Szukaj
Znalazłem 71 takich materiałów
# http://www.fakt.pl/Opuszczona-kolekcja-starych-samochodow,artykuly,184864,1.html
# https://www.google.pl/maps/@52.100289,20.655778,3a,75y,34.14h,83.15t/data=!3m4!1e1!3m2!1sbfxmIT2oHOdFWdWUfGBlkw!2e0!6m1!1e1
# http://www.motore.pl/2012/reportaze/opuszczona-kolekcja-tabencki/
# ciekawy cytat artykułu http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=8333.0
- ładowność - 11950 kg;
- Wymiary pojazdu (długość x szerokość x wysokość według kabin ) - 8645x2750x2940 mm
- masa własna - 11350 kg;
- silnik - JaMZ-238, wysokoprężny czterosuwowy , widlasty (90°), 8 - cylindrowy;
o pojemności 14,86 L moc silnika - 240 KM przy 2100 obr./min;
- 1900 Nm Momentu obrotowego
- masa silnika - 1385 kg
- poj. zbiornika paliwa - 2 x 225 l;
- prędkość max - 70 km/h;
- skrzynia ładunkowa (długość x szerokość x wysokość) -
3770 x 2185 x 800 mm, metalowa;
- skrzynia biegów - mechaniczna, pięciobiegowa plus wsteczny;
Synchronizowane wszystkie biegi prócz 1
Przełożenia I-5,26 II-2,90 III-1,52 IV-1,00 V -0,664 R-5,48
- reduktor dwu stopniowy Przełożenia H- 1,23 L- 2,28
- głębokość brodzenia 1 m
- rozmiar ogumienia -1300x530x533
- wyciągarka - z liną o długości 55 m i obciążeniu do 80 kN (8 t).
- Centralny system regulowania ciśnienia w ogumieniu
Spalanie na pusto 40-50l / 100km
Z załadunkiem spalanie sięga 120 Litrów!
Subaru-MM 12, 3497 cm3 (3.5L), Flat-12, DOHC, 60V
Parametry:
450 KM (335 kW) @ 10000 rpm, 362 Nm @ 6000 rpm
Średnica cylindra x skok tłoka:
84.00 x 52.60 mm
Skrzynia biegów:
6-biegowa manualna
Wymiary (dł. x szer. x wys.):
4534 x 1996 x 1135 mm
Rozstaw osi:
2700 mm
Rozstaw kół przednich:
1630 mm
Rozstaw kół tylnych:
1600 mm
Zawieszenie przednie i tylne:
niezależne, typu push-rod, z regulacją
Hamulce przednie i tylne:
tarczowe wentylowane
Koła przednie:
245/40 ZR 17
Koła tylne:
335/35 ZR 17
Napęd:
na tył (RWD)
Masa:
1100 kg
0-100 km/h:
4.7 s.
Prędkość maksymalna:
320 km/h
Stosunek mocy i momentu do masy:
409 KM na tonę | 329 Nm na tonę
Stosunek masy do mocy i momentu:
2,4 kg na KM | 3 kg na Nm
Pojemnościowy wskaźnik:
129 KM z litra | 104 Nm z litra
"F1 On The Road" - tak brzmiały slogany zapowiadające ten samochód, choć w rzeczywistości miał on być raczej drogowym odpowiednikiem wyścigowych pojazdów Grupy C z lat 80. Jiotto Caspita to bardzo ciekawy prototyp supersamochodu z Japonii, który mógł wejść do produkcji seryjnej.
Zbudowany w 1988 roku przez Dome - kultowego japońskiego producenta wyścigowych samochodów oraz sponsorowany przez Wacoal - największego w Japonii producenta... bielizny dla kobiet. Nad designem czuwał Kunihisa Ito, vice prezydent oraz główny designer firmy Jiotto Design, z którego usług korzystały takie marki jak Ford, Mazda czy Nissan.
