Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 78 takich materiałów
    Peel P50 – Ma 134 cm długości, 132 cm wysokości i 99 cm szerokości i ważył tylko 59 kg. Peel P50 posiada trzy koła i jedno przednie światło. Jego mały silnik o pojemności 49 cm³ pozwala osiągnąć mu prędkość 61 km/h. Figuruje w Księdze rekordów Guinnessa jako najmniejszy produkowany komercyjnie samochód.
    Ma 134 cm długości, 132 cm wysokości i 99 cm szerokości i ważył tylko 59 kg. Peel P50 posiada trzy koła i jedno przednie światło. Jego mały silnik o pojemności 49 cm³ pozwala osiągnąć mu prędkość 61 km/h. Figuruje w Księdze rekordów Guinnessa jako najmniejszy produkowany komercyjnie samochód.
    15 stycznia 2015, 12:21 przez Linox (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Opel Calibra – 25 lat po premierze – Opel Calibra, auto które zostało w Polsce synonimem obciachu, obchodzi właśnie 25. rocznicę swojej premiery. Ponadto z jakiegoś nieszczęśliwego powodu Calibra została masową ofiarą wielbicieli za dużych i oderwanych od rzeczywistości bodykitów. Niestety sytuacja rozwinęła się dosyć dramatycznie, o czym można przekonać się osobiście wpisując w Google/Grafika hasło „opel calibra tuning”. Tymczasem początki Calibry były zupełnie inne. Np. w związku z dużym popytem w roku 1990, zwiększono wielkość produkcji z planowanych 20 tys. aż do 60 tys. sztuk, a auto było uważane za wyjątkowo innowacyjne.

Opel Calibra debiutował podczas Salonu Samochodowego (IAA) we Frankfurcie w 1989 r., dokładnie 25 lat temu i od razu wyróżniał się z tłumu. Miał najlepszy współczynnik oporu powietrza spośród samochodów produkowanych seryjnie, niezależne zawieszenie kół, oś tylną z wahaczami skośnymi, opcjonalny napęd na 4 koła oraz nowoczesne silniki benzynowe. Wszystko to sprawiało, że Calibra była wyjątkowo innowacyjną koncepcją, znacznie wyprzedzająca swoje czasy. Warto dodać, że Calibra w podstawowej wersji swego czasu kosztowała zaledwie 33 900 marek niemieckich.

Początkowo w wersji bazowej montowany był 2-litrowy silnik o mocy 115 KM, który rozpędzał auto do maksymalnej prędkości 203 km/h, zaś silnik o mocy 150 KM z czterema zaworami na cylinder – aż do 223 km/h. Mimo imponujących osiągów Calibra 16V zużywała jedynie 7,7 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym. Ponadto klienci mogli wybrać pomiędzy opcjonalnym napędem na wszystkie koła, a standardowym napędem na koła przednie. Calibra 4x4 odznaczała się także doskonałą przyczepnością, stabilnością hamowania i precyzyjnym prowadzeniem.

Auto z takimi atrybutami zdecydowanie zasługiwało na mocniejszy silnik, dlatego w marcu 1992 r. Opel wprowadził do sprzedaży Calibrę Turbo, której bardzo konkurencyjna cena – 49 800 marek niemieckich – wywołała spore poruszenie na rynku. Pakiet standardowy tej wersji obejmował napęd na 4 koła, 6-stopniową skrzynię biegów, sportowe siedzenia, czy 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z szerokimi oponami 205/50. Jednak najbardziej imponującym elementem wyposażenia modelu był jednak 2-litrowy silnik turbo o mocy 204 KM. Kolejnym krokiem, było wprowadzenie w 1993 roku wolnossącego silnika V6 o pojemności 2,5 litra i mocy 170 KM.
    Opel Calibra, auto które zostało w Polsce synonimem obciachu, obchodzi właśnie 25. rocznicę swojej premiery. Ponadto z jakiegoś nieszczęśliwego powodu Calibra została masową ofiarą wielbicieli za dużych i oderwanych od rzeczywistości bodykitów. Niestety sytuacja rozwinęła się dosyć dramatycznie, o czym można przekonać się osobiście wpisując w Google/Grafika hasło „opel calibra tuning”. Tymczasem początki Calibry były zupełnie inne. Np. w związku z dużym popytem w roku 1990, zwiększono wielkość produkcji z planowanych 20 tys. aż do 60 tys. sztuk, a auto było uważane za wyjątkowo innowacyjne.

    Opel Calibra debiutował podczas Salonu Samochodowego (IAA) we Frankfurcie w 1989 r., dokładnie 25 lat temu i od razu wyróżniał się z tłumu. Miał najlepszy współczynnik oporu powietrza spośród samochodów produkowanych seryjnie, niezależne zawieszenie kół, oś tylną z wahaczami skośnymi, opcjonalny napęd na 4 koła oraz nowoczesne silniki benzynowe. Wszystko to sprawiało, że Calibra była wyjątkowo innowacyjną koncepcją, znacznie wyprzedzająca swoje czasy. Warto dodać, że Calibra w podstawowej wersji swego czasu kosztowała zaledwie 33 900 marek niemieckich.

    Początkowo w wersji bazowej montowany był 2-litrowy silnik o mocy 115 KM, który rozpędzał auto do maksymalnej prędkości 203 km/h, zaś silnik o mocy 150 KM z czterema zaworami na cylinder – aż do 223 km/h. Mimo imponujących osiągów Calibra 16V zużywała jedynie 7,7 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym. Ponadto klienci mogli wybrać pomiędzy opcjonalnym napędem na wszystkie koła, a standardowym napędem na koła przednie. Calibra 4x4 odznaczała się także doskonałą przyczepnością, stabilnością hamowania i precyzyjnym prowadzeniem.

    Auto z takimi atrybutami zdecydowanie zasługiwało na mocniejszy silnik, dlatego w marcu 1992 r. Opel wprowadził do sprzedaży Calibrę Turbo, której bardzo konkurencyjna cena – 49 800 marek niemieckich – wywołała spore poruszenie na rynku. Pakiet standardowy tej wersji obejmował napęd na 4 koła, 6-stopniową skrzynię biegów, sportowe siedzenia, czy 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z szerokimi oponami 205/50. Jednak najbardziej imponującym elementem wyposażenia modelu był jednak 2-litrowy silnik turbo o mocy 204 KM. Kolejnym krokiem, było wprowadzenie w 1993 roku wolnossącego silnika V6 o pojemności 2,5 litra i mocy 170 KM.
    Opis jest zbędny, dźwięk tego V8 jest po prostu niesamowity. Kamera na GT40.
    Najlepsze w 3:49.
    Miłego słuchania.
    9 sierpnia 2014, 9:59 przez Danieleq (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Przekroje samochodów "Lancia Delta HF Integrale (1994)" – SILNIK
pojemność skokowa:  1995cm3
moc:  215KM
moment obr.:  314Nm
układ silnika, liczba cylindrów:  rzędowy, 4
położenie silnika:  przód
ustawienie silnika:  poprzecznie
średnica x skok tłoka:  84.00mm x 90.00mm
typ:  DOHC - dwa wałki rorządu w głowicy
stopień sprężania:  8.00:1

OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h:  5.7s
prędkość maksymalna:  220 km/h
stosunek mocy do masy:  0.165 KM/kg

ZAWIESZENIE
napęd:  4x4
średnica zawracania:  10.40 m
hamulce przód / tył:  wentylowane tarczowe / tarczowe , wspomaganie, ABS
skrzynia biegów:  liczba biegów: 5, skrzynia biegów: manualna

WYMIARY i WAGI
długość:  3896mm
szerokość:  1770mm
wysokość:  1364mm
rozstaw osi:  2474mm
masa:  1300kg

CIEKAWOSTKI
-Cywilna wersja Delty została wybrana europejskim samochodem roku 1980.
-Rajdowe odmiany Lancii Delta były jednymi z bardziej udanych samochodów występujących w rajdach samochodowych.
-Kierowcy zasiadający za kierownicą Delty wygrali w sumie 49 eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata (w sezonach 1985-1992)
-Dzięki Delcie, Lancia sześć razy z rzędu otrzymała mistrzostwo świata w kategorii producentów (1987-1992)
    SILNIK
    pojemność skokowa: 1995cm3
    moc: 215KM
    moment obr.: 314Nm
    układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, 4
    położenie silnika: przód
    ustawienie silnika: poprzecznie
    średnica x skok tłoka: 84.00mm x 90.00mm
    typ: DOHC - dwa wałki rorządu w głowicy
    stopień sprężania: 8.00:1

    OSIĄGI
    przyspieszenie 0-100 km/h: 5.7s
    prędkość maksymalna: 220 km/h
    stosunek mocy do masy: 0.165 KM/kg

    ZAWIESZENIE
    napęd: 4x4
    średnica zawracania: 10.40 m
    hamulce przód / tył: wentylowane tarczowe / tarczowe , wspomaganie, ABS
    skrzynia biegów: liczba biegów: 5, skrzynia biegów: manualna

    WYMIARY i WAGI
    długość: 3896mm
    szerokość: 1770mm
    wysokość: 1364mm
    rozstaw osi: 2474mm
    masa: 1300kg

    CIEKAWOSTKI
    -Cywilna wersja Delty została wybrana europejskim samochodem roku 1980.
    -Rajdowe odmiany Lancii Delta były jednymi z bardziej udanych samochodów występujących w rajdach samochodowych.
    -Kierowcy zasiadający za kierownicą Delty wygrali w sumie 49 eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata (w sezonach 1985-1992)
    -Dzięki Delcie, Lancia sześć razy z rzędu otrzymała mistrzostwo świata w kategorii producentów (1987-1992)
    31 lipca 2014, 13:25 przez kubiisz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Junak M10 i Iż 49.
    12 czerwca 2014, 21:34 przez ~DrCover | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    Własne

