Szukaj
Znalazłem 31 takich materiałów
01.06.2014 Ostrów Mazowiecka
Organizator
ZS NR 1 CKP im. Rtm. Witolda Pileckiego w Ostrowi Mazowieckiej
Tak zwany Rubinek.
Myślę, że gdyby model ten sprzedawany był również poza Japonią, razem z Celicą szóstej generacji (T20), to urwałby jej sporo wielbicieli. Okrągłe reflektory, tzw. "owadzie oczy" w Celicy, nie każdemu się podobają, ponieważ są dość specyficzne (choć ja zaliczam się do ich fanów). Tak czy inaczej, oba modele są niemal identycznie pod względem mechaniki (płyta podłogowa T200). Na zewnątrz, główna różnica to oczywiście przód, ponieważ nawet z tyłu, Curren i Celica wyglądają tak samo, z tym, że mowa o Celicy w wersji kabriolet. Łatwiej to wyjaśnić na zdjęciach (najpierw Celica kabriolet, później Curren):
Curren dostępna była z tymi samymi silnikami (1.8L, 2.0L) i skrzyniami biegów (5-biegowa manualna, 4-biegowa automatyczna) co Celica szóstej generacji, natomiast zabrakło wersji turbo z napędem na cztery koła. Produkowana była również w tych samych latach: 1994-1998. Co ciekawe, była o 30 kg lżejsza od Celicy, jeśli chodzi o te same wersje wyposażenia.
Generalnie, były trzy wersje silnikowe, wszystkie 4-cylindrowe, rzędowe, wolnossące, DOHC, 16V, EFI:
3S-GE 2.0L (1998 cm3)
manualna skrzynia: 180 KM (132 kW) @ 7000 rpm, 191 Nm @ 4800 rpm
automatyczna skrzynia: 170 KM (125 kW) @ 6600, 191 Nm @ 4800 rpm
3S-FE 2.0L (1998 cm3)
140 KM (103 kW) @ 6000 rpm, 186 Nm @ 4400 rpm
4S-FE 1.8L (1838 cm3)
125 KM (92 kW) @ 6000 rpm, 162 Nm @ 4600 rpm
Oraz dziewięć wersji wyposażenia:
ZS (2.0 3S-GE)
ZS Sports Selection (2.0 3S-GE)
ZS S (2.0 3S-GE)
XS (2.0 3S-FE)
XS Touring Selection (2.0 3S-FE)
XS S (2.0 3S-FE)
FS (2.0 3S-FE)
TS (1.8 4S-FE)
TS Private Selection (1.8 4S-FE)
ZS Sport Selection posiadała LDS oraz kierownicę obszytą skórą.
XS Touring Selection wyposażona była w cztery koła skrętne.
ZS S oraz XS S wyróżniały się tylnym spojlerem oraz innymi aluminiowymi felgami.
TS Private Selection posiadała tylny spojler.
W 1996 roku, wyszła limitowana wersja - Curren TRD SPORTS, wyprodukowano jedynie 300 egzemplarzy (z manualną lub automatyczną skrzynią) i sprzedawano między październikiem 1995 r. a marcem 1996 r. Pod maską 2.0L 3S-GE. Samochód posiadał trochę dodatków TRD np.: przedni grill i zderzak, regulowany tylny spojler, końcówka wydechu, gałka zmiany biegów itp. A do tego kierownicę MOMO, zawieszenie Super Strut Suspension (SSS - znane z Celicy) czy też mechanizm różnicowy. Niestety, moc nie uległa zmianie i nadal wynosiła 180 KM (manual) lub 170 KM (automat).
Produkcja Toyoty Curren zamknęła się w liczbie ponad 44000 egzemplarzy.
Dane techniczne wersji ZS Sports Selection z 1999 r.:
Silnik: 3S-GE, 2.0L (1998 cm3), R4, 16V, DOHC
Parametry: 180 KM (132 kW) @ 7000 rpm, 191 Nm @ 4800 rpm
Stopień sprężania: 10:1
Średnica cylindra x skok tłoka: 86 x 86 mm
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna
Wymiary (dł. x szer. x wys.): 4490 x 1750 x 1310 mm
Rozstaw osi: 2535 mm
Rozstaw kół przód: 1510 mm
Rozstaw kół tył: 1490 mm
Zawieszenie przód i tył: niezależne, sprężyny śrubowe
Hamulce przód: tarczowe wentylowane
Hamulce tył: tarczowe
Koła przód i tył: 205/55 R15 87V
Napęd: FWD
Masa: 1180 kg
Stosunek mocy do masy: 152,5 KM na tonę
Stosunek masy do mocy: 6,6 kg na KM
Pojemnościowy wskaźnik mocy: 90 KM z litra
Obudowa środkowa połączona z obudową kompresora i turbiny stanowi sztywną całość. Koło kompresora i koło turbiny zamocowane są na wspólnym wałku, który podtrzymywany jest, w większości rozwiązań, hydrodynamicznymi łożyskami poprzecznymi oraz łożyskiem wzdłużnym dwustronnego działania. Trzeba tu dodać, że koło turbiny stanowi wraz z wałkiem nierozłączną całość, natomiast koło kompresora osadzone jest na drugim końcu wałka wraz z oprawą łożyska wzdłużnego i zablokowane za pomocą nakrętki. Koło turbiny poprzez wałek przenosi napęd nadany przez gazy spalinowe na koło kompresora.
Z powodu dużego ciśnienia oraz wysokiej temperatury (średnio 830oC dla silnika ZS oraz 1080oC - ZI) spalin działających na koło turbiny jego łopatki poddane są dużym obciążeniom. Naprężenia na końcach łopatek sięgają 9 kg/mm2 i maleją w kierunku osi turbiny do wartości 2,1 kg/mm2. Gabaryty kół turbin i wałków są różne. Dąży się jednak do ich ciągłego minimalizowania (typoszereg T15 firmy GARRETT lub K03 i K04 firmy KKK), co powoduje zmniejszenie mas wirujących i ich momentu bezwładności. Prędkości obrotowe wirników w zależności od ich masy i wielkości wahają się w granicach 120 000 do 230 000 obr/min.
Poniżej dołączam wyszukanych tajniaków w polsce:
Dolnośląskie:
Opel Vectra 6 zielony, czarny, szary, granatowy DW
Ford Mondeo 1 granatowy DW
Skoda Superb 3 granatowy, srebrny, czarny DW
Toyota Camry 1 żółty DW
Kia Cee'd 1 czarny DW
Kujawsko-Pomorskie:
Opel Vectra 8 czarny, szary, niebieski CB
Skoda Octavia 1 niebieski CB
Skoda Superb 1 czarny CB
Fiat Brav 1 szary CB
Volkswagen Passat3 szary, niebieski CB
Lubelskie:
Opel Vectra 16 srebrny, szary, niebieski LU
Skoda Octavia 1 szary, brązowy LU
Ford Mondeo b 2 pomarańczowy LU
Lubuskie:
Ford Mondeo 10 zielony, oliwkowy, czarny, szary, srebrny, czerwony, złoty,FG
Łodzkie:
Opel Vectra 2 zielony, bordowyEL
Opel Insignia 2 czarny, niebieskiEL
Ford Mondeo 2 szary, czarny EL
Skoda Superb 1 czarny EL
Kia Cee'd 1 zielony EL
VWPassat 4 szary, srebrny EL
Małopolskie:
Opel Vectra 7 niebieski, czarny KR
Ford Mondeo 1 pomarańczowy KR
Skoda Superb 2 szary, czarny KR
Kia Cee'd 1 zielony KR
Mazowieckie:
Opel Vectra 15 szary, niebieski, czarny, czerwony, zielony, beżowyWR lub WI
Ford Mondeo 5 zielony, szary, niebieskiWR lub WI
Skoda Octavia 3 szary, brązowy WR lub WI
Kia Cee'd 8 niebieski, szary, srebrnyWR lub WI
Fiat Bravo 1 szary WR lub WI
VW Passat 3 szary, niebieski WR lub WI
Renault Megane 1 czarny WR lub WI
Opolskie:
Opel Vectra 9 czarny, zielony, niebieski OP
Ford Mondeo 1 srebrny OP
Podkarpackie:
Opel Vectra 7 srebrny, szary, czarny, czerwony RZ
Renault Laguna 2 srebrny, zielony RZ
Podlaskie:
Opel Vectra 8 czarny, szary, srebrny, beżowyBI
Opel Insignia 2 czarny BI
Ford Mondeo 1 szary BI
Skoda Superb 1 zielony BI
Lancer (Evo X) 1 szary BI
Pomorskie:
Skoda Octavia 11 szary, srebrnyGD
Kia Cee'd 1 szary GD
VWPassat 13 szary, srebrny, czarny, niebieskiGD
Śląskie:
Opel Vectra 18 szary, czerwony, srebrny, czarnySK
Skoda Superb 1 czarny SK
Kia Cee'd 1 szary, niebieskiSK
Świętokrzyskie:
Opel Vectra 9 szary, srebrny, beżowy, czarny, zielonyTK
Ford Mondeo 2 czarny, szaryTK
Skoda Octavia 3 granatowy TK
Kia Cee'd 1 szary TK
VW Passat 1 czarnyTK
Warmińsko Mazurskie:
Opel Vectra 2 niebieski, czarnyNO
Skoda Superb 13 niebieski, czarny, bordowy, szaryNO
RMegane (Sport) 7 szary, czarnyNO
Wielkopolskie:
Opel Vectra 1 niebieskiePO
Skoda Octavia 8 niebieskie, srebrny, czarnyPO
Skoda Superb 1 niebieski PO
Fiat Bravo 1 brązowy PO
VW Passat 3 srebrny, szaryPO
Zachodniopomorskie:
Opel Vectra 6 srebrny, czarny ZS
Ford Mondeo 1 srebrnyZS
Kia Cee'd 6 srebrny, beżowy, szary, czarny, niebieskiZS
Fiat Bravo 2 szary, niebieskiZS
Citroen C5 1 srebrnyZS
‹ pierwsza < 1 2 3 4 > ostatnia ›