Szukaj
Znalazłem 78 takich materiałów
Opel Calibra debiutował podczas Salonu Samochodowego (IAA) we Frankfurcie w 1989 r., dokładnie 25 lat temu i od razu wyróżniał się z tłumu. Miał najlepszy współczynnik oporu powietrza spośród samochodów produkowanych seryjnie, niezależne zawieszenie kół, oś tylną z wahaczami skośnymi, opcjonalny napęd na 4 koła oraz nowoczesne silniki benzynowe. Wszystko to sprawiało, że Calibra była wyjątkowo innowacyjną koncepcją, znacznie wyprzedzająca swoje czasy. Warto dodać, że Calibra w podstawowej wersji swego czasu kosztowała zaledwie 33 900 marek niemieckich.
Początkowo w wersji bazowej montowany był 2-litrowy silnik o mocy 115 KM, który rozpędzał auto do maksymalnej prędkości 203 km/h, zaś silnik o mocy 150 KM z czterema zaworami na cylinder – aż do 223 km/h. Mimo imponujących osiągów Calibra 16V zużywała jedynie 7,7 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym. Ponadto klienci mogli wybrać pomiędzy opcjonalnym napędem na wszystkie koła, a standardowym napędem na koła przednie. Calibra 4x4 odznaczała się także doskonałą przyczepnością, stabilnością hamowania i precyzyjnym prowadzeniem.
Auto z takimi atrybutami zdecydowanie zasługiwało na mocniejszy silnik, dlatego w marcu 1992 r. Opel wprowadził do sprzedaży Calibrę Turbo, której bardzo konkurencyjna cena – 49 800 marek niemieckich – wywołała spore poruszenie na rynku. Pakiet standardowy tej wersji obejmował napęd na 4 koła, 6-stopniową skrzynię biegów, sportowe siedzenia, czy 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z szerokimi oponami 205/50. Jednak najbardziej imponującym elementem wyposażenia modelu był jednak 2-litrowy silnik turbo o mocy 204 KM. Kolejnym krokiem, było wprowadzenie w 1993 roku wolnossącego silnika V6 o pojemności 2,5 litra i mocy 170 KM.
Najlepsze w 3:49.
Miłego słuchania.
pojemność skokowa: 1995cm3
moc: 215KM
moment obr.: 314Nm
układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, 4
położenie silnika: przód
ustawienie silnika: poprzecznie
średnica x skok tłoka: 84.00mm x 90.00mm
typ: DOHC - dwa wałki rorządu w głowicy
stopień sprężania: 8.00:1
OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h: 5.7s
prędkość maksymalna: 220 km/h
stosunek mocy do masy: 0.165 KM/kg
ZAWIESZENIE
napęd: 4x4
średnica zawracania: 10.40 m
hamulce przód / tył: wentylowane tarczowe / tarczowe , wspomaganie, ABS
skrzynia biegów: liczba biegów: 5, skrzynia biegów: manualna
WYMIARY i WAGI
długość: 3896mm
szerokość: 1770mm
wysokość: 1364mm
rozstaw osi: 2474mm
masa: 1300kg
CIEKAWOSTKI
-Cywilna wersja Delty została wybrana europejskim samochodem roku 1980.
-Rajdowe odmiany Lancii Delta były jednymi z bardziej udanych samochodów występujących w rajdach samochodowych.
-Kierowcy zasiadający za kierownicą Delty wygrali w sumie 49 eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata (w sezonach 1985-1992)
-Dzięki Delcie, Lancia sześć razy z rzędu otrzymała mistrzostwo świata w kategorii producentów (1987-1992)
Miejsce produkcji: Bydgoszcz, Polska
Lata produkcji: 1983-1990
Ogar 200 - dane techniczne
-Silnik - dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
-Typ silnika - Jawa 223
-Pojemność - 49,9 cm³
-Moc nominalna - 2 KM / 1,4 kW przy 4500 obr./min
-Stopień sprężania - 1:9,5
-Gaźnik - JIKOV 2917 PSb
-Skrzynia biegów - trójstopniowa, w kąpieli olejowej
-Sprzęgło - tarczowe, w kąpieli olejowej
-Instalacja elektryczna - 6V - 20W
-Świeca zapłonowa - F80 Iskra
-Masa w stanie suchym - 60 kg
-Zużycie paliwa - 3 l/100 km (przy prędkości maksymalnej)
-Pojemność zbiornika - 9 l
-Rezerwa - 2l
-Prędkość maksymalna - 50 km/h
"Samochód z 6,3-litrowym silnikiem i automatyczną skrzynią konstrukcji Chryslera ma przejechane 49 843 km. Wyposażenie obejmuje radio, wspomaganie kierownicy, tarczowe hamulce, "szperę" i drewniane wykończenie wnętrza." - jak dla mnie szok, takie wyposażenie na tamte lata?
Jeśli kogoś interesuje, więcej info w źródle.