Turek. W czasie kilkugodzinnych działań przy wykorzystaniu drona funkcjonariusze ujawnili 46 wykroczeń w ruchu drogowym i nałożyli mandaty na łączną kwotę ponad 22 tysięcy złotych. Najwyższy mandat w wysokości 2,5 tysięcy złotych otrzymała kierująca, która jechała z prędkością 151 km/h miejscu gdzie obowiązuje ograniczenie prędkości do 60 km/h. Zgodnie z nowym taryfikatorem punktów na konto kierującej trafiło ich 15.
Samochód produkowany przez japońską markę Nissan w latach 1969-1978. Na rynku japońskim sprzedawany był jako Nissan Fairlady Z. Pierwszy model nowej serii Datsun 240Z został zaprezentowany w październiku 1969 roku w hotelu w Nowym Jorku jako następca modelu Sports. W pracy nad samochodem pracowali styliści pod kierownictwem Yoshihiko Matsuo oraz grupa inżynierów pod wodzą Tiichi Hary. Do napędu samochodu został użyty 2,4-litrowy silnik I-6 o mocy 151 KM i 198 Nm momentu obrotowego, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 201 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 9,5 sekund. W ciągu 4 lat produkcji Datsuna 240Z sprzedano w ilości 156,076 egzemplarzy. W 2004 roku Datsun 240Z został umieszczony na drugim miejscu na liście topowych samochodów sportowych lat 70. przez magazyn Sports Car International.
Datsun 240Z na rynku japońskim sprzedawany był jako Nissan Fairlady Z. Produkowany w latach 1969-1978 przez japońską firmę Nissan. Zaprezentowany w październiku 1969 w Nowym Jorku. Liczba w nazwie oznacza pojemność skokową silnika. 240Z posiadał sześciocylindrowy silnik L24 o pojemności 2,4 l i mocy 151 KM, który pozwalał osiągnąć prędkość maksymalną 201 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 8 sekund. W roku 1971 Edgar Herrmann i Hans Schuller w Datsunie 240Z wygrali Rajd Safari. Dwa lata później ten sukces powtórzyli Shekhar Mehta i Lofty Drews.