Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 117 takich materiałów
    2006 Ford GT – Supersamochód klasy wyższej produkowany przez amerykańską markę Ford w latach 2004–2006. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy w 2002 roku. Wzorcem dla projektantów modelu GT, był Ford GT40 z lat 60. Ford GT upamiętnia sukcesy wyścigowe GT40, lecz nie jest pierwszą próbą wskrzeszenia legendy. W latach dziewięćdziesiątych Ford zaprezentował prototyp samochodu Ford GT90 z silnikiem V12 z czterema sprężarkami o mocy 720 KM. Tamten model nie doczekał się produkcji nawet w krótkiej serii. Do napędu GT użyto 5,4-litrowego V8 doładowanym kompresorem, które generuje moc 551 KM i 678 Nm momentu obrotowego, który pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 330 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 3,9 sekund. Wnętrze posiada dużo elementów z perforowanego aluminium. Elementy takie jak elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja i zestaw audio znajdują się w wyposażeniu seryjnym. Samochód również posiadał manetki kierunkowskazów z Forda Focusa. Planowano produkcję 4500 egzemplarzy, jednak zakończono ją po wytworzeniu około 4000 sztuk.
    Supersamochód klasy wyższej produkowany przez amerykańską markę Ford w latach 2004–2006. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy w 2002 roku. Wzorcem dla projektantów modelu GT, był Ford GT40 z lat 60. Ford GT upamiętnia sukcesy wyścigowe GT40, lecz nie jest pierwszą próbą wskrzeszenia legendy. W latach dziewięćdziesiątych Ford zaprezentował prototyp samochodu Ford GT90 z silnikiem V12 z czterema sprężarkami o mocy 720 KM. Tamten model nie doczekał się produkcji nawet w krótkiej serii. Do napędu GT użyto 5,4-litrowego V8 doładowanym kompresorem, które generuje moc 551 KM i 678 Nm momentu obrotowego, który pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 330 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 3,9 sekund. Wnętrze posiada dużo elementów z perforowanego aluminium. Elementy takie jak elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja i zestaw audio znajdują się w wyposażeniu seryjnym. Samochód również posiadał manetki kierunkowskazów z Forda Focusa. Planowano produkcję 4500 egzemplarzy, jednak zakończono ją po wytworzeniu około 4000 sztuk.
    Buick 55 Special, custom 2door coupe, choptop, airride. Custom aluminium interior in progress!
    20 maja 2022, 19:50 przez KernerCustom (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lexus LC 500 – Samochód klasy grand tourer produkowany od 2017 roku przez japoński koncern Toyota pod marką Lexus. Zaprezentowany podczas salonu motoryzacyjnego w Detroit w styczniu 2016 roku jest seryjną realizacją samochodu koncepcyjnego Lexus LF-LC, przedstawionego w Detroit w roku 2012 i uhonorowanego nagrodą EyesOn Design. Lexus LC jest pierwszym modelem, skonstruowanym w oparciu o nową platformę GA-L, opracowaną m.in. pod kątem zwiększenia sztywności samonośnego nadwozia, zmniejszenia masy i obniżenia środka ciężkości pojazdu. W tym celu w konstrukcji nadwozia wykorzystano wiele elementów ze stali o bardzo wysokiej wytrzymałości, pokrywę silnika, błotniki, poszycie drzwi oraz kolumny przedniego zawieszenia wykonano z aluminium, zaś do wykonania szkieletu drzwi, pokrywy bagażnika i dachu wykorzystano kompozyty zbrojone włóknem węglowym. Umieszczony z przodu zespół napędowy ulokowano za przednią osią, dążąc do skupienia masy elementów pojazdu oraz ładunku, w tym pasażerów, możliwie blisko geometrycznego środka podwozia. Wersję o napędzie konwencjonalnym - LC 500 wyposażono w znany ze sportowych modeli Lexus RC F i Lexus GS F wolnossący, benzynowy silnik V8 2UR-GSE o pojemności skokowej 5 l, który wytwarza moc 467 KM i moment obrotowy 528 Nm. Dzięki temu samochód przyspiesza 0-100 km/h w 4,5 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h.
