyki konceptów LF-LC i LF-CC. Powstał na płycie podłogowej modelu GS. Samochód wzorem gamy modelowej marki posiada charakterystyczną atrapę chłodnicy z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w kształcie litery L wykonanymi w technologii LED. W styczniu 2014 roku Lexus podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentował model RC F. Samochód prezentuje się agresywniej w porównaniu do zwykłego modelu RC. Pojazd otrzymał zadziorniejszy przedni zderzak, maskę z wlotem powietrza i otwory wentylacyjne w błotnikach oraz światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED umieszczone pod reflektorami. Z tyłu pojazdu umieszczono zderzak z czterema końcówkami układu wydechowego oraz wysuwany spojler, który unosi się przy prędkości powyżej 80 km/h i chowa gdy prędkość spadnie poniżej 40 km/h. RC F napędzany jest pięciolitrowym silnikiem V8 o mocy 460 KM, który napędza tylną oś pojazdu poprzez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Samochód osiąga prędkość maksymalną 270 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,5 sekundy.
    24 sierpnia 2022, 19:19 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari F12 TDF – F12 to samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2012-2017. Samochód zaprezentowany po raz pierwszy w marcu 2012 roku na Geneva Motor Show jako zastępcę modelu 599 GTB Fiorano. Dzięki zmniejszonemu rozstawowi osi oraz obniżeniu pozycji silnika, tablicy rozdzielczej oraz siedzeń, F12berlinetta uzyskał także niżej osadzony środek ciężkości w stosunku do dotychczas produkowanego poprzednika. Do konstrukcji zaprojektowanej przez firmę Scaglietti ramy przestrzennej użyto dwunastu różnych stopów aluminium dzięki czemu zwiększono sztywność nadwozia o 20% przy jednoczesnym obniżeniu masy samochodu. W październiku 2015 roku Ferrari przedstawiło topową, wyczynową odmianę F12 TDF. Pod kątem wizualnym samochód przeszedł obszerny zakres zmian, zyskując przeprojektowany pas przedni z węższą atrapą chłodnicy poprowadzoną do krawędzi zderzaka, brak tylnych bocznych okienek na rzecz większych wlotów powietrza oraz inaczej wyglądający tył. Samochód posiada ten sam silnik co F12berlinetta - 6,2-litrowe V12 współpracujące z 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Silnik ten generuje moc 780 KM i moment obrotowy 690 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 340 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 2,9 sekundy. Samochód zudowany został w ściśle limitowanej serii ograniczonej do 799 egzemplarzy.
    F12 to samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2012-2017. Samochód zaprezentowany po raz pierwszy w marcu 2012 roku na Geneva Motor Show jako zastępcę modelu 599 GTB Fiorano. Dzięki zmniejszonemu rozstawowi osi oraz obniżeniu pozycji silnika, tablicy rozdzielczej oraz siedzeń, F12berlinetta uzyskał także niżej osadzony środek ciężkości w stosunku do dotychczas produkowanego poprzednika. Do konstrukcji zaprojektowanej przez firmę Scaglietti ramy przestrzennej użyto dwunastu różnych stopów aluminium dzięki czemu zwiększono sztywność nadwozia o 20% przy jednoczesnym obniżeniu masy samochodu. W październiku 2015 roku Ferrari przedstawiło topową, wyczynową odmianę F12 TDF. Pod kątem wizualnym samochód przeszedł obszerny zakres zmian, zyskując przeprojektowany pas przedni z węższą atrapą chłodnicy poprowadzoną do krawędzi zderzaka, brak tylnych bocznych okienek na rzecz większych wlotów powietrza oraz inaczej wyglądający tył. Samochód posiada ten sam silnik co F12berlinetta - 6,2-litrowe V12 współpracujące z 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Silnik ten generuje moc 780 KM i moment obrotowy 690 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 340 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 2,9 sekundy. Samochód zudowany został w ściśle limitowanej serii ograniczonej do 799 egzemplarzy.
