Szukaj
Znalazłem 53 takie materiały
Wygląda na to, że najnowsza Corvette będzie w stanie zrobić z twoją twarzą to co Ariel Atom z twarzą Clarksona. Chevrolet w oficjalnym komunikacie przyznał bowiem, że jego auto z doładowanym silnikiem osiąga budzącą respekt moc 659 KM. Ale po kolei.
Z06 zadebiutował podczas styczniowego salonu samochodowego w Detroit i już wtedy Amerykanie chwali się, że dysponuje mocą co najmniej 634 KM. Dzisiejszy komunikat marki oznacza, że te co najmniej to o 25 KM więcej, czyniąc tym samym Corvette Z06 nie tylko najmocniejszą seryjnie produkowaną Vette w historii, lecz także najmocniejszym samochodem, jaki dotychczas opuścił linie montażowe fabryk General Motors.
Moc 659 KM jest wspierana dodatkowo przez 882 Nm momentu obrotowego, z których 620 Nm dostępne jest już na biegu jałowym.
Jak to zrobili w Chevrolecie, że silnik ma aż taki zapas mocy? W konstrukcji motoru zastosowano wytrzymalsze aluminiowe głowice cylindrów, które lepiej radzą sobie z wysokimi temperaturami, tytanowe gniazda zaworów, obrabiane, kute stalowe korbowody i kute aluminiowe tłoki, kolektory wydechowe ze stali nierdzewnej i suchą miskę olejową. Brzmi apetycznie.
Sprężarka mechaniczna może kręcić się do szalonych 20 tys. obr./min, o 5 tys. obr. szybciej niż zastosowana w poprzedniej generacji ZR1, zapewniając bardziej efektywne doładowanie. Przynajmniej tak nam powiedziano.
Nadal nie ma szczegółowych danych odnośnie osiągów, ale bylibyśmy co najmniej zaskoczeni, gdyby nowe Z06 z dużym zapasem nie wyprzedzało poprzednika.
Wchodzę po schodkach do kabiny
I już wyobrażam sobie świst turbiny
Gdy zajmę miejsce za kierownicą
To inne problemy mi się nie liczą
Zanim usłyszę bulgot V8 (czyt. v ósemki)
Wtedy na plecach mam dreszczyk wielki
Moja Scania 620 koni koni ma
I każdego frajera wydymać się da
Tylko ona jest księżniczką szos
Ale taki jest już jej los
Nieważne ile przebiegu ma
Ważne że wciąż do przodu gna
25 ton mam na ogonie
A czuję jakbym jechał samym koniem
Kontrola trakcji się denerwuje
Kiedy 620 koni się raduje
Gdy zapach palonej gumy poczujesz
Oznacza to że ją mordujesz
I chociaż jesteś uradowany wielce
To musisz wiedzieć że Scania też ma serce
Mercedes C111 (1968)
Mercedes C112 (1991)
Okazało się, że z czasem Mercedes stracił zainteresowanie pomysłami Schulza. Schulz pod nową marką Isdera kontynuował pracę nad rozwojem C111 a później nad następcą - modelem C112. Tak powstała Isdera Commendatore. 112i jest jednym z najniższych aut jakie kiedykolwiek produkowano. Przednie lampy nawiązują do Porsche 968 zaś tylne reflektory zapożyczono ze sławnego sportowego modelu Mercedesa C111. Pierwszy model dostępny był z identycznym silnikiem z modelu S a mianowicie V12 6.0l o mocy 408 KM. Napęd na tylne koła, 6-biegowa skrzynia wykonana specjalnie przez Mercedesa na życzenie firmy Isdera. Commendatore 112i jest niski, jego wygląd przypomina kształtem kulę. Zarówno drzwi jak i maska silnika otwiera się do góry co jest dosyć rzadkie nawet w sportowych samochodach. W wyposażeniu pojazdu znajdziemy lampy przednie z modelu Porsche 968, tylne pochodzą z Mercedesa, a także wycieraczkę stosowaną do pociągów niemieckich potrafiących mknąć 350km/h. Ciekawostką było również zastosowanie pojedynczego lusterka nad głową kierowcy (auto nie posiadało tradycyjnych zewnętrznych lusterek po obu stronach). Spowodowane było to aerodynamiką, gdyż auto budowano z myślą o dużych szybkościach, przy dużych prędkościach można było lusterko schować co bardzo poprawiało współczynnik oporu powietrza. W czasie bardzo szybkiej jazdy specjalne sensory obniżały auto o 76 mm w celu ułatwienia kontroli nad pojazdem. Specjalnym przyciskiem można również podnieść nadwozie w celu pokonania różnych drogowych przeszkód. Pierwszy taki model został sprzedany do USA za 466 000 USD w 1993 roku. Isdera Commendatore 112i został również zaprezentowany w grze wideo Need for Speed II.
W połowie lat 90 dołączyła wersja 6.9l najpierw w wersji 548 KM a pod koniec lat 90, w roku 2000 jednostka osiągała moc 620 KM zbliżając się do mocy McLarena F1 jednak osiągała większy moment obrotowy a także w porównaniu do poprzednich wersji odznaczała się niższą masą. Od roku 2000 dostępne wersje to 420 KM i 620KM. Ostatni potwierdzony pojazd, który został skonstruowany przez tą firmę, wyprodukowany został w 1999 roku. Zbudowane nadwozie oparte było na Isdera Commendatore 112i z 1993, jednak auto nie nazywało się Isdera tylko Mercedes Silver Arrow. Samochód był napędzany podstawowym silnikiem V12 o pojemności 6.0L lecz o mocy 420 KM. Prędkość maksymalna jaką zarejestrowano w tym pojeździe wynosiła 330 km/h (206 mph). Auto było wystawione na jednej ze szwajcarskich aukcji za sumę 3 mln dolarów. Isdera jako jedyny producent samochód tamtych lat mógł się porównywać z prędkością maksymalną do angielskiego McLarena F1.
Został zaprojektowany jako bezpośredni rywal dla Bugatti Veyrona, miał osiągać prędkość ponad 407 km/h oraz przyspieszać od 0 do 60 mil na godzinę (0-96 km/h) w czasie 2,78 s (wersja Ultimate Aero TT). SSC Aero powstał przy współpracy Jeroda Shelby'ego oraz Athana Aridasa, który przez siedem lat pracował nad jego projektem. Był to najszybszy produkowany seryjnie samochód, osiągający prędkość 412 km/h; wynik ten zmierzono 13 września 2007 w West Richland. W rezultacie, 9 października 2007 SSC Aero został uznany przez Księgę rekordów Guinnessa za najszybszy produkowany seryjnie samochód świata.
W 2010 Bugatti Veyron odzyskał miano najszybszego samochodu produkowanego seryjnie. Dzięki specjalnej wersji nazwanej Super Sport która osiąga moc 1200 KM samochód osiągnął na torze prędkość 431 km/h. Prędkość wpisana została do Księgi Rekordów Guinnessa. Lecz tytuł ten został mu odebrany ze względu na wyłączenie elektronicznego ogranicznika prędkości, które nie jest możliwe w wersji dla zwykłych nabywców.
Dostępna jest także wersja Ultimate Aero, o lepszych osiągach od bazowego Aero. Według różnych źródeł, powstać ma jedynie 25 sztuk modelu. Podstawowa wersja Aero, której produkcji zaprzestano w 2008 roku kosztowała 239 000 USD, wariant Ultimate Aero to już wydatek rzędu 620 000 USD (stan na rok 2008).
‹ pierwsza < 1 2 3 4 5 6 > ostatnia ›