Powstały dwie wersje tego prototypu. Pierwsza napędzana była przez wolnossący, 12-cylindrowy silnik płaski (F12) o pojemności 3.5L, mocy 450 KM i 362 Nm momentu obrotowego. Silnik został wyprodukowany przez Motori Moderni oraz Fuji Heavy lndustries. Była to słabsza wersja silnika, który miał się znaleźć w bolidzie Coloni-Subaru w Formule 1. Masa prototypu - 1100 kg, prędkość maksymalna 320 km/h, 0-100 km/h: 4.7 s.
Druga wersja zbudowana została w 1990 roku, również z silnikiem mającym korzenie w F1 - wolnossący 3.5L V10 Judd, 585 KM i 384 Nm. Masa tej wersji, to 1240 kg. Osiągi? 3.4 s. do setki i v-max 345 km/h.
Do tego, napęd na tył, 6-biegowa skrzynia biegów zbudowana przez firmę Weismann (Traction Products), niezależne, regulowane, wielowahaczowe zawieszenie (domyślny prześwit samochodu to 13 cm, za pomocą regulacji można zejść do 7 cm), podwozie i nadwozie wykonane z włókna węglowego przez Dome oraz Mitsubishi-Rayon, drzwi typu gull-wing, elektroniczne regulowane spoilery, hamulce stworzone przez Brembo, fotele Recaro, opony Dunlop na felgach Rays itp.
W 1991 roku samochód był na dobrej drodze do produkcji, zapowiadany jako bezkompromisowy, japoński supercar w pełnym tego słowa znaczeniu, Brytyjskie ministerstwo transportu podpisało nawet kontrakt na import do Wielkiej Brytanii.
Przewidywana cena za Jiotto Caspita, wynosiła aż 30 milionów jenów, czyli około 340 tysięcy dolarów, dla porównania, Honda NSX która w tamtym okresie wjeżdżała do salonów, wyceniona była na "ledwie" 56 tysięcy dolarów. Ale trzeba przyznać, że oba samochody dzieliła przepaść. NSX z silnikiem V6 o mocy 280 KM, 0-100 km/h: 5.7 s., v-max: 270 km/h, nadwozie z aluminium. Caspita z silnikiem V10 o mocy 585 KM, 0-100 km/h: 3.4 s., v-max: 345 km/h, nadwozie z włókna węglowego.
Jiotto Caspita nie miał całego życia spędzić na pokazach czy targach, wyłącznie jako prezentacja możliwości japońskich designerów i inżynierów. Na początku Wacoal i Dome szykowali ten samochód do produkcji i sprzedaży. Niestety, pomimo obiecujących planów, z czasem perspektywa produkcji zaczęła się oddalać. Przeszkodą okazał się stan rynku, a konkretnie tzw. "bańka spekulacyjna" w Japonii (cena dobra nie odpowiadała jego wartości). Przez co ten wyjątkowo drogi projekt został ostatecznie anulowany w 1993 roku. I choć samochód nawet w czasach gdy powstawał nie był super popularny, to jednak mimo wszystko smutno gdy projekt takiego kalibru ląduje w koszu. Gdyby wszedł do produkcji, na pewno byłby nie lada konkurentem dla włoskich i brytyjskich supercarów.
Porsche 911 GT2 RS - 1:50.54,
Nissan GT-R - 1:50.95,
Lamborghini Aventador LP700-4 - 1:52.55,
McLaren MP4-12C - 1:53.20,
Audi R8 GT - 1:54.80
STS TUNING-SHOW 2013
MOTO INSPIRACJE
W imieniu Centrum Targowego Pomorza i Kujaw oraz Stowarzyszenia EASCA Poland zapraszamy do udziału w X Wystawie Samochodów Tuningowanych i Sportowych STS TUNING-SHOW” i "MOTO INSPIRACJE", która odbędzie się w Bydgoszczy w dniach 14-15 września 2013r. (sobota i niedziela) w hali Łuczniczka przy ul. Toruńskiej 59 w godz. 10.00-18.00.
