W odcinku tym omawiam zupełne podstawy związane z charakterystykami silników, a więc to jakie są ich rodzaje, co się na nich znajduje, które są najważniejsze z punktu widzenia dynamiki jazdy, a które ze względu na ekonomiczność. Mam nadzieję, że niektóre z podanych informacji pomogą Wam w lepszy sposób wykorzystać osiągi Waszych silników przy codziennej jeździe.
W tym odcinku przedstawiam to, jak rozmiar założonego koła wpływa na przyspieszenie oraz prędkość maksymalną samochodu. Z filmu dowiecie się także, jakie inne parametry koła wpływają na rozpędzanie pojazdu oraz od czego zależą opory toczenia.
(W 4:06 błąd z mojej strony - powinno być "stopy magnezu").
W odcinku tym omawiam jakie zależności wpływają najbardziej na budowę silnika. Myślę, że po obejrzeniu odcinka trochę inaczej spojrzycie na budowę silnika, zwłaszcza po znalezieniu własnych przykładów konstrukcji dla wybranych przez Was marek samochodów.
Odcinek ten jest niejako kontynuacją poprzedniego, w którym porównywałem Beczkę z innymi samochodami. Opisano w nim różnicę pomiędzy projektowaniem dzisiejszych silników oraz starszych jednostek napędowych, a także pokazano z czego wynikają główne różnice w ich trwałości.
Odcinek ten po części wyjaśnia skąd bierze się legendarna niezawodność Mercedesa W123 w porównaniu do dzisiejszych samochodów. Objaśnienia te opisane są jedynie na podstawie faktycznych danych silników, a nie wszelkich teorii oraz faktów i mitów, które opisują Beczkę
Na podstawie przeprowadzonego testu dowiecie się m.in. w jakich warunkach instalacja LPG zwraca się, jakie są rzeczywiste koszty użytkowania auta z gazem oraz dlaczego auto zużywa więcej gazu niż benzyny.