Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Marki > Koenigsegg

     

    Koenigsegg One:1 – Hipersamochód zaprojektowany przez szwedzką firmę Koenigsegg produkowany w latach 2014-2015. Auto zbudowano w celu pobicia rekordu prędkości maksymalnej samochodu produkowanego seryjnie. Nazwa modelu modelu pochodzi od dwóch parametrów technicznych: stosunku mocy do masy, który wynosi dokładnie 1:1 oraz mocy silnika, wynoszącej 1 megawat. Do napędu One:1 został użyty silnik V8 o pojemności 5,1 l, który generuje moc maksymalną 1360 KM i 1371 Nm momentu obrotowego co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej ponad 450 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 2,6 sekund.
    Hipersamochód zaprojektowany przez szwedzką firmę Koenigsegg produkowany w latach 2014-2015. Auto zbudowano w celu pobicia rekordu prędkości maksymalnej samochodu produkowanego seryjnie. Nazwa modelu modelu pochodzi od dwóch parametrów technicznych: stosunku mocy do masy, który wynosi dokładnie 1:1 oraz mocy silnika, wynoszącej 1 megawat. Do napędu One:1 został użyty silnik V8 o pojemności 5,1 l, który generuje moc maksymalną 1360 KM i 1371 Nm momentu obrotowego co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej ponad 450 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 2,6 sekund.
    Saleen S7 Twin-Turbo – Hipersamochód produkowany przez amerykańską markę Saleen w latach 2000-2009. Przedstawiony w 2000 roku Saleen S7 był pierwszą oryginalną konstrukcją producenta, który dotychczas zajmował się głównie modyfikowaniem różnych modeli Forda, na czele z Mustangiem. Samochód powstał jako odpowiedź Saleena na europejskie konstrukcje supersamochodów takich marek, jak Bugatti, Ferrari, Lamborghini czy Koenigsegg. Pojazd otrzymał unikalny wygląd autorstwa Steve'a Saleena, charakteryzując się opływową sylwetką z szerokim nadwozie, podłużną tylną częścią nadwozia i licznymi wlotami powietrza. W 2006 roku został zaprezentowany zmodyfikowany wariant S7 Twin-Turbo, wyposażając jednostkę napędową w dwie turbosprężarki, celem zwiększenia jego mocy i momentu obrotowego. Wraz z tym zdecydowano się na modyfikacje w aerodynamice, układach przeniesienia napędu, hamulcowym i wydechowym - wszystko to zostało przekonstruowane, ażeby 750 KM mocy mogło zostać przeniesione z jak najmniejszymi stratami. Wraz z pojawieniem się modelu Twin-Turbo, z oferty zniknął podstawowy model S7. S7 Twin-Turbo przyspiesza do 100 km/h w 2,9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 374 km/h.
    Hipersamochód produkowany przez amerykańską markę Saleen w latach 2000-2009. Przedstawiony w 2000 roku Saleen S7 był pierwszą oryginalną konstrukcją producenta, który dotychczas zajmował się głównie modyfikowaniem różnych modeli Forda, na czele z Mustangiem. Samochód powstał jako odpowiedź Saleena na europejskie konstrukcje supersamochodów takich marek, jak Bugatti, Ferrari, Lamborghini czy Koenigsegg. Pojazd otrzymał unikalny wygląd autorstwa Steve'a Saleena, charakteryzując się opływową sylwetką z szerokim nadwozie, podłużną tylną częścią nadwozia i licznymi wlotami powietrza. W 2006 roku został zaprezentowany zmodyfikowany wariant S7 Twin-Turbo, wyposażając jednostkę napędową w dwie turbosprężarki, celem zwiększenia jego mocy i momentu obrotowego. Wraz z tym zdecydowano się na modyfikacje w aerodynamice, układach przeniesienia napędu, hamulcowym i wydechowym - wszystko to zostało przekonstruowane, ażeby 750 KM mocy mogło zostać przeniesione z jak najmniejszymi stratami. Wraz z pojawieniem się modelu Twin-Turbo, z oferty zniknął podstawowy model S7. S7 Twin-Turbo przyspiesza do 100 km/h w 2,9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 374 km/h.
    Koenigsegg One:1 – Hipersamochód zaprojektowany przez szwedzką firmę Koenigsegg, zbudowany w celu pobicia rekordu prędkości maksymalnej samochodu produkowanego seryjnie. Nazwa tego modelu pochodzi od dwóch parametrów technicznych: stosunku mocy do masy, który wynosi dokładnie 1:1 (1 koń mechaniczny mocy przypada na 1 kilogram masy pojazdu) oraz mocy silnika, wynoszącej 1 megawat. Umieszczone w samochodzie 5,1-litrowe V8 jest w stanie generować moc maksymalną 1360 KM oraz moment obrotowy 1371 Nm. Samochód osiąga prędkość 100 km/h w 2,6 sekund, 300 km/h w 12 sekund oraz 400 km/h w 20 sekund. Prędkość maksymalna One:1 wynosi ponad 450 km/h.
    Hipersamochód zaprojektowany przez szwedzką firmę Koenigsegg, zbudowany w celu pobicia rekordu prędkości maksymalnej samochodu produkowanego seryjnie. Nazwa tego modelu pochodzi od dwóch parametrów technicznych: stosunku mocy do masy, który wynosi dokładnie 1:1 (1 koń mechaniczny mocy przypada na 1 kilogram masy pojazdu) oraz mocy silnika, wynoszącej 1 megawat. Umieszczone w samochodzie 5,1-litrowe V8 jest w stanie generować moc maksymalną 1360 KM oraz moment obrotowy 1371 Nm. Samochód osiąga prędkość 100 km/h w 2,6 sekund, 300 km/h w 12 sekund oraz 400 km/h w 20 sekund. Prędkość maksymalna One:1 wynosi ponad 450 km/h.
    Koenigsegg CCX – Hipersamochód produkowany w latach 2006-2010 przez szwedzką firmę Koenigsegg. Powstał on na bazie modelu CCR z okazji dziesięciolecia powstania pierwszego modelu firmy Koenigsegg, stąd X w nazwie, które oznacza rzymskie 10. Jednak celów powstania CCX było więcej. M.in. szwedzka marka chciała wejść na rynek USA, poprzednie modele nie spełniały jednak norm bezpieczeństwa tam obowiązujących, w dodatku na bardzo chłonnym dla supersamochodów rynku Kalifornii CCR nie mógł się pojawić ze względu na niespełnianie norm emisji spalin. Z tego względu Koenigsegg poczynił znaczne zmiany w konstrukcji nadwozia, zarówno pod względem sztywności, jak i aerodynamiki. Zmianom uległy układy dolotowy i wydechowy powietrza, a także silnik, w którym Koenigsegg po raz pierwszy zastosował blok swojej konstrukcji, a nie sprowadzany z USA blok Forda. Mimo tego, że moc silnika nie uległa zmianie i pozostała na 806 KM, to zwiększyła się jego prędkość maksymalna z 387 km/h do 394 km/h, oraz zmniejszył się czas przyspieszenia 0-100 km/h z 3,8 s do 3,4 s.
    Hipersamochód produkowany w latach 2006-2010 przez szwedzką firmę Koenigsegg. Powstał on na bazie modelu CCR z okazji dziesięciolecia powstania pierwszego modelu firmy Koenigsegg, stąd X w nazwie, które oznacza rzymskie 10. Jednak celów powstania CCX było więcej. M.in. szwedzka marka chciała wejść na rynek USA, poprzednie modele nie spełniały jednak norm bezpieczeństwa tam obowiązujących, w dodatku na bardzo chłonnym dla supersamochodów rynku Kalifornii CCR nie mógł się pojawić ze względu na niespełnianie norm emisji spalin. Z tego względu Koenigsegg poczynił znaczne zmiany w konstrukcji nadwozia, zarówno pod względem sztywności, jak i aerodynamiki. Zmianom uległy układy dolotowy i wydechowy powietrza, a także silnik, w którym Koenigsegg po raz pierwszy zastosował blok swojej konstrukcji, a nie sprowadzany z USA blok Forda. Mimo tego, że moc silnika nie uległa zmianie i pozostała na 806 KM, to zwiększyła się jego prędkość maksymalna z 387 km/h do 394 km/h, oraz zmniejszył się czas przyspieszenia 0-100 km/h z 3,8 s do 3,4 s.
    Koenigsegg CCXR Trevita – Hipersamochód skonstruowany przez szwedzką markę Koenigsegg. Samochód ten został wyprodukowany jedynie w 4 egzemplarzach, ponieważ po szwedzku "Trevita" w tłumaczeniu oznacza "trójca białych". Wszystkie cztery egzemplarze to 2-drzwiowe roadstery. CCXR Trevita posiada ośmiocylindrowy silnik bifuel 32V o pojemności 4,7 l, który generuje moc maksymalną 1032 KM i moment obrotowy 1080 Nm. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 410 km/h a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 2,9 s, a do 200 km/h 8,8 s.
    Hipersamochód skonstruowany przez szwedzką markę Koenigsegg. Samochód ten został wyprodukowany jedynie w 4 egzemplarzach, ponieważ po szwedzku "Trevita" w tłumaczeniu oznacza "trójca białych". Wszystkie cztery egzemplarze to 2-drzwiowe roadstery. CCXR Trevita posiada ośmiocylindrowy silnik bifuel 32V o pojemności 4,7 l, który generuje moc maksymalną 1032 KM i moment obrotowy 1080 Nm. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 410 km/h a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 2,9 s, a do 200 km/h 8,8 s.