Szukaj
Znalazłem 72 takie materiały
Niestety na temat radiowozów nie ma żadnych potwierdzonych informacji. Nieoficjalnie natomiast wiadomo, że pod maską BMW serii 5 pracuje 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik Diesla o mocy 235 lub 286 KM. Tymczasem pod maską Evo znajduje się 2-litrowy, turbooładowany silnik benzynowy o mocy minimum 295 KM, lub nawet 330 KM. Nie ma to jednak większego znaczenia, bo Evo nawet w najsłabszej wersji osiąga 100 km/h w czasie 5,4 sekundy.
W tym modelu były dostępne silniki takie jak:
235 cu in (3.9 L) R6
265 cu in (4.3 L) V8
283 cu in (4.6 L) V8
Które generowały moc od ok 100KM (R6) do ok 190KM (283).
Wszystkie wyżej wymienione silniki były również stosowane w pierwszej generacji Chevroleta Corvette.
Sportowa wersja modelu 850i była produkowana w latach 1992-1996. W tym czasie powstało 1510 egzemplarzy. Sportowa odmiana odznaczała się mocniejszym silnikiem i bardzo dobrymi hamulcami (już wersja seryjna hamowała ze 100 km/h na odcinku 38,5 m).
Różnice między BMW 850i a 850 CSi były znaczące. W obydwu autach co prawda montowano tę samą skrzynię biegów(6 biegową manualną) i to samo koło zamachowe, jednak dyferencjał stosowany w wersji 850i miał przełożenie 3,15, a w 850CSi miał przełożenie 2,93. Zawieszenie w stosunku do podstawowego modelu było sztywniejsze i obniżone o 15mm, a servotronic został na nowo opracowany przez specjalistów z Motorsport. W silniku zwiększono stopień sprężania z 8.8:1 na 9.8:1. Mimo niskich obrotów maksymalnych(jednostka osiąga 5300 obr./min) silnik bardzo dobrze wchodzi na obroty i kolejne zmiany biegów przychodzą z łatwością dzięki momentowi obrotowemu większemu o 100 Nm.
Lata produkcji: Sierpień 1992 – Listopad 1996
Typ silnika: (BMW V12 – OHC 24-zaworowy)
Silnik: (Widlasty 12-Cylindrowy
Głowica: OHC, 2 zawory na cylinder.
Komputer: Bosch Motronic M2.3.2
Pojemność skok cm³: 5576 cm ³ (5.6 litra)
Średnica cylindra x skok tłoka (mm): 80 × 86,0 mm
Moc kW (KM): '280 kW (380 KM) przy 5300 obr./min
Max. moment obrotowy: '550 Nm przy 4000 obr./min
Stopień sprężania: 9,80:1
Przełożenia / skrzynia biegów: 6-biegowa manualna Getrag typ S65 – model 560, napęd na koła tylne
1 – 4.25:1, 2 – 2.53:1, 3 – 1.68:1, 4 – 1,23:1, 5 – 1.00:1, 6 – 0.83:1, wsteczny – 3.89:1
Układ hamulcowy: Tarcze wentylowane z przodu czterotłoczkowe i z tyłu jednotłoczkowe, firmy Brembo
Średnica tarcz – (Przód: Ø 345/32 mm / Tył: Ø 328/20 mm)
Karoseria / Nadwozie: Stalowa-Karoseria
Rozstaw osi: 2684mm
Opony: Felgi 7 1/2" x 18" z aluminium firmy Speedline / lub felgi typu M Technic II – 5 szprychowe
Opony – (Dunlop – przód: 235 × 45 ZR17 / tył: 265 × 40 ZR17)
Miary D x S x W (mm): 4780 × 1855 × 1330 mm
Zbiornik paliwa: 90 l
Masa własna: 1865 kg
Przyśpieszenie
0–100 km/h: 6,0 s
Prędkość maksymalna (km/h): 250 / 298 km/h
Droga hamowania [m]
(100–0 km/h): (zimne) 36,5 m
(rozgrzane) 36,5 m
Trochę szczegółów:
Silnik: VW R36 6cyl, 280KM
Skrzynia biegów: Porsche 4-ro biegowa / sekwencyjna
Hamulce: Tarczowe
Zawieszenie: twin King Suspension
Rozmiar opon: 235/85 R16
Prędkość maksymalna: około 160km/h (zależy od ustawienia skrzyni)
Pojemność: 999cm3
Moc: 112PS (82kW)
Koła: 205/35/18 przód/ 235/30/18 tył
Auto napotkane na targach we Frankfurcie w strefie Brabus'a. Kierownik był na tyle miły że, wpuścił mnie i ojca aby móc obejrzeć auto z bliska