Rajdowa wersja Toyoty Corolli E11, nie miała za wiele wspólnego z podstawową wersją tego modelu. Nadwozie zostało zmodyfikowane przez TTE (Toyota Team Europe), a silnik i napęd został zaczerpnięty z Toyoty Celiki GT4.
To połączenie odniosło wiele sukcesów podczas swoich startów w latach 1997-1999.
Samochód ten, swój debiut odnotował podczas Rajdowych Mistrzostw Świata 1997 w Rajdzie Finlandii. Rok później w sezonie 1998 Toyota zdobyła Mistrzostwo Producentów
Kierowcy Corolli, Carlos Sainz i Didier Auriol, cztery razy odnieśli zwycięstwa: Rajd Nowej Zelandii 1998, Rajd Hiszpanii 1998, Rajd Monte Carlo 1998 i Rajd Chin 1999], trzydzieści razy zaś stawali na podium.
W sezonie 2000 Toyota doczekała się nowego malowania, oraz polskiego kierowcy. Za kierownicą zasiadł Leszek Kuzaj, który zdobył w tym sezonie tytuł wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej po rywalizacji z Januszem Kuligiem. W tym samym roku po raz pierwszy wygrał rundę RSMP. Jego pierwsza wygrana miała miejsce w Rajdzie Zimowym. W dalszej części sezonu Kuzaj startował w eliminacji MŚ Rajdzie Portugalii, jednak nie udało mu się ukończyć przejazdu.
Sezon 2000 skończył się poważnym wypadkiem na Rajdzie Tatry. Rok później ten sam samochód wystarczył do zdobycia tytułu drugiego wicemistrza Polski - Kuzaj przegrał walkę z Januszem Kuligem i Krzysztofem Hołowczycem. Kuzaj rozpoczął sezon 2001 od ponownego wygrania w Rajdzie Zimowym. W połowie roku wygrał po raz pierwszy w życiu Rajd Polski, jednak nie osiągnął dobrego rezultatu na koniec sezonu.
Mimo sukcesów polskiego kierowcy, Ta wersja Toyoty została zapamiętana w malowaniu Castrola, tym w którym rozpoczął swoją przygodę Carols Sainz.
Komentarze