Szukaj
Znalazłem 30 takich materiałów
Silnik: V8 90° DOHC, 4930cc
Moc 330 KM przy 5500 obr/min
V max 280 km/h
Jeżeli policjanci będą odbierać prawa jazdy w takim tempie jak dotychczas, w roku 2014 zostanie zatrzymanych 20x więcej dokumentów, niż rok wcześniej.
Silnik benzynowy turbodoładowany, R2, 875 cm3
Moc: 105 (98*) KM przy 5500 (5750*)
Moment:145 (120*) Nm przy 2000 (1750*) obr./min
*-Tryb eco
FSM Beskid 106 − polski samochód koncepcyjny o jednobryłowym nadwoziu zaprojektowany na początku lat 80. XX wieku w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Małolitrażowych BOSMAL w Bielsku-Białej. Łącznie powstało 7 egzemplarzy tego modelu w czterech wersjach. Karoseria odznaczała się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym Cx=0,29, który powodował, że Beskid zużywał 3,9 l paliwa na 100 km przy prędkości 90 km/h.
Początkowo w aucie zamontowano chłodzony cieczą silnik o pojemności 594 cm³ i mocy maksymalnej 20,6 kW (28KM)osiąganej przy 5500 obr./min.
Zupełną nowością pod maską Focusa ST jest silnik zasilany… olejem napędowym. Usportowiona wersja popularnego auta zyskała właśnie najmocniejszego diesla w ofercie. Nowy silnik TDCi ma 2 litry pojemności, 4 cylindry z których generuje 185 KM oraz 400 Nm. To 25 KM więcej od 150-konnej odmiany dostępnej w standardowym Focusie. Wyższa moc została uzyskana przez przeprogramowanie silnika, wymianę dolotu powietrza oraz przeprojektowany, bardziej wydajny układ wydechowy.
Moment obrotowy dostępny jest w zakresie od 2000 do 2750 obr./min, zaś maksymalną moc uzyskamy przy 3500 obr./min. Wysoki moment najlepiej odczujemy podczas wyprzedzania na trasie. Ford twierdzi, że nowy Focus jest w tej kwestii wyjątkowo dynamiczny. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h na 6. biegu zajmuje 9,7 sekundy, czyli aż 2,2 sekundy lepiej od najmocniejszej dotąd jednostki 150-konnej.
W przypadku diesla przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 8,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 217 km/h. Największą zaletą tej jednostki jest oczywiście niskie spalanie. Ford deklaruje, że przy spokojnej jeździe kierowca może uzyskać wynik 4,4 litra na 100 km.
Pod maską odświeżonej wersji auta dostępny jest udoskonalony, 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2 litrów, który generuje 250 KM przy 5500 obr./min. Moment obrotowy w wysokości 360 Nm dostępny jest od 2000 do 4500 obr./min. W tym przypadku przyspieszenie do 100 km/h zajmuje tylko 6,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 248 km/h. W kwestii spalania Ford upiera się, że przy spokojnej jeździe uda się uzyskać wynik 6,8 litra na 100 km, co jest m.in. zasługą systemu auto-start-stop. Oba silniki współpracują z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów.
Rozgłos z filmu „Powrót do przyszłości” jako wehikuł czasu był pośmiertnym sukcesem auta, produkowanego zaledwie przez dwa lata. Chętnie też był wykorzystywany w innych utworach jak np. w teledysku zespołu 2 Brothers on the 4th Floor
Pierwszy prototyp ukończono w 1979 roku. Auto było spełnieniem marzeń Johna DeLoreana. W połowie lat 70. porzucił on posadę wiceprezesa General Motors, by stworzyć własne auto sportowe. DMC miał modernistyczny kształt klina, karoserię z nierdzewnej, nielakierowanej stali oraz podnoszone do góry drzwi jak w Mercedesie 300SL. Konstrukcją układu zawieszenia zajęli się ludzie odpowiedzialni za projekt Lotusa Esprita[4]. Produkcję oficjalnie rozpoczęto w 1981 roku w fabrykach DMC w Dunmurry w Irlandii Północnej. W trakcie produkcji zmieniano kilka szczegółów samochodu, takich jak maska, koła oraz kolor wnętrza. Do 1983 roku wyprodukowano około 8600 sztuk DMC-12. Do 2005 roku przetrwało około 6500. Obecnie w Polsce jest około 11 sztuk tego auta[potrzebne źródło].
Cena samochodu początkowo miała wynosić 12 tysięcy dolarów (stąd nazwa DMC-12), jednak wzrost wartości funta szterlinga w stosunku do dolara i nałożenie przez brytyjski rząd wysokiego cła na produkty firmy, sprawiły iż w efekcie cena wynosiła 28 tys. dolarów.
W 2007 roku firma, która przyjęła nazwę DMC nie mając jednak żadnego związku z oryginalnym producentem potwierdziła informację o wznowieniu produkcji ograniczonej liczby modeli DMC-12 przeznaczonych do sprzedaży detalicznej. Nowy DMC-12 miał być produkowany z oryginalnym silnikiem w którym miano wprowadzić kilka ulepszeń zwiększających moc. Wszystkie auta miały być składane ręcznie w zakładzie w Teksasie. Informacje te okazały się wybiegiem marketingowym, a sama firma nie otrzymała prawa do nadawania nowych numerów VIN. Samochody reklamowane jako nowo wyprodukowane były w rzeczywistości odrestaurowanymi oryginalnymi samochodami z fabryki w Dunmurry. W roku 2012 wszelkie informacje na temat nowo produkowanych samochodów zostały usunięte z oficjalnej witryny firmy.
Dane techniczne
Silnik
V6 2,8 l (2849 cm³), 2 zawory na cylinder, SOHC[5]
Średnica × skok tłoka: 91,00 mm x 73,00 mm
Stopień sprężania: 8,80:1
Moc maksymalna: 130 KM (96,9 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 208 N•m przy 2750 obr/min
Producent: PRV
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8.00 s
Prędkość maksymalna: 225 km/h
1 2 3 > ostatnia ›
« poprzednia 1 2 3 następna »