Szukaj
Znalazłem 65 takich materiałów
Segment - G
Typy nadwozia - 2-drzwiowe coupé
Silniki - V8 4, 4 l twin-turbo 456-659 KM
Skrzynia biegów - 6-biegowa manualna
Rodzaj napędu - tylny
Długość - 4360 mm
Szerokość - 1910 mm
Rozstaw osi - 2540 mm
Masa własna - 1250 kg
Poj. zbiornika paliwa - 73 l
OSIĄGI
0-60 mph (0-97 km/h): 3, 0 s
0-100 mph (0-161 km/h): 6, 5 s
0-120 mph (0-192 km/h): 8, 9 s
1/4 mili ze startu zatrzymanego: 11 s
1 km ze startu zatrzymanego: 19, 9 s
stosunek mocy do masy: 520 KM/tonę
prędkość maksymalna: 225 mph (362 km/h)
Alpina B10 Bi-Turbo była produkowana w małych seriach. Od chwili produkcji we wrześniu 1989 roku do marca 1994 wyprodukowano zaledwie 507 egzemplarzy - z własnym numerem modelu - jak to zwykle w tradycjach miała firma Alpina. Samochód został oparty na BMW 535i (E34), z silnikiem o 6-cylindrowym i w technice 2-zaworowej. Był to oryginalny silnik M30B35 o mocy 155 kW (211 KM). Dzięki zabiegom inżynierów z Alpiny dodano dwie turbosprężarki Garrett T25, które zostały ułożone równolegle (foto). W rezultacie moc wzrosła do 265 kW (360 KM). Maksymalny moment obrotowy także wzrósł ze standardowych 305 Nm do olbrzymich 520 Nm. Zastosowanie dwóch równoległych turbosprężarek było bardzo innowacyjną techniką na świecie, a także był to pierwszy eksperyment w firmie Alpina. Prowadziło to do szybszej i bardziej płynnej reakcji silnika, zapobiegania opóźnieniom wywoływanym przez pojedynczą turbosprężarkę (tzw. turbo-dziura), z którą nie radzono sobie w pierwszych modelach aut doładowanych takich jak Saab 900, Porsche 911, Saab 9000 Turbo.
‹ pierwsza < 1 2 3 4 5 6 7 > ostatnia ›