    Samochód klasy grand tourer produkowany od 2017 roku przez japoński koncern Toyota pod marką Lexus. Zaprezentowany podczas salonu motoryzacyjnego w Detroit w styczniu 2016 roku jest seryjną realizacją samochodu koncepcyjnego Lexus LF-LC, przedstawionego w Detroit w roku 2012 i uhonorowanego nagrodą EyesOn Design. Lexus LC jest pierwszym modelem, skonstruowanym w oparciu o nową platformę GA-L, opracowaną m.in. pod kątem zwiększenia sztywności samonośnego nadwozia, zmniejszenia masy i obniżenia środka ciężkości pojazdu. W tym celu w konstrukcji nadwozia wykorzystano wiele elementów ze stali o bardzo wysokiej wytrzymałości, pokrywę silnika, błotniki, poszycie drzwi oraz kolumny przedniego zawieszenia wykonano z aluminium, zaś do wykonania szkieletu drzwi, pokrywy bagażnika i dachu wykorzystano kompozyty zbrojone włóknem węglowym. Umieszczony z przodu zespół napędowy ulokowano za przednią osią, dążąc do skupienia masy elementów pojazdu oraz ładunku, w tym pasażerów, możliwie blisko geometrycznego środka podwozia. Wersję o napędzie konwencjonalnym - LC 500 wyposażono w znany ze sportowych modeli Lexus RC F i Lexus GS F wolnossący, benzynowy silnik V8 2UR-GSE o pojemności skokowej 5 l, który wytwarza moc 467 KM i moment obrotowy 528 Nm. Dzięki temu samochód przyspiesza 0-100 km/h w 4,5 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h.
    Mercedes-Benz SLS AMG Black Series – Supersamochód klasy średniej produkowany przez oddział Mercedes-AMG niemieckiej marki Mercedes-Benz w latach 2010–2014, zaprezentowany po raz pierwszy we Frankfurcie w 2009 roku. Samochód został skonstruowany od podstaw i całkowicie niezależnie przez firmę AMG. Silnik pojazdu składany był ręcznie przez jednego pracownika fabryki AMG w Affalterbach. SLS AMG jest pierwszym samochodem z nadwoziem i podwoziem wykonanym w całości z aluminium. Samochód swoją stylistyką nawiązuje do Mercedesa 300 SL Gullwing z lat 50. SLS AMG Black Series do napędu używa 6,2-litrowego V8 osiągającego moc maksymalną 631 KM i moment obrotowy 635 Nm, co pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 3,6 s. oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 315 km/h. Moc przenoszona jest na koła tylne w układzie transaxle poprzez dwusprzęgłową, 7-biegową półautomatyczną skrzynię biegów DCT. Silnik używany w Black Series jest najmocniejszym wolnossącym silnikiem V8 zastosowanym w samochodzie drogowym.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez oddział Mercedes-AMG niemieckiej marki Mercedes-Benz w latach 2010–2014, zaprezentowany po raz pierwszy we Frankfurcie w 2009 roku. Samochód został skonstruowany od podstaw i całkowicie niezależnie przez firmę AMG. Silnik pojazdu składany był ręcznie przez jednego pracownika fabryki AMG w Affalterbach. SLS AMG jest pierwszym samochodem z nadwoziem i podwoziem wykonanym w całości z aluminium. Samochód swoją stylistyką nawiązuje do Mercedesa 300 SL Gullwing z lat 50. SLS AMG Black Series do napędu używa 6,2-litrowego V8 osiągającego moc maksymalną 631 KM i moment obrotowy 635 Nm, co pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 3,6 s. oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 315 km/h. Moc przenoszona jest na koła tylne w układzie transaxle poprzez dwusprzęgłową, 7-biegową półautomatyczną skrzynię biegów DCT. Silnik używany w Black Series jest najmocniejszym wolnossącym silnikiem V8 zastosowanym w samochodzie drogowym.