    Ewolucja F1 – Alfa Romeo 159, Lotus 49, Lotus 72 i Brabham BT52.
    Alfa Romeo 159, Lotus 49, Lotus 72 i Brabham BT52.
    10 czerwca 2014, 16:26 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Chevy Pickup '49 – Piękne ujęcie Chevy'ego, które gości u mnie na pulpicie. Jeśli kogoś to interesuje, zachęcam do artykułu w źródle.
    Piękne ujęcie Chevy'ego, które gości u mnie na pulpicie. Jeśli kogoś to interesuje, zachęcam do artykułu w źródle.
    Seria motocykle i motorowery PRL: #3 Romet Ogar 200 – Producent: Zakłady Rowerowe Predom-Romet

Miejsce produkcji: Bydgoszcz, Polska

Lata produkcji: 1983-1990

Ogar 200 - dane techniczne
-Silnik - dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
-Typ silnika - Jawa 223
-Pojemność - 49,9 cm³
-Moc nominalna - 2 KM / 1,4 kW przy 4500 obr./min
-Stopień sprężania - 1:9,5
-Gaźnik - JIKOV 2917 PSb
-Skrzynia biegów - trójstopniowa, w kąpieli olejowej
-Sprzęgło - tarczowe, w kąpieli olejowej
-Instalacja elektryczna - 6V - 20W
-Świeca zapłonowa - F80 Iskra
-Masa w stanie suchym - 60 kg
-Zużycie paliwa - 3 l/100 km (przy prędkości maksymalnej)
-Pojemność zbiornika - 9 l
-Rezerwa - 2l
-Prędkość maksymalna - 50 km/h
    Producent: Zakłady Rowerowe Predom-Romet

    Miejsce produkcji: Bydgoszcz, Polska

    Lata produkcji: 1983-1990

    Ogar 200 - dane techniczne
    -Silnik - dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
    -Typ silnika - Jawa 223
    -Pojemność - 49,9 cm³
    -Moc nominalna - 2 KM / 1,4 kW przy 4500 obr./min
    -Stopień sprężania - 1:9,5
    -Gaźnik - JIKOV 2917 PSb
    -Skrzynia biegów - trójstopniowa, w kąpieli olejowej
    -Sprzęgło - tarczowe, w kąpieli olejowej
    -Instalacja elektryczna - 6V - 20W
    -Świeca zapłonowa - F80 Iskra
    -Masa w stanie suchym - 60 kg
    -Zużycie paliwa - 3 l/100 km (przy prędkości maksymalnej)
    -Pojemność zbiornika - 9 l
    -Rezerwa - 2l
    -Prędkość maksymalna - 50 km/h
    19 kwietnia 2014, 19:39 przez Babcia_Irenka (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Seria motocykle i motorowery PRL: #1 Romet Pony – Producent: Romet
Lata produkcji: 1974 do 1994
Miejsce produkcji: Bydgoszcz Polska
Silniki:
• Dezamet 022, 49,8 cm³
1,25kW/1,7KM/4800obr
• Dezamet 023, 49,8 cm³
1,25kW/1,7KM/4800obr
• Dezamet 025, 49,8 cm³
1,03kW/1,4KM/4000obr
    Producent: Romet
    Lata produkcji: 1974 do 1994
    Miejsce produkcji: Bydgoszcz Polska
    Silniki:
    • Dezamet 022, 49,8 cm³
    1,25kW/1,7KM/4800obr
    • Dezamet 023, 49,8 cm³
    1,25kW/1,7KM/4800obr
    • Dezamet 025, 49,8 cm³
    1,03kW/1,4KM/4000obr
    17 kwietnia 2014, 12:04 przez Babcia_Irenka (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Facel  II Coupé – W życiu nie widziałem tego auta, ale po zdjęciach już wiem, że był pewnie świetnym autem

"Samochód z 6,3-litrowym silnikiem i automatyczną skrzynią konstrukcji Chryslera ma przejechane 49 843 km. Wyposażenie obejmuje radio, wspomaganie kierownicy, tarczowe hamulce, "szperę" i drewniane wykończenie wnętrza."  -  jak dla mnie szok, takie wyposażenie na tamte lata? 
Jeśli kogoś interesuje, więcej info w źródle.
    W życiu nie widziałem tego auta, ale po zdjęciach już wiem, że był pewnie świetnym autem

    "Samochód z 6,3-litrowym silnikiem i automatyczną skrzynią konstrukcji Chryslera ma przejechane 49 843 km. Wyposażenie obejmuje radio, wspomaganie kierownicy, tarczowe hamulce, "szperę" i drewniane wykończenie wnętrza." - jak dla mnie szok, takie wyposażenie na tamte lata?
    Jeśli kogoś interesuje, więcej info w źródle.