Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 43 takie materiały
    Samochód elektryczny – koszty naprawy i eksploatacji – Samochód elektryczny to jeden z najsilniejszych trendów technologicznych ostatnich lat. Idealnie wpisuje się w zachodzącą transformację ekologiczną, przy okazji pozwalając zaoszczędzić pieniądze na samej eksploatacji. Ale czy na pewno? Jak wygląda kwestia naprawy samochodów elektrycznych i ile kosztuje ich użytkowanie? Jednoznaczna, a tym bardziej precyzyjna odpowiedź na tak postawione pytania nie jest możliwa, ponieważ samochody elektryczne – tak samo jak samochody spalinowe – są bardzo różne, trwałość i utrzymanie poszczególnych modeli trudno ujednolicić czy uśrednić. Niemniej w przypadku samochodów elektrycznych istnieją pewne czynniki, na które po prostu warto zwrócić uwagę, analizując koszt ich utrzymania.
Jak skomplikowany jest samochód elektryczny?
Samochód elektryczny wydaje się osiągnięciem nowoczesnej technologii, a co za tym idzie – mechanizmem bardzo skomplikowanym. W praktyce jednak okazuje się inaczej. Silnik elektryczny jest mechanizmem stosunkowo prostym, układ napędowy w takim pojeździe jest ograniczony względem tradycyjnych samochodów spalinowych. E-samochody mają dużo mniej części niż konwencjonalne pojazdy. Do tego poszczególne moduły w autach elektrycznych są tak zaprojektowane, by łatwiej było je wymieniać – dzięki dużej segmentyzacji można szybko i bez wysiłku dokonać precyzyjnej wymiany podzespołów, które uległy awarii.
Wyobraź sobie: samochód elektryczny nie potrzebuje wtryskiwaczy, kompresora, turbosprężarki, koła dwumasowego, alternatora, rozrusznika i jeszcze paru innych elementów, które w tradycyjnych samochodach często się psuły, a których wymiana mogła kosztować tysiące złotych i sumować się do wartości dalece przekraczających faktyczną wartość kilkuletniego pojazdu.
Samochód elektryczny – naprawa i konserwacja
Skoro samochód elektryczny ma dużo prostszą konstrukcję, jest ona też mniej zawodna, a wszelkie usterki łatwiejsze do zdiagnozowania – także ze względu na precyzyjne systemy pomiaru. W samochodach elektrycznych częściej zawodzić może natomiast elektronika, jednak te usterki można też łatwiej naprawić.
W rezultacie samochód elektryczny wymaga przede wszystkim należytej konserwacji, czyli regularnej wymiany płynu chłodzącego baterie, oleju w przekładni napędowej czy filtru kabinowego. Oczywiście dbać trzeba także o amortyzatory czy elementy ścierne układu hamulcowego, ale to w niczym nie różni się od tradycyjnych aut – może z wyjątkiem tego, że układ hamulcowy w pojazdach elektrycznych zużywa się wolniej.
Samochód elektryczny – ile zapłacimy za kilometr?
Ile kosztuje przejechanie 100 kilometrów samochodem elektrycznym? To zależy, bo równie dobrze możemy zapytać, ile kosztuje przejechanie 100 kilometrów samochodem z silnikiem spalinowym. W przypadku e-samochodu zależności kształtują się jednak w nieco inny sposób.
Podobnie jak w samochodach z konwencjonalnym napędem, także w przypadku elektryków istotna będzie wielkość (i ciężar) pojazdu, a także technologie użyte przy jego produkcji (zwłaszcza silnika). Mniej natomiast liczyć się będzie styl jazdy. Silniki elektryczne są dużo szybciej gotowe do działania, więc „spalanie” w mieście nie jest znacząco wyższe niż na trasie – przeciwnie, systemy odzyskiwania energii z hamowania mogą nas przyjemnie zaskoczyć.
Największą różnicą są jednak ceny ładowania na stacjach. Stacje ładowania samochodów elektrycznych oferują bowiem ładowanie z wykorzystaniem rozmaitych technologii. Niektóre z nich są tańsze, ale wolniejsze, inne szybsze, ale droższe. Wolne ładowarki do samochodów elektrycznych wykorzystują prąd przemienny (AC). W ich przypadku jedna kilowatogodzina może kosztować np. 1,14 zł. Jednocześnie ładowarki do samochodów elektrycznych wykorzystujące prąd stały (DC) będą droższe, a cena pojedynczej kilowatogodziny zależeć będzie od mocy ładowania (np. 1,97 zł dla mocy poniżej 40 kW i 2,59 zł dla mocy powyżej 150 kW).
Wnioski nasuwają się dwa: jeśli chodzi o samochód elektryczny, będziemy płacić tym mniej, im dłużej zechcemy zaczekać na ładowanie baterii (ładowanie jej z domowego gniazdka przy nocnej taryfie potrwa najdłużej, ale będzie najtańsze, rzędu 0,25-0,30 zł za kWh!). Po drugie nawet przy najwyższej cenie (i najkrótszym czasie) ładowania, stawka za przejechany kilometr nadal będzie zauważalnie niższa w porównaniu do samochodów z silnikami benzynowymi.