    Chevrolet Silverado 2500HD – Pick-up klasy pełnowymiarowej produkowany przez amerykańską markę Chevrolet od 1998 roku. Od 2018 roku produkowana jest najnowsza - czwarta generacja modelu. Pierwsza generacja została zaprezentowana w 1998 roku. W czasie, gdy bliźniaczy model GMC porzucił nazwę C/K już w 1988 roku na rzecz emblematu Sierra, Chevrolet wycofał ją dekadę później na rzecz zupełnie nowego modelu Silverado. W 2017 roku została zaprezentowana najnowsza - czwarta generacja samochodu. Pod kątem stylistycznym samochód zyskał bardziej zaokrąglone nadwozie o bardziej awangardowych proporcjach odchodzących od kantów z poprzednich wcieleń. Z przodu pojawił się duży grill, a także wysoko osadzone, mniejsze reflektory współgrające z diodami LED w kształcie litery C. Podwozie Silverado zostało wykonane z mieszanki stali i aluminium w celu osiągnięcia bardziej ekonomicznego i dynamiczniejszego napędu. We wrześniu 2021 roku Chevrolet przedstawił Silverado po kompleksowej restylizacji. Z zewnątrz samochód zyskał przemodelowany pas przedni z węższą chromowaną listwą na przednim zderzaku, która zyskała bardziej regularny kształt. Ponadto, przeprojektowano atrapę chłodnicy, gdzie logo z chromowanej poprzeczki zostało przeniesione na wyższą część wlotu powietrza, wiążąc się także z przemodelowanymi reflektorami. Wersja 2500HD posiada 6,6-litrowe V8 L8T o mocy 401 KM i momencie obrotowym 629 Nm.
    Pick-up klasy pełnowymiarowej produkowany przez amerykańską markę Chevrolet od 1998 roku. Od 2018 roku produkowana jest najnowsza - czwarta generacja modelu. Pierwsza generacja została zaprezentowana w 1998 roku. W czasie, gdy bliźniaczy model GMC porzucił nazwę C/K już w 1988 roku na rzecz emblematu Sierra, Chevrolet wycofał ją dekadę później na rzecz zupełnie nowego modelu Silverado. W 2017 roku została zaprezentowana najnowsza - czwarta generacja samochodu. Pod kątem stylistycznym samochód zyskał bardziej zaokrąglone nadwozie o bardziej awangardowych proporcjach odchodzących od kantów z poprzednich wcieleń. Z przodu pojawił się duży grill, a także wysoko osadzone, mniejsze reflektory współgrające z diodami LED w kształcie litery C. Podwozie Silverado zostało wykonane z mieszanki stali i aluminium w celu osiągnięcia bardziej ekonomicznego i dynamiczniejszego napędu. We wrześniu 2021 roku Chevrolet przedstawił Silverado po kompleksowej restylizacji. Z zewnątrz samochód zyskał przemodelowany pas przedni z węższą chromowaną listwą na przednim zderzaku, która zyskała bardziej regularny kształt. Ponadto, przeprojektowano atrapę chłodnicy, gdzie logo z chromowanej poprzeczki zostało przeniesione na wyższą część wlotu powietrza, wiążąc się także z przemodelowanymi reflektorami. Wersja 2500HD posiada 6,6-litrowe V8 L8T o mocy 401 KM i momencie obrotowym 629 Nm.
    Bugatti EB110 SS – Hipersamochód produkowany przez włoskie przedsiębiorstwo Bugatti Automobili w latach 1992–1995. W 1987 roku włoski przedsiębiorca Romano Artioli, założył w Campogalliano przedsiębiorstwo Bugatti Automobili SpA, mające na celu przywrócenie do życia tej świetnej niegdyś marki. Efektem prac był zaprezentowany w stodziesiatą rocznicę urodzin założyciela przedsiębiorstwa, supersportowy model Bugatti EB110 w roku 1991. Bugatti, obchodzące 110-rocznicę urodzin swojego założyciela Ettore Bugatti, zaprezentowało EB110, napędzane 3,5-litrowym V12 z 4 turbosprężarkami japońskiego przedsiębiorstwa IHI o mocy 560 KM. Najmocniejszą wersją EB110 jest SS (Super Sport). Powstało zaledwie 31 egzemplarzy w tej wersji. Moc w tym modelu została zwiększona o 50 KM i wynosiła 611 KM. Wzmocniono zawieszenie i hamulce wraz ze wzrostem mocy polepszył się moment obrotowy i osiągi. We wnętrzu znajduje się więcej aluminium i prawdziwego wykończenia z kevlaru na tunelu środkowym i innych elementach obsługi wnętrza. Najbardziej widocznym elementem różniącym obydwa modele GT i SS jest widoczne na nadwoziu wyfrezowane 5 otworów na lepsze chłodzenie silnika. EB110 SS osiąga prędkość maksymalną 350 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,26 s.
