Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    ProjectGranTurismo

    Kierowca
    Zamieszcza materiały od: 17 stycznia 2016 - 17:57
    Ostatnio: 20 grudnia 2020 - 21:21
    O sobie:

    mówię do swoich samochodów.. :)

    • Materiałów na głównej: 32 z 34 (2 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 327
    • Komentarzy: 62
    • Punktów za komentarze: 45
     
    [materiał]
    Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
    3 marca 2016 o 17:15

    Bardzo ładnie ;) Mógłbyś napisać coś więcej? Czego używałeś? Jak to wychodzi cenowo i z czasem? :)

    [materiał]
    Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
    25 lutego 2016 o 17:37

    Dzięki za obie odpowiedzi ! @Kuba Modzelewski: Ciężko jest dziś każdemu dogodzić :) jedni uważają, że to co piszę to banały, dla innych jest to jakaś nowość i ciekawy materiał. Pewnie da się prościej, albo w drugą stronę - więcej. Staram się to jakoś zrównoważyć i rozdzielić na różne materiały ;) Zawsze pamiętam o przykładzie z ogniskiem (na skraju lasu), jednak z pewnych względów nie umieściłem go tutaj. Obiecuje, że w następnych materiałach pewne rzeczy zostaną lepiej wytłumaczone, ale póki co takie było zamierzenie :D Dzięki za merytoryczną odpowiedź ! @Bradomfast: Trochę więcej napisałem na temat moc vs moment obrotowy w pierwszym materiale. Staram się raczej bazować na teorii i ewentualnie mówić jak przekłada się to na praktykę, bo jak sam wiesz ile ludzi tyle opinii i tyle gustów - a o tym jak wiadomo się nie dyskutuje :) Postaram się trochę rozwinąć temat, który wyprzedziłeś w kolejnych "wykładach", a tymczasem dzięki za odpowiedź ;) !

    [materiał]
    Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
    25 lutego 2016 o 17:26

    @felsongrube20: Do wzoru podstawiamy moc w kW :) w razie potrzeby: http://www.liczby.pl/przelicznik/mocy

    [materiał]
    Ocena: 2 (Głosów: 2) | raportuj
    23 lutego 2016 o 20:21

    Bez obrazy, ale koleś zrobił przy dość dużej prędkości cztery beczki autem, przy ostatniej rozbił przednią szybę i wypadł przez nią po czym jakimś cudem wyszedł z tego auta (zapewne w szoku), a Ty piszesz "kierowca udał że nic się nie stało"? :D

    [materiał]
    Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
    18 lutego 2016 o 16:51

    @trec7: Może odpowiem jako autor materiału :) Wiele osób zapewne słyszała o nich, ale są ludzie, którzy być może chcieliby dowiedzieć się czegoś nowego w temacie. Ja wyszedłem z założenia, że jeżeli choć jedna osoba coś pozytywnego z tego wyniesie to warto zrobić taki materiał. PS. Ciężko na co dzień dyskutować z ludźmi, którzy naczytali się o zmiennych fazach rozrządu, "turbinach o zmiennej geometrii", bezpośrednim wtrysku i innych ciekawych systemach, najczęściej w internecie lub popularnych czasopismach motoryzacyjnych (nie otwierając nigdy żadnej poważnej literatury), które zupełnie nie znają teoretycznych podstaw pracy silnika spalinowego.

    [materiał]
    Ocena: 0 (Głosów: 2) | raportuj
    16 lutego 2016 o 23:50

    @r4dzio: Ostatni post w tym temacie. Po kolei odpowiedzi na Twoje pytania: Może to bardzo trudne do ogarnięcia, ale wyższa temperatura w układzie wylotowym to wyższe obciążenie termiczne turbosprężarki, tak samo większe prędkości obrotowe silnika wiążą się z większymi prędkościami wirnika (więź gazowa), a więc z punktu widzenia użytkownika ryzyko uszkodzenia turbosprężarki jest większe. Tak, spalanie stukowe występuje w benzynach - o tym napisałem i o tym będę kontynuował. Mógłbym tu napisać nie wiadomo co, ale pewnie i tak bym Cię nie przekonał. Jeśli chcesz poczytaj o tym w wolnej chwili, może dowiesz się czegoś ciekawego, co rozszerzy Twój światopogląd. Na koniec - myślałem, że ma być to merytoryczna dyskusja "na temat zalet i wad silników o zapłonie samoczynnym i iskrowym", ale widać myliłem się, bo jak zauważyła większość odpisujących jesteś tendencyjny i nie docierają do Ciebie fakty i argumenty, a jedynie Twoje wcześniej wyrobione zdanie, także dalsze rozważania na ten temat są bez sensu.

    [materiał]
    Ocena: 0 (Głosów: 2) | raportuj
    16 lutego 2016 o 21:44

    @r4dzio: Przez to, że temperatura wylotu spalin jest niższa turbodoładowanie zaczęto stosować w silnikach ZS blisko 20 lat wcześniej. Nie będę tu mówił o ilości szkodliwych substancji bo jeśli w PL zostaną wprowadzone przepisy jak np. w niemczech to każdy wie jak to się skończy. A co do spalania stukowego jak możesz mówić, że jest nieistotne jak w razie jego wystąpienia możesz uszkodzić cały silnik. I nie trzeba tu odchodzić do mocnych silników, spalanie stukowe jest powszechnym zjawiskiem występującym w pewnych warunkach.

    [materiał]
    Ocena: 6 (Głosów: 6) | raportuj
    15 lutego 2016 o 23:44

    Fajna dyskusja, ale chcesz pogadać o wadach i zaletach silników ZI i ZS, a piszesz tylko o wadach ZS i zaletach ZI.. A wracając do tematu to zależy czy mówimy o teorii czy praktyce czy o jednym i drugim :) Nie jestem zwolennikiem, ani jednych, ani drugich, do różnych zastosowań używa się różnych silników. Może żeby trochę zrównoważyć Twoją wypowiedź to kontrargumenty na oba silniki: ZS: - możliwość pracy na ubogiej mieszance przy współczynniku nadmiaru powietrza lambda od 1,2 do nawet 2, gdzie dla benzyny konieczne jest stosowanie mieszanki zbliżonej do stechimetrycznej (stąd możliwe zmniejszone zużycie paliwa) - większa sprawność silników ze względu na wykorzystanie większego stopnia sprężania (pomimo tendencji do zmniejszania stopnia sprężania w silnikach ZS kosztem większego ciśnienia doładowania) - lepsza praca pod obciążeniem, ze względu na budowę oraz uzyskiwany większy moment obrotowy - większy moment obrotowy uzyskiwany na kołach - brak przepustnicy jako dodatkowego elementu, który może się zepsuć - wakupompa zamiast pompy wspomagania (można sobie wybrać czy wada czy zaleta) - brak kabli zapłonowych - nie jest możliwe zalanie silnika wodą, a kable się nie zużywają. - mniejsze temperatury w układzie wydechowym (oraz ogólne temperatury procesów w silniku) - z tego względu doładowania w benzynach wyszły tak późno.. - wyższy poziom ciśnienia oraz większy przyrost ciśnienia (w MPa na OWK) - wada - procentowa mniejsza ilość szkodliwych składników spalin - 0,3% z wylotowych substancji, dla porównania ZI - ok. 1% - brak występowania spalania stukowego Tego dysonansu to nie rozumiem - w każdym! silniku spalinowym moc wzrasta wraz z prędkością obrotową, a to czy się to odczuwa i w jaki sposób to inna bajka. Co do trwałości DPF i FAP można by się kłócić, w większości przypadków przy poprawnej eksploatacji wytrzymują przebieg rzędu 200-300 k. km - to, że większość samochodów sprowadzonych z zagranicy ma takie przebiegi dawno za sobą to inna bajka :)

    [materiał]
    Ocena: 2 (Głosów: 2) | raportuj
    14 lutego 2016 o 12:48

    Dziękuję za większą liczbę odpowiedzi ;) Co prawda spodziewałem się też pójścia w tematy z różnych forów motoryzacyjnych, ale to akurat w niczym nie przeszkadza. Odpowiedź Charakterka jest bardzo rzeczowa, natomiast w żaden sposób nie wyczerpuje tematu, bo temat jak rzeka i ile osób tyle opinii. Zresztą wystarczy dodać temat skrzyń biegów - krótkie i długie - a temat rozwija się dalej, nie mówiąc o autach sportowych (nie mówię tu o jakiś hot hatchach :D ), które maksymalny moment mają bardzo wysoko, a i tak przy mniejszych prędkościach obrotowych generują jego wartości na poziomie 80% z maxa :) Na dniach postaram się skleić materiał, na razie tylko do tego tematu, żeby nie robić galerii na 100 stron.

    [materiał]
    Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
    8 lutego 2016 o 18:19

    @BOOSTED: nie porównywałeś nigdy seryjnego auta z silnikiem wolnossącym, z drugim po grubych modach i to doładowanym? :D i to w jeździe na wprost :P

    [materiał]
    Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
    6 lutego 2016 o 19:33

    @serekczek55: niestety takie życie, a swoją drogą strasznie daleko szukasz, na każdym forum znajdziesz takich "znafców", ale prawda jest taka, że i tu nie brakuje kwiatków, typu moc silnika podawana w "km" (kilometrach?), moment obrotowy w "niutonach", spalanie stukowe w silniku Diesela i wiele innych. Na większości kanałów motoryzacyjnych ludzie potrafią gadać takie kity, że głowa mała, a tu już problem jest masowy bo obejrzy to 10 tys. osób, a to, że są głupoty dostrzeże 100.

    [materiał]
    Ocena: 0 (Głosów: 0) | raportuj
    2 lutego 2016 o 17:03

    Lampy Caro czy płaskie? (bo ta Pani z prawej zasłania) :)

    Zmodyfikowano 1 raz Ostatnia modyfikacja: 2 lutego 2016 o 17:05

    « poprzednia 1 2 3 następna »