    23 sierpnia 2022, 20:39 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ford Ranger Raptor – Pickup klasy średniej produkowany przez amerykańską markę Ford od 1982 roku. Zaprezentowany po raz pierwszy w 1982 roku Ranger został opracowany wyłącznie z myślą o rynku Ameryki Północnej. Samochód powstał jako odpowiedź na zapotrzebowanie rynkowe wygenerowane przez konkurencyjne General Motors, które w podobnym okresie wprowadziło do sprzedaży podobnej wielkości model Chevrolet S-10. Piąta generacja Rangera została zaprezentowana po raz pierwszy w 2010 roku. Nowa generacja Rangera po raz pierwszy w historii tego modelu powstała jako model globalny, opracowany na nowej platformie koncernu Forda pod przewodnictwem australijskiego zespołu konstruktorów z Melbourne. W lutym 2018 roku, wzorem większego F-150 Ford zdecydował się poszerzyć ofertę dostępnych wariantów Rangera o sportowo-wyczynową odmianę Ford Ranger Raptor. Samochód pod kątem wizualnym wyróżnił się większym prześwitem, oponami o grubszym, off-roadowym profilu, a także masywniejszymi nadkolami, zmodyfikowanymi zderzakami oraz charakterystyczną atrapą chłodnicy z dużym napisem Ford zamiast loga producenta. Do napędu został użyty 2-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue twin-turbo o mocy 213 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Ponadto, układ napędowy tworzy 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów.
    Pickup klasy średniej produkowany przez amerykańską markę Ford od 1982 roku. Zaprezentowany po raz pierwszy w 1982 roku Ranger został opracowany wyłącznie z myślą o rynku Ameryki Północnej. Samochód powstał jako odpowiedź na zapotrzebowanie rynkowe wygenerowane przez konkurencyjne General Motors, które w podobnym okresie wprowadziło do sprzedaży podobnej wielkości model Chevrolet S-10. Piąta generacja Rangera została zaprezentowana po raz pierwszy w 2010 roku. Nowa generacja Rangera po raz pierwszy w historii tego modelu powstała jako model globalny, opracowany na nowej platformie koncernu Forda pod przewodnictwem australijskiego zespołu konstruktorów z Melbourne. W lutym 2018 roku, wzorem większego F-150 Ford zdecydował się poszerzyć ofertę dostępnych wariantów Rangera o sportowo-wyczynową odmianę Ford Ranger Raptor. Samochód pod kątem wizualnym wyróżnił się większym prześwitem, oponami o grubszym, off-roadowym profilu, a także masywniejszymi nadkolami, zmodyfikowanymi zderzakami oraz charakterystyczną atrapą chłodnicy z dużym napisem Ford zamiast loga producenta. Do napędu został użyty 2-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue twin-turbo o mocy 213 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Ponadto, układ napędowy tworzy 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów.
    22 sierpnia 2022, 20:07 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari – Ferrari 400/412 – rodzina sportowych samochodów produkowanych przez włoską firmę Ferrari w latach 1976–1989. Były to 2-drzwiowe coupé oraz kabriolety napędzane przez widlaste dwunastocylindrowe silniki. Moc przenoszona była na koła tylne poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Dostępna była również wersja wyposażona w automatyczną skrzynię. Produkcję zakończono w 1989, następcą został model 456.

    Ferrari 400/412 – rodzina sportowych samochodów produkowanych przez włoską firmę Ferrari w latach 1976–1989. Były to 2-drzwiowe coupé oraz kabriolety napędzane przez widlaste dwunastocylindrowe silniki. Moc przenoszona była na koła tylne poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Dostępna była również wersja wyposażona w automatyczną skrzynię. Produkcję zakończono w 1989, następcą został model 456.

    Maserati – MC12 został zbudowany z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcja została uruchomiona w 2004, powstało wówczas 30 egzemplarzy, z czego 25 zostało wystawionych na sprzedaż. Rok później zbudowano kolejne 25 sztuk. Cena jednego egzemplarza wynosiła 600 000 €
Maserati opracowało model MC12 na podwoziuFerrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów (zblokowany ze skrzynią biegów silnik, jest elementem nośnym). Powstały samochód był jednak znacznie większy od prekursora. MC12 było dłuższe, szersze i wyższe od Ferrari, które odznaczało się jednak lepszymi osiągami. Prędkość maksymalna jaką jest w stanie osiągnąć MC12 to 330 km/h, podczas gdy Ferrari jest w stanie pędzić o 25 km/h szybciej. 
Maserati stworzyło MC12 aby zasygnalizować, że po 37 latach przerwy ponownie zamierza wziąć udział w wyścigach samochodowych. Aby otrzymać homologację pozwalającą na udział w serii FIA GT, włoski producent musiał wyprodukować co najmniej 25 egzemplarzy w wersji drogowej. Nowy model zadebiutował pod koniec sezonu 2004, załoga nim kierująca zdobyła pierwsze miejsce podczas wyścigu na torze Zhuhai International Circuit. Wyścigowe wersje MC12 wzięły również udział w American Le Mans Series 2005, nie spełniały jednak wymagań dotyczących dopuszczalnych gabarytów, co poskutkowało nałożeniem nań kar.

    MC12 został zbudowany z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcja została uruchomiona w 2004, powstało wówczas 30 egzemplarzy, z czego 25 zostało wystawionych na sprzedaż. Rok później zbudowano kolejne 25 sztuk. Cena jednego egzemplarza wynosiła 600 000

    Maserati opracowało model MC12 na podwoziuFerrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów (zblokowany ze skrzynią biegów silnik, jest elementem nośnym). Powstały samochód był jednak znacznie większy od prekursora. MC12 było dłuższe, szersze i wyższe od Ferrari, które odznaczało się jednak lepszymi osiągami. Prędkość maksymalna jaką jest w stanie osiągnąć MC12 to 330 km/h, podczas gdy Ferrari jest w stanie pędzić o 25 km/h szybciej. 

    Maserati stworzyło MC12 aby zasygnalizować, że po 37 latach przerwy ponownie zamierza wziąć udział w wyścigach samochodowych. Aby otrzymać homologację pozwalającą na udział w serii FIA GT, włoski producent musiał wyprodukować co najmniej 25 egzemplarzy w wersji drogowej. Nowy model zadebiutował pod koniec sezonu 2004, załoga nim kierująca zdobyła pierwsze miejsce podczas wyścigu na torze Zhuhai International Circuit. Wyścigowe wersje MC12 wzięły również udział w American Le Mans Series 2005, nie spełniały jednak wymagań dotyczących dopuszczalnych gabarytów, co poskutkowało nałożeniem nań kar.

    BMW – W samochodach BMW serii M3 E90/E92/E93 zastosowano nowy 4-litrowy silnik o zapłonie iskrowym V8 typ S65B40 osiągający moc 420 KM przy 8400 obr./min.
W układzie przeniesienia napędu zastosowano sześciostopniową, ręczną skrzynię biegów oraz dwusprzęgłową przekładnię M DCT o siedmiu przełożeniach, Dzięki temu M3 rozpędza się do 100 km/h odpowiednio w 4,3 s oraz 4,1 s. Na życzenie klienta ogranicznik prędkości może zostać zdjęty. Wówczas samochody osiągnąć mogą prędkość maksymalną 270 km/h.

    W samochodach BMW serii M3 E90/E92/E93 zastosowano nowy 4-litrowy silnik o zapłonie iskrowym V8 typ S65B40 osiągający moc 420 KM przy 8400 obr./min.

    W układzie przeniesienia napędu zastosowano sześciostopniową, ręczną skrzynię biegów oraz dwusprzęgłową przekładnię M DCT o siedmiu przełożeniach, Dzięki temu M3 rozpędza się do 100 km/h odpowiednio w 4,3 s oraz 4,1 s. Na życzenie klienta ogranicznik prędkości może zostać zdjęty. Wówczas samochody osiągnąć mogą prędkość maksymalną 270 km/h.

