Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 31 takich materiałów
    4 Zlot motocykli "PRL-u" oraz współczesnych.
    01.06.2014 Ostrów Mazowiecka
    Organizator
    ZS NR 1 CKP im. Rtm. Witolda Pileckiego w Ostrowi Mazowieckiej
    Tak zwany Rubinek.
    2 czerwca 2014, 23:22 przez karsut (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własny film

    MG ZS –
    27 stycznia 2014, 22:35 przez ~maniu48 | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    MG ZS –
    27 stycznia 2014, 22:31 przez ~maniu48 | Do ulubionych | Skomentuj
    Roverkowa rodzinka – od lewej: Rover 111Sli, MG ZS 2,0 Turbo, Rover 75 2,5KV6
    Od lewej: Rover 111Sli, MG ZS 2,0 Turbo, Rover 75 2,5KV6
    11 stycznia 2014, 13:40 przez ~markzo | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    własne

    MG ZS Turbo – Jedyny w Polsce MG ZS 2,0 Turbo
    Jedyny w Polsce MG ZS 2,0 Turbo
    30 grudnia 2013, 14:17 przez ~inny | Do ulubionych | Skomentuj
    MG ZS 180 –
    29 listopada 2013, 19:57 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota Curren 2x – Toyota Curren (1994-1998 r.)

Myślę, że gdyby model ten sprzedawany był również poza Japonią, razem z Celicą szóstej generacji (T20), to urwałby jej sporo wielbicieli. Okrągłe reflektory, tzw. "owadzie oczy" w Celicy, nie każdemu się podobają, ponieważ są dość specyficzne (choć ja zaliczam się do ich fanów). Tak czy inaczej, oba modele są niemal identycznie pod względem mechaniki (płyta podłogowa T200). Na zewnątrz, główna różnica to oczywiście przód, ponieważ nawet z tyłu, Curren i Celica wyglądają tak samo, z tym, że mowa o Celicy w wersji kabriolet. Łatwiej to wyjaśnić na zdjęciach (najpierw Celica kabriolet, później Curren):

Curren dostępna była z tymi samymi silnikami (1.8L, 2.0L) i skrzyniami biegów (5-biegowa manualna, 4-biegowa automatyczna) co Celica szóstej generacji, natomiast zabrakło wersji turbo z napędem na cztery koła. Produkowana była również w tych samych latach: 1994-1998. Co ciekawe, była o 30 kg lżejsza od Celicy, jeśli chodzi o te same wersje wyposażenia.

 Generalnie, były trzy wersje silnikowe, wszystkie 4-cylindrowe, rzędowe, wolnossące, DOHC, 16V, EFI:

3S-GE 2.0L (1998 cm3)
manualna skrzynia: 180 KM (132 kW) @ 7000 rpm, 191 Nm @ 4800 rpm
automatyczna skrzynia: 170 KM (125 kW) @ 6600, 191 Nm @ 4800 rpm

3S-FE 2.0L (1998 cm3)
140 KM (103 kW) @ 6000 rpm, 186 Nm @ 4400 rpm

4S-FE 1.8L (1838 cm3)
125 KM (92 kW) @ 6000 rpm, 162 Nm @ 4600 rpm

Oraz dziewięć wersji wyposażenia:

ZS (2.0 3S-GE)
ZS Sports Selection (2.0 3S-GE)
ZS S (2.0 3S-GE)
XS (2.0 3S-FE)
XS Touring Selection (2.0 3S-FE)
XS S (2.0 3S-FE)
FS (2.0 3S-FE)
TS (1.8 4S-FE)
TS Private Selection (1.8 4S-FE)

ZS Sport Selection posiadała LDS oraz kierownicę obszytą skórą.
XS Touring Selection wyposażona była w cztery koła skrętne.
ZS S oraz XS S wyróżniały się tylnym spojlerem oraz innymi aluminiowymi felgami.
TS Private Selection posiadała tylny spojler.

 W 1996 roku, wyszła limitowana wersja - Curren TRD SPORTS, wyprodukowano jedynie 300 egzemplarzy (z manualną lub automatyczną skrzynią) i sprzedawano między październikiem 1995 r. a marcem 1996 r. Pod maską 2.0L 3S-GE. Samochód posiadał trochę dodatków TRD np.: przedni grill i zderzak, regulowany tylny spojler, końcówka wydechu, gałka zmiany biegów itp. A do tego kierownicę MOMO, zawieszenie Super Strut Suspension (SSS - znane z Celicy) czy też mechanizm różnicowy. Niestety, moc nie uległa zmianie i nadal wynosiła 180 KM (manual) lub 170 KM (automat).

Produkcja Toyoty Curren zamknęła się w liczbie ponad 44000 egzemplarzy.

Dane techniczne wersji ZS Sports Selection z 1999 r.:
Silnik: 3S-GE, 2.0L (1998 cm3), R4, 16V, DOHC
Parametry: 180 KM (132 kW) @ 7000 rpm, 191 Nm @ 4800 rpm
Stopień sprężania: 10:1
Średnica cylindra x skok tłoka: 86 x 86 mm
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna
Wymiary (dł. x szer. x wys.): 4490 x 1750 x 1310 mm
Rozstaw osi: 2535 mm
Rozstaw kół przód: 1510 mm
Rozstaw kół tył: 1490 mm
Zawieszenie przód i tył: niezależne, sprężyny śrubowe
Hamulce przód: tarczowe wentylowane
Hamulce tył: tarczowe
Koła przód i tył: 205/55 R15 87V
Napęd: FWD
Masa: 1180 kg
Stosunek mocy do masy: 152,5 KM na tonę
Stosunek masy do mocy: 6,6 kg na KM
Pojemnościowy wskaźnik mocy: 90 KM z litra
    Toyota Curren (1994-1998 r.)

    Myślę, że gdyby model ten sprzedawany był również poza Japonią, razem z Celicą szóstej generacji (T20), to urwałby jej sporo wielbicieli. Okrągłe reflektory, tzw. "owadzie oczy" w Celicy, nie każdemu się podobają, ponieważ są dość specyficzne (choć ja zaliczam się do ich fanów). Tak czy inaczej, oba modele są niemal identycznie pod względem mechaniki (płyta podłogowa T200). Na zewnątrz, główna różnica to oczywiście przód, ponieważ nawet z tyłu, Curren i Celica wyglądają tak samo, z tym, że mowa o Celicy w wersji kabriolet. Łatwiej to wyjaśnić na zdjęciach (najpierw Celica kabriolet, później Curren):

    Curren dostępna była z tymi samymi silnikami (1.8L, 2.0L) i skrzyniami biegów (5-biegowa manualna, 4-biegowa automatyczna) co Celica szóstej generacji, natomiast zabrakło wersji turbo z napędem na cztery koła. Produkowana była również w tych samych latach: 1994-1998. Co ciekawe, była o 30 kg lżejsza od Celicy, jeśli chodzi o te same wersje wyposażenia.

    Generalnie, były trzy wersje silnikowe, wszystkie 4-cylindrowe, rzędowe, wolnossące, DOHC, 16V, EFI:

    3S-GE 2.0L (1998 cm3)
    manualna skrzynia: 180 KM (132 kW) @ 7000 rpm, 191 Nm @ 4800 rpm
    automatyczna skrzynia: 170 KM (125 kW) @ 6600, 191 Nm @ 4800 rpm

    3S-FE 2.0L (1998 cm3)
    140 KM (103 kW) @ 6000 rpm, 186 Nm @ 4400 rpm

    4S-FE 1.8L (1838 cm3)
    125 KM (92 kW) @ 6000 rpm, 162 Nm @ 4600 rpm

    Oraz dziewięć wersji wyposażenia:

    ZS (2.0 3S-GE)
    ZS Sports Selection (2.0 3S-GE)
    ZS S (2.0 3S-GE)
    XS (2.0 3S-FE)
    XS Touring Selection (2.0 3S-FE)
    XS S (2.0 3S-FE)
    FS (2.0 3S-FE)
    TS (1.8 4S-FE)
    TS Private Selection (1.8 4S-FE)

    ZS Sport Selection posiadała LDS oraz kierownicę obszytą skórą.
    XS Touring Selection wyposażona była w cztery koła skrętne.
    ZS S oraz XS S wyróżniały się tylnym spojlerem oraz innymi aluminiowymi felgami.
    TS Private Selection posiadała tylny spojler.

    W 1996 roku, wyszła limitowana wersja - Curren TRD SPORTS, wyprodukowano jedynie 300 egzemplarzy (z manualną lub automatyczną skrzynią) i sprzedawano między październikiem 1995 r. a marcem 1996 r. Pod maską 2.0L 3S-GE. Samochód posiadał trochę dodatków TRD np.: przedni grill i zderzak, regulowany tylny spojler, końcówka wydechu, gałka zmiany biegów itp. A do tego kierownicę MOMO, zawieszenie Super Strut Suspension (SSS - znane z Celicy) czy też mechanizm różnicowy. Niestety, moc nie uległa zmianie i nadal wynosiła 180 KM (manual) lub 170 KM (automat).

    Produkcja Toyoty Curren zamknęła się w liczbie ponad 44000 egzemplarzy.

    Dane techniczne wersji ZS Sports Selection z 1999 r.:
    Silnik: 3S-GE, 2.0L (1998 cm3), R4, 16V, DOHC
    Parametry: 180 KM (132 kW) @ 7000 rpm, 191 Nm @ 4800 rpm
    Stopień sprężania: 10:1
    Średnica cylindra x skok tłoka: 86 x 86 mm
    Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna
    Wymiary (dł. x szer. x wys.): 4490 x 1750 x 1310 mm
    Rozstaw osi: 2535 mm
    Rozstaw kół przód: 1510 mm
    Rozstaw kół tył: 1490 mm
    Zawieszenie przód i tył: niezależne, sprężyny śrubowe
    Hamulce przód: tarczowe wentylowane
    Hamulce tył: tarczowe
    Koła przód i tył: 205/55 R15 87V
    Napęd: FWD
    Masa: 1180 kg
    Stosunek mocy do masy: 152,5 KM na tonę
    Stosunek masy do mocy: 6,6 kg na KM
    Pojemnościowy wskaźnik mocy: 90 KM z litra
    23 sierpnia 2013, 21:13 przez thestig9465 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    E36 ZS –
    9 sierpnia 2013, 8:48 przez ~DejvBT | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Budowa Turbosprężarek – Turbosprężarka jest zbudowana z trzech głównych elementów, których prawidłowa konstrukcja i wykonanie gwarantują zapewnienie założonego stopnia doładowania oraz sprawności mechanicznej. Pierwszym elementem jest obudowa środkowa, w której łożyskowany jest wałek łączący koło turbiny z kołem kompresora. Drugi element stanowi turbina gazowa (będąca tu rodzajem silnika), która napędza poprzez wałek koło kompresora. I wreszcie trzecim elementem jest sprężarka (kompresor) typu odśrodkowego. Dodatkowo w turbosprężarkach silników pracujących w szerokim zakresie obrotów lub też w turbosprężarkach o małych momentach bezwładności układów wirujących, dających efekt doładowania już przy niskich obrotach silnika, występuje urządzenie regulujące maksymalne ciśnienie doładowania (realizowane poprzez upust spalin typu by-pass lub zmienną geometrię obudowy turbiny).
Obudowa środkowa połączona z obudową kompresora i turbiny stanowi sztywną całość. Koło kompresora i koło turbiny zamocowane są na wspólnym wałku, który podtrzymywany jest, w większości rozwiązań, hydrodynamicznymi łożyskami poprzecznymi oraz łożyskiem wzdłużnym dwustronnego działania. Trzeba tu dodać, że koło turbiny stanowi wraz z wałkiem nierozłączną całość, natomiast koło kompresora osadzone jest na drugim końcu wałka wraz z oprawą łożyska wzdłużnego i zablokowane za pomocą nakrętki. Koło turbiny poprzez wałek przenosi napęd nadany przez gazy spalinowe na koło kompresora.

Z powodu dużego ciśnienia oraz wysokiej temperatury (średnio 830oC dla silnika ZS oraz 1080oC - ZI) spalin działających na koło turbiny jego łopatki poddane są dużym obciążeniom. Naprężenia na końcach łopatek sięgają 9 kg/mm2 i maleją w kierunku osi turbiny do wartości 2,1 kg/mm2. Gabaryty kół turbin i wałków są różne. Dąży się jednak do ich ciągłego minimalizowania (typoszereg T15 firmy GARRETT lub K03 i K04 firmy KKK), co powoduje zmniejszenie mas wirujących i ich momentu bezwładności. Prędkości obrotowe wirników w zależności od ich masy i wielkości wahają się w granicach 120 000 do 230 000 obr/min.
    Turbosprężarka jest zbudowana z trzech głównych elementów, których prawidłowa konstrukcja i wykonanie gwarantują zapewnienie założonego stopnia doładowania oraz sprawności mechanicznej. Pierwszym elementem jest obudowa środkowa, w której łożyskowany jest wałek łączący koło turbiny z kołem kompresora. Drugi element stanowi turbina gazowa (będąca tu rodzajem silnika), która napędza poprzez wałek koło kompresora. I wreszcie trzecim elementem jest sprężarka (kompresor) typu odśrodkowego. Dodatkowo w turbosprężarkach silników pracujących w szerokim zakresie obrotów lub też w turbosprężarkach o małych momentach bezwładności układów wirujących, dających efekt doładowania już przy niskich obrotach silnika, występuje urządzenie regulujące maksymalne ciśnienie doładowania (realizowane poprzez upust spalin typu by-pass lub zmienną geometrię obudowy turbiny).
    Obudowa środkowa połączona z obudową kompresora i turbiny stanowi sztywną całość. Koło kompresora i koło turbiny zamocowane są na wspólnym wałku, który podtrzymywany jest, w większości rozwiązań, hydrodynamicznymi łożyskami poprzecznymi oraz łożyskiem wzdłużnym dwustronnego działania. Trzeba tu dodać, że koło turbiny stanowi wraz z wałkiem nierozłączną całość, natomiast koło kompresora osadzone jest na drugim końcu wałka wraz z oprawą łożyska wzdłużnego i zablokowane za pomocą nakrętki. Koło turbiny poprzez wałek przenosi napęd nadany przez gazy spalinowe na koło kompresora.

    Z powodu dużego ciśnienia oraz wysokiej temperatury (średnio 830oC dla silnika ZS oraz 1080oC - ZI) spalin działających na koło turbiny jego łopatki poddane są dużym obciążeniom. Naprężenia na końcach łopatek sięgają 9 kg/mm2 i maleją w kierunku osi turbiny do wartości 2,1 kg/mm2. Gabaryty kół turbin i wałków są różne. Dąży się jednak do ich ciągłego minimalizowania (typoszereg T15 firmy GARRETT lub K03 i K04 firmy KKK), co powoduje zmniejszenie mas wirujących i ich momentu bezwładności. Prędkości obrotowe wirników w zależności od ich masy i wielkości wahają się w granicach 120 000 do 230 000 obr/min.
    30 czerwca 2013, 19:21 przez bartex (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Uwaga Poznań i okolice! – Niestety, zauważyłem ich w ostatniej chwili, nie miałem okazji zrobić zdjęcia

Poniżej dołączam wyszukanych tajniaków w polsce:

Dolnośląskie:
Opel Vectra 6 zielony, czarny, szary, granatowy DW
Ford Mondeo 1 granatowy DW
Skoda Superb 3 granatowy, srebrny, czarny DW
Toyota Camry 1 żółty DW
Kia Cee'd 1 czarny DW

