Szukaj
Znalazłem 25 takich materiałów
Ford wyjaśnia, że 4-cylindrowa odmiana Mustanga wyposażona jest w system określany mianem „Active Noise Control”. Szczęśliwie system nie jest montowany w wersjach z silnikiem V6 oraz V8. Nie zmienia to jednak faktu, że dosyć trudno cieszyć się z niesamowitego dźwięku silnika mając świadomość, że pochodzi on z głośników.
Podobny system wzbogacania dźwięku silnika znajduje się m.in. w BMW M235i mimo tego, że pod maską niemieckiego auta pracuje jednostka 6-cylindrowa o pojemności 3 litrów.
Zastanawiacie się jak będą wyglądały ulice miast za 20 – 30 lat i czym będziemy się poruszać po coraz bardziej zatłoczonych aglomeracjach? Miejsca pod nowe jezdnie przybywać nie będzie i muszą pojawić się pomysły na rozwiązanie tego problemu. Właśnie dlatego Toyota postanowiła stworzyć futurystyczne trójkołowe pojazdy, które już teraz będą woziły mieszkańców francuskiego Grenoble.
Toyota i-ROAD to niewielki, dwuosobowy pojazd elektryczny, przypominający w pełni zabudowany motocykl. Łączy te zalety samochodów i motocykli, które mają największy wpływ na efektywne poruszanie się w mieście. Jest wąski i zwrotny jak jednoślad, ale zapewnia stabilność, bezpieczeństwo i izolację od deszczu, spalin i hałasu, pozwalając cieszyć się spokojną rozmową lub muzyką. Nowatorskie trzykołowe podwozie dostarcza wyjątkowych wrażeń z jazdy oraz doskonale amortyzuje nierówności nawierzchni. Co szczególnie istotne, na jednym miejscu parkingowym mieszczą się aż cztery i-ROAD-y.
Pojazd waży 300 kg i napędzają go dwa silniki elektryczne o mocy 2 kW (2,7 KM), które dzięki energii zgromadzonej w bateriach litowo-jonowych zapewniają zasięg 50 km. i-ROAD osiąga maksymalną prędkość 45 km/h. Dodatkowo nowatorski system Active Lean pozwala kierowcy w łatwy sposób kontrolować wychylenie pojazdu i gwarantuje stabilną jazdę. Dzięki niemu wrażenia z jazdy i-ROAD-em są podobno jedyne w swoim rodzaju.
Płyta podłogowa modelu BMW E38 stała się bazą dla pojazdów BMW serii 7 w latach 1994-2001. Celem konstruktorów firmy BMW było stworzenie następcy modelu BMW E32 produkowanego do 1994 roku. W roku 2001 została zastąpiona nową konstrukcja oznaczoną E65/E66. Wyprodukowano 340.242 egzemplarze E38
Nowe E38 cechują się wysokociśnieniowymi spryskiwaczami lamp głównych pojazdu, automatyczną regulacją poziomu oświetlenia lamp ksenonowych HID, nową obudową silnika, 14-głośnikowym systemem dźwięku (Stereo lub HiFi) i czterema subwooferami wraz z 6-płytową zmieniarką, nawigacją pokładową z wyświetlaczem formatu 4:3 lub 16:9 oraz czułymi na deszcz wycieraczkami szyb (dostępnymi jako opcja dodatkowa).
Opcje dodatkowe uwzględniały (między innymi):
automatyczny system kontroli klimatyzacji dwustrefowej z osobnym panelem kontroli dla kierowcy i pasażera;
system zapamiętywania maksymalnie trzech ustawień fotela kierowcy;
regulację wysokości i napięcia pasów bezpieczeństwa;
system sprawdzania ciśnienia opon;
podgrzewana szyba czołowa;
lodówka;
kuloodporne szyby;
pakiety opancerzenia;
boczne rolety tylnych szyb;
urządzenia video: TV, kamerę cofania, dodatkowy monitor dla pasażerów tylnej kanapy;
Standardem w BMW E38 były dwie przednie poduszki powietrzne oraz opcjonalnie poduszki boczne przy fotelach przednich oraz System Ochrony Głowy – Head Protection System (HPS). Wnętrze samochodu pokryte zostało skórą a obramowania wykonano z drewna orzecha włoskiego. System Active Comfort Seat (ACS) dbał o bezpieczeństwo i wygodę osób na przednich fotelach i został wprowadzony w 1998 roku.
BMW E38 produkowano z przeznaczeniem na rynek europejski, amerykański oraz południowoafrykański. Od stycznia 1995 zaczęto seryjnie wyposażać w immobilizer (EWS), w kwietniu tego samego roku zmodyfikowano spryskiwacze szyb (zamiast trzech - dwa), natomiast we wrześniu zmodyfikowano przednie fotele zmieniając przyciski regulacji i regulację lędźwiową oraz wprowadzono nową automatyczną skrzynię biegów Steptronic do modelu 750i(L). W marcu 1996 nową automatyczną skrzynię biegów Steptronic otrzymały pozostałe wersje silnikowe, zaczęto również wyposażać seryjnie w system kontroli trakcji (ASC+T), we wrześniu auta otrzymały blokadę automatycznej skrzyni biegów i kluczyka (Shift lock/Interlock) oraz boczne poduszki w przednich drzwiach. Rok później, we wrześniu 1997 również w tylnych drzwiach. Największe zmiany BMW E38 przeszło we wrześniu 1998, auto przeszło facelifting zewnętrzny (zmienione reflektory), otrzymało całkowicie nową instalację elektryczną, auta z silnikami V8 i V12 zaczęto seryjnie wyposażać w alternator chłodzony cieczą oraz w system stabilizacji toru jazdy (DSC). Pół roku później, w marcu 1999 zmodyfikowano kolumnę kierowniczą. Ostatnia zmiana nastąpiła we wrześniu 2000 - 5,25 calowy monitor pokładowy zastąpiono większym 6,5 calowym monitorem o proporcjach 16:9.
A co najlepsze dźwięk nie jest wzmacniany przez system Active Sound Design. Nie jeden silnik o większym litrażu może pozazdrościć takiego dźwięku.
Innymi słowy, sytuacja jest idealna. Kupujesz typowego vana, żona jest zachwycona, bo nie dość że nowy samochód jest definicją przeciętności i ludzie nie będą gadali, to jeszcze jest beżowy, a beżowy jest praktyczny. Żona nie wie jednak i wiedzieć nie musi, że ten samochód rozpędza się do setki w czasie krótszym, niż większość pojazdów o sportowym zacięciu i z literkami na tylnej klapie w kolorze czerwonym. Ta historia trwałaby w najlepsze gdyby nie fakt, że właśnie czytasz o pierwszym BMW... z napędem na przód.
‹ pierwsza < 1 2 3 > ostatnia ›