    Aston Martin Vantage – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin od 2005 roku. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. Studyjną zapowiedzią był przedstawiony w 2003 roku na Detroit Motor Show prototyp Aston Martin AMV8 Vantage. Model produkcyjny został zaprezentowany w marcu 2005 na Salon International de l'Auto w Genewie. V8 Vantage jest drugim samochodem wykorzystującym technologię spiekania ramy VH Platform. Drugą generację Astona Martina Vantage zaprezentowano po raz pierwszy jesienią 2017 roku. Druga generacja została utrzymana w zupełnie nowym języku stylistycznym marki i dzieli wiele wspólnych części z większym modelem DB11. Nadwozie zyskało bardziej awangardowe kształty, którą zdobią łuki i charakterystyczna "lotka" w tylnej części nadwozia. Atrapa chłodnicy została ulokowana niżej, logo producenta umieszczono nad nią, a reflektory zyskały bardziej strzelisty, wąski kształt. Do napędu modelu został użyty silnik V8 o pojemności 4 litrów, który wytwarza moc 510 KM i moment obrotowy 685 Nm. Silnik ten jest konstrukcji Mercedesa-AMG i współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Samochód osiąga prędkość maksymalną 313 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekundy.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin od 2005 roku. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. Studyjną zapowiedzią był przedstawiony w 2003 roku na Detroit Motor Show prototyp Aston Martin AMV8 Vantage. Model produkcyjny został zaprezentowany w marcu 2005 na Salon International de l'Auto w Genewie. V8 Vantage jest drugim samochodem wykorzystującym technologię spiekania ramy VH Platform. Drugą generację Astona Martina Vantage zaprezentowano po raz pierwszy jesienią 2017 roku. Druga generacja została utrzymana w zupełnie nowym języku stylistycznym marki i dzieli wiele wspólnych części z większym modelem DB11. Nadwozie zyskało bardziej awangardowe kształty, którą zdobią łuki i charakterystyczna "lotka" w tylnej części nadwozia. Atrapa chłodnicy została ulokowana niżej, logo producenta umieszczono nad nią, a reflektory zyskały bardziej strzelisty, wąski kształt. Do napędu modelu został użyty silnik V8 o pojemności 4 litrów, który wytwarza moc 510 KM i moment obrotowy 685 Nm. Silnik ten jest konstrukcji Mercedesa-AMG i współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Samochód osiąga prędkość maksymalną 313 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekundy.
    Dodge Ram SRT-10 – Samochód osobowy typu pickup klasy aut pełnowymiarowych produkowany pod amerykańską marką Dodge w latach 1981-2010. Dodge Ram zadebiutował w marcu 1981 roku jako następca dla Dodge D-Series, będąc de facto głęboko zmodernizowanym modelem trzeciej generacji. Dodge Ram trzeciej generacji został zaprezentowany po raz pierwszy latem 2001 roku podczas wystawy samochodowej w Chicago. Trzecia generacja Rama, choć pod kątem stylistycznym w dużym stopniu odtworzyła koncepcje i proporcje nadwozia znane z poprzednika, była zbudowanym od podstaw zupełnie nowym samochodem. W 2004 roku przedstawiono sportową odmianę Dodge Ram SRT-10, której produkcja trwała do 2006 roku. Do napędu użyto pochodzącego z Dodgea Vipera silnika V10 o pojemności 8,3 l. Silnik ten wytwarza moc 517 KM i moment obrotowy 712 Nm. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 6-biegową manualną bądź 4-biegową automatyczną skrzynię biegów. Ram SRT-10 osiąga prędkość maksymalną 246 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,9 sekund.
    Samochód osobowy typu pickup klasy aut pełnowymiarowych produkowany pod amerykańską marką Dodge w latach 1981-2010. Dodge Ram zadebiutował w marcu 1981 roku jako następca dla Dodge D-Series, będąc de facto głęboko zmodernizowanym modelem trzeciej generacji. Dodge Ram trzeciej generacji został zaprezentowany po raz pierwszy latem 2001 roku podczas wystawy samochodowej w Chicago. Trzecia generacja Rama, choć pod kątem stylistycznym w dużym stopniu odtworzyła koncepcje i proporcje nadwozia znane z poprzednika, była zbudowanym od podstaw zupełnie nowym samochodem. W 2004 roku przedstawiono sportową odmianę Dodge Ram SRT-10, której produkcja trwała do 2006 roku. Do napędu użyto pochodzącego z Dodgea Vipera silnika V10 o pojemności 8,3 l. Silnik ten wytwarza moc 517 KM i moment obrotowy 712 Nm. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 6-biegową manualną bądź 4-biegową automatyczną skrzynię biegów. Ram SRT-10 osiąga prędkość maksymalną 246 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,9 sekund.