Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 46 takich materiałów
    Jaguar E-Type - Charseria samochodów wyjątkowych – Zaraz po wojnie w Bedford otwarto pierwszy tunel aerodynamiczny. Ma to bezpośredni związek z naszym Jaguarem. Jaki? Czytaj!

Auto było projektowane nocą. William Lyons (ówczesny szef Jaguara) był bardzo sceptycznie nastawiony do tego projektu. Zatem projektowano go po godzinach. William Lyons uważał, że trzeba modernizować XK 120, a nie pchać się w nowe projekty. Projektanci i inżynierowie nie posłuchali go jednak. Po zbudowaniu nadwozia przewieziono go do Bedford, gdzie miano zamiar sprawdzić go w tunelu aerodynamicznym, by dopracować szczegóły. No i na chęciach się skończyło. Gdy zaczęto osiągać większe prędkości tunel zaczął pobierać tak duże ilości energii, że odłączył od zasilania całe Bedford. I z tym sobie poradzono. Jak? Ano uruchamiano tunel nocą. Gdy w Kociaku zawitał 12 cylindrowy silnik - trzeba było go sprawdzić. Ówczesne auta osiągały przeciętnie 110 - 130 km/h. To był ich kres. Jag jechał o 100 km/h szybciej. Tory wówczas to były opuszczone lotniska. Zbyt krótkie jak się okazało, by poznać możliwości samochodu. Ale przecież jest nowo wybudowana M1. Za dnia ruch był spory, ale nocą... To było jak bawienie się granatem z wyciągniętą zawleczką. Pamiętajmy, że nie było wtedy nawet pasów bezpieczeństwa, a jedynym zabezpieczeniem kierowcy była wiara, ze w razie wypadku nie odleci zanadto od samochodu i że będzie z niego co zbierać... Lecz testowano Jaga nocą w tajemnicy przed Wiliamem. Tak oto nocą narodził się E-type. Taki nocny kot.

Gdy auto ujrzał William Lyons - uznał go za największą porażkę firmy. Nie podobała mu się niska sylwetka i niesamowicie długi przód. Uważał auto za pokraczne. Jednak z braku innego modelu auto wystawiono w salonie samochodowym w Genewie... Z drżącym sercem, bo do tej pory William Lyons zawsze miał rację.

Tymczasem życie pokazało oś zupełnie innego. W Genewie auto odniosło gigantyczny sukces. Zostało uznane za najładniejszy samochód świata, kosztowało trzykrotnie mniej, niż Ferrari, a chętnych na jazdę próbną było tylu, że z fabryki musiano sprowadzić drugie auto (w wersji Cabrio). Sam Enzo Ferrari uznał je za najpiękniejszy samochód jaki kiedykolwiek wyprodukowano i był posiadaczem 3 modeli E-Type. Zresztą kto kojarzy Ferrari Daytona, ten od razu będzie widział, jakie auto było inspiracją przy projektowaniu owego Ferrari. Do dziś Jag budzi podziw, szacunek i zachwyca pięknem... Zgodnie z dewizą - piękno jest ponadczasowe.

Poniżej dane techniczne najmocniejszego kocurka (co najciekawsze, nie był najszybszy, bo waga silnika robiła swoje, silnik sześciocylindrowy o pojemności 4235 ccm i mocy 269 koni osiągał prędkość 246 km/h):

Silnik: V12 5,4 l (5344 ccm), SOHC
Układ zasilania: cztery gaźniki
Moc maksymalna: 276 KM (203 kW) przy 5850 obr/min
Maks. moment obrotowy: 412 N•m przy 3600 obr/min
0-100 km/h: 6,4 s
V-max: 235 km/h

Samochód zajął pierwsze miejsce w rankingu The Daily Telegraph stu najpiękniejszych samochodów wszech czasów.

Pozostałe samochody opisywane w serii Tutaj
    Zaraz po wojnie w Bedford otwarto pierwszy tunel aerodynamiczny. Ma to bezpośredni związek z naszym Jaguarem. Jaki? Czytaj!

    Auto było projektowane nocą. William Lyons (ówczesny szef Jaguara) był bardzo sceptycznie nastawiony do tego projektu. Zatem projektowano go po godzinach. William Lyons uważał, że trzeba modernizować XK 120, a nie pchać się w nowe projekty. Projektanci i inżynierowie nie posłuchali go jednak. Po zbudowaniu nadwozia przewieziono go do Bedford, gdzie miano zamiar sprawdzić go w tunelu aerodynamicznym, by dopracować szczegóły. No i na chęciach się skończyło. Gdy zaczęto osiągać większe prędkości tunel zaczął pobierać tak duże ilości energii, że odłączył od zasilania całe Bedford. I z tym sobie poradzono. Jak? Ano uruchamiano tunel nocą. Gdy w Kociaku zawitał 12 cylindrowy silnik - trzeba było go sprawdzić. Ówczesne auta osiągały przeciętnie 110 - 130 km/h. To był ich kres. Jag jechał o 100 km/h szybciej. Tory wówczas to były opuszczone lotniska. Zbyt krótkie jak się okazało, by poznać możliwości samochodu. Ale przecież jest nowo wybudowana M1. Za dnia ruch był spory, ale nocą... To było jak bawienie się granatem z wyciągniętą zawleczką. Pamiętajmy, że nie było wtedy nawet pasów bezpieczeństwa, a jedynym zabezpieczeniem kierowcy była wiara, ze w razie wypadku nie odleci zanadto od samochodu i że będzie z niego co zbierać... Lecz testowano Jaga nocą w tajemnicy przed Wiliamem. Tak oto nocą narodził się E-type. Taki nocny kot.

    Gdy auto ujrzał William Lyons - uznał go za największą porażkę firmy. Nie podobała mu się niska sylwetka i niesamowicie długi przód. Uważał auto za pokraczne. Jednak z braku innego modelu auto wystawiono w salonie samochodowym w Genewie... Z drżącym sercem, bo do tej pory William Lyons zawsze miał rację.

    Tymczasem życie pokazało oś zupełnie innego. W Genewie auto odniosło gigantyczny sukces. Zostało uznane za najładniejszy samochód świata, kosztowało trzykrotnie mniej, niż Ferrari, a chętnych na jazdę próbną było tylu, że z fabryki musiano sprowadzić drugie auto (w wersji Cabrio). Sam Enzo Ferrari uznał je za najpiękniejszy samochód jaki kiedykolwiek wyprodukowano i był posiadaczem 3 modeli E-Type. Zresztą kto kojarzy Ferrari Daytona, ten od razu będzie widział, jakie auto było inspiracją przy projektowaniu owego Ferrari. Do dziś Jag budzi podziw, szacunek i zachwyca pięknem... Zgodnie z dewizą - piękno jest ponadczasowe.

    Poniżej dane techniczne najmocniejszego kocurka (co najciekawsze, nie był najszybszy, bo waga silnika robiła swoje, silnik sześciocylindrowy o pojemności 4235 ccm i mocy 269 koni osiągał prędkość 246 km/h):

    Silnik: V12 5,4 l (5344 ccm), SOHC
    Układ zasilania: cztery gaźniki
    Moc maksymalna: 276 KM (203 kW) przy 5850 obr/min
    Maks. moment obrotowy: 412 N•m przy 3600 obr/min
    0-100 km/h: 6,4 s
    V-max: 235 km/h

    Samochód zajął pierwsze miejsce w rankingu The Daily Telegraph stu najpiękniejszych samochodów wszech czasów.

    Pozostałe samochody opisywane w serii Tutaj
    2 lutego 2013, 0:12 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Modelarstwo: Peugot 203 – Peugot 203 rok 1954 zakupiony jako gotowiec.
    Peugot 203 rok 1954 zakupiony jako gotowiec.
    20 października 2012, 14:55 przez cocurka99 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota Mark- X – Limuzyna Toyoty, na bazie Lexusa GS poprzedniej generacji... Napęd na tył albo 4x4, pod maską V6 o mocy 203 lub 318KM.
Kolejny raz, jeden z ciekawszych samochodów Japończycy zostawili tylko dla siebie.
    Limuzyna Toyoty, na bazie Lexusa GS poprzedniej generacji... Napęd na tył albo 4x4, pod maską V6 o mocy 203 lub 318KM.
    Kolejny raz, jeden z ciekawszych samochodów Japończycy zostawili tylko dla siebie.
    28 sierpnia 2012, 21:23 przez uzi43 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    To mówisz – że twoje BMW ma 300 KM? A na poważnie na zdjęciu Liebherr T 282B, z 90-litrowym silnikiem diesla, o mocy 3650 KM. Do 2008r największy samochód świata. Jego wymiary to: 14,5m długości, 8,8m szerokości i 7,4m wysokości, masa własna wynosi 203 tony a maksymalna ładowność 363 tony. Może rozwinąć maksymalną prędkość 64 km/h. Ciekawostką jest, że silnik nie napędza bezpośrednio kół, tylko generator prądu który zasila dwa silniki elektryczne umieszczone na piastach kół. PS. Napęd na tył, jeśli wiecie co mam na myśli :P
    że twoje BMW ma 300 KM? A na poważnie na zdjęciu Liebherr T 282B, z 90-litrowym silnikiem diesla, o mocy 3650 KM. Do 2008r największy samochód świata. Jego wymiary to: 14,5m długości, 8,8m szerokości i 7,4m wysokości, masa własna wynosi 203 tony a maksymalna ładowność 363 tony. Może rozwinąć maksymalną prędkość 64 km/h. Ciekawostką jest, że silnik nie napędza bezpośrednio kół, tylko generator prądu który zasila dwa silniki elektryczne umieszczone na piastach kół. PS. Napęd na tył, jeśli wiecie co mam na myśli :P
    11 lipca 2012, 22:18 przez Sevcenko (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    BMW 507 Roadster – BMW 507 – samochodu produkowany w latach 1956-1959. Posiadał silnik V8 o pojemności 3,2 litra i mocy 150KM.Pozwalało to rozpędzić się do 100km/h w 8 sekund i osiągnąć prędkość maksymalną 215km/hZ wyprodukowanych 253 egzemplarzy do dziś istnieją i jeżdżą 203
    BMW 507 – samochodu produkowany w latach 1956-1959. Posiadał silnik V8 o pojemności 3,2 litra i mocy 150KM.Pozwalało to rozpędzić się do 100km/h w 8 sekund i osiągnąć prędkość maksymalną 215km/hZ wyprodukowanych 253 egzemplarzy do dziś istnieją i jeżdżą 203
    27 czerwca 2012, 13:01 przez TheFilip005 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Wywrotka Liebherr T 282B – Liebherr T 282B − to ogromnych rozmiarów wywrotka (wozidło) niemieckiej firmy Liebherr. Liebherr T 282B powstał w 2004, do wyprodukowania wywrotek Caterpillar 797F oraz Bucyrus MT6300AC, w 2008 roku, był największym samochodem na świecie. Samochody te używane są głównie w kopalniach w USA, Chile, RPA i Australii.
Po raz pierwszy został zaprezentowany na targach w Monachium, 29 marca 2004. Jest następcą modelu T 282 z 1998 roku.
Dane techniczne
Masa: 203 tony
Masa dopuszczalna całkowita: 592 tony
Ładowność: 363 ton
Długość: 14,5 m
Szerokość: 8,8 m
Wysokość: 7,4 m
Wysokość załadunkowa: 6,6 m
Silniki diesla:
DDM/MTU
16-cylindrowy o pojemności 65 l. i mocy 2700 KM (2015 kW),
20-cylindrowy o pojemności 90 l. i mocy 3650 KM (2725 kW),
Cummins
16-cylindrowy o pojemności 60 l. i mocy 2700 KM (2015 kW),
18-cylindrowy o pojemności 78 l. i mocy 3500 KM (2610 kW)
Silniki elektryczne: dwa silniki prądu zmiennego firmy Siemens
Maksymalna prędkość: 64,4 km/h
Pojazd jest napędzany przy pomocy przekładni elektrycznej, w której wysokoprężny silnik spalinowy (jeden z czterech do wyboru) napędza generator prądu (alternator), zasilający dwa silniki elektryczne umieszczone w piastach tylnych kół (bliźniaczych).
    Liebherr T 282B − to ogromnych rozmiarów wywrotka (wozidło) niemieckiej firmy Liebherr. Liebherr T 282B powstał w 2004, do wyprodukowania wywrotek Caterpillar 797F oraz Bucyrus MT6300AC, w 2008 roku, był największym samochodem na świecie. Samochody te używane są głównie w kopalniach w USA, Chile, RPA i Australii.
    Po raz pierwszy został zaprezentowany na targach w Monachium, 29 marca 2004. Jest następcą modelu T 282 z 1998 roku.
    Dane techniczne
    Masa: 203 tony
    Masa dopuszczalna całkowita: 592 tony
    Ładowność: 363 ton
    Długość: 14,5 m
    Szerokość: 8,8 m
    Wysokość: 7,4 m
    Wysokość załadunkowa: 6,6 m
    Silniki diesla:
    DDM/MTU
    16-cylindrowy o pojemności 65 l. i mocy 2700 KM (2015 kW),
    20-cylindrowy o pojemności 90 l. i mocy 3650 KM (2725 kW),
    Cummins
    16-cylindrowy o pojemności 60 l. i mocy 2700 KM (2015 kW),
    18-cylindrowy o pojemności 78 l. i mocy 3500 KM (2610 kW)
    Silniki elektryczne: dwa silniki prądu zmiennego firmy Siemens
    Maksymalna prędkość: 64,4 km/h
    Pojazd jest napędzany przy pomocy przekładni elektrycznej, w której wysokoprężny silnik spalinowy (jeden z czterech do wyboru) napędza generator prądu (alternator), zasilający dwa silniki elektryczne umieszczone w piastach tylnych kół (bliźniaczych).
    4 czerwca 2012, 19:54 przez serekczek55 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj