Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 305 takich materiałów
    Cała ta akcja nie sprawia mi poczucia dumy, męski hormon się odpalił :) ... Gościu w volkswagenie wlatywał do obszaru zabudowanego z prędkością ok 120-140kmh. W momencie, w którym zobaczyłem go, jak leciał po wysepce wyprzedzając kolumnę pojazdów zrobiłem szeryfa i jadąc lewym pasem (i tak powyżej limitu , jakieś 60kmh) uniemożliwiłem mu dalszy szaleńczy wyścig po mieście z przejściami dla pieszych. Wkurzony kierowca VW postanowił zrobić mi brake checka, na który byłem zresztą przygotowany, a po 2minutach przeleciał z prędkością ponad 100kmh parę sekund po zapaleniu się czerwonego światła na skrzyżowaniu.
    28.12.2022 DW 368 Byków
    29 stycznia 2023, 2:48 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    56. sezon o Mistrzostwo Świata Formuły 1 w 2005 roku przebiegał pod znakiem walki Fernando Alonso z Kimim Raikkonenem, oraz Renault z McLarenem. Raikkonen wygrał siedem wyścigów w tymże sezonie, podobnie jak Alonso, aczkolwiek Fin wygrałby ich więcej, gdyby nie szereg problemów z niezawodnością, co skutkowało karami za wymianę silnika i trzykrotnym wycofaniem się z wyścigu będąc na jego prowadzeniu. Finalnie to Alonso wygrał swój pierwszy tytuł mistrzowski już w Brazylii, na dwa wyścigi przed końcem sezonu, zostając przy tym najmłodszym mistrzem Formuły 1 w historii. Natomiast walka o mistrzostwo świata konstruktorów trwała dalej. Wkraczając w weekend wyścigowy w Japonii, McLaren miał dwa punkty przewagi nad Renault, i kierowcy brytyjskiej stajni, Kimi Raikkonen oraz Jan Paweł Montoya chcieli zrobić wszystko, żeby tę przewagę utrzymać do końca. I to właśnie wyścig w tamtą niedzielę okazał się być prawdopodobnie najlepszym wyścigiem w karierze Raikkonena. Dodatkowo ogólnie był to najlepszy wyścig tamtego sezonu, który dostarczył nam niezapomniane emocje oraz liczne manewry wyprzedzania, z których jeden jest uznawany za jeden z najlepszych manewrów wyprzedzania w historii F1. To co dokładnie działo się w 2005 roku w Japonii przedstawię właśnie w tym filmie.
    16 listopada 2022, 10:57 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Oglądając wyścig Formuły 1 możemy dostrzec przeróżne flagi, które wymachiwane są przez porządkowych na torze. Znaczenie niektórych jest oczywiste, natomiast innych nie do końca. W tym filmie przyjrzymy się temu co oznacza każda flaga podczas wyścigów F1.
    31 sierpnia 2022, 20:02 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    8 sierpnia 2022, 15:46 przez bandyta (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    1 sierpnia 2022, 6:54 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Co będzie szybsze? Spalinowy, wyścigowy Focus RX czy Tesla Model S? Oto wyścig Kickstera z kierowcą wyścigowym Marcinem Wicikiem.
    6 lipca 2022, 13:54 przez ~fanrx | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    youtube

    Wyścig słoni na autostradzie. Wyprzedzające się ciężarówki. Wyprzedzany kierowca nie odpuszcza i walczy o utrzymanie pozycji. Wyprzedzający najpierw delikatnie daje do zrozumienia, że nie odpuści, a po chwili spycha konkurenta na pobocze. Na koniec przyhamowuje wyprzedzoną ciężarówkę
    11 czerwca 2022, 10:45 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-Benz 540K Spezial Roadster W29 [1936] – W 1933 przedstawiono usportowiony model Mercedesa 380. Miał on zmniejszyć lukę powstałą między 6-cylindrowym modelem 290 a masywnym 770 Grosser. Nowy 380 był pierwszym autem tego typu z niezależnym zawieszeniem – wahaczami z przodu i przegubowym mostem z tyłu. Nowy 8-cylindrowy motor miał korzenie w rzędowej szóstce z 290-tki i dostępny był w wersji wolnossącej, jak i doładowanej kompresorem. Żadna z tych opcji nie miała na tyle mocy, aby to jeździło. Ciężar Mercedesa nie był wprawiany w ruch z dostateczną gracją, więc model się nie sprzedał.

Problem zaadresowano w roku 1934 z pokazaniem modelu 500 K. Nazwa zdradzała, że luksusowe auto sportowe napędzane jest z ośmiu cylindrów o łącznej pojemności 5 litrów. Kompresor był w standardzie. Gdy się załączał, to nominalne 100 koni zwiększało się do 160. Żelazny silnik połączony z 4- lub 5-biegową skrzynią umieszczono w specjalnej ramie. Zawieszenie było niezależne – tak jak u poprzedniczki – a siłę hamowania zapewniały sterowane hydraulicznie hamulce bębnowe.

To nie była wtedy norma – często wręcz odwrotnie, jeśli na to spojrzeć – ale Mercedes autentycznie wykonał kompletne egzemplarze tego modelu samodzielnie a nie oddawał pustą ramę do podwykonawców, aby nakładali na nią karoserię. Chciano zadowolić wszystkich klientów i oddano im do dyspozycji szerokie spektrum nadwozi – wszystkie powstałe w fabryce w Sindelfingen. Nie będziemy sobie zawracać dupy jakimiś płotkami a przejdziemy od razu do dwuosobowego Spezial Roadster – najbardziej ekskluzywnej wersji tego auta i bardzo łatwo rozpoznawalnej po łamanej przedniej szybie. To była tylko jedna z wielu wersji. Było też multum aut z zamkniętym dachem – z których najbardziej chyba gustownym był Autobahnkurier.

Niemcy ogłosili gotowość na 1934 Berlin Motorshow – a jak Niemcy w latach ’30 ogłaszają gotowość, to wiedz, że coś się dzieje. W stolicy był największy rynek zbytu dla Mercedesa a wielu ministrów w rządzie wybierało na swoje parady auta właśnie ośmiocylindrowe. Były one też niezwykle popularne wśród sław i ludzi bogatych. 500K to żaden wyścig, bo żeby ruszyć taki wóz z węglem, to trzeba kapkę więcej niż 160 koni mocy. Auto było dość szybkie ale rozpędzało się do setki w bity miesiąc.

500 K klepano w fabryce przez 2 lata aż zastąpił go 540 K z większym silnikiem. Pokazano go we Francji na Paris Salon pod koniec 1936. Nazwa znów sugerowała litraż i dodatkowe 0.4 litra skutkowało 15 końmi mocy ekstra – a 20 z włączonym kompresorem. Nadwozia pozostały w praktyce bez zmian, ale nie można nie zauważyć, że na wizytę Niemców w latach ’30 we Francji powstała też wersja pancerna… nie… n… nie wiem, czy muszę tłumaczyć aluzję… Tuż przed wojną silniki urosły do 5.8 ale powstało tylko parę egzemplarzy w tej konfiguracji (580K).

Typ 500 – jak się określa wszystkie auta z tej rodziny – sprzedał się co prawda lepiej niż poprzednik, ale dalej było to tylko 342 (500 K) i 319 (540 K) sztuk powstałych przez 6 lat produkcji. Powiedzieć, że auto było ciężkie, to jak nic nie powiedzieć – a i raczej powolne – ale teraz takie ośmiocylindrowe krążowniki szos są rozchwytywane i niezwykle poważane. Mogą dziś zachwycać szczególnie na imprezach jak Concours d’Elegance, gdzie osiągi raczej nie mają znaczenia a liczy się forma. Niezwykle ważny fragment niemieckiej motoryzacji i istotny kawał historii marki Mercedes – Typ 500 – jest dzisiaj bardzo… BARDZO drogi a już Spezial Roadster to ma ceny w ośmiocyfrowych zakresach.
    W 1933 przedstawiono usportowiony model Mercedesa 380. Miał on zmniejszyć lukę powstałą między 6-cylindrowym modelem 290 a masywnym 770 Grosser. Nowy 380 był pierwszym autem tego typu z niezależnym zawieszeniem – wahaczami z przodu i przegubowym mostem z tyłu. Nowy 8-cylindrowy motor miał korzenie w rzędowej szóstce z 290-tki i dostępny był w wersji wolnossącej, jak i doładowanej kompresorem. Żadna z tych opcji nie miała na tyle mocy, aby to jeździło. Ciężar Mercedesa nie był wprawiany w ruch z dostateczną gracją, więc model się nie sprzedał.

    Problem zaadresowano w roku 1934 z pokazaniem modelu 500 K. Nazwa zdradzała, że luksusowe auto sportowe napędzane jest z ośmiu cylindrów o łącznej pojemności 5 litrów. Kompresor był w standardzie. Gdy się załączał, to nominalne 100 koni zwiększało się do 160. Żelazny silnik połączony z 4- lub 5-biegową skrzynią umieszczono w specjalnej ramie. Zawieszenie było niezależne – tak jak u poprzedniczki – a siłę hamowania zapewniały sterowane hydraulicznie hamulce bębnowe.

    To nie była wtedy norma – często wręcz odwrotnie, jeśli na to spojrzeć – ale Mercedes autentycznie wykonał kompletne egzemplarze tego modelu samodzielnie a nie oddawał pustą ramę do podwykonawców, aby nakładali na nią karoserię. Chciano zadowolić wszystkich klientów i oddano im do dyspozycji szerokie spektrum nadwozi – wszystkie powstałe w fabryce w Sindelfingen. Nie będziemy sobie zawracać dupy jakimiś płotkami a przejdziemy od razu do dwuosobowego Spezial Roadster – najbardziej ekskluzywnej wersji tego auta i bardzo łatwo rozpoznawalnej po łamanej przedniej szybie. To była tylko jedna z wielu wersji. Było też multum aut z zamkniętym dachem – z których najbardziej chyba gustownym był Autobahnkurier.

    Niemcy ogłosili gotowość na 1934 Berlin Motorshow – a jak Niemcy w latach ’30 ogłaszają gotowość, to wiedz, że coś się dzieje. W stolicy był największy rynek zbytu dla Mercedesa a wielu ministrów w rządzie wybierało na swoje parady auta właśnie ośmiocylindrowe. Były one też niezwykle popularne wśród sław i ludzi bogatych. 500K to żaden wyścig, bo żeby ruszyć taki wóz z węglem, to trzeba kapkę więcej niż 160 koni mocy. Auto było dość szybkie ale rozpędzało się do setki w bity miesiąc.

    500 K klepano w fabryce przez 2 lata aż zastąpił go 540 K z większym silnikiem. Pokazano go we Francji na Paris Salon pod koniec 1936. Nazwa znów sugerowała litraż i dodatkowe 0.4 litra skutkowało 15 końmi mocy ekstra – a 20 z włączonym kompresorem. Nadwozia pozostały w praktyce bez zmian, ale nie można nie zauważyć, że na wizytę Niemców w latach ’30 we Francji powstała też wersja pancerna… nie… n… nie wiem, czy muszę tłumaczyć aluzję… Tuż przed wojną silniki urosły do 5.8 ale powstało tylko parę egzemplarzy w tej konfiguracji (580K).

    Typ 500 – jak się określa wszystkie auta z tej rodziny – sprzedał się co prawda lepiej niż poprzednik, ale dalej było to tylko 342 (500 K) i 319 (540 K) sztuk powstałych przez 6 lat produkcji. Powiedzieć, że auto było ciężkie, to jak nic nie powiedzieć – a i raczej powolne – ale teraz takie ośmiocylindrowe krążowniki szos są rozchwytywane i niezwykle poważane. Mogą dziś zachwycać szczególnie na imprezach jak Concours d’Elegance, gdzie osiągi raczej nie mają znaczenia a liczy się forma. Niezwykle ważny fragment niemieckiej motoryzacji i istotny kawał historii marki Mercedes – Typ 500 – jest dzisiaj bardzo… BARDZO drogi a już Spezial Roadster to ma ceny w ośmiocyfrowych zakresach.
    11 maja 2022, 0:45 przez witkacy_sracy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    wheelsage.org

    1 maja 2022, 4:58 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    22 kwietnia 2022, 15:55 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj