Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    r4dzio

    Kierowca
    Zamieszcza materiały od: 13 stycznia 2016 - 17:24
    Ostatnio: 20 września 2016 - 16:23
    • Materiałów na głównej: 4 z 4
    • Punktów za materiały: 224
    • Komentarzy: 37
    • Punktów za komentarze: 60
     
    [materiał]
    Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
    22 czerwca 2016 o 20:15

    Z zewnątrz niektóre brzmią świetnie, ale żaden nie brzmi w środku tak jak jakikolwiek odpowiednik benzynowy (taki sam układ i liczba cylindrów)

    [materiał]
    Ocena: 3 (Głosów: 3) | raportuj
    8 czerwca 2016 o 13:19

    Chu*owizna. Jak motoryzacja ma iść w kierunku wszechobecnych tabletów i wyświetlaczy, monitorów zamiast szyb, autonomicznych samochodów, czterocylindrowych pierdółek wspomaganych czterema suszarami to ja podziękuję...

    [materiał]
    Ocena: -1 (Głosów: 3) | raportuj
    16 lutego 2016 o 22:53

    @r4dzio: resztę odpowiedzi mi ucięło. Trudno, nie chce mi się pisać tego wszystkiego jeszcze raz. Tym bardziej, że jak ktoś woli klekota to i tak nie przekona się do aksamitnie pracującej benzynki, czego nie zapewni żaden diesel. Żaden.

    [materiał]
    Ocena: -1 (Głosów: 1) | raportuj
    16 lutego 2016 o 22:51

    @ProjectGranTurismo: ale odpowiedz mi na pytanie. Co typowego użytkownika obchodzi temperatura w układzie wydechowym, czy też to że turbosprężarki były w dieslach 20 lat wcześniej? Spalanie stukowe w benzynach? Okej, za to diesel się może rozbiegać i też nie jest to rzadkie zjawisko, a w niektórych przypadkach może pojawić się nagle, bez żadnego ostrzeżenia.

    [materiał]
    Ocena: -1 (Głosów: 3) | raportuj
    16 lutego 2016 o 22:44

    @FXX: to ja może od końca. Może najpierw nauczmy się czytać ze zrozumieniem zanim będziemy w ogóle dyskutować? :) twoja wypowiedź jest utrzymana w tonie "każda sroka swój ogon chwali", tylko że w tą drugą stronę. W stronę obrony diesli. "Tylko autor tematu chyba nie jeździł nowszymi Dieslami, a zwłaszcza z dużą pojemnością i mocą." Próba zdyskredytowania mojego zdania, sprytnie. Z nowszych diesli montowanych w lepszych autach jeździłem Porsche Macanem z 3-litrowym dieslem, Touaregiem R50, Q7 V12 TDI, X5 m50d, A8 D4 4.2 TDI, A5 3.0 TDI oraz nową serią 7 730d. Największe wrażenie zrobił na mnie Macan, gdzie dopiero po dłuższej chwili zauważyłem obecność ropniaka na pokładzie. Fajna charakterystyka, przyjemne osiągi, dobra kultura pracy - te elementy zdecydowanie jak na kopciucha mnie zakoczyły. Jednak kilka dni później (zupełnie przypadkiem) miałem okazję przejechać się Macanem z 3-litrową benzynową V6 (pojemność, układ i liczba cylindrów taka sama). I po krótkiej przejażdżce mój zachwyt do diesla osłabł, a raczej zniknął. Różnica na korzyść benzyny więcej niż zauważalna. Mam 3 kolegów w branży dziennikarsko-motoryzacyjnej, przyjaciela w salonie Porsche a mój brat ma dosyć spory warsztat. Do niedawna byłem współwłaścicielem komisu samochodowego. Więc nie bój żaby, trochę objeździłem. Tym bardziej że kiedyś sam przyprowadzałem samochody na testy do redakcji pewnej gazety... "Producenci mają inne zdanie montując Diesle chociażby do topowym wersji swoich modeli, że o Porsche i Maserati już nie wspomnę." Ważne jest stwierdzenie MOIM ZDANIEM, czytamy ze zrozumieniem. BTW Maserati z dieslem nigdy nie jeździłem... A topowa wersja to dla mnie RS, AMG, M ;) "Obecnie się obserwuje odwrotny trend." W sumie jeśli chodzi o zakup auta nowego, z salonu to masz rację - obecnie idzie to w drugą stronę. Diesle stają się czymś bardziej powszechnym, czymś tańszym, mniej prestiżowym. Teraz to benzyny są droższe. Stąd TEŻ moje zdanie, że diesel mniej pasuje autom wyższej klasy (zresztą tak samo jak downsizing). Natomiast jeśli chodzi o rynek wtórny, to nadal dopłacamy za diesle. "To już w ogóle mnie położyło na łopatki :) Zazwyczaj najgorzej wyposażone są egzemplarze z najsłabszym silnikiem i najniższą wersją wyposażenia. A wersja wyposażenia (poza wersjami topowymi) nie zależy od rodzaju silnika." Po pierwsze znowu manipulujesz moją wypowiedzią, żeby tylko wyszło na twoje. Nie pisałem o NAJGORSZYM wyposażeniu, tylko o SŁABSZYM wyposażeniu. Po drugie. Widać rozeznanie w rynku aut używanych masz ogromne :D chętnie też poczytam w jakich autach modele z silnikami diesla są lepiej wyposażone/skonfigurowane niż ich benzynowe odpowiedniki :) jasne, że przy konfigurowaniu liczy się inwencja twórcza kupującego, ale jakoś tak dziwnie się składa, że diesle z reguły są słabiej wyposażone. "Jeszcze masz wybór. Za kilka lat przestaniesz go mieć ;)" Spokojnie, potężne wolnnossące motorownie tak szybko nie znikną z rynku. Nawet jeśli powoli przestają być oferowane w autach nowych, to zawsze mamy jeszcze rynek wtórny :) "A ten argument skąd?" Nie wiem czy wiesz, ale silniki diesla eksploatowane na krótkich dystansach są notorycznie niedogrzewane, co szkodzi przede wszystkim turbinom. Filtry cząstek stałych zapychają się szybciej, szybciej padają też dwumasy (tak, wiem w benzynach też są). Diesle użytkowane w mieście są też przymulone. Trzeba też stosować odpowiednie oleje niskopopiołowe przy aucie z filtrami cząstek stałych. "Śmierdzące? Na normalnym ON i przy sprawnym silniku zapachu spalin nie poczujesz. O niesprawnych nie mówimy, bo wtedy benzyniak też będzie śmierdział, zwłaszcza z LPG." Hmmm, sąsiad zrobił kapitalkę w passacie B5 2.5 TDI (koszt jedyne 9 tysięcy złotych, no ale kto upartemu Januszowi wytłumaczy...) i spaliny śmierdzą tak jak śmierdziały na pół parkingu :) jeśli chodzi o gaz to się zgodzę (ale tylko, gdy instalacja jest niesprawna), jednak zapach spalin silnika benzynowego nie jest nieprzyjemny. Jak odpalę swoją motorownię, to na zimnym

