Szukaj
Znalazłem 65 takich materiałów
Mercedes ma AMG, BMW Motorsport GmbH, a Porsche oddział Exclusive. To tutaj można zamówić samochód, którego nie znajdziemy w konfiguratorze. Klienci z zasobnym portfelem zostaną uprzejmie obsłużeni i otrzymają Porsche, o którymi nie śniło się filozofom.
Widoczne na zdjęciach Porsche 911 Turbo Lime Gold to jeden z pierwszych egzemplarzy, stworzony przez dział Exclusive. Karoserię pokryto specjalnych lakierem Lime Gold z linii ultra-exclusive. Wszystkie elementy dekoracyjne i dodatki zostały pomalowane na czarny połysk. Czarne są także 20-calowe felgi o o podobnym wzorze jak w modelu 997 Speedster. Kontrast stanowią żółte zaciski hamulcowe.
Wnętrze 911-tki wykończono skórą w dwóch kolorach: ciemnobrązową pokryto deskę rozdzielczą, podsufitkę oraz zewnętrzną część foteli. Natomiast beżowym (złotym?) kolorem uzupełniono środkową część siedzisk, a także boczki w drzwiach. Wieniec kierownicy został wykonany z alcantary więc kierowca powininen pomyśleć o zakupie rękawiczek.
W katalogu Porsche Exclusive znajdują się nie tylko elementy dekoracyjne i akcesoria (kolor lakieru, wykończenia wnętrza itp.), ale także części mechaniczne. Wybrany model można wyposażyć w sportowe zawieszenie, inny zestaw hamulcowy, układ dolotowy i wydechowy czy felgi i opony.
Prezentowane 911 Turbo Lime Gold napędza seryjna jednostka 3.8l turbo o mocy 520 KM. Przyspieszenie do „setki” wynosi 3.4 sekundy, a prędkość maksymalna 315 km/h. Cena edycji specjalnej niestety nie jest znana.
Alpina B10 Bi-Turbo była produkowana w małych seriach. Od chwili produkcji we wrześniu 1989 roku do marca 1994 wyprodukowano zaledwie 507 egzemplarzy - z własnym numerem modelu - jak to zwykle w tradycjach miała firma Alpina. Samochód został oparty na BMW 535i (E34), z silnikiem o 6-cylindrowym i w technice 2-zaworowej. Był to oryginalny silnik M30B35 o mocy 155 kW (211 KM). Dzięki zabiegom inżynierów z Alpiny dodano dwie turbosprężarki Garrett T25, które zostały ułożone równolegle.W rezultacie moc wzrosła do 265 kW (360 KM). Maksymalny moment obrotowy także wzrósł ze standardowych 305 Nm do olbrzymich 520 Nm. Zastosowanie dwóch równoległych turbosprężarek było bardzo innowacyjną techniką na świecie, a także był to pierwszy eksperyment w firmie Alpina.Jako najbardziej potężny sedan jaki został do tej pory wyprodukowany B10 Bi-Turbo rok po swojej premierze (1990) walczył o swoje podium z innym sedanem ultra-luksusowym Lotusem Omegą - całkowicie zaprojektowanym w firmie Lotus, który przekroczył barierę technlologiczną z bardziej nowoczesnym silnikiem z czterema zaworami na cylinder (podczas, gdy B10 posiadał 2 zawory) i ponad 100 KM z jednego litra, chociaż B10 Biturbo także osiągał ponad 100 KM. Silnik Omegi osiągał 277 kW (377 KM) o 12 kW więcej niż B10 Biturbo z podobnej pojemności. Lotus Omega pobił także wartości, przyśpieszenia i elastyczności B10 Biturbo, rozpędzając się do 100 km/h w (5,3 s) o 0,3 sekundy lepiej, 0-160 km/h w (11,0 s) 1,3 sekundy krócej i do prędkości 0-200 km/h w (17 s) o 2 sekundy szybciej niż Alpina. Jednak jej prędkość maksymalna wynosiła 283 km/h. Alpina pozostała nadal najszybszym sedanem wyprodukowanym do 1996, kiedy to straciła koronę przy prezentacji najszybszego modelu Brabusa sedana o oznaczeniu E V12. Brabus E V12 zbudowany w oparciu o Mercedesa klasy E, mógł rozwijać elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 330 km/h. Był on najszybszym sedanem od 1996 do 2003 roku.
Alpina B10 Bi-Turbo bazowała na modelu BMW E34 535i (M30B35), Alpina po za pakietem dokładek, felg i emblematów wyposażyła silnik w dwie równoległe turbo sprężarki Garrett T25 w rezultacie moc i moment obrotowy diametralnie wrosły. Niestety model jest bardzo rzadkim okazem, gdyż wyprodukowano zaledwie 507 sztuk(swoją drogą BMW E60 M5 posiada moc 507 koni mechanicznych).
liczba cylidrów - 6R
pojemność - 3430cm³
moc maksymalna kW/KM - 265/360
maksymalny momnent obrotowy Nm - 520
przyśpieszenie 0-100km/h - 5.6s
prędkość maksymalna - około 290km/h
‹ pierwsza < 1 2 3 4 5 6 7 > ostatnia ›