Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • SSC-Shelby SuperCars a co to?

    SSC-Shelby SuperCars a co to? – a To: Shelby SuperCars Inc. (SSC) – amerykańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne założone w 1999 roku przez Jeroda Shelby'ego. Siedziba firmy mieści się w West Richland, w pobliżu aglomeracji Tri-Cities w stanie Waszyngton. Firma specjalizuje się w produkcji samochodów sportowych. Flagowym jej modelem jest SSC Ultimate Aero TT, do niedawna najszybszy samochód świata (tytuł ten odebrał mu Bugatti Veyron Super Sport). Napędzany jest on przez podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 6,35 litra, generuje on moc 1183 KM. A to własnie jest ich perełka: SSC Ultimate Aero TT – supersamochód produkowany przez amerykańską firmę Shelby Super Cars, jeden z najszybszych samochodów świata, w okresie od lipca 2010 do kwietnia 2013 najszybszym samochodem świata był Bugatti Veyron Super Sport.
Został zaprojektowany jako bezpośredni rywal dla Bugatti Veyrona, miał osiągać prędkość ponad 407 km/h oraz przyspieszać od 0 do 60 mil na godzinę (0-96 km/h) w czasie 2,78 s (wersja Ultimate Aero TT). SSC Aero powstał przy współpracy Jeroda Shelby'ego oraz Athana Aridasa, który przez siedem lat pracował nad jego projektem. Był to najszybszy produkowany seryjnie samochód, osiągający prędkość 412 km/h; wynik ten zmierzono 13 września 2007 w West Richland. W rezultacie, 9 października 2007 SSC Aero został uznany przez Księgę rekordów Guinnessa za najszybszy produkowany seryjnie samochód świata.
W 2010 Bugatti Veyron odzyskał miano najszybszego samochodu produkowanego seryjnie. Dzięki specjalnej wersji nazwanej Super Sport która osiąga moc 1200 KM samochód osiągnął na torze prędkość 431 km/h. Prędkość wpisana została do Księgi Rekordów Guinnessa. Lecz tytuł ten został mu odebrany ze względu na wyłączenie elektronicznego ogranicznika prędkości, które nie jest możliwe w wersji dla zwykłych nabywców.
Dostępna jest także wersja Ultimate Aero, o lepszych osiągach od bazowego Aero. Według różnych źródeł, powstać ma jedynie 25 sztuk modelu. Podstawowa wersja Aero, której produkcji zaprzestano w 2008 roku kosztowała 239 000 USD, wariant Ultimate Aero to już wydatek rzędu 620 000 USD (stan na rok 2008).
    A To: Shelby SuperCars Inc. (SSC) – amerykańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne założone w 1999 roku przez Jeroda Shelby'ego. Siedziba firmy mieści się w West Richland, w pobliżu aglomeracji Tri-Cities w stanie Waszyngton. Firma specjalizuje się w produkcji samochodów sportowych. Flagowym jej modelem jest SSC Ultimate Aero TT, do niedawna najszybszy samochód świata (tytuł ten odebrał mu Bugatti Veyron Super Sport). Napędzany jest on przez podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 6,35 litra, generuje on moc 1183 KM. A to własnie jest ich perełka: SSC Ultimate Aero TT – supersamochód produkowany przez amerykańską firmę Shelby Super Cars, jeden z najszybszych samochodów świata, w okresie od lipca 2010 do kwietnia 2013 najszybszym samochodem świata był Bugatti Veyron Super Sport.
    Został zaprojektowany jako bezpośredni rywal dla Bugatti Veyrona, miał osiągać prędkość ponad 407 km/h oraz przyspieszać od 0 do 60 mil na godzinę (0-96 km/h) w czasie 2,78 s (wersja Ultimate Aero TT). SSC Aero powstał przy współpracy Jeroda Shelby'ego oraz Athana Aridasa, który przez siedem lat pracował nad jego projektem. Był to najszybszy produkowany seryjnie samochód, osiągający prędkość 412 km/h; wynik ten zmierzono 13 września 2007 w West Richland. W rezultacie, 9 października 2007 SSC Aero został uznany przez Księgę rekordów Guinnessa za najszybszy produkowany seryjnie samochód świata.
    W 2010 Bugatti Veyron odzyskał miano najszybszego samochodu produkowanego seryjnie. Dzięki specjalnej wersji nazwanej Super Sport która osiąga moc 1200 KM samochód osiągnął na torze prędkość 431 km/h. Prędkość wpisana została do Księgi Rekordów Guinnessa. Lecz tytuł ten został mu odebrany ze względu na wyłączenie elektronicznego ogranicznika prędkości, które nie jest możliwe w wersji dla zwykłych nabywców.
    Dostępna jest także wersja Ultimate Aero, o lepszych osiągach od bazowego Aero. Według różnych źródeł, powstać ma jedynie 25 sztuk modelu. Podstawowa wersja Aero, której produkcji zaprzestano w 2008 roku kosztowała 239 000 USD, wariant Ultimate Aero to już wydatek rzędu 620 000 USD (stan na rok 2008).
    12 stycznia 2014, 16:02 przez AwesomeMuscule (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Zobacz następny

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…