W tym roku rozszerzamy formułę wystawy o Salon MOTO INSPIRACJE, w trakcie którego zaprezentujemy kolekcję samochodów zabytkowych, kultowych aut aumerykańskich (m.in. Chevrolet Corvette 1971r., Chevrolet Camaro 1971r., czy Ford Mustang 1964r.), ale także legendy świata sportowych samochodów.
W trakcie dwudniowej Wystawy odbędzie się FINAŁ MISTRZOSTW POLSKI W NAGŁOŚNIENIU SAMOCHODÓW, impreza organizowana przez stowarzyszenie EASCA Poland (www.easca.pl), który gromadzi samochody wyłonione w drodze eliminacji w trakcie sezonu przez profesjonalną komisję sędziowską w 20 kategoriach (zwycięzcy tych prestiżowych zawodów mają prawo do reprezentowania Polski w Finale Mistrzostw Europy), Finał internetowego konkursu BEST OF THE BEST (www.bofb.pl).
STS Tuning-Show będzie miejscem ostatniego etapu największej internetowej rywalizacji tuningowej - Best Of The Best 2013 - w której wyłoniony zostanie najlepiej zmodyfikowany samochód w Polsce! Formuła BOFB jest wyjątkowa, a w Bydgoszczy nastąpi wybór Najlepszego z Najlepszych w tuningowym światku (wybór należy wyłącznie do publiczności, a to właśnie jej głosami, za pośrednictwem SMS wybrany zostanie zwycięzca). Finał konkursu odbędzie się (już po raz drugi) podczas STS TUNING-SHOW, na który zaprosimy 30 najlepiej stuningowanych, zdaniem internautów samochodów.
Dla uczestników Wystawy przygotowaliśmy wiele konkursów indywidualnych, w tym OPONEO.PL konkurs "BEST FITMENT", ale także w kategoriach "KultAuto, "Najciekawsza stylistyka", "Najciekawsze wnętrze", "Komora silnika", a publiczność wybierze swój "BEST OF STS". 14 września o 18.00 przejażdżka przez miasto na BBQ w Wake Parku - pod egidą OPONEO.PL.
Ponadto podczas imprezy odbędą się Mistrzostwa Regionu w konkursie "NAJLEPSZY MECHANIK REGIONU" (www.autoflesz.com) w kategoriach Junior (szkoły samochodowe) i Profesjonalista (mechanicy salonów dealerskich). Sponsorami nagród są m.in. Shell Polska, PGNiG, Autogaz Holandia.
Dzięki aktywnej współpracy z Polskim Związkiem Motorowym OZDG Bydgoszcz na placu zewnętrznym przed halą odbędą się m.in.: pokazy driftu samochodowego przygotowane przez ekipę SideWays-Drift Team, jazdy samochodem na "trolejach", gokartami czy samochodami typu "buggie", nauka bezpiecznej jazdy. AUTOMOBILKLUB BYDGOSKI zaprezentuje z kolei samochody rajdowe.
STS TUNING-SHOW pomyślany jest jako prezentacja firm profesjonalnie zajmujących się tuningiem pojazdów oraz jako wystawa samochodów, sportowych, rajdowych i prywatnych pojazdów modyfikowanych przez pasjonatów motoryzacji. Znacząca też będzie prezentacja car-audio i demo-carów. Zapewne dużym zainteresowaniem zwiedzających cieszyć się będzie kolekcja modyfikowanych motocykli ze sceny CUSTOM oraz motocykle sportowe.
Imprezie towarzyszyć będzie wiele atrakcji, pokazów, show, konkursów z nagrodami dla publiczności. Serdecznie zapraszamy do udziału i odwiedzenia STS TUNING-SHOW 2013 w Bydgoszczy.
Z poważaniem,
Włodzimierz Piotrowski
zgłoszenia samochodów:
e-mail: wpiotrowski@ctpik.com.pl; tel. 608 039 194; tel. 52 375-80-28