    Hipersamochód produkowany przez włoskie przedsiębiorstwo Bugatti Automobili w latach 1992–1995. W 1987 roku włoski przedsiębiorca Romano Artioli, założył w Campogalliano przedsiębiorstwo Bugatti Automobili SpA, mające na celu przywrócenie do życia tej świetnej niegdyś marki. Efektem prac był zaprezentowany w stodziesiatą rocznicę urodzin założyciela przedsiębiorstwa, supersportowy model Bugatti EB110 w roku 1991. Bugatti, obchodzące 110-rocznicę urodzin swojego założyciela Ettore Bugatti, zaprezentowało EB110, napędzane 3,5-litrowym V12 z 4 turbosprężarkami japońskiego przedsiębiorstwa IHI o mocy 560 KM. Najmocniejszą wersją EB110 jest SS (Super Sport). Powstało zaledwie 31 egzemplarzy w tej wersji. Moc w tym modelu została zwiększona o 50 KM i wynosiła 611 KM. Wzmocniono zawieszenie i hamulce wraz ze wzrostem mocy polepszył się moment obrotowy i osiągi. We wnętrzu znajduje się więcej aluminium i prawdziwego wykończenia z kevlaru na tunelu środkowym i innych elementach obsługi wnętrza. Najbardziej widocznym elementem różniącym obydwa modele GT i SS jest widoczne na nadwoziu wyfrezowane 5 otworów na lepsze chłodzenie silnika. EB110 SS osiąga prędkość maksymalną 350 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,26 s.
    Aston Martin DB9 Volante – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 2003-2016. Od strony techniczno-konstrukcyjnej samochód jest spokrewniony pod względem konstrukcji ramy z modelem V12 Vanquish. Jednocześnie jest to pierwszy samochód, który wykorzystuje zaawansowaną technologię spiekania ramy, VH Platform.  Rama, zawieszenie i silnik są wykonane z aluminium. Natomiast kolumna kierownicy i drzwi z magnezu. DB9 ma o 25% mniejszą masę i dwukrotnie większą sztywność od swojego poprzednika - DB7. Światowa premiera wersji cabrio DB9, czyli DB9 Volante miała miejsce w styczniu 2004 roku na salonie samochodowym Detroit Motor Show. Zarówno Volante jak i coupe mają ten sam silnik V12 5,9 l o mocy 450 KM i momencie obrotowym 570 Nm. W późniejszych modelach DB9 moc została zwiększona do 470 KM, a moment obrotowy do 600 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 306 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,8 s.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 2003-2016. Od strony techniczno-konstrukcyjnej samochód jest spokrewniony pod względem konstrukcji ramy z modelem V12 Vanquish. Jednocześnie jest to pierwszy samochód, który wykorzystuje zaawansowaną technologię spiekania ramy, VH Platform. Rama, zawieszenie i silnik są wykonane z aluminium. Natomiast kolumna kierownicy i drzwi z magnezu. DB9 ma o 25% mniejszą masę i dwukrotnie większą sztywność od swojego poprzednika - DB7. Światowa premiera wersji cabrio DB9, czyli DB9 Volante miała miejsce w styczniu 2004 roku na salonie samochodowym Detroit Motor Show. Zarówno Volante jak i coupe mają ten sam silnik V12 5,9 l o mocy 450 KM i momencie obrotowym 570 Nm. W późniejszych modelach DB9 moc została zwiększona do 470 KM, a moment obrotowy do 600 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 306 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,8 s.
    Porsche 959 – Supersamochód klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1986-1989. Premiera 959 miała miejsce we wrześniu 1985 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. W chwili swojego debiutu Porsche 959 było najszybszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie osiągając prędkość maksymalną 317 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 3,7 sekund. W samochodzie jak na lata produkcji, zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań technicznych: nadwozie z kevlaru i aluminium, zaawansowany napęd na wszystkie koła czy silnik wyposażony w system doładowania - na niższych obrotach mniejsza z turbosprężarek wspomagała pracę trzech cylindrów, a przy wyższych druga turbina ładowała wszystkie sześć cylindrów, dzięki temu silnik B6 o pojemności tylko 2,8 l, który pochodzi z Porsche 956 generuje moc maksymalną 450KM oraz moment obrotowy 500 Nm. Powstała wersja 959 S, która miała bardziej skąpe wyposażenie, jednak dzięki lżejszemu nadwoziu charakteryzowała się lepszymi osiągami.
    Supersamochód klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1986-1989. Premiera 959 miała miejsce we wrześniu 1985 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. W chwili swojego debiutu Porsche 959 było najszybszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie osiągając prędkość maksymalną 317 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 3,7 sekund. W samochodzie jak na lata produkcji, zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań technicznych: nadwozie z kevlaru i aluminium, zaawansowany napęd na wszystkie koła czy silnik wyposażony w system doładowania - na niższych obrotach mniejsza z turbosprężarek wspomagała pracę trzech cylindrów, a przy wyższych druga turbina ładowała wszystkie sześć cylindrów, dzięki temu silnik B6 o pojemności tylko 2,8 l, który pochodzi z Porsche 956 generuje moc maksymalną 450KM oraz moment obrotowy 500 Nm. Powstała wersja 959 S, która miała bardziej skąpe wyposażenie, jednak dzięki lżejszemu nadwoziu charakteryzowała się lepszymi osiągami.
    30 kwietnia 2022, 22:21 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Honda NSX – Samochód sportowy produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny Honda w w latach 1990−2005 oraz ponownie od 2016 roku. Druga i najnowsza generacja NSX została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana jako samochód koncepcyjny podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2012 roku. Wersja produkcja pojazdu oficjalnie zaprezentowana została w Detroit 12 stycznia 2015 roku. Prace nad drugą generacją rozpoczęły się niemalże od czasu zakończenia produkcji pierwszej generacji auta w 2005 roku. W 2007 roku powstał pierwszy prototyp pojazdu. Rok po prezentacji pierwszego konceptu drugiej generacji NSX podczas tych samych targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowana została ulepszona wersja prototypu. W stosunku do pierwszej oficjalnej wersji koncepcyjnej pojazdu zmieniona została nieznacznie atrapa chłodnicy, zmienione zostały klosze kierunkowskazów umieszczonych pod reflektorami głównymi, zderzaki wykonano z włókna węglowego, a tylne lampy wyposażono w diody LED. 12 stycznia 2015 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowana została produkcyjna wersja pojazdu. Stylizację pojazdu opracowało Acura Design Studio w Torrance w Kalifornii pod kierownictwem Michelle Christensen. Nadwozie pojazdu wykonane zostało z aluminium na ramie przestrzennej. Linię nadwozia pojazdu opracowywano przez ponad 3 lata, aby zmaksymalizować aerodynamikę oraz zapewnić optymalne chłodzenie wszystkim elementom. NSX posiada sportowy układ hybrydowy, którego podstawowym źródłem zasilania jest nowoczesny podwójnie turbodoładowany silnik V6 Twin-turbo o pojemności 3,5 l i mocy 507 KM. Wspomagany jest dodatkowo przez trzy silniki elektryczne, które napędzają przednią i tylna oś pojazdu o łącznej mocy 74 KM. Łączna moc NSX wynosi 581 KM, a moment obrotowy 646 Nm. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 307 km/h.
    Samochód sportowy produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny Honda w w latach 1990−2005 oraz ponownie od 2016 roku. Druga i najnowsza generacja NSX została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana jako samochód koncepcyjny podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2012 roku. Wersja produkcja pojazdu oficjalnie zaprezentowana została w Detroit 12 stycznia 2015 roku. Prace nad drugą generacją rozpoczęły się niemalże od czasu zakończenia produkcji pierwszej generacji auta w 2005 roku. W 2007 roku powstał pierwszy prototyp pojazdu. Rok po prezentacji pierwszego konceptu drugiej generacji NSX podczas tych samych targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowana została ulepszona wersja prototypu. W stosunku do pierwszej oficjalnej wersji koncepcyjnej pojazdu zmieniona została nieznacznie atrapa chłodnicy, zmienione zostały klosze kierunkowskazów umieszczonych pod reflektorami głównymi, zderzaki wykonano z włókna węglowego, a tylne lampy wyposażono w diody LED. 12 stycznia 2015 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowana została produkcyjna wersja pojazdu. Stylizację pojazdu opracowało Acura Design Studio w Torrance w Kalifornii pod kierownictwem Michelle Christensen. Nadwozie pojazdu wykonane zostało z aluminium na ramie przestrzennej. Linię nadwozia pojazdu opracowywano przez ponad 3 lata, aby zmaksymalizować aerodynamikę oraz zapewnić optymalne chłodzenie wszystkim elementom. NSX posiada sportowy układ hybrydowy, którego podstawowym źródłem zasilania jest nowoczesny podwójnie turbodoładowany silnik V6 Twin-turbo o pojemności 3,5 l i mocy 507 KM. Wspomagany jest dodatkowo przez trzy silniki elektryczne, które napędzają przednią i tylna oś pojazdu o łącznej mocy 74 KM. Łączna moc NSX wynosi 581 KM, a moment obrotowy 646 Nm. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 307 km/h.
    28 kwietnia 2022, 22:06 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lamborghini Reventon – Supersamochód klasy wyższej produkowany przez włoską markę Lamborghini w latach 2008-2009. Reventon powstał na bazie modelu Murcielago LP-640. Jego premiera miała miejsce na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie.  Samochód, zbudowany z laminatów wzmacnianych włóknem węglowym. Wnętrze samochodu wykonano przy użyciu alcantary, włókna węglowego, stopów lekkich i skóry. Deska rozdzielcza obejmuje trzy ciekłokrystaliczne monitory TFT z dwoma różnymi trybami wyświetlania. Instrumenty są zamieszczone w strukturze ze stałego bloku aluminium, pokrytej dodatkowo przez oprawę z włókna węglowego. Stylistyka auta nawiązuje bezpośrednio do najszybszych myśliwców na świecie m.in. F-22. Dominują ostre i kanciaste linie. Z tyłu pokrywa silnika została wykonana z laminowanego szkła. Z przodu siedem świateł wykonanych w technologii LED oskrzydla biksenonowe reflektory. Reventon napędzany jest wolnossącym V12 o pojemności 6,5 l, które generuje moc 652 KM i moment obrotowy 660 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 340 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy. Powstało tylko 20 egzemplarzy przeznaczonych dla prywatnych klientów.
    Supersamochód klasy wyższej produkowany przez włoską markę Lamborghini w latach 2008-2009. Reventon powstał na bazie modelu Murcielago LP-640. Jego premiera miała miejsce na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Samochód, zbudowany z laminatów wzmacnianych włóknem węglowym. Wnętrze samochodu wykonano przy użyciu alcantary, włókna węglowego, stopów lekkich i skóry. Deska rozdzielcza obejmuje trzy ciekłokrystaliczne monitory TFT z dwoma różnymi trybami wyświetlania. Instrumenty są zamieszczone w strukturze ze stałego bloku aluminium, pokrytej dodatkowo przez oprawę z włókna węglowego. Stylistyka auta nawiązuje bezpośrednio do najszybszych myśliwców na świecie m.in. F-22. Dominują ostre i kanciaste linie. Z tyłu pokrywa silnika została wykonana z laminowanego szkła. Z przodu siedem świateł wykonanych w technologii LED oskrzydla biksenonowe reflektory. Reventon napędzany jest wolnossącym V12 o pojemności 6,5 l, które generuje moc 652 KM i moment obrotowy 660 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 340 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy. Powstało tylko 20 egzemplarzy przeznaczonych dla prywatnych klientów.