    [materiał]
    Ocena: -2 (Głosów: 4) | raportuj
    16 lutego 2016 o 20:38

    @ProjectGranTurismo: oczywiście trudno się z tym nie zgodzić, jednak z poziomu użytkownika większość rzeczy nie gra roli tak jak temperatura w układzie wydechowym, ilość szkodliwych substancji czy też brak spalania stukowego (które występuję np w mocno doładowanych benzynach, a więc przy mocniejszych modach).

    [materiał]
    Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
    15 lutego 2016 o 18:30

    Ale paskudztwo.. Fanatycy i tak kupią.

    [materiał]
    Ocena: 2 (Głosów: 2) | raportuj
    8 lutego 2016 o 0:57

    Ty widział RS...

    [materiał]
    Ocena: 2 (Głosów: 2) | raportuj
    2 lutego 2016 o 14:38

    @kubabp: oczywiście, z tym trudno się nie zgodzić (trzeba by być opornym na fakty Andżejem z drugiej strony barykady). Passat czy takie A4 B5 to idealne auto dla kogoś, kto samochód traktuje jako cztery kółka mające nas przewieźć z punktu A do B. Nudne, bez emocji, bez komfortu, bez prestiżu za to z awaryjnością poniżej średniej. Po prostu auto (tak jak mówi hasło VW - Das Auto). Samochód dla ludu. Sęk w tym, że tacy Andżeje chcą nam wcisnąć swoje półprawdy na siłę i chcą "edukować" wszystkich wokół jakie to nie są wspaniałe samochody i w czym są lepsze od każdego innego.

    Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 2 lutego 2016 o 14:39

    [materiał]
    Ocena: 2 (Głosów: 2) | raportuj
    29 stycznia 2016 o 16:10

    @Charakterek: broń Boże, nie myślę tak o wszystkich posiadaczach pasków, ale są typowi janusze, którzy wszystko najlepiej "wią" bo majo passata. Niestety mam takich 3 w rodzinie i 2 wśród bliskich znajomych. Nie da się z takimi ludźmi rozmawiać. Według nich wszystko jest wujowe, jedynie passat i a6 najlepsze. Może wrzucę tu krótkie opowiadanie o takich januszach, które napisałem na podstawie rozmów o motoryzacji z januszami.

    Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 29 stycznia 2016 o 16:10

    [materiał]
    Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
    29 stycznia 2016 o 11:48

    Kolejny mistrz, co pałuje auto na zimnym silniku. Matko, czym sobie to żelazko zasłużyło na takiego właściciela? :( niektóre auta nie mają szczęścia do właścicieli.

    [materiał]
    Ocena: 2 (Głosów: 4) | raportuj
    29 stycznia 2016 o 11:31

    Omujborze, passata obrażajo. Żaden inny model, żadna inna marka, żaden inny koncern nie ma tylu "sympatyków" (tak ich nazwijmy) co król komfortu prestiżu - passacik w tedeiku. Przygotuj się na dużo hejtu za ten odcinek. Przygotuj się też do następnych odcinków, bo powielasz mit że bratem passata jest A6. Ponadto A6 mają oznaczenie modelowe Cx, Bx mają A4. Dalej. Polecasz Allroada z 2,5 TDI V6, który jest najbardziej zwalonym silnikiem diesla jaki VAG kiedykolwiek wyprodukował (no może na równi z 2.0 TDI PD 140 KM we wczesnym pastuchu b6). Phaeton nijak ma się do Passata, nie jest jego większym bratem tak jak A4 nie jest siostrą A8, nie powiedziałbym więc że jest między golfem a Pheatonem (choć mogłoby się tak wydawać). Dalej mówisz o W8, ale nie powiedziałeś o tym, że nie jest to zbyt trwały silnik, choć ma mnóstwo innych zalet. Ogólnie nie podobają mi się passaty, bo są nudne i przereklamowane. Więcej jest o nich legend niż faktów. Ale najgorsi w passatach są zagorzali fani, którzy twierdzą że to najlepszy samochód na świecie a reszta aut to syf. Typowi Janusze-passaciarze, co całe życie jeżdżą golfem i passatem (zmieniają tylko generacje) a wypowiadają się o całej motoryzacji.

    [materiał]
    Ocena: 1 (Głosów: 1) | raportuj
    28 stycznia 2016 o 8:50

    Włanczasz? Gdzie jest włancznik Launch Control? :D

    [materiał]
    Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
    27 stycznia 2016 o 1:17

    E92 to pierwsze tak fajne M3 od czasów E30, ale i tak bym wolał C63 AMG :D

    [materiał]
    Ocena: 6 (Głosów: 6) | raportuj
    27 stycznia 2016 o 1:15

    Weź oddaj mi swoje auto, nie zasługujesz na nie a może da się je jeszcze uratować... Rezerwa i pałowanie na kompletnie zimnym silniku, zabrakło jeszcze palenia gumy (i przy okazji sprzęgła) i kręcenia bączków. Smutne. ktoś napisze: "to jego auto i niech sobie z nim robi co chce". Okej, ale E34 w dobrym stanie to powoli unikat, gatunek na wymarciu i trzeba zadbać o jeszcze jeżdżące 5, bo niedługo będziemy je podziwiać tylko na zdjęciach i takich oto filmikach, a ja chcę kiedyś jeszcze sobie taką betkę kupić.

    [materiał]
    Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
    26 stycznia 2016 o 0:00

    @REJDYN: ciii, tu nie wolno mieć swojej opinii, bo Cię zjedzą żywcem! Obniżone VAGi górą!!!!!

    Komentarz poniżej poziomu pokaż
    [materiał]
    Ocena: 6 (Głosów: 6) | raportuj
    25 stycznia 2016 o 0:42

    @Pypyrypy: "mądrzejszym" nie wytłumaczysz :D Poza tym "piłowanie" FWD na ręcznym może kiedyś uratować dupę w sytuacji kryzysowej. Nauka jazdy w kontrolowanym poślizgu na śniegu to nauka przez zabawę.

    Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 25 stycznia 2016 o 0:47

    [materiał]
    Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
    25 stycznia 2016 o 0:37

    Piękne! Chciałem kupić jako swoje pierwsze auto, ale już wtedy było ich cholernie mało :(

    [materiał]
    Ocena: 1 (Głosów: 1) | raportuj
    25 stycznia 2016 o 0:35

    Wolę 760 turbo :)

    [materiał]
    Ocena: 2 (Głosów: 2) | raportuj
    25 stycznia 2016 o 0:32

    Kiedyś miałem przyjemność oglądać to auto w komisie. Powiem tak: nigdy nie zetknąłem się w żadnym aucie z tak wygodnymi fotelami. Bajka. Poliftowe 25 w wersji Baccara, jasnym wnętrzem i silnikiem V6 jest na mojej liście samochodów marzeń.

    [materiał]
    Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
    24 stycznia 2016 o 13:19

    Najlepsze zdjęcie E38 jakie widziałem. Pasuje jej ten kolor :)

    [materiał]
    Ocena: 6 (Głosów: 16) | raportuj
    21 stycznia 2016 o 10:03

    Jeżeli jakieś auta są napompowane plastikiem, to moim zdaniem są to właśnie auta japońskie. Nie kupiłbym wielu fajnych japońskich aut tylko dlatego, że w środku jest nudno, smutno i tandetnie. Ale autko fajne, wrzuć więcej :)

    [materiał]
    Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
    20 stycznia 2016 o 23:05

    Nagminne w Polsce. A to ktoś uderzy przy parkowaniu, a to przerysuje, a to przytrze, a to drzwiami przypie*doli, bo nie potrafi ich normalnie otworzyć. A potem zadowolony z siebie ucieka bez śladu... tchórzostwo i buractwo w jednym. Takich ludzi trzeba tępić mocno. I weź tu człowieku zrób korektę lakieru :/

    [materiał]
    Ocena: 3 (Głosów: 3) | raportuj
    16 stycznia 2016 o 12:53

    @Borsucjusz: też chciałem kupić złotą w wersji Initiale z 3-litrową V6. Ale Volvowskie 2,5 też daje radę :)

    « poprzednia 1 2 następna »