Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 72 takie materiały
    Policja ma nowe, nieoznakowane radiowozy o mocy ok. 300 KM! – Czym jeździ polska policja? Na pewno od razu do głowy przyjdzie wam Kia Cee’d oraz wszelakiej maści Ople, od Vectry po najnowsze Insignie, nierzadko z mocnymi i turbooładowanymi silnikami pod maską. Mało kto spodziewał się jednak, że na wyposażeniu naszej policji jest m.in. BMW serii 5 (E60), a także Mitsubishi Lancer Evolution X.

Niestety na temat radiowozów nie ma żadnych potwierdzonych informacji. Nieoficjalnie natomiast wiadomo, że pod maską BMW serii 5 pracuje 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik Diesla o mocy 235 lub 286 KM. Tymczasem pod maską Evo znajduje się 2-litrowy, turbooładowany silnik benzynowy o mocy minimum 295 KM, lub nawet 330 KM. Nie ma to jednak większego znaczenia, bo Evo nawet w najsłabszej wersji osiąga 100 km/h w czasie 5,4 sekundy.
    Czym jeździ polska policja? Na pewno od razu do głowy przyjdzie wam Kia Cee’d oraz wszelakiej maści Ople, od Vectry po najnowsze Insignie, nierzadko z mocnymi i turbooładowanymi silnikami pod maską. Mało kto spodziewał się jednak, że na wyposażeniu naszej policji jest m.in. BMW serii 5 (E60), a także Mitsubishi Lancer Evolution X.

    Niestety na temat radiowozów nie ma żadnych potwierdzonych informacji. Nieoficjalnie natomiast wiadomo, że pod maską BMW serii 5 pracuje 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik Diesla o mocy 235 lub 286 KM. Tymczasem pod maską Evo znajduje się 2-litrowy, turbooładowany silnik benzynowy o mocy minimum 295 KM, lub nawet 330 KM. Nie ma to jednak większego znaczenia, bo Evo nawet w najsłabszej wersji osiąga 100 km/h w czasie 5,4 sekundy.
    Chevrolet Task Force 1955 – I pomyśleć, że Amerykanie do zwykłych pickupów pakowali jednostki V8, które służyły głównie jako samochody transportowe w gospodarstwach domowych.

W tym modelu były dostępne silniki takie jak:
235 cu in (3.9 L) R6 
265 cu in (4.3 L) V8 
283 cu in (4.6 L) V8

Które generowały moc od ok 100KM (R6) do ok 190KM (283). 
Wszystkie wyżej wymienione silniki były również stosowane w pierwszej generacji Chevroleta Corvette.
    I pomyśleć, że Amerykanie do zwykłych pickupów pakowali jednostki V8, które służyły głównie jako samochody transportowe w gospodarstwach domowych.

    W tym modelu były dostępne silniki takie jak:
    235 cu in (3.9 L) R6
    265 cu in (4.3 L) V8
    283 cu in (4.6 L) V8

    Które generowały moc od ok 100KM (R6) do ok 190KM (283).
    Wszystkie wyżej wymienione silniki były również stosowane w pierwszej generacji Chevroleta Corvette.
    1 września 2014, 14:28 przez CamaroFanBoy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota Mark II (X70) – Ciekawy tylnonapędowy sedan Toyoty, sprzedawany również w USA z kierownicą "po naszej stronie", jako Cressida (różnił się nieco detalami). Jednak to japońskie wersje tradycyjnie były najmocniejsze, w 1985 roku pojawiła się GX71 GT Twin Turbo, wyposażona w pierwszy japoński silnik DOHC z dwoma turbosprężarkami (R6 2.0L 1G-GTEU, 185 KM i 235 Nm). Generacja X70 do dzisiaj popularna jest w japońskim drifcie oraz wśród tunerów na rodzimym rynku. Klasyczny napęd, mocne, rozwojowe silniki i prosty, elegancki design, to cechy które jeszcze długo będą przedłużać jej życie.
    Ciekawy tylnonapędowy sedan Toyoty, sprzedawany również w USA z kierownicą "po naszej stronie", jako Cressida (różnił się nieco detalami). Jednak to japońskie wersje tradycyjnie były najmocniejsze, w 1985 roku pojawiła się GX71 GT Twin Turbo, wyposażona w pierwszy japoński silnik DOHC z dwoma turbosprężarkami (R6 2.0L 1G-GTEU, 185 KM i 235 Nm). Generacja X70 do dzisiaj popularna jest w japońskim drifcie oraz wśród tunerów na rodzimym rynku. Klasyczny napęd, mocne, rozwojowe silniki i prosty, elegancki design, to cechy które jeszcze długo będą przedłużać jej życie.
    Kultowe samochody – BMW 850 E31
Sportowa wersja modelu 850i była produkowana w latach 1992-1996. W tym czasie powstało 1510 egzemplarzy. Sportowa odmiana odznaczała się mocniejszym silnikiem i bardzo dobrymi hamulcami (już wersja seryjna hamowała ze 100 km/h na odcinku 38,5 m).

Różnice między BMW 850i a 850 CSi były znaczące. W obydwu autach co prawda montowano tę samą skrzynię biegów(6 biegową manualną) i to samo koło zamachowe, jednak dyferencjał stosowany w wersji 850i miał przełożenie 3,15, a w 850CSi miał przełożenie 2,93. Zawieszenie w stosunku do podstawowego modelu było sztywniejsze i obniżone o 15mm, a servotronic został na nowo opracowany przez specjalistów z Motorsport. W silniku zwiększono stopień sprężania z 8.8:1 na 9.8:1. Mimo niskich obrotów maksymalnych(jednostka osiąga 5300 obr./min) silnik bardzo dobrze wchodzi na obroty i kolejne zmiany biegów przychodzą z łatwością dzięki momentowi obrotowemu większemu o 100 Nm.

Lata produkcji:	Sierpień 1992 – Listopad 1996
Typ silnika:	(BMW V12 – OHC 24-zaworowy)
Silnik:	(Widlasty 12-Cylindrowy
Głowica:	OHC, 2 zawory na cylinder.
Komputer:	Bosch Motronic M2.3.2
Pojemność skok cm³:	5576 cm ³ (5.6 litra)
Średnica cylindra x skok tłoka (mm):	80 × 86,0 mm
Moc kW (KM):	'280 kW (380 KM) przy 5300 obr./min
Max. moment obrotowy:	'550 Nm przy 4000 obr./min
Stopień sprężania:	9,80:1
Przełożenia / skrzynia biegów:	6-biegowa manualna Getrag typ S65 – model 560, napęd na koła tylne
1 – 4.25:1, 2 – 2.53:1, 3 – 1.68:1, 4 – 1,23:1, 5 – 1.00:1, 6 – 0.83:1, wsteczny – 3.89:1
Układ hamulcowy:	Tarcze wentylowane z przodu czterotłoczkowe i z tyłu jednotłoczkowe, firmy Brembo
Średnica tarcz – (Przód: Ø 345/32 mm / Tył: Ø 328/20 mm)	
Karoseria / Nadwozie:	Stalowa-Karoseria
Rozstaw osi:	2684mm
Opony:	Felgi 7 1/2" x 18" z aluminium firmy Speedline / lub felgi typu M Technic II – 5 szprychowe
Opony – (Dunlop – przód: 235 × 45 ZR17 / tył: 265 × 40 ZR17)
Miary D x S x W (mm):	4780 × 1855 × 1330 mm
Zbiornik paliwa: 	90 l
Masa własna:	1865 kg
Przyśpieszenie
0–100 km/h:	6,0 s
Prędkość maksymalna (km/h):	250 / 298 km/h
Droga hamowania [m]
(100–0 km/h):	(zimne) 36,5 m
(rozgrzane) 36,5 m
    BMW 850 E31
    Sportowa wersja modelu 850i była produkowana w latach 1992-1996. W tym czasie powstało 1510 egzemplarzy. Sportowa odmiana odznaczała się mocniejszym silnikiem i bardzo dobrymi hamulcami (już wersja seryjna hamowała ze 100 km/h na odcinku 38,5 m).

    Różnice między BMW 850i a 850 CSi były znaczące. W obydwu autach co prawda montowano tę samą skrzynię biegów(6 biegową manualną) i to samo koło zamachowe, jednak dyferencjał stosowany w wersji 850i miał przełożenie 3,15, a w 850CSi miał przełożenie 2,93. Zawieszenie w stosunku do podstawowego modelu było sztywniejsze i obniżone o 15mm, a servotronic został na nowo opracowany przez specjalistów z Motorsport. W silniku zwiększono stopień sprężania z 8.8:1 na 9.8:1. Mimo niskich obrotów maksymalnych(jednostka osiąga 5300 obr./min) silnik bardzo dobrze wchodzi na obroty i kolejne zmiany biegów przychodzą z łatwością dzięki momentowi obrotowemu większemu o 100 Nm.

    Lata produkcji: Sierpień 1992 – Listopad 1996
    Typ silnika: (BMW V12 – OHC 24-zaworowy)
    Silnik: (Widlasty 12-Cylindrowy
    Głowica: OHC, 2 zawory na cylinder.
    Komputer: Bosch Motronic M2.3.2
    Pojemność skok cm³: 5576 cm ³ (5.6 litra)
    Średnica cylindra x skok tłoka (mm): 80 × 86,0 mm
    Moc kW (KM): '280 kW (380 KM) przy 5300 obr./min
    Max. moment obrotowy: '550 Nm przy 4000 obr./min
    Stopień sprężania: 9,80:1
    Przełożenia / skrzynia biegów: 6-biegowa manualna Getrag typ S65 – model 560, napęd na koła tylne
    1 – 4.25:1, 2 – 2.53:1, 3 – 1.68:1, 4 – 1,23:1, 5 – 1.00:1, 6 – 0.83:1, wsteczny – 3.89:1
    Układ hamulcowy: Tarcze wentylowane z przodu czterotłoczkowe i z tyłu jednotłoczkowe, firmy Brembo
    Średnica tarcz – (Przód: Ø 345/32 mm / Tył: Ø 328/20 mm)
    Karoseria / Nadwozie: Stalowa-Karoseria
    Rozstaw osi: 2684mm
    Opony: Felgi 7 1/2" x 18" z aluminium firmy Speedline / lub felgi typu M Technic II – 5 szprychowe
    Opony – (Dunlop – przód: 235 × 45 ZR17 / tył: 265 × 40 ZR17)
    Miary D x S x W (mm): 4780 × 1855 × 1330 mm
    Zbiornik paliwa: 90 l
    Masa własna: 1865 kg
    Przyśpieszenie
    0–100 km/h: 6,0 s
    Prędkość maksymalna (km/h): 250 / 298 km/h
    Droga hamowania [m]
    (100–0 km/h): (zimne) 36,5 m
    (rozgrzane) 36,5 m
    3 czerwca 2014, 9:52 przez Walder (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Citroen pokazał nową wersję DS 3 i DS 3 Cabrio – Pod maską zmodernizowanych modeli z serii DS3 pojawiły się silniki diesla. Dużo więcej emocji budzi w nas informacja o jednostkach benzynowych. W ofercie pozostaje odmiana „Racing” wyposażona w turbodoładowany silnik 1.6, który przy 6000 obr./min generuje aż 207 KM. Pod nogą mamy też 275 Nm dostępne przy 2000 obr./min, a to pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w czasie 6,5 sekundy i rozwinięcie 235 km/h.
    Pod maską zmodernizowanych modeli z serii DS3 pojawiły się silniki diesla. Dużo więcej emocji budzi w nas informacja o jednostkach benzynowych. W ofercie pozostaje odmiana „Racing” wyposażona w turbodoładowany silnik 1.6, który przy 6000 obr./min generuje aż 207 KM. Pod nogą mamy też 275 Nm dostępne przy 2000 obr./min, a to pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w czasie 6,5 sekundy i rozwinięcie 235 km/h.
    VW T3 Syncro
    Trochę szczegółów:
    Silnik: VW R36 6cyl, 280KM
    Skrzynia biegów: Porsche 4-ro biegowa / sekwencyjna
    Hamulce: Tarczowe
    Zawieszenie: twin King Suspension
    Rozmiar opon: 235/85 R16
    Prędkość maksymalna: około 160km/h (zależy od ustawienia skrzyni)
    3 maja 2014, 10:33 przez pawel694 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    BMW E36 323i – Moje drobne modyfikacje w przeciągu 3 miesięcy, Alu 17, 7.5 z oponą 235/40 Kierunki oraz halogeny zmienione. Siedzi na zawieszeniu m-pakiet ale i tak jest za wysokie. Jak na 19 letnie auto trzyma się w znakomitym stanie, Pozostaje tylko wsadzić gwint, i polerka lakieru.
    Moje drobne modyfikacje w przeciągu 3 miesięcy, Alu 17, 7.5 z oponą 235/40 Kierunki oraz halogeny zmienione. Siedzi na zawieszeniu m-pakiet ale i tak jest za wysokie. Jak na 19 letnie auto trzyma się w znakomitym stanie, Pozostaje tylko wsadzić gwint, i polerka lakieru.
    2 kwietnia 2014, 21:08 przez Pachu91 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    Własne

    Smart ForTwo Brabus Ultimate 112 – Auto raczej mało lubiane, choć przeze mnie bardzo, przez długi czas jeździłem ForTwo I 1.0(50) cabrio. Parę informacji o tym modelu: 
Pojemność: 999cm3
Moc: 112PS (82kW)
Koła: 205/35/18 przód/ 235/30/18 tył
Auto napotkane na targach we Frankfurcie w strefie Brabus'a. Kierownik był na tyle miły że, wpuścił mnie i ojca aby móc obejrzeć auto z bliska
    Auto raczej mało lubiane, choć przeze mnie bardzo, przez długi czas jeździłem ForTwo I 1.0(50) cabrio. Parę informacji o tym modelu:
    Pojemność: 999cm3
    Moc: 112PS (82kW)
    Koła: 205/35/18 przód/ 235/30/18 tył
    Auto napotkane na targach we Frankfurcie w strefie Brabus'a. Kierownik był na tyle miły że, wpuścił mnie i ojca aby móc obejrzeć auto z bliska
    2 kwietnia 2014, 15:27 przez Samolubny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    BMW E34 520i 1989r. – Moje poprzednie autko. E34 1989r, silnik 2.0 R6 M20B20 129KM, skrzynia manual. Felgi BORBET 17", opony 235/45 R17. Ochrzczona przez kolegów "białą damą"
    Moje poprzednie autko. E34 1989r, silnik 2.0 R6 M20B20 129KM, skrzynia manual. Felgi BORBET 17", opony 235/45 R17. Ochrzczona przez kolegów "białą damą"
    22 marca 2014, 22:38 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Mało znane: Heuliez Pregunta – Heuliez Pregunta Roadster także Lamborghini Pregunta - supersamochód wyprodukowany przez francuską firmę Heuliez, specjalizującą się w przerabianiu francuskich aut, takich jak Peugeot czy Renault. Został on zbudowany na bazie Lamborghini Diablo VT MY1999, z którego przejęto kompletną płytę podłogową oraz permanentny napęd na 4 koła ze sprzęgłem wiskotycznym. 5,7-litrowy centralny silnik V12,zamontowany wzdłużnie rozwijał moc 390 kW (530 KM). Konstrukcja auta opiera się na ramie rurowej ze stali i włókien węglowych. W aucie zamontowano opony 235/35 ZR 18 z przodu oraz 335/35 ZR 19 z tyłu.
    Heuliez Pregunta Roadster także Lamborghini Pregunta - supersamochód wyprodukowany przez francuską firmę Heuliez, specjalizującą się w przerabianiu francuskich aut, takich jak Peugeot czy Renault. Został on zbudowany na bazie Lamborghini Diablo VT MY1999, z którego przejęto kompletną płytę podłogową oraz permanentny napęd na 4 koła ze sprzęgłem wiskotycznym. 5,7-litrowy centralny silnik V12,zamontowany wzdłużnie rozwijał moc 390 kW (530 KM). Konstrukcja auta opiera się na ramie rurowej ze stali i włókien węglowych. W aucie zamontowano opony 235/35 ZR 18 z przodu oraz 335/35 ZR 19 z tyłu.
    6 lutego 2014, 20:45 przez Chlodny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj