Profil użytkownika
Donrobcio
Kierowca
Zamieszcza materiały od: | 11 grudnia 2012 - 23:06 |
Ostatnio: | 14 marca 2023 - 0:52 |
O sobie: |
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców" |
- Materiałów na głównej: 25 z 42 (17 usunietych przez adm.)
- Punktów za materiały: 2165
- Komentarzy: 32
- Punktów za komentarze: 21
Występuje w trzech konfiguracjach:
trzy rzędy cylindrów (układ W "klasyczny"),
cztery rzędy cylindrów (jeden wał korbowy),
cztery rzędy cylindrów z dwoma wałami korbowymi.
Liczba cylindrów w każdym rzędzie jest identyczna. Układ W stosowany jest przede wszystkim w silnikach o dużej liczbie cylindrów i dużej pojemności. Największą zaletą układu W jest zwarta budowa takiego silnika w zestawieniu z układem rzędowym "R" lub widlastym "V". W pojazdach samochodowych, silniki z układem "W" stosowane są bardzo rzadko.
Jednym z nielicznych przykładów takiej konstrukcji w dzisiejszych czasach, są silniki koncernu Volkswagen:
W8 (8 cylindrów), pojemność 4 litry, montowany w Volkswagenie Passacie W8,
W12 (12 cylindrów), pojemność 6 litrów, spotykany luksusowych modelach grupy VAG – Audi A8, Volkswagen Phaeton i Touareg oraz Bentley Continental GT i Continental Flying Spur,
W16 (16 cylindrów), pojemność 8 litrów, montowany w samochodach Bugatti 16.4 Veyron.
zarchiwizowany
‹ pierwsza < 1 2 3 4 5 > ostatnia ›