Kujawsko-Pomorskie:
Opel Vectra 8 czarny, szary, niebieski CB
Skoda Octavia 1 niebieski CB
Skoda Superb 1 czarny CB
Fiat Brav 1 szary CB
Volkswagen Passat3 szary, niebieski CB

Lubelskie:
Opel Vectra 16 srebrny, szary, niebieski LU
Skoda Octavia 1 szary, brązowy LU
Ford Mondeo b 2 pomarańczowy LU

Lubuskie:
Ford Mondeo 10 zielony, oliwkowy, czarny, szary, srebrny, czerwony, złoty,FG

Łodzkie:
Opel Vectra 2 zielony, bordowyEL
Opel Insignia	2 czarny, niebieskiEL
Ford Mondeo	2 szary, czarny EL
Skoda Superb	1 czarny EL
Kia Cee'd 1 zielony EL
VWPassat 4 szary, srebrny EL

Małopolskie:
Opel Vectra 7 niebieski, czarny KR
Ford Mondeo 1 pomarańczowy KR
Skoda Superb 2 szary, czarny KR
Kia Cee'd 1 zielony KR

Mazowieckie:
Opel Vectra 15 szary, niebieski, czarny, czerwony, zielony, beżowyWR lub WI
Ford Mondeo	5 zielony, szary, niebieskiWR lub WI
Skoda Octavia	3 szary, brązowy WR lub WI
Kia Cee'd	8 niebieski, szary, srebrnyWR lub WI
Fiat Bravo	1 szary WR lub WI
VW Passat	3 szary, niebieski WR lub WI
Renault Megane 1 czarny WR lub WI

Opolskie:
Opel Vectra 9 czarny, zielony, niebieski OP
Ford Mondeo 1 srebrny	OP

Podkarpackie:
Opel Vectra 7 srebrny, szary, czarny, czerwony RZ
Renault Laguna	2 srebrny, zielony RZ

Podlaskie:
Opel Vectra 8 czarny, szary, srebrny, beżowyBI
Opel Insignia	2 czarny BI
Ford Mondeo	1 szary BI
Skoda Superb	1 zielony BI
Lancer (Evo X)	1 szary BI

Pomorskie:
Skoda Octavia	11 szary, srebrnyGD
Kia Cee'd	1 szary GD
VWPassat	13 szary, srebrny, czarny, niebieskiGD

Śląskie:
Opel Vectra	18 szary, czerwony, srebrny, czarnySK
Skoda Superb	1 czarny SK
Kia Cee'd	1 szary, niebieskiSK

Świętokrzyskie:
Opel Vectra 9 szary, srebrny, beżowy, czarny, zielonyTK
Ford Mondeo 2 czarny, szaryTK
Skoda Octavia	3 granatowy TK
Kia Cee'd	1 szary TK
VW Passat	1 czarnyTK

Warmińsko Mazurskie:
Opel Vectra	2 niebieski, czarnyNO
Skoda Superb	13 niebieski, czarny, bordowy, szaryNO
RMegane (Sport)	7 szary, czarnyNO

Wielkopolskie:
Opel Vectra 1 niebieskiePO
Skoda Octavia 8 niebieskie, srebrny, czarnyPO
Skoda Superb	1 niebieski PO
Fiat Bravo	1 brązowy PO
VW Passat	3 srebrny, szaryPO

Zachodniopomorskie:
Opel Vectra 6 srebrny, czarny ZS
Ford Mondeo	1 srebrnyZS
Kia Cee'd	6 srebrny, beżowy, szary, czarny, niebieskiZS
Fiat Bravo	2 szary, niebieskiZS
Citroen C5	1 srebrnyZS
    Niestety, zauważyłem ich w ostatniej chwili, nie miałem okazji zrobić zdjęcia

    Poniżej dołączam wyszukanych tajniaków w polsce:

    Dolnośląskie:
    Opel Vectra 6 zielony, czarny, szary, granatowy DW
    Ford Mondeo 1 granatowy DW
    Skoda Superb 3 granatowy, srebrny, czarny DW
    Toyota Camry 1 żółty DW
    Kia Cee'd 1 czarny DW

    Kujawsko-Pomorskie:
    Opel Vectra 8 czarny, szary, niebieski CB
    Skoda Octavia 1 niebieski CB
    Skoda Superb 1 czarny CB
    Fiat Brav 1 szary CB
    Volkswagen Passat3 szary, niebieski CB

    Lubelskie:
    Opel Vectra 16 srebrny, szary, niebieski LU
    Skoda Octavia 1 szary, brązowy LU
    Ford Mondeo b 2 pomarańczowy LU

    Lubuskie:
    Ford Mondeo 10 zielony, oliwkowy, czarny, szary, srebrny, czerwony, złoty,FG

    Łodzkie:
    Opel Vectra 2 zielony, bordowyEL
    Opel Insignia 2 czarny, niebieskiEL
    Ford Mondeo 2 szary, czarny EL
    Skoda Superb 1 czarny EL
    Kia Cee'd 1 zielony EL
    VWPassat 4 szary, srebrny EL

    Małopolskie:
    Opel Vectra 7 niebieski, czarny KR
    Ford Mondeo 1 pomarańczowy KR
    Skoda Superb 2 szary, czarny KR
    Kia Cee'd 1 zielony KR

    Mazowieckie:
    Opel Vectra 15 szary, niebieski, czarny, czerwony, zielony, beżowyWR lub WI
    Ford Mondeo 5 zielony, szary, niebieskiWR lub WI
    Skoda Octavia 3 szary, brązowy WR lub WI
    Kia Cee'd 8 niebieski, szary, srebrnyWR lub WI
    Fiat Bravo 1 szary WR lub WI
    VW Passat 3 szary, niebieski WR lub WI
    Renault Megane 1 czarny WR lub WI

    Opolskie:
    Opel Vectra 9 czarny, zielony, niebieski OP
    Ford Mondeo 1 srebrny OP

    Podkarpackie:
    Opel Vectra 7 srebrny, szary, czarny, czerwony RZ
    Renault Laguna 2 srebrny, zielony RZ

    Podlaskie:
    Opel Vectra 8 czarny, szary, srebrny, beżowyBI
    Opel Insignia 2 czarny BI
    Ford Mondeo 1 szary BI
    Skoda Superb 1 zielony BI
    Lancer (Evo X) 1 szary BI

    Pomorskie:
    Skoda Octavia 11 szary, srebrnyGD
    Kia Cee'd 1 szary GD
    VWPassat 13 szary, srebrny, czarny, niebieskiGD

    Śląskie:
    Opel Vectra 18 szary, czerwony, srebrny, czarnySK
    Skoda Superb 1 czarny SK
    Kia Cee'd 1 szary, niebieskiSK

    Świętokrzyskie:
    Opel Vectra 9 szary, srebrny, beżowy, czarny, zielonyTK
    Ford Mondeo 2 czarny, szaryTK
    Skoda Octavia 3 granatowy TK
    Kia Cee'd 1 szary TK
    VW Passat 1 czarnyTK

    Warmińsko Mazurskie:
    Opel Vectra 2 niebieski, czarnyNO
    Skoda Superb 13 niebieski, czarny, bordowy, szaryNO
    RMegane (Sport) 7 szary, czarnyNO

    Wielkopolskie:
    Opel Vectra 1 niebieskiePO
    Skoda Octavia 8 niebieskie, srebrny, czarnyPO
    Skoda Superb 1 niebieski PO
    Fiat Bravo 1 brązowy PO
    VW Passat 3 srebrny, szaryPO

    Zachodniopomorskie:
    Opel Vectra 6 srebrny, czarny ZS
    Ford Mondeo 1 srebrnyZS
    Kia Cee'd 6 srebrny, beżowy, szary, czarny, niebieskiZS
    Fiat Bravo 2 szary, niebieskiZS
    Citroen C5 1 srebrnyZS
    12 czerwca 2013, 16:33 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (1)