Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    FordBoy

    Kierowca
    Zamieszcza materiały od: 6 lutego 2013 - 0:37
    Ostatnio: 25 lutego 2013 - 20:21
    • Materiałów na głównej: 10 z 11 (1 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 782
    • Komentarzy: 4
    • Punktów za komentarze: 1
     
    A tu taka ciekawostka: – W Nowej Zelandii na każdym dystrybutorze pistolet z olejem napędowym jest dodatkowo zabezpieczony klapką z napisem "Uwaga - diesel". Może to ucieszyć miłośników benzyny, bo wygląda jak ostrzeżenie na paczce papierosów, ale czyż nie jest to praktyczne? Ilu kierowców nie zatankowałoby przypadkiem niewłaściwego paliwa, gdyby ON zaznaczyć w ten sposób - nie napisem, tylko wymagającą podjęcia akcji klapką.
    W Nowej Zelandii na każdym dystrybutorze pistolet z olejem napędowym jest dodatkowo zabezpieczony klapką z napisem "Uwaga - diesel". Może to ucieszyć miłośników benzyny, bo wygląda jak ostrzeżenie na paczce papierosów, ale czyż nie jest to praktyczne? Ilu kierowców nie zatankowałoby przypadkiem niewłaściwego paliwa, gdyby ON zaznaczyć w ten sposób - nie napisem, tylko wymagającą podjęcia akcji klapką.
    25 lutego 2013, 20:17 przez FordBoy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    DeLorean DMC-12 –
    25 lutego 2013, 20:21 przez FordBoy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Merc –
    25 lutego 2013, 20:19 przez FordBoy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Aston Martin Lagonda –
    25 lutego 2013, 20:12 przez FordBoy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Dobre oświetlenie to podstawa –
    25 lutego 2013, 20:08 przez FordBoy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ford GT & Porsche 911 – Ogólnie fajne zdjęcie
    Ogólnie fajne zdjęcie
    17 lutego 2013, 22:33 przez FordBoy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jeremy Clarkson & Ford Escort Cosworth –
    17 lutego 2013, 22:41 przez FordBoy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Audi A8 W12    D3 – Nic dodać, nic ująć!
    Nic dodać, nic ująć!
    10 lutego 2013, 1:39 przez FordBoy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Transit –
    6 lutego 2013, 1:07 przez FordBoy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Escort 1700t – Po wprowadzeniu modelu Escort Mk3 w 1980 roku, Ford Motorsport podjął się rozwoju tylno napędowego samochodu z turbodoładowanym silnikiem, który mógłby startować w rajdach Grupy B. Opracowywany pojazd otrzymał nazwę Escort RS 1700T. Nad rozwojem tego projektu opiekę sprawował John Wheeler. Standardowy Escort Mk3 został przebudowany pod silnik turbo Transaxle (układ transaxle – skrzynia biegów zintegrowana z mechanizmem różnicowym).  W 1982 roku powyższy projekt powinien zostać homologowany do Grupy B, jednakże został on odstawiony na rzecz nowego projektu pod nazwą RS 200. Zdecydowano, że w nowym samochodzie bezwzględnie należy zamontować napęd na cztery koła, co pomoże nawiązać walkę z dominującymi w grupie modelami takimi jak Audi Quattro.

Większość z wyprodukowanych 18 sztuk została rozbita, jednak kilka prototypów z dopuszczeniem do ruchu ulicznego istnieje do dzisiaj. Natomiast większość z wyprodukowanych silników w celu homologacji posłużyła w późniejszym okresie przy budowie RS 200.

Nadwozie: Coupe
Motor
Liczba i rodzaj cylindrów: R4
Ładowanie Turbo
Pojemność skokowa (cm ³): 1700
Moc (w KM): 160(wersja drogowa) – ~300(wersja rajdowa)
Felgi i opony
Przód: 230/45 VR16
Tył: 275/40 VR16
Masa własna (ISO, w kg): 900
Produkcja: 1981
    Po wprowadzeniu modelu Escort Mk3 w 1980 roku, Ford Motorsport podjął się rozwoju tylno napędowego samochodu z turbodoładowanym silnikiem, który mógłby startować w rajdach Grupy B. Opracowywany pojazd otrzymał nazwę Escort RS 1700T. Nad rozwojem tego projektu opiekę sprawował John Wheeler. Standardowy Escort Mk3 został przebudowany pod silnik turbo Transaxle (układ transaxle – skrzynia biegów zintegrowana z mechanizmem różnicowym). W 1982 roku powyższy projekt powinien zostać homologowany do Grupy B, jednakże został on odstawiony na rzecz nowego projektu pod nazwą RS 200. Zdecydowano, że w nowym samochodzie bezwzględnie należy zamontować napęd na cztery koła, co pomoże nawiązać walkę z dominującymi w grupie modelami takimi jak Audi Quattro.

    Większość z wyprodukowanych 18 sztuk została rozbita, jednak kilka prototypów z dopuszczeniem do ruchu ulicznego istnieje do dzisiaj. Natomiast większość z wyprodukowanych silników w celu homologacji posłużyła w późniejszym okresie przy budowie RS 200.

    Nadwozie: Coupe
    Motor
    Liczba i rodzaj cylindrów: R4
    Ładowanie Turbo
    Pojemność skokowa (cm ³): 1700
    Moc (w KM): 160(wersja drogowa) – ~300(wersja rajdowa)
    Felgi i opony
    Przód: 230/45 VR16
    Tył: 275/40 VR16
    Masa własna (ISO, w kg): 900
    Produkcja: 1981
    6 lutego 2013, 0:49 przez FordBoy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)

    1