Szukaj
Znalazłem 51 takich materiałów
Lamborghini Diablo (1990–1998)
Diablo (1990-1998)
Firma Lamborghini wprowadziła model Diablo w zastępstwie dla starzejącego się modelu Countach. Auto trafiło do sprzedaży 21 stycznia 1990 roku. Jego cena wynosiła wtedy 240 000 $. Czterdziestoośmiozaworowy silnik o pojemności 5,7 litra generował moc 492 koni mechanicznych (367 kW) oraz moment obrotowy wynoszący 580 Nm. Dzięki temu pojazd rozpędza się do 100 km/h w 4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.
Silnik
V12 5,7 l (5707 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
Układ zasilania: wtrysk
Średnica × skok tłoka: 87,00 mm × 80,00 mm
Stopień sprężania: 10,0:1
Moc maksymalna: 499 KM (366,9 kW) przy 7000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 580 N•m przy 5200 obr/min
Osiągi[edytuj | edytuj kod]
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,09 s
Prędkość maksymalna: 326 km/h
Już na pierwszy rzut oka widać, że taka modyfikacja wymagał nie lada poszerzenia, oraz wydłużenia karoserii samochodu, aby zmieścić 12-cylindrowego potwora. W oczy też się rzucają ogromne koła.
Silnik jest umieszczony centralnie z tyłu pojazdu. Rozwija moc 580 km. Być może niektórych 580km w 6,2L V12 nie poraża, ale wyobraźcie sobie, co taka moc może zrobić z takim samochodzikiem.
Za tuning tego niezwykłego egzemplarza zabrała się włoska firma Oemmedi Meccanica. Niestety nie znam osiągów tego auta.
A na koniec ciekawostka: akurat ten egzemplarz Fiata 500 ma bardzo ciekawą historię swapową. Najpierw silnik wymieniono na 3,2L , 6-cylindrowy bokser z Porsche. Potem Fiacik jeździł na 3,0L V8 z Ferrari i dopiero teraz ma pod maską - albo raczej pod karoserią - V12 z Lamborghini Murcielago
Dla zainteresowanych mam film, jak to chodzi: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ouIM71EpIcA#!
, oraz film, w którym ten egzemplarz jeździł jeszcze na 3,0L V8 z Ferrari
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0ZdIYv_xFUc
Położenie przód
Rodzaj paliwa benzyna
Pojemność 4991 cm3
Ilość cylindrów 10/DOHC
Układ cylindrów V
Liczba zaworów 40
Moc 426 kW (580 KM) przy 6250-6700 rpm
Moment obrotowy 650 Nm przy 1500-6250 rpm
Stopień sprężania ---
Napęd:
Rodzaj napędu 4x4 quattro
Typ skrzyni biegów automatyczna tiptronic
Ilość przełożeń 6
Zawieszenie:
Przód ---
Tył ---
Układ hamulcowy:
Przód tarczowe wentylowane (390 mm)
Tył tarczowe wentylowane (356 mm)
Osiągi:
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,6 s
Prędkość maksymalna 250 km/h
Współczynnik oporu powietrza ---
Wymiary:
Ilość miejsc 5
Liczba drzwi 5
Masa własna 2025 kg
Masa całkowita pojazdu 2655 kg
Długość 4928 mm
Szerokość 2051 mm
Wysokość 1460 mm
Rozstaw osi 2846 mm
Rozstaw kół - przód 1637 mm
Rozstaw kół - tył 1614 mm
Pojemność bagażnika 565 litrów
Pojemność zbiornika paliwa 80 litrów
Koła:
Opony przód 275/35/R20
Opony tył 275/35/R20
Spalanie:
Cykl miejski 20,4 litrów/100 km
Cykl pozamiejski 10,3 litrów/100 km
Cykl mieszany 15,3 litrów/100 km
Średnia emisja CO2 ---
Opcjonalnie do modelu W124 można było zamówić napęd na 4 koła (4Matic od 1987). Za dopłatą dostarczana była również automatyczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi (ASD) oraz w późniejszych rocznikach system kontroli trakcji (ASR). Model W124 był także jednym z najmniej zawodnych aut jakie powstawały w tamtym okresie, oprócz tego był także jednym z najbardziej komfortowych. Skomplikowane tylne zawieszenie (wielowahaczowe - opracowano je w 1983 roku dla modelu W201, było ono jednak tak dobre że zaadoptowano je do większego modelu W124, a potem do modelu W210) nastawione było raczej miękko, co skutecznie tłumiło wszelkie niedostatki nawierzchni, jednak nie zapewniało sportowych właściwości jezdnych. Model 500E stworzony w 1990 roku, w kooperacji z Porsche, był próbą stworzenia konkurencji dla BMW M5 E34 i również skutecznie spełnił pokładane w nim nadzieje, oferując lepszy komfort jazdy i bardziej dostojnie poruszając się po autostradach. W 1995 roku produkcja czterodrzwiowej limuzyny została przerwana i zastąpił go model W210 klasy E (okularnik), który nie miał już tak dobrej opinii, jak jego poprzednik, głównie ze względu na jakość blachy (korozja). Modele W124 kombi i coupé były produkowane rok dłużej tzn. do 1996, a cabrio do 1997. W124 krytykowany był za ubogie wyposażenie seryjne na początku produkcji oraz za pojedynczą wycieraczkę szyby przedniej, która rzekomo nie była dosyć efektywna.Paleta siników w Mercedesie W124 była bardzo bogata, od silników diesla aż do benzynowych silników V8, w których największy ma pojemność 6,0 l i osiąga moc 381 KM i 580 Nm w wersji AMG i 408 KM, 600 Nm w wersji Brabusa. Istnieją także 3 egzemplarze W124 z silnikiem V12 firmy VATH o ogromnej pojemności 7,2 l i mocy 510 KM. Mocniejszy od niego jest tylko egzemplarz przerobiony przez niemieckiego Brabusa. Model E V12 7.3l o mocy 530 KM. Jest najmocniejszym W124 w historii. Żaden z jego ówczesnych rywali nie posiadał w ofercie tak potężnego silnika, i praktycznie te modele nie miały konkurencji pod względem osiągów. Jednak te egzotyczne modele produkowano w bardzo niewielkich ilościach, przez co ciężko je nazwać seryjnymi.
Silnik
V10 5,0 l (4991 ccm), 4 zawory na cylinder, DOHC
Układ zasilania: wtrysk FSI
Średnica cylindra × skok tłoka: 84,50 mm × 89,00 mm
Stopień sprężania: 10,5:1
Moc maksymalna: 580 KM (427 kW) przy 6250-6700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 650 N•m przy 1500-6250 obr/min
Osiągi[edytuj]
Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,5 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h (po zdjęciu limitera więcej)
‹ pierwsza < 1 2 3 4 5 6 > ostatnia ›