Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 148 takich materiałów
    Tadeusz Marek – (ur. 1908 - zm. 1982) - polski inżynier, konstruktor silników samochodowych.
Po II wojnie wyemigrował do Anglii gdzie zaczął pracę dla firmy Austin a w 1954 dla Aston Martina, gdzie zaprojektował dwa silniki. Pierwszy z nich, 6-cylindrowy, rzędowy, o pojemności 3,7 litra i mocy 240 KM, stosowany w wyścigowym modelu DBR2 oraz w cywilnych modelach: DB4, DB5, DB6 i DBS; był w produkcji aż do roku 1973. Drugim silnikiem Tadeusza Marka było V8 o pojemności 5,3 litra, który został zaprojektowany w 1968 i napędzał model V8 Vantage.
Silnik V8 pozostawał w produkcji aż do roku 2000, czyli przez 32 lata.
Tak więc samochody Bonda napędzały silniki skonstruowane przez polaka, warto o tym wiedzieć.
    (ur. 1908 - zm. 1982) - polski inżynier, konstruktor silników samochodowych.
    Po II wojnie wyemigrował do Anglii gdzie zaczął pracę dla firmy Austin a w 1954 dla Aston Martina, gdzie zaprojektował dwa silniki. Pierwszy z nich, 6-cylindrowy, rzędowy, o pojemności 3,7 litra i mocy 240 KM, stosowany w wyścigowym modelu DBR2 oraz w cywilnych modelach: DB4, DB5, DB6 i DBS; był w produkcji aż do roku 1973. Drugim silnikiem Tadeusza Marka było V8 o pojemności 5,3 litra, który został zaprojektowany w 1968 i napędzał model V8 Vantage.
    Silnik V8 pozostawał w produkcji aż do roku 2000, czyli przez 32 lata.
    Tak więc samochody Bonda napędzały silniki skonstruowane przez polaka, warto o tym wiedzieć.
    9 lutego 2015, 17:33 przez djkrm1709 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Moskwicz 408 – Pięknie zachowany klasyk napotkany we Wrocławiu. Posiada silnik R4 o pojemności 1358 cm³ o mocy 50KM, czterobiegową skrzynię, napęd na tylną oś i przyspiesza do setki w 32 sekundy!
    Pięknie zachowany klasyk napotkany we Wrocławiu. Posiada silnik R4 o pojemności 1358 cm³ o mocy 50KM, czterobiegową skrzynię, napęd na tylną oś i przyspiesza do setki w 32 sekundy!
    30 stycznia 2015, 14:57 przez wowku (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Kompilacja filmów zamieszczonych w sieci od 12.12.2014 do 19.12.2014. Ku przestrodze.
    21 grudnia 2014, 16:50 przez driver_ (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    R-32 –
    17 grudnia 2014, 19:43 przez Argaris (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Simson S51B – Chociaż ma już 32 lata to ciągle służy bezawaryjnie.
    Chociaż ma już 32 lata to ciągle służy bezawaryjnie.
    9 grudnia 2014, 22:54 przez erwick3 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne zdjęcie

    Audi V8 – Auto zostało po raz pierwszy zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 1988 roku. Samochód mimo, że zbudowany został na bazie płyty podłogowej modeli 100 i 200 konkurować mógł m.in. z BMW i Mercedesem dzięki 32-zaworowemu, wtryskowemu silnikowi benzynowemu w układzie V8, napędzie Quattro i dopracowaną skrzynią biegów. Samochód stylistycznie przypominał modele 100 i 200 jednak różnił się od nich grillem, powiększonym rozstawem osi, poszerzonymi błotnikami, innymi zderzakami oraz większymi kołami. W 1990 roku wprowadzono na rynek dłuższą wersją Lang. W 1992 roku we wnętrzu pojazdu dokonano kilku zmian stylistycznych, zmieniono m.in. panel Climatronic oraz odcień drewna na bardziej wyrazisty. W tym samym roku wprowadzono na rynek mocniejszą wersję Exclusive z silnikiem V8 o pojemności 4.2 litra i mocy 280 KM.
    Auto zostało po raz pierwszy zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 1988 roku. Samochód mimo, że zbudowany został na bazie płyty podłogowej modeli 100 i 200 konkurować mógł m.in. z BMW i Mercedesem dzięki 32-zaworowemu, wtryskowemu silnikowi benzynowemu w układzie V8, napędzie Quattro i dopracowaną skrzynią biegów. Samochód stylistycznie przypominał modele 100 i 200 jednak różnił się od nich grillem, powiększonym rozstawem osi, poszerzonymi błotnikami, innymi zderzakami oraz większymi kołami. W 1990 roku wprowadzono na rynek dłuższą wersją Lang. W 1992 roku we wnętrzu pojazdu dokonano kilku zmian stylistycznych, zmieniono m.in. panel Climatronic oraz odcień drewna na bardziej wyrazisty. W tym samym roku wprowadzono na rynek mocniejszą wersję Exclusive z silnikiem V8 o pojemności 4.2 litra i mocy 280 KM.
    30 listopada 2014, 13:49 przez mateusz6657 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj