Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    Donrobcio

    Kierowca
    Zamieszcza materiały od: 11 grudnia 2012 - 23:06
    Ostatnio: 28 lutego 2016 - 14:10
    O sobie:

    "Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców"

    • Materiałów na głównej: 25 z 42 (17 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 1906
    • Komentarzy: 32
    • Punktów za komentarze: 3
     
    zarchiwizowany
    zarchiwizowany
    Ach te oczy... –
    13 czerwca 2013, 21:38 przez Donrobcio (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Piękne BMW e46 –
    6 czerwca 2013, 9:32 przez Donrobcio (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Magiczne W8 – Silnik tłokowy w układzie W – typ silnika spalinowego.
Występuje w trzech konfiguracjach:
trzy rzędy cylindrów (układ W "klasyczny"),
cztery rzędy cylindrów (jeden wał korbowy),
cztery rzędy cylindrów z dwoma wałami korbowymi.
Liczba cylindrów w każdym rzędzie jest identyczna. Układ W stosowany jest przede wszystkim w silnikach o dużej liczbie cylindrów i dużej pojemności. Największą zaletą układu W jest zwarta budowa takiego silnika w zestawieniu z układem rzędowym "R" lub widlastym "V". W pojazdach samochodowych, silniki z układem "W" stosowane są bardzo rzadko.
Jednym z nielicznych przykładów takiej konstrukcji w dzisiejszych czasach, są silniki koncernu Volkswagen:
W8 (8 cylindrów), pojemność 4 litry, montowany w Volkswagenie Passacie W8,
W12 (12 cylindrów), pojemność 6 litrów, spotykany luksusowych modelach grupy VAG – Audi A8, Volkswagen Phaeton i Touareg oraz Bentley Continental GT i Continental Flying Spur,
W16 (16 cylindrów), pojemność 8 litrów, montowany w samochodach Bugatti 16.4 Veyron.
    Silnik tłokowy w układzie W – typ silnika spalinowego.
    Występuje w trzech konfiguracjach:
    trzy rzędy cylindrów (układ W "klasyczny"),
    cztery rzędy cylindrów (jeden wał korbowy),
    cztery rzędy cylindrów z dwoma wałami korbowymi.
    Liczba cylindrów w każdym rzędzie jest identyczna. Układ W stosowany jest przede wszystkim w silnikach o dużej liczbie cylindrów i dużej pojemności. Największą zaletą układu W jest zwarta budowa takiego silnika w zestawieniu z układem rzędowym "R" lub widlastym "V". W pojazdach samochodowych, silniki z układem "W" stosowane są bardzo rzadko.
    Jednym z nielicznych przykładów takiej konstrukcji w dzisiejszych czasach, są silniki koncernu Volkswagen:
    W8 (8 cylindrów), pojemność 4 litry, montowany w Volkswagenie Passacie W8,
    W12 (12 cylindrów), pojemność 6 litrów, spotykany luksusowych modelach grupy VAG – Audi A8, Volkswagen Phaeton i Touareg oraz Bentley Continental GT i Continental Flying Spur,
    W16 (16 cylindrów), pojemność 8 litrów, montowany w samochodach Bugatti 16.4 Veyron.
    6 czerwca 2013, 9:47 przez Donrobcio (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    16 grudnia 2012, 10:32 przez Donrobcio (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    16 grudnia 2012, 10:30 przez Donrobcio (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    zarchiwizowany
    Co to za Samochód? –
    11 grudnia 2012, 23:09 przez Donrobcio (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)