Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 46 takich materiałów
    Peugeot 205 GTI – Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Peugeot latach 1983-1998. Samochód uważany jest za przełomowy model Peugeota, który zapoczątkował sukcesy finansowe firmy. Przed 205 Peugeot był uważany za najbardziej konserwatywnego producenta spośród francuskiej "wielkiej trójki", który potrafi wytwarzać tylko wielkie sedany takie, jak 504 i 505. U genezy 205 leży przejęcie przez Peugeota firmy Simca w 1978 roku, która posiadała doświadczenie w tworzeniu małych samochodów. W 205 stosowano wiele rodzajów silników benzynowych i diesli. W pierwszych 205 używano silnika typu X "Douvrin" ze starszego modelu Peugeota 104. Później użyto nowszych silników benzynowych serii TU, XU oraz diesla XUD. Pierwsze 205 GTI pojawiły się w 1984 roku i najpierw do napędu stosowane były czterocylindrowe silniki o pojemności 1,6 l o mocy 105 KM i pozwalały na osiągnięcie prędkości maksymalnej 185 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 8,7 sekund. Dostępny był również silnik 1,6 GTI o zwiększonej mocy, który generował moc 115 KM i pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 195 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 8,7 sekund. Najsilniejszym silnikiem dostępnym w wersji GTI był Silnik 1,9 GTI wprowadzony na rynek w 1986 roku. Silnik ten generował moc 130 KM i pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 203 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 7,8 sekundy. Produkcja 205 zmniejszała się po wprowadzeniu wspólnie zastępujących go modeli 106 i 306. Rynkowy popyt zachęcił jednak Peugeota do stworzenia modelu 206, który zadebiutował w roku 1998. W tym samym roku zakończono produkcję Peugeota 205.
    Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Peugeot latach 1983-1998. Samochód uważany jest za przełomowy model Peugeota, który zapoczątkował sukcesy finansowe firmy. Przed 205 Peugeot był uważany za najbardziej konserwatywnego producenta spośród francuskiej "wielkiej trójki", który potrafi wytwarzać tylko wielkie sedany takie, jak 504 i 505. U genezy 205 leży przejęcie przez Peugeota firmy Simca w 1978 roku, która posiadała doświadczenie w tworzeniu małych samochodów. W 205 stosowano wiele rodzajów silników benzynowych i diesli. W pierwszych 205 używano silnika typu X "Douvrin" ze starszego modelu Peugeota 104. Później użyto nowszych silników benzynowych serii TU, XU oraz diesla XUD. Pierwsze 205 GTI pojawiły się w 1984 roku i najpierw do napędu stosowane były czterocylindrowe silniki o pojemności 1,6 l o mocy 105 KM i pozwalały na osiągnięcie prędkości maksymalnej 185 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 8,7 sekund. Dostępny był również silnik 1,6 GTI o zwiększonej mocy, który generował moc 115 KM i pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 195 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 8,7 sekund. Najsilniejszym silnikiem dostępnym w wersji GTI był Silnik 1,9 GTI wprowadzony na rynek w 1986 roku. Silnik ten generował moc 130 KM i pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 203 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 7,8 sekundy. Produkcja 205 zmniejszała się po wprowadzeniu wspólnie zastępujących go modeli 106 i 306. Rynkowy popyt zachęcił jednak Peugeota do stworzenia modelu 206, który zadebiutował w roku 1998. W tym samym roku zakończono produkcję Peugeota 205.
    18 września 2022, 20:29 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Alpine GTA – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Alpine w latach 1984-1991. Pod koniec 1984 roku został zaprezentowany nowy bazowany na modelu A310 samochód o oznaczeniu GTA (Grand Tourisme Alpine). Samochód przypominał swojego poprzednika zarówno sylwetką, jak i rozwiązaniami konstrukcyjnymi, był jednak od niego znacznie bardziej nowoczesny i zaawansowany technicznie. GTA napędzane było jest przez 2,9-litrowy silnik V6, który generuje moc 160 KM co pozwalało na osiągnięcie prędkości 235 km/h. W 1985 roku pojawił się model V6 Turbo, którego napęd stanowił turbodoładowany silnik V6 o pojemności 2,5 l o mocy 203 KM oraz momencie obrotowym 285 Nm. W tej wersji GTA osiąga prędkość maksymalną 249 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 7 sekund. Produkcję GTA zakończono w 1991 roku. W 1984 roku powstało 245 sztuk, ogółem wyprodukowano 6494, w większości V6 Turbo.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Alpine w latach 1984-1991. Pod koniec 1984 roku został zaprezentowany nowy bazowany na modelu A310 samochód o oznaczeniu GTA (Grand Tourisme Alpine). Samochód przypominał swojego poprzednika zarówno sylwetką, jak i rozwiązaniami konstrukcyjnymi, był jednak od niego znacznie bardziej nowoczesny i zaawansowany technicznie. GTA napędzane było jest przez 2,9-litrowy silnik V6, który generuje moc 160 KM co pozwalało na osiągnięcie prędkości 235 km/h. W 1985 roku pojawił się model V6 Turbo, którego napęd stanowił turbodoładowany silnik V6 o pojemności 2,5 l o mocy 203 KM oraz momencie obrotowym 285 Nm. W tej wersji GTA osiąga prędkość maksymalną 249 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 7 sekund. Produkcję GTA zakończono w 1991 roku. W 1984 roku powstało 245 sztuk, ogółem wyprodukowano 6494, w większości V6 Turbo.
    18 września 2022, 20:16 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota Supra Mk3 – Supra to sportowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Toyota w latach 1978-2002 oraz ponownie od 2019 roku. Pierwsza Supra została w dużej mierze na wersji liftback Toyoty Celici. Trzecią generację Supry wprowadzono do sprzedaży w lutym 1986 roku, na rynku japońskim zrezygnowano z nazwy Celica XX. Była to już zupełnie nowa konstrukcja niespokrewniona z Celicą. Oba modele stały się różnymi konstrukcjami, Celica otrzymała napęd przedni, w Suprze zaś pozostawiono napęd tylny. Do napędu został użyty 3-litrowy silnik R6 w wersji wolnossącej 7M-GE oraz od 1987 turbodoładowanej 7M-GTE. Moc pierwszego wynosi 203 KM, zblokowany był on z 5-biegową skrzynią manualną o oznaczeniu W58. Silnik turbo osiąga moc 233 KM i moment obrotowy 334 Nm, silnik połączono z 5-biegową ręczną skrzynią biegów o kodzie R154. W 1989 jej moc została podniesiona do 234 KM, moment obrotowy zaś do 344 Nm. W przypadku obu jednostek można było opcjonalnie zamówić 4-biegowy automat A340E.
    Supra to sportowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Toyota w latach 1978-2002 oraz ponownie od 2019 roku. Pierwsza Supra została w dużej mierze na wersji liftback Toyoty Celici. Trzecią generację Supry wprowadzono do sprzedaży w lutym 1986 roku, na rynku japońskim zrezygnowano z nazwy Celica XX. Była to już zupełnie nowa konstrukcja niespokrewniona z Celicą. Oba modele stały się różnymi konstrukcjami, Celica otrzymała napęd przedni, w Suprze zaś pozostawiono napęd tylny. Do napędu został użyty 3-litrowy silnik R6 w wersji wolnossącej 7M-GE oraz od 1987 turbodoładowanej 7M-GTE. Moc pierwszego wynosi 203 KM, zblokowany był on z 5-biegową skrzynią manualną o oznaczeniu W58. Silnik turbo osiąga moc 233 KM i moment obrotowy 334 Nm, silnik połączono z 5-biegową ręczną skrzynią biegów o kodzie R154. W 1989 jej moc została podniesiona do 234 KM, moment obrotowy zaś do 344 Nm. W przypadku obu jednostek można było opcjonalnie zamówić 4-biegowy automat A340E.
    5 września 2022, 22:00 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Peugeot 205 GTI – Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Peugeot latach 1983-1998. 205 uważany jest za przełomowy model Peugeota, który zapoczątkował sukcesy finansowe firmy. Przed 205 producent uważany był był uważany za najbardziej konserwatywnego producenta spośród francuskiej "wielkiej trójki", który potrafi wytwarzać tylko wielkie sedany takie, jak 504 i 505. U genezy 205 leży przejęcie przez Peugeota firmy Simca w 1978 roku, która posiadała doświadczenie w tworzeniu małych samochodów. W 205 stosowano wiele rodzajów silników benzynowych i diesli. W pierwszych 205 używano silnika typu X "Douvrin" ze starszego modelu Peugeota 104. Później użyto nowszych silników benzynowych serii TU, XU oraz diesla XUD. Podczas 15-letniego okresu produkcji 205 nie został poddany faceliftingowi poza drobnymi zmianami deski rozdzielczej w 1987 roku i niewielkich zmian m.in. tylnej klapy oraz świateł w 1990 roku. Pierwsze wersje GTI pojawiły się w 1984 roku i początkowo do napędu użyto czterocylindrowego silnika o pojemności 1,6 l i mocy 115 km, co pozwalało na przyspieszenie do 100 km/h 8,7 sekund i osiągnąć prędkość maksymalną 195 km/h. Silnik 1,9 GTI został wprowadzony na rynek w 1986 roku, generował on moc 130 KM, dzięki czemu przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 7,8 sekund, a prędkość maksymalna zwiększyła się do 203 km/h. Produkcja 205 zmniejszała się po wprowadzeniu wspólnie zastępujących go modeli 106 i 306. Rynkowy popyt zachęcił jednak Peugeota do stworzenia modelu 206, który zadebiutował w roku 1998. W tym samym roku zaprzestano produkcji 205.
    Samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez francuską markę Peugeot latach 1983-1998. 205 uważany jest za przełomowy model Peugeota, który zapoczątkował sukcesy finansowe firmy. Przed 205 producent uważany był był uważany za najbardziej konserwatywnego producenta spośród francuskiej "wielkiej trójki", który potrafi wytwarzać tylko wielkie sedany takie, jak 504 i 505. U genezy 205 leży przejęcie przez Peugeota firmy Simca w 1978 roku, która posiadała doświadczenie w tworzeniu małych samochodów. W 205 stosowano wiele rodzajów silników benzynowych i diesli. W pierwszych 205 używano silnika typu X "Douvrin" ze starszego modelu Peugeota 104. Później użyto nowszych silników benzynowych serii TU, XU oraz diesla XUD. Podczas 15-letniego okresu produkcji 205 nie został poddany faceliftingowi poza drobnymi zmianami deski rozdzielczej w 1987 roku i niewielkich zmian m.in. tylnej klapy oraz świateł w 1990 roku. Pierwsze wersje GTI pojawiły się w 1984 roku i początkowo do napędu użyto czterocylindrowego silnika o pojemności 1,6 l i mocy 115 km, co pozwalało na przyspieszenie do 100 km/h 8,7 sekund i osiągnąć prędkość maksymalną 195 km/h. Silnik 1,9 GTI został wprowadzony na rynek w 1986 roku, generował on moc 130 KM, dzięki czemu przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 7,8 sekund, a prędkość maksymalna zwiększyła się do 203 km/h. Produkcja 205 zmniejszała się po wprowadzeniu wspólnie zastępujących go modeli 106 i 306. Rynkowy popyt zachęcił jednak Peugeota do stworzenia modelu 206, który zadebiutował w roku 1998. W tym samym roku zaprzestano produkcji 205.
    Warszawa – Produkcyjna wersja Warszawy pick-up z roku 1958. Zmieniony został kształt dachu wraz z oknem przednim z pojedynczą szybą panoramiczną. Rozwiązanie to pojawiło się najpierw w samochodach wersji pick-up, a w wersjach osobowych Warszaw zaczęto je stosować dopiero w modelu 203/204 (223/224). Linia tyłu skrzyni ładunkowej przebiegała prostopadle do jezdni (fot. Archiwum FSO)

    Produkcyjna wersja Warszawy pick-up z roku 1958. Zmieniony został kształt dachu wraz z oknem przednim z pojedynczą szybą panoramiczną. Rozwiązanie to pojawiło się najpierw w samochodach wersji pick-up, a w wersjach osobowych Warszaw zaczęto je stosować dopiero w modelu 203/204 (223/224). Linia tyłu skrzyni ładunkowej przebiegała prostopadle do jezdni (fot. Archiwum FSO)

    Toyota Supra Mk3 – Sportowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Toyota w latach 1978-2002 oraz ponownie od 2019 roku. Trzecia generacja modelu trafiła do produkcji w lutym 1986 roku, na rynku japońskim zrezygnowano z nazwy Celica XX. Była to już zupełnie nowa konstrukcja niespokrewniona z Celicą. Oba modele stały się różnymi konstrukcjami, Celica otrzymała napęd przedni, w Suprze zaś pozostawiono napęd tylny. Nadwozie zachowało podobieństwo do drugiej generacji modelu. Pod względem konstrukcyjnym była to konstrukcja pokrewna z Toyotą Soarer. Samochód napędzany jest trzylitrowym silnikiem R6 z 4 zaworami na cylinder w wersji wolnossącej 7M-GE oraz od 1987 turbodoładowanej 7M-GTE. Moc pierwszego wynosiła 203 KM, zblokowany był on z 5-biegową skrzynią manualną o oznaczeniu W58. Jednostka turbodoładowana osiągała 233 KM i moment siły 334 Nm, połączono ją z 5-biegową ręczną skrzynią biegów o kodzie R154. W 1989 jej moc została podniesiona do 234 KM, moment obrotowy zaś do 344 Nm. W przypadku obu jednostek można było opcjonalnie zamówić 4-biegowy automat A340E.
    Sportowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Toyota w latach 1978-2002 oraz ponownie od 2019 roku. Trzecia generacja modelu trafiła do produkcji w lutym 1986 roku, na rynku japońskim zrezygnowano z nazwy Celica XX. Była to już zupełnie nowa konstrukcja niespokrewniona z Celicą. Oba modele stały się różnymi konstrukcjami, Celica otrzymała napęd przedni, w Suprze zaś pozostawiono napęd tylny. Nadwozie zachowało podobieństwo do drugiej generacji modelu. Pod względem konstrukcyjnym była to konstrukcja pokrewna z Toyotą Soarer. Samochód napędzany jest trzylitrowym silnikiem R6 z 4 zaworami na cylinder w wersji wolnossącej 7M-GE oraz od 1987 turbodoładowanej 7M-GTE. Moc pierwszego wynosiła 203 KM, zblokowany był on z 5-biegową skrzynią manualną o oznaczeniu W58. Jednostka turbodoładowana osiągała 233 KM i moment siły 334 Nm, połączono ją z 5-biegową ręczną skrzynią biegów o kodzie R154. W 1989 jej moc została podniesiona do 234 KM, moment obrotowy zaś do 344 Nm. W przypadku obu jednostek można było opcjonalnie zamówić 4-biegowy automat A340E.
    13 czerwca 2022, 22:00 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan 300ZX Z31 – Samochód sportowy, produkowany przez japoński koncern Nissan w latach 1989–2000. Pierwsza generacja 300ZX - Z31 produkowana była w latach 1983–1989. Samochód wszedł na rynek pod koniec 1983 roku i był nazwany Datsun 300ZX. Od końca 1985 roku, z fabryki Datsuna produkowane auta na cały świat wychodziły pod marką Nissan. Więcej usprawnień w obecne nadwozie Z31 zostało opracowane dzięki projektom Kazumasiego Takagi i jego zespołowi. Podwozie wykonane i skonstruowane było podobne do tego ze starszej generacji 280ZX i posiadał wahacze przy przedniej i tylnej kolumnie. Wszystkie modele turbo otrzymały trójdrożne, sterowane elektronicznie regulowane amortyzatory. Rzędowy silnik o sześciocylindrowej konfiguracji został wymieniony przy okazji zaprezentowania w pierwszych modelach 300ZX, obecnie silnik używany do napędzania sportowej rodziny miał układ V6. Nowy trzylitrowy wolnossący lub z turbo posiadał 161 KM i 203 KM. W 1987 roku, poprawione silniki miały moc 167 KM i 208 KM. Jesienią 1985 300ZX przeszedł facelifting. Spojler tylny gumowy został zastąpiony spoilerem z tworzywa sztucznego, wzmocnionego włóknem szklanym ze zintegrowanym trzecim światłem stop. W lecie 1987 roku model został ponownie poddany liftingowi, w którym zostały dodane spojlery progów bocznych. Zderzaki zostały zaprojektowane bardziej aerodynamiczne, lampy przeciwmgielne zintegrowane w przednim zderzaku a z tyłu reflektora została dodana taśmy z nadrukiem 300ZX. Trzecie światło stopu zostało przeniesione na górną krawędź tylnej klapy.
    Samochód sportowy, produkowany przez japoński koncern Nissan w latach 1989–2000. Pierwsza generacja 300ZX - Z31 produkowana była w latach 1983–1989. Samochód wszedł na rynek pod koniec 1983 roku i był nazwany Datsun 300ZX. Od końca 1985 roku, z fabryki Datsuna produkowane auta na cały świat wychodziły pod marką Nissan. Więcej usprawnień w obecne nadwozie Z31 zostało opracowane dzięki projektom Kazumasiego Takagi i jego zespołowi. Podwozie wykonane i skonstruowane było podobne do tego ze starszej generacji 280ZX i posiadał wahacze przy przedniej i tylnej kolumnie. Wszystkie modele turbo otrzymały trójdrożne, sterowane elektronicznie regulowane amortyzatory. Rzędowy silnik o sześciocylindrowej konfiguracji został wymieniony przy okazji zaprezentowania w pierwszych modelach 300ZX, obecnie silnik używany do napędzania sportowej rodziny miał układ V6. Nowy trzylitrowy wolnossący lub z turbo posiadał 161 KM i 203 KM. W 1987 roku, poprawione silniki miały moc 167 KM i 208 KM. Jesienią 1985 300ZX przeszedł facelifting. Spojler tylny gumowy został zastąpiony spoilerem z tworzywa sztucznego, wzmocnionego włóknem szklanym ze zintegrowanym trzecim światłem stop. W lecie 1987 roku model został ponownie poddany liftingowi, w którym zostały dodane spojlery progów bocznych. Zderzaki zostały zaprojektowane bardziej aerodynamiczne, lampy przeciwmgielne zintegrowane w przednim zderzaku a z tyłu reflektora została dodana taśmy z nadrukiem 300ZX. Trzecie światło stopu zostało przeniesione na górną krawędź tylnej klapy.
    Alpine A310 V6 – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Alpine w latach 1971–1985. Alpine A310 był następcą modelu A110. Zaprezentowano go na salonie samochodowym w Genewie w 1971 roku. Konstrukcja auta była analogiczna do poprzednika – stalowa centralna rama rurowa i nadwozie wykonane z włókna szklanego. A310 wprowadził jednak zupełnie nowy, nowoczesny styl nadwozia z ostrymi krawędziami, który został zachowany w późniejszych modelach Alpine. Na początku do napędu użyto gaźnikowego, czterocylindrowego rzędowego silnika Gordini o mocy 125 KM i pojemności 1,6 l, umieszczonego z tyłu. Prędkość maksymalna wynosiła 215 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwało 8,7 sekund. Napęd ten okazał się jednak niewystarczający i w 1976 roku model produkcyjny zastąpił A310 V6, w którym zamontowano widlasty sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,7 l, który generował moc 150 KM i moment obrotowy 203 Nm. Był on, tradycyjnie dla marki, montowany z tyłu pojazdu i współpracował z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach. Z nowym silnikiem prędkość maksymalna wzrosła do 225 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwało 7,6 sekund. W 1977 roku zmodernizowano nadwozie w tylnej części - zamiast małej pionowej szyby osłoniętej ustawionymi schodkowo żaluzjami, zastosowano klapę z dużą pochyloną szybą, dodano też spojler na klapie. Produkcję zakończono w 1984 roku, wyprodukowano 2340 egzemplarzy A310 oraz 9276 egzemplarzy A310 V6.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Alpine w latach 1971–1985. Alpine A310 był następcą modelu A110. Zaprezentowano go na salonie samochodowym w Genewie w 1971 roku. Konstrukcja auta była analogiczna do poprzednika – stalowa centralna rama rurowa i nadwozie wykonane z włókna szklanego. A310 wprowadził jednak zupełnie nowy, nowoczesny styl nadwozia z ostrymi krawędziami, który został zachowany w późniejszych modelach Alpine. Na początku do napędu użyto gaźnikowego, czterocylindrowego rzędowego silnika Gordini o mocy 125 KM i pojemności 1,6 l, umieszczonego z tyłu. Prędkość maksymalna wynosiła 215 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwało 8,7 sekund. Napęd ten okazał się jednak niewystarczający i w 1976 roku model produkcyjny zastąpił A310 V6, w którym zamontowano widlasty sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,7 l, który generował moc 150 KM i moment obrotowy 203 Nm. Był on, tradycyjnie dla marki, montowany z tyłu pojazdu i współpracował z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach. Z nowym silnikiem prędkość maksymalna wzrosła do 225 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwało 7,6 sekund. W 1977 roku zmodernizowano nadwozie w tylnej części - zamiast małej pionowej szyby osłoniętej ustawionymi schodkowo żaluzjami, zastosowano klapę z dużą pochyloną szybą, dodano też spojler na klapie. Produkcję zakończono w 1984 roku, wyprodukowano 2340 egzemplarzy A310 oraz 9276 egzemplarzy A310 V6.
    Jaguar C-Type – Wyścigowy samochód sportowy produkowany przez brytyjską firmę Jaguar w latach 1951-1953, dostępny był jako 2-drzwiowy roadster. Litera "C" w nazwie oznacza "competition", co po angielsku oznacza "konkurencja". Samochód połączył układ jezdny Jaguara XK120 z lekką rurową ramą zaprojektowaną przez głównego inżyniera Jaguara, Williama Heynesa, oraz aerodynamiczną aluminiową karoserią, opracowaną wspólnie przez Williama Heynesa, RJ Knighta, a później Malcolma Sayera. C-Type napędzany jest 3,4-litrowym R6 o mocy 203 KM i momencie obrotowym 298 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 232 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 8,1 s. Największym sukcesem C-Type'a w motosporcie jest zwycięstwo w 24h Le Mans dwukrotnie w latach 1951 i 1953.
    Wyścigowy samochód sportowy produkowany przez brytyjską firmę Jaguar w latach 1951-1953, dostępny był jako 2-drzwiowy roadster. Litera "C" w nazwie oznacza "competition", co po angielsku oznacza "konkurencja". Samochód połączył układ jezdny Jaguara XK120 z lekką rurową ramą zaprojektowaną przez głównego inżyniera Jaguara, Williama Heynesa, oraz aerodynamiczną aluminiową karoserią, opracowaną wspólnie przez Williama Heynesa, RJ Knighta, a później Malcolma Sayera. C-Type napędzany jest 3,4-litrowym R6 o mocy 203 KM i momencie obrotowym 298 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 232 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 8,1 s. Największym sukcesem C-Type'a w motosporcie jest zwycięstwo w 24h Le Mans dwukrotnie w latach 1951 i 1953.