570S - samochód sportowy klasy średniej produkowany pod brytyjską marką McLaren w latach 2015–2021. Pierwszy w dziejach McLarena podstawowy, bazowy model został przedstawiony pod koniec marca 2015 roku. Producent opracował 570S z myślą o konkurowaniu m.in. z Porsche 911 i zainicjowaniu serii najmniejszych oraz najprzystępniejszych cenowo modeli producenta z linii Sport Series. McLaren 570S został zaprojektowany z myślą o wygodzie w codziennym użytkowaniu, oferując relatywnie dużą przestrzeń na bagaż oraz równowagę pomiędzy użytkowaniem w warunkach torowych i wyczynowych, a ulicznych. Miesiąc po premierze McLarena 570S, w kwietniu 2015 roku podczas wystawy samochodowej Shanghai Auto Show w Chinach przedstawiony został niżej pozycjonowany i tańszy wariant McLaren 540C. Pod kątem wizualnym zyskał on przeprojektowane zderzaki, a także silnik V8 generujący moc 533 KM i moment obrotowy 540 Nm. Odmiana ta została zmodyfikowana pod kątem poruszania się w warunkach miejskich, wyróżniając się zarazem najniższą ceną spośród wszystkich wariantów najmniejszego modelu McLarena.
Aston Martin DBS został zaprezentowany po raz pierwszy w 2007 roku. Producent zdecydował się w 2007 roku przywrócić do użytku nazwę DBS, którą dotychczas stosował model z lat 1967-1972. Po raz pierwszy szerokiej widowni DBS został pokazany w 2006 roku w filmie Casino Royale, a także w 2008 roku w filmie Quantum of Solace. Jesienią 2019 roku Aston Martin przedstawił nowy specjalnie limitowany model DBS GT Zagato, zgodnie z nazwą zbudowany w ścisłej współpracy z włoskim studiem projektowym Zagato. Za bazę posłużył seryjnie produkowany model DBS Superleggera, w stosunku do którego limitowany model zyskał unikalny projekt nadwozia. Charakterystycznymi cechami wizualnymi stała się nisko opadająca linia dachu, więsze reflektory, a także znacznie większy, typowe dla modeli Aston Martina, trapezoidalny wlot powietrza dominujący pas przedni. Samochód powstał jako inspiracja i nowożytna interpretacja klasycznego modelu DB4 GT Zagato z lat 60, nawiązując do niego sylwetką i kształtami nadwozia. DBS GT Zagato napędzane jest przez 5,2-litrowe V12 Twin-turbo współdzielone z pokrewnym modelem DBS Superleggera, wyróżniając się jednak zwiększoną mocą 760 KM. Przenosząca moc na tylną oś jednostka współpracująca z 8-biegową automatyczną przekładnią rozpędza się maksymalnie do 340 km/h, osiągając 100 km/h w 3,4 sekundy.
Komentarze