Szukaj
Znalazłem 68 takich materiałów
E32
BMW E32 - W 1985 roku rozpoczęto produkcję BMW E32, drugiej generacji BMW serii 7, następcy BMW E23. Na rynek E32 weszło wyposażone w najnowocześniejsze technologie. Najlepiej wyposażone wersje posiadały telefon, fax, chłodziarkę do win, ogrzewane klamki, elektroniczny system kontroli trakcji i system wzmacniający docisk wycieraczek do szyby przedniej przy wyższych prędkościach, dwustrefową klimatyzację czy elektrycznie ogrzewane i sterowane fotele tylne.
W Europie można było zamówić wersje bez skóry czy wielu innych dodatków, które w wersji na rynek amerykański były standardem.
Samochód także oferowano w wersji z powiększonym rozstawem osi o 10 cm (iL).
Paletę silnikową E32 stanowiły same silniki benzynowe o pojemnościach: 3.0 L (730i), 3,5 L (735i), 4.0 L (740i) i 5.0L (750i).
Wersje silnikowe:
730i 2986 ccm 188 KM(138 kW) przy 5800 obr/min 260 Nm przy 4000 obr/min
735i 3430 ccm 211 KM(155 kW) przy 5700 obr/min 305 Nm przy 4000 obr/min
740i 3982 ccm 286 KM(210 KW) przy 5800 obr/min 400 Nm przy 4500 obr/min
750i 4988 ccm 300 KM(220 kW) przy 5200 obr/min 450 Nm przy 4100 obr/min
B11 3,5 3430 ccm 254 KM(157 KW) przy 6000 obr/min 325 Nm przy 4000 obr/min
B12 5.0 4988 ccm 350 KM(257 kW) przy 5300 obr/min 470 Nm przy 4000 obr/min
BMW E32 produkowano z przeznaczeniem na cztery rynki: europejski, japoński, amerykański i południowoafrykański.
Alpina B11
W 1992 roku tuner BMW - Alpina wprowadził na rynek model Alpina B11 będący odpowiednikiem BMW E32. Model ten otrzymał sportowo zestrojone zawieszenie, bodykit, aluminiowe felgi Alpina i sinik i pojemności 3,5 litra osiągający moc 254 KM. Alpina B11 rozpędza się do 245 km/h.
W 1993 roku na rynek wszedł BMW Alpina B11 4.0 z silnikiem o pojemności 3982 ccm i mocy 315 KM, który pozwalał B11 osiągać prędkość ponad 260 km/h, zaś pierwszą setkę osiągać w 7 sekund.
Alpina B11 posiadała m.in.:
ABS
bodykit Alpina
podgrzewane lusterka i klamki
elektryczne sterowanie szyb z przodu i z tyłu
poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
nową, czteroramienną kierownicę
antenę wmocowaną w tylną szybę
srebrną tabliczkę producenta z indywidualnym numerem
Topowym modelem Alpiny był wprowadzony na rynek model Alpina B12 5.0, która posiadała pięciolitrowy, dwunastocylindrowy silnik o mocy 350 KM, dzięki któremu samochód osiągał około 275 km/h.
B12 posiadała m.in.:
kontrolę stabilizacji i trakcji ASC + T
ABS
EML
bodykit Alpina
nową, czteroramienną kierownicę Alpina
przyciemniane szyby
spryskiwacze przednich reflektorów
ogrzewane lusterka i klamki
system antywłamaniowy
poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
sportowe, elektronicznie regulowane siedzenia z pamięcią trzech ustawień
wnętrze wyłożone skórą
ogrzewane przednie fotele
cyfrowe wskaźniki temperatury oleju
dwustrefową klimatyzację
radio BMW BAVARIA z systemem głośników
antenę wbudowaną w tylną szybę
srebrną tabliczkę producenta z indywidualnym numerem
Liczba egzemplarzy 95 sztuk 31 sztuk
Liczba egzemplarzy łącznie 126 sztuk
Silnik V12 12-cylindrowy, turbodoładowanie 4 sprężarki IHI, 60 zaworowy, 5 zaworów na cylinder (czterosuwowy)
Pojemność skokowa 3499 cm³
Napęd AWD
Moc maksymalna 404 kW (550 KM) przy 8000 obr/min 441 kW (600 KM) przy 8250 obr/min
Stopień sprężania 7.8:1
Max. moment obr. (611 Nm) przy 4200 obr/min (650 Nm) przy 4200 obr/min
Układ zaworów DOHC, łańcuch, 5 zaworów na cylinder, podwójny wałek rozrządu
Skrzynia biegów 6-biegowa manualna
Rozstaw osi 2550 mm
Wymiary D x S x W 4400 x 1940 x 1115 mm
Masa własna 1620 kg 1480 kg
Rozmiar kół / ogumienie (felgi BBS) przód: 245/40 ZR 18 Pirelli
tył: 325/30ZR-18 Pirelli
Rozmiar tarcz hamulcowych wentylowane hamulce tarczowe Brembo, średnica tarcz - (przód: Ø 360 mm / tył: Ø 330 mm)
0-100 km/h 3,4 s 3,2 s
0-160 km/h 7,0 s 6,4 s
Prędkość maksymalna 342 km/h 350 km/h
Zużycie paliwa 17,3l - 30,0l / 100 km
W BMW 1 M Coupe zamontowano wentylowane, nawiercane 360-milimetrowe tarcze z przodu oraz 350-milimetrowe z tyłu. Auto ma zamontowany system Selvotronic, dostosowujący siłę wspomagania do prędkości samochodu.
Typ: V12, 60o
Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
Objętość skokowa: 5513 cm3
Moc maksymalna: 720 KM przy 5750 obr./min.
Objętościowy wskaźnik mocy (moc litrowa): 130.60 KM/l
Maksymalny moment obrotowy: 920 Nm przy 4000 obr./min.
Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, nawiercane, ceramiczne, średnica 380 mm
Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, nawiercane, ceramiczne, średnica 380 mm
Koła przednie: 9.5 x 20”
Koła tylne: 13.0 x 20”
Opony przednie: 245/35 R 20
Opony tylne: 335/30 R 20
Masy i wymiary:
Masa własna: 1268 kg
Stosunek masy do mocy: 1.76 kg/KM
Długość: 4900 mm
Szerokość: 2080 mm
Wysokość: 1300 mm (przy prześwicie 85 mm)
Osiągi:
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3.60 s
Przyspieszenie 0-200 km/h: 10.15 s
Prędkość maksymalna: 324 km/h
Koszty:
Cena: 385 000 €
Przeprogramowanie sterownika ECU, sportowy wydech ze stali nierdzewnej, a także wysokoprzepływowy filtr powietrza.
Oto dane modyfikacji dla poszczególnych wersji silnikowych:
3,0 TDI Multitronic 204 KM, 400 Nm --> 251 KM, 468 Nm
3,0 TDI S-Tronic 245 KM, 500 Nm --> 289 KM, 555 Nm
3,0 TFSI 300 KM, 440 Nm --> 345 KM, 495 Nm.
Moim zdaniem auto warte "Siedmiu Grzechów". Resztę ocen pozostawiam Wam.