    Samochód elektryczny to jeden z najsilniejszych trendów technologicznych ostatnich lat. Idealnie wpisuje się w zachodzącą transformację ekologiczną, przy okazji pozwalając zaoszczędzić pieniądze na samej eksploatacji. Ale czy na pewno? Jak wygląda kwestia naprawy samochodów elektrycznych i ile kosztuje ich użytkowanie? Jednoznaczna, a tym bardziej precyzyjna odpowiedź na tak postawione pytania nie jest możliwa, ponieważ samochody elektryczne – tak samo jak samochody spalinowe – są bardzo różne, trwałość i utrzymanie poszczególnych modeli trudno ujednolicić czy uśrednić. Niemniej w przypadku samochodów elektrycznych istnieją pewne czynniki, na które po prostu warto zwrócić uwagę, analizując koszt ich utrzymania.

    Jak skomplikowany jest samochód elektryczny?

    Samochód elektryczny wydaje się osiągnięciem nowoczesnej technologii, a co za tym idzie – mechanizmem bardzo skomplikowanym. W praktyce jednak okazuje się inaczej. Silnik elektryczny jest mechanizmem stosunkowo prostym, układ napędowy w takim pojeździe jest ograniczony względem tradycyjnych samochodów spalinowych. E-samochody mają dużo mniej części niż konwencjonalne pojazdy. Do tego poszczególne moduły w autach elektrycznych są tak zaprojektowane, by łatwiej było je wymieniać – dzięki dużej segmentyzacji można szybko i bez wysiłku dokonać precyzyjnej wymiany podzespołów, które uległy awarii.

    Wyobraź sobie: samochód elektryczny nie potrzebuje wtryskiwaczy, kompresora, turbosprężarki, koła dwumasowego, alternatora, rozrusznika i jeszcze paru innych elementów, które w tradycyjnych samochodach często się psuły, a których wymiana mogła kosztować tysiące złotych i sumować się do wartości dalece przekraczających faktyczną wartość kilkuletniego pojazdu.

    Samochód elektryczny – naprawa i konserwacja

    Skoro samochód elektryczny ma dużo prostszą konstrukcję, jest ona też mniej zawodna, a wszelkie usterki łatwiejsze do zdiagnozowania – także ze względu na precyzyjne systemy pomiaru. W samochodach elektrycznych częściej zawodzić może natomiast elektronika, jednak te usterki można też łatwiej naprawić.

    W rezultacie samochód elektryczny wymaga przede wszystkim należytej konserwacji, czyli regularnej wymiany płynu chłodzącego baterie, oleju w przekładni napędowej czy filtru kabinowego. Oczywiście dbać trzeba także o amortyzatory czy elementy ścierne układu hamulcowego, ale to w niczym nie różni się od tradycyjnych aut – może z wyjątkiem tego, że układ hamulcowy w pojazdach elektrycznych zużywa się wolniej.

    Samochód elektryczny – ile zapłacimy za kilometr?

    Ile kosztuje przejechanie 100 kilometrów samochodem elektrycznym? To zależy, bo równie dobrze możemy zapytać, ile kosztuje przejechanie 100 kilometrów samochodem z silnikiem spalinowym. W przypadku e-samochodu zależności kształtują się jednak w nieco inny sposób.

    Podobnie jak w samochodach z konwencjonalnym napędem, także w przypadku elektryków istotna będzie wielkość (i ciężar) pojazdu, a także technologie użyte przy jego produkcji (zwłaszcza silnika). Mniej natomiast liczyć się będzie styl jazdy. Silniki elektryczne są dużo szybciej gotowe do działania, więc „spalanie” w mieście nie jest znacząco wyższe niż na trasie – przeciwnie, systemy odzyskiwania energii z hamowania mogą nas przyjemnie zaskoczyć.

    Największą różnicą są jednak ceny ładowania na stacjach. Stacje ładowania samochodów elektrycznych oferują bowiem ładowanie z wykorzystaniem rozmaitych technologii. Niektóre z nich są tańsze, ale wolniejsze, inne szybsze, ale droższe. Wolne ładowarki do samochodów elektrycznych wykorzystują prąd przemienny (AC). W ich przypadku jedna kilowatogodzina może kosztować np. 1,14 zł. Jednocześnie ładowarki do samochodów elektrycznych wykorzystujące prąd stały (DC) będą droższe, a cena pojedynczej kilowatogodziny zależeć będzie od mocy ładowania (np. 1,97 zł dla mocy poniżej 40 kW i 2,59 zł dla mocy powyżej 150 kW).

    Wnioski nasuwają się dwa: jeśli chodzi o samochód elektryczny, będziemy płacić tym mniej, im dłużej zechcemy zaczekać na ładowanie baterii (ładowanie jej z domowego gniazdka przy nocnej taryfie potrwa najdłużej, ale będzie najtańsze, rzędu 0,25-0,30 zł za kWh!). Po drugie nawet przy najwyższej cenie (i najkrótszym czasie) ładowania, stawka za przejechany kilometr nadal będzie zauważalnie niższa w porównaniu do samochodów z silnikami benzynowymi.

    14 czerwca 2021, 12:20 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Jaką technikę wykorzystują typowe czujniki parkowania? – Echosondę. Typowe czujniki są ultradźwiękowe. Niekiedy z bliskiej odległości daje się usłyszeć wydawane przez nie trzaski. Istnieją także - mniej popularne - czujniki elektromagnetyczne, których montaż nie wymaga wiercenia otworów w zderzaku. Mają jednak tę istotną wadę, że wykrywają jedynie przedmioty metalowe, a nie np. drzewo czy plastik.
    Echosondę. Typowe czujniki są ultradźwiękowe. Niekiedy z bliskiej odległości daje się usłyszeć wydawane przez nie trzaski. Istnieją także - mniej popularne - czujniki elektromagnetyczne, których montaż nie wymaga wiercenia otworów w zderzaku. Mają jednak tę istotną wadę, że wykrywają jedynie przedmioty metalowe, a nie np. drzewo czy plastik.
    Aprilia rsv4 zadebiutowała w roku 2009,
    motocykl ten uzbrojono w litrowe v4 o mocy 180km. Rsv4 miała mnóstwo innowacji motocykl wypełniony był elektroniką po same manetki i ponadto miał niesamowitą linie o sukcesach w mistrzostwach wsbk nie wspominając, po więcej informacji zapraszamy do filmu.
    Lynk & Co 02 – Lynk & Co 02 to zaprezentowany przez chiński koncern Gelly kompaktowy crossover osadzony na platformie modułowej CMA, tej samej co Volvo XC40. Producent prawdopodobnie skorzysta także z napędów hybrydowych opracowanych przez Szwedów. Z zewnątrz przypomina Porsche Macan. Będzie jednak zdecydowanie bardziej naszpikowany elektroniką i gadżetami. Firma planuje w niedalekiej przyszłości otworzyc pierwsze salony tej marki w Europie.
    Lynk & Co 02 to zaprezentowany przez chiński koncern Gelly kompaktowy crossover osadzony na platformie modułowej CMA, tej samej co Volvo XC40. Producent prawdopodobnie skorzysta także z napędów hybrydowych opracowanych przez Szwedów. Z zewnątrz przypomina Porsche Macan. Będzie jednak zdecydowanie bardziej naszpikowany elektroniką i gadżetami. Firma planuje w niedalekiej przyszłości otworzyc pierwsze salony tej marki w Europie.
    Yamaha R1 WE/98 – Mechanika i elektronika najnowszej generacji zamontowana do najstarszej.
    Mechanika i elektronika najnowszej generacji zamontowana do najstarszej.
    Jaką technikę wykorzystują typowe czujniki parkowania? – Echosondę. Typowe czujniki są ultradźwiękowe. Niekiedy z bliskiej odległości daje się usłyszeć wydawane przez nie trzaski. Istnieją także - mniej popularne - czujniki elektromagnetyczne, których montaż nie wymaga wiercenia otworów w zderzaku. Mają jednak tę istotną wadę, że wykrywają jedynie przedmioty metalowe, a nie np. drzewo czy plastik.
    Echosondę. Typowe czujniki są ultradźwiękowe. Niekiedy z bliskiej odległości daje się usłyszeć wydawane przez nie trzaski. Istnieją także - mniej popularne - czujniki elektromagnetyczne, których montaż nie wymaga wiercenia otworów w zderzaku. Mają jednak tę istotną wadę, że wykrywają jedynie przedmioty metalowe, a nie np. drzewo czy plastik.
    Model:
    honda civic hb v gen 94 rok

    Body-kit:
    - pomalowanie budy - kolor desert sage metallic green z lexusa czerwiec rok 2014
    - dokładka backyard
    - lusterka F1 style
    - tylnia burta usdm laminat
    - owiewki szyb heko
    - nakładki progów z vi gena
    - usunięcie mocowań tablicy rej. z przedniego zderzaka
    - usunięcie listew bocznych
    - pomalowanie kratki w zderzaku czarna struktura
    - oem chlapacze na tył
    - lotka BYS

    Wnętrze:
    - czarne wnętrze z wersji noblesse,
    - oem podłokietnik,
    - czarne fotele kubełkowe z regulacją – fejk foteli recaro
    - czarne czteropunktowe 3’’ pasy takata
    - oem dywaniki civic
    - wypinka kierownicy
    - nakładki na pedały mugen
    - zegary honda s2000
    - obszycie podsufitki alcantarą na czarno
    - kierownica obszyta czarną skórą z zieloną nicią
    - boczki przód oraz tył czarna eko skóra plus podwójna zielona nić
    - tylna kanapa czarna eko skóra plus podwójna zielona nić
    - mieszek zmiany biegów i ręcznego czarna eko skóra plus podwójna zielona nić
    - gałka skunk2
    - pomalowanie przednich i tylnich słupków w czarny mat
    - pomalowanie pilotów szyb, ramki deski i ramion kierownicy czarny połysk z zieloną perłą

    Silnik:
    - pełny clean pod maską
    - swap na silnik d16z6, poprzednią jednostką było d15b2,
    - pomalowanie silnika, skrzyni oraz osprzętu czarną bazą w połysku na to rudo-miedziany xylaric pokryty dwoma warstwami lakieru bezbarwnego
    - chromowanie śrub silnika i osprzętu
    - kapitalny remont silnika, nowe panewki, pierścienie, uszczelniacze zaworowe, planowanie głowicy, komplet uszczelek, nowy rozrząd, świece oraz przewody
    - przeniesienie akumulatora do bagażnika
    - przeniesienie puszki z bezpiecznikami do wnętrza auta
    - magnetyczne korki oleju
    - mocowanie chłodnicy czarne password jdm czarne
    - washersy czarne password jdm
    - gruba chłodnica wody
    (na obecną chwilę silnik przechodzi remont i jest składany, do końca listopada przewidziane jest zakończenie swapa)

    Układ dolotowy:
    - parówa carbon dexcraft

    Układ wydechowy:
    - kolektor bisimoto
    - wywalenie katalizatora
    - pełen przelot 2,16"
    - shotgun

    Elektryka:
    - elektryczny szyberdach
    - elektryczne szyby

    Elektronika:
    - seria,

    Oświetlenie:
    - clear black plus soczewki bixenon
    - xenon H1 z przetwornicami typu slim 4300K
    - ambery
    - fogi zółte
    - lampy tył red white usdm
    - płaskie kierunki boczne

    Układ hamulcowy:
    - swap tarcz przód na 262mm
    - swap tarcz na tył 242mm
    - stalowy oplot na tył
    - pomalowanie zacisków na czarny połysk z dodatkiem rudo-miedzianego xylaricu

    Układ napędowy:
    - seria

    Zawieszenie:
    - gwint TA plus sprężyny z coiloverów
    - skrócenie mocowań przedniego i tylnego gwintu, przód o 25mm, tył o 29mm
    - skrócenie widełek amortyzatora o 5mm
    - custom regulowane wahacze tył zakres regulacji od 0 do -13 stopni
    - przerobione regulowane wahacze przód zakres regulacji do -13stopni
    - w pełni customowe zwrotnice
    - wydłużenie dolnego przedniego wahacza o 20mm
    - custom koło, tył 16’’ 10j, rant 4’’, przód 9.5’’ rant 3.5’’, dawcą rotoru jest 14’’ OZ, śrubki felg poddane chromowaniu, rotor pomalowany miedzianą perłą,


    Car-audo:
    - głośniki sony xplode
    - radio 2 din

    Link do fan page na fb:
    https://www.facebook.com/HONDA-CIVIC-EG-4-by-Maniek-1111-1532308000369904/
    25 grudnia 2017, 17:57 przez ManiekHondaCivic (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    I 3 lata pykło – Jak ten czas szybko leci ale tak popatrzeć z innej perspektywy to te wszystkie kilometry i godziny są bezcenne. Wiele przeżyć, wspomnień, zrealizowanych celów oraz tych przyszłych, które sprawiają wielką radość. Ja nie przywiązuję uwagi do rzeczy materialnych ale mam wielki sentyment do tego auta. Kurcze fajnie mieć pasję i realizować marzenia! ps. mówili nie kupuj VTS'a bo elektronika, silnik itp a jedyna rzecz która poza rzeczami eksploatacyjnymi padła to listwa zapłonowa (koszt 100zł) i jedyna rzecz która unieruchomiła mi auto to gdy skręcałem gwint uderzyłem kluczem o błotnik i zaskoczyło zabezpieczenie odcięcia zapłonu. Pozdrawiam i szerokości!
    Jak ten czas szybko leci ale tak popatrzeć z innej perspektywy to te wszystkie kilometry i godziny są bezcenne. Wiele przeżyć, wspomnień, zrealizowanych celów oraz tych przyszłych, które sprawiają wielką radość. Ja nie przywiązuję uwagi do rzeczy materialnych ale mam wielki sentyment do tego auta. Kurcze fajnie mieć pasję i realizować marzenia! ps. mówili nie kupuj VTS'a bo elektronika, silnik itp a jedyna rzecz która poza rzeczami eksploatacyjnymi padła to listwa zapłonowa (koszt 100zł) i jedyna rzecz która unieruchomiła mi auto to gdy skręcałem gwint uderzyłem kluczem o błotnik i zaskoczyło zabezpieczenie odcięcia zapłonu. Pozdrawiam i szerokości!
    21 września 2016, 21:54 przez nitro997 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Majsterkowanie - odc.3 – Z racji, że wiele osób średnio ogarnia elektrykę/elektronikę pozwoliłem sobie na stworzenie takiej serii. Jest to wstęp do poradników DIY, które chciałbym tu zamieszczać. Kluczem do samodzielnego majsterkowania jest poznanie jak to wszystko działa. Wychodzę z założenia, że "lepiej dać wędkę niż rybę". 

Masz pytania - pisz. 

Masz propozycję jaki temat podjąć - pisz.

Odc.1 - http://mklr.pl/272774
Odc.2 - http://mklr.pl/272775

Pozdrawiam.
    Z racji, że wiele osób średnio ogarnia elektrykę/elektronikę pozwoliłem sobie na stworzenie takiej serii. Jest to wstęp do poradników DIY, które chciałbym tu zamieszczać. Kluczem do samodzielnego majsterkowania jest poznanie jak to wszystko działa. Wychodzę z założenia, że "lepiej dać wędkę niż rybę".

    Masz pytania - pisz.

    Masz propozycję jaki temat podjąć - pisz.

    Odc.1 - http://mklr.pl/272774
    Odc.2 - http://mklr.pl/272775

    Pozdrawiam.