Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 217 takich materiałów
    Dnia 18.12.2023 r około godziny 16 w Warszawie przy zjeździe z DK 61, ciemnym popołudniem w dość dużym ruchu podczas zasygnalizowania chęci włączenia się na pas do jazdy prosto. W lusterku szanowny Pan z Forda był dość daleko myślałem że mnie wpuszcza z uwagi na prędkość jaką się poruszaliśmy, jednak Pan z Focusa obtrąbił mnie i uniemożliwił mi wjazd na pas. Po zatrzymaniu się za nim na skrzyżowaniu na czerwonym świetle Pan wysiadł z auta wylegitymował się jakąś "pseudo" policyjną legitymacją i groził mi zadając w kółko pytanie "Czy mam jakiś problem?". Wydaje mi się że funkcjonariusz Polskiej Policji w cywilu (o ile faktycznie nim jest) nie powinien wykazywać pseudo agresywnych zachowań. Tym bardziej że po rejestracjach widział, że nie jestem z tego miasta i najzwyczajniej w świecie mógł mnie wpuścić, a nie odstawiać taki cyrk i starać się wymierzać sprawiedliwość na własną rękę.
    18.12.2023 Warszawa
    23 grudnia 2023, 23:03 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ewolucja najlepszych modeli Volvo na przestrzeni lat – Szwedzki producent samochodów Volvo zdobył uznanie za bezpieczeństwo i komfort. Zobacz, jak ewoluowały najlepsze modele samochodów Volvo na przestrzeni lat. Jeśli jesteś prawdziwym fanem samochodów, musisz wiedzieć, że Volvo jest jedną z najpopularniejszych marek samochodów na polskim rynku.
Ludzie zaufali Volvo, ponieważ są one znane z tego, że są super bezpieczne i wygodne, zwłaszcza gdy wybierasz się w długą podróż. Mechanicy również znają te samochody na wylot. Jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebować części zamiennej, po prostu zadzwoń do Ovoko, a oni zdobędą części Volvo, których potrzebujesz, nawet te starsze.
Od momentu powstania w 1927 roku, Volvo do dziś wyprodukowało wiele wysokiej jakości samochodów. Zobaczmy, jak ewoluowały topowe modele Volvo na przestrzeni lat.
Volvo 240 (1974-1993)
W 1974 roku Volvo zaprezentowało model Volvo 240, który zapoczątkował trwającą prawie dwie dekady historię sukcesu. W połowie lat 70-tych Volvo intensywnie inwestowało w technologie bezpieczeństwa, emisji spalin i osiągów. To sprawiło, że Volvo 240 stało się poligonem doświadczalnym dla innowacji producenta samochodów.
Nawet dziś Volvo 240 pozostaje ulubieńcem entuzjastów ze względu na swoje osiągi i wyjątkowy charakter.
Volvo 240 było dostępne z 97-konnym silnikiem gaźnikowym lub 123-konnym silnikiem z wtryskiem paliwa. Bazując na poprzednich 140 modelach, 240 charakteryzowało się bardziej wyrazistą stylistyką, większą przestrzenią i dodatkowym luksusem. Jego popularność wzrosła dzięki szerokiej gamie opcji układu napędowego oraz dostępności wersji dwu-, cztero- i pięciodrzwiowych.
Volvo 850 (1991-1996)
W czerwcu 1991 r. Volvo zaprezentowało nową serię modeli, wprowadzając na rynek Volvo 850 GLT. Reklamowany jako "dynamiczny samochód z czterema innowacjami zmieniającymi świat", 850 GLT wprowadził przełomowe funkcje, takie jak poprzeczny 5-cylindrowy silnik napędzający przednie koła, zintegrowany system ochrony przed uderzeniami bocznymi SIPS oraz samoregulujący się mechanizm przednich pasów bezpieczeństwa, znany jako rolka ARH. Jest również wyposażony w tylną oś typu Delta-link, łączącą dynamikę i komfort jazdy niezależnego zawieszenia ze stabilnością tylnej osi.
W ciągu następnych kilku lat seria 850 rozszerzyła się o różne wersje, w tym modele benzynowe z turbodoładowaniem i wariant z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Niecałe dwa lata po zaprezentowaniu 850 GLT sedan, w lutym 1993 roku Volvo wprowadziło 5-drzwiową wersję kombi. Konstrukcja 850 kombi charakteryzowała się tylną częścią o typowym dla Volvo profilu, charakteryzującym się niemal pionową tylną klapą, która maksymalizowała przestrzeń wewnętrzną.
To kombi otrzymało prestiżową nagrodę "1994 Good Design Grand Prize" w Japonii, a także stało się pierwszym na świecie samochodem oferującym boczne poduszki powietrzne.
Volvo S40 (1995-2012)
Następnym modelem było Volvo S40. Model ten powstał w wyniku współpracy Volvo Cars i Mitsubishi. Obie firmy skonstruowały własną serię samochodów, wykorzystując wspólną platformę techniczną w fabryce NedCar w Holandii.
Volvo S40 zaczęło się od dwóch wersji, jednej z silnikiem o pojemności 1,8 litra i drugiej z silnikiem o pojemności 2,0 litra. Później dodano więcej modeli, w tym oszczędny turbodiesel i wysokowydajny T4 o mocy 200 koni mechanicznych. Model T4 poszedł w ślady klasycznych wyczynowych Volvo, takich jak PV544 Sport i 240 Turbo.
Model S40 zdobył jednak uznanie nie tylko zwykłych kierowców. Odcisnął również znaczące piętno w sportach motorowych, a jego najbardziej znaczącym zwycięstwem było zwycięstwo Rickarda Rydella w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (BTCC) w 1998 roku. S40 odniósł również sukces w Szwedzkich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (STCC).
Volvo XC90 (2002-2014)
W 2002 roku Volvo wprowadziło na rynek model XC90. Wyznaczyło ono nowe standardy w segmencie SUV-ów, koncentrując się na efektywności paliwowej, luksusie i innowacyjności.
Volvo wprowadziło również innowacyjne systemy, takie jak Roll Stability Control, Roll Over Protection System, nadmuchiwane kurtyny boczne i składane tylne siedