Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 35 takich materiałów
    Nie było ABS, ESP i innych ale był napęd na tył i pełno mocy – W 1971 na Salonie Samochodowym W Turynie Lancia zaprezentowała następcę modelu Fulvia. 
Był to zaprojektowany rok wcześniej przez Bertone futurystyczny concept car nazwany pierwotnie Lancia Stratos Zero.
W latach 72-73 w grupie piątej trwały testy trzech prototypów Stratosa Wyposażonych w silniki pochodzące z Fulvi, 
Bety i najmocniejszy od Ferrari Dino który został wykorzystany do produkcji seryjnej, w rajdowej grupie czwartej 
(montaż Stratosa rozpoczęto w 1973r. i trafiły do niego ostatnie sztuki tego silnika ponieważ Ferrari kończyło produkcję Dino.)
Wstawienie mocnego silnika do małej i lekkiej karoserii dało efekt w postaci narowistego samochodu,
stworzonego według nowatorskiej zwartej konstrukcji stworzonej z myślą tylko i wyłącznie o rajdach samochodowych,
masą wynoszącą mniej niż tonę i posiadającego bardzo bobry stosunek mocy do masy (w turbo około 2,76kg/1km).
Produkcją 500 drogowych egzemplarzy z silnikiem o mocy 190km, na potrzeby homologacji zajęła się firma Bertone (ostatecznie wyprodukowano 492 egz. 
ponieważ w międzyczasie zmieniły się przepisy).
W wersjach rajdowych moc dochodziła do 355km w wersji turbo. 
Pierwsze zwycięstwo Stratos odniósł na torze "firestone" w Hiszpanii jeszcze w tym samym roku w którym rozpoczął starty.
Od tego czasu auto regularnie święciło triumfy na na trasach rajdowych nie dając szans konkurencji.
Po roku od rozpoczęcia produkcji "zwykłego" Stratosa, Lancia zaprezentowała mocno zmodyfikowaną wersję, przystosowaną do wyścigów asfaltowych.
Zmodyfikowano między innymi zawieszenie, układ kierowniczy, hamulcowy,
zadbano także o dobry docisk i aerodynamikę montując specjalny bodykit.
Największe zmiany dokonano jednak pod maską, montując potężną turbosprężarkę "KKK turbocharger"
która z silnika byłą w stanie wycisnąć 570km. Przyśpieszenie 0-100/kmh zajmowało mniej niż pięć sekund.
Taka modyfikacja wymusiła zakwalifikowanie tej wersji do grupy piątej.
Pomimo zakończenia produkcji stratosa w 1976r, to ostatnie jego zwycięstwo odnotowano w 1981r. podczas "Corse Automobile".
W 1976 roku Ośrodek Sportu OBRSO FSO zamówił trzy Lancie Stratos jedną seryjną, i dwie z rajdowej grupy 4.
Niestety pierwsza z grupy 4 została rozbita podczas rajdu Hiszpanii jeszcze tego samego roku,
druga rok później podczas rajdu Polski (chociaż silnik się przydał), ostatnia również została rozbita.
    W 1971 na Salonie Samochodowym W Turynie Lancia zaprezentowała następcę modelu Fulvia.
    Był to zaprojektowany rok wcześniej przez Bertone futurystyczny concept car nazwany pierwotnie Lancia Stratos Zero.
    W latach 72-73 w grupie piątej trwały testy trzech prototypów Stratosa Wyposażonych w silniki pochodzące z Fulvi,
    Bety i najmocniejszy od Ferrari Dino który został wykorzystany do produkcji seryjnej, w rajdowej grupie czwartej
    (montaż Stratosa rozpoczęto w 1973r. i trafiły do niego ostatnie sztuki tego silnika ponieważ Ferrari kończyło produkcję Dino.)
    Wstawienie mocnego silnika do małej i lekkiej karoserii dało efekt w postaci narowistego samochodu,
    stworzonego według nowatorskiej zwartej konstrukcji stworzonej z myślą tylko i wyłącznie o rajdach samochodowych,
    masą wynoszącą mniej niż tonę i posiadającego bardzo bobry stosunek mocy do masy (w turbo około 2,76kg/1km).
    Produkcją 500 drogowych egzemplarzy z silnikiem o mocy 190km, na potrzeby homologacji zajęła się firma Bertone (ostatecznie wyprodukowano 492 egz.
    ponieważ w międzyczasie zmieniły się przepisy).
    W wersjach rajdowych moc dochodziła do 355km w wersji turbo.
    Pierwsze zwycięstwo Stratos odniósł na torze "firestone" w Hiszpanii jeszcze w tym samym roku w którym rozpoczął starty.
    Od tego czasu auto regularnie święciło triumfy na na trasach rajdowych nie dając szans konkurencji.
    Po roku od rozpoczęcia produkcji "zwykłego" Stratosa, Lancia zaprezentowała mocno zmodyfikowaną wersję, przystosowaną do wyścigów asfaltowych.
    Zmodyfikowano między innymi zawieszenie, układ kierowniczy, hamulcowy,
    zadbano także o dobry docisk i aerodynamikę montując specjalny bodykit.
    Największe zmiany dokonano jednak pod maską, montując potężną turbosprężarkę "KKK turbocharger"
    która z silnika byłą w stanie wycisnąć 570km. Przyśpieszenie 0-100/kmh zajmowało mniej niż pięć sekund.
    Taka modyfikacja wymusiła zakwalifikowanie tej wersji do grupy piątej.
    Pomimo zakończenia produkcji stratosa w 1976r, to ostatnie jego zwycięstwo odnotowano w 1981r. podczas "Corse Automobile".
    W 1976 roku Ośrodek Sportu OBRSO FSO zamówił trzy Lancie Stratos jedną seryjną, i dwie z rajdowej grupy 4.
    Niestety pierwsza z grupy 4 została rozbita podczas rajdu Hiszpanii jeszcze tego samego roku,
    druga rok później podczas rajdu Polski (chociaż silnik się przydał), ostatnia również została rozbita.
    17 września 2013, 10:31 przez matheo200 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Tak wygląda auto po solidnej polerce. – Land Rover Discovery III HSE silnik diesel 2,7 190km. Zawieszenie pneumatyczne. Jednym słowem samochód marzenie.
    Land Rover Discovery III HSE silnik diesel 2,7 190km. Zawieszenie pneumatyczne. Jednym słowem samochód marzenie.
    6 września 2013, 15:33 przez ~rafal123 | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    Własne

    Lubicie Terenówki? – Land Rover Discovery III HSE silnik diesel 2,7 190km. Jednym słowem samochód marzenie.
    Land Rover Discovery III HSE silnik diesel 2,7 190km. Jednym słowem samochód marzenie.
    6 września 2013, 15:30 przez ~rafal123 | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Całkiem ładna E30 z Rzeszowa – po dźwięku stwierdzam, że ta Basia miała silnik w stylu 2,8L. coś około 190km. ładne brzmienie chodziarz proponował bym właścicielowi jakieś turbo
    Po dźwięku stwierdzam, że ta Basia miała silnik w stylu 2,8L. coś około 190km. ładne brzmienie chodziarz proponował bym właścicielowi jakieś turbo
    2 sierpnia 2013, 23:23 przez ~bmwe30 | Do ulubionych | Skomentuj (11)
    Kto powiedział, że kombi musi być nudne? – Prawie standard 520d z wiruskiem 190km. Może nie daje tyle frajdy co m5 ale prowadzeniem i komfortem odwdzięcza się z nawiązką.
    Prawie standard 520d z wiruskiem 190km. Może nie daje tyle frajdy co m5 ale prowadzeniem i komfortem odwdzięcza się z nawiązką.
    12 lipca 2013, 18:12 przez hades5163 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Opel Diplomat A – W lutym 1964r. Opel wprowadził nową rodzinę flagowych modeli by zastąpić Opla Kapitäna. Początkowo samochody KAD (Kapitän, Admiral, Diplomat; czasem nazywane "The Big Three" Opla) dostępne były z rzędowymi jednostkami sześciocylindrowymi o pojemności 2,6l lub 2,8l, (100KM lub 125KM) oraz pochodzącymi od Chevroleta silnikami 283-V8 4,6l (190KM) do których montowano dwubiegowe automatyczne skrzynie Powerglide. Ten ostatni został wyparty przez motor 327-V8 (5,4l – 230KM) w październiku 1966r. Jako topowy model Opla, Diplomat dostępny był tylko z silnikiem V8.
    W lutym 1964r. Opel wprowadził nową rodzinę flagowych modeli by zastąpić Opla Kapitäna. Początkowo samochody KAD (Kapitän, Admiral, Diplomat; czasem nazywane "The Big Three" Opla) dostępne były z rzędowymi jednostkami sześciocylindrowymi o pojemności 2,6l lub 2,8l, (100KM lub 125KM) oraz pochodzącymi od Chevroleta silnikami 283-V8 4,6l (190KM) do których montowano dwubiegowe automatyczne skrzynie Powerglide. Ten ostatni został wyparty przez motor 327-V8 (5,4l – 230KM) w październiku 1966r. Jako topowy model Opla, Diplomat dostępny był tylko z silnikiem V8.
    25 maja 2013, 23:37 przez Siechu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Fiat 125p 1800 Akropolis – Akropolis otrzymał silnik 1800cm3 z dwoma wałkami w głowicy o mocy 111KM i momencie obrotowym wynoszącym 156Nm. Samochód mógł jeździć z prędkością do 175km/h. Krążą legendy, że OBRSO wyciągnęło z tego silnika 190KM. Polska załoga w składzie Andrzej Jaroszewicz i Andrzej Szulc wzięła udział w 20 Rajdzie Akropolis (1972). Ukończyli rywalizację na 11 miejscu.
    Akropolis otrzymał silnik 1800cm3 z dwoma wałkami w głowicy o mocy 111KM i momencie obrotowym wynoszącym 156Nm. Samochód mógł jeździć z prędkością do 175km/h. Krążą legendy, że OBRSO wyciągnęło z tego silnika 190KM. Polska załoga w składzie Andrzej Jaroszewicz i Andrzej Szulc wzięła udział w 20 Rajdzie Akropolis (1972). Ukończyli rywalizację na 11 miejscu.
    7 maja 2013, 3:01 przez Siechu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    TAXI  Tomek   829tys.km! – Silver Ghost 2.5TDI 190KM/400Nm
Chipowany przy 550tys.km!!
Obecnie  829tys.km
    Silver Ghost 2.5TDI 190KM/400Nm
    Chipowany przy 550tys.km!!
    Obecnie 829tys.km
    25 kwietnia 2013, 23:55 przez ~Tom | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    Własne

    Moja omega – Moja omega 2.0 16v 190km
    Moja omega 2.0 16v 190km
    13 marca 2013, 10:37 przez ~Seba1222 | Do ulubionych | Skomentuj (11)
    Źródło:

    zdjęcie własnego autorstwa

    Cuore Sportivo - sport spirit – Alfa 156 . 18inch BBS style rimzz . -40mm/-40mm . 2.4JTD chiped on 190KM 400NM . 6,5 sek -100km/h .
    Alfa 156 . 18inch BBS style rimzz . -40mm/-40mm . 2.4JTD chiped on 190KM 400NM . 6,5 sek -100km/h .
    21 lutego 2013, 16:57 przez ~Satan | Do ulubionych | Skomentuj (3)