Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    RycpaC

    Kierowca
    Zamieszcza materiały od: 24 października 2012 - 14:23
    Ostatnio: 29 maja 2019 - 0:22
    • Materiałów na głównej: 47 z 70 (23 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 2338
    • Komentarzy: 284
    • Punktów za komentarze: 152
     
    Landkreuzer P-1000 Ratte (niem. "Szczur") miał być gigantycznym czołgiem superciężkim przeznaczonym dla sił zbrojnych III Rzeszy. Ważący 1000 ton P-1000 Ratte byłby ponad 5 razy cięższy od największego wyprodukowanego kiedykolwiek czołgu Maus. Zaprojektowany przez Friedrich Krupp AG w 1942 i zaaprobowany przez Adolfa Hitlera, został ostatecznie zarzucony na początku 1943 z inicjatywy Alberta Speera.
    Rozpoczęto budowę czołgu, ale nigdy jej nie dokończono. W planach miał być uzbrojony w dwa działa kalibru 280 mm (zamontowane w wieżyczkach użytych także w pancernikach typu Scharnhorst), pojedyncze działo 128 mm, osiem działek przeciwlotniczych Flak 38 kalibru 20 mm i dwa karabiny maszynowe MG 151/15 kalibru 15 mm. Po każdej stronie czołgu miały znajdować się po 3 gąsienice o szerokości 1,2 metra. Napęd miały stanowić dwa 24 cylindrowe silniki MAN V12Z32/44 o mocy 8500 KM lub osiem 20 cylindrowych silników Daimler-Benz MB501 o mocy 2000 KM każdy, aby osiągnąć wymagane 16000 KM potrzebne do poruszenia czołgu. Podstawowym uzbrojeniem miały być dwa działa 280 mm w wieżyczkach z krążowników -- jedna z wieżyczek została wyprodukowana przed ostatecznym zarzuceniem projektu, a następnie użyta w baterii dział nabrzeżnych w Norwegii.
    W planach był także jeszcze większy projekt Landkreuzer P. 1500 Monster, również zarzucony we wczesnej fazie. Miała to być samobieżna wersja działa Schwerer Gustav (znanego także jako Dora) wyposażonego w armatę kalibru 800 mm.
    Ze względu na olbrzymią masę i wielkość "Szczura" nie było możliwości praktycznego zastosowanie tego typu czołgu -- jego ciężar uniemożliwiałby pokonanie jakiegokolwiek mostu czy drogi, wielkość narażałaby na ataki lotnicze i miny. Byłby zbyt wolny w czasie operacji ofensywnych i podczas odwrotu. Jedynym możliwym wariantem użycia pojazdu byłoby wykorzystanie go jako ruchomej baterii nadbrzeżnej. Pojazd miałby poruszać się wzdłuż wybrzeża po specjalnie zbudowanej drodze i zwalczać okręty przeciwnika, jednak i w tej roli byłby narażony na ataki lotnicze i miałby nikłe szanse w pojedynkach artyleryjskich z licznymi, uzbrojonymi w ciężkie działa okrętami przeciwnika.
    22 września 2013, 19:43 przez RycpaC (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    Złomowisko – pięknych maszyn
    Pięknych maszyn
    19 września 2013, 14:23 przez RycpaC (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Bawiące się w śniegu
    4 września 2013, 17:55 przez RycpaC (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    2013-Hard-Enduo-Day-2
    3 września 2013, 20:11 przez RycpaC (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Warszawa – Silnik 5.0 i 500Konikow Cena 260Tys.
    Silnik 5.0 i 500Konikow Cena 260Tys.
    20 sierpnia 2013, 21:37 przez RycpaC (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (10)
    Pierwszy Polski Samochód – Duzo Ludzi Mysli Ze Pierwszym Polskim Samochodem Byla Syrena Abo Warszawa Ale To Byl Cws T1
    Duzo Ludzi Mysli Ze Pierwszym Polskim Samochodem Byla Syrena Abo Warszawa Ale To Byl Cws T1
    20 sierpnia 2013, 21:40 przez RycpaC (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    zarchiwizowany
    Ursus – 1224
    1224
    5 sierpnia 2013, 21:48 przez RycpaC (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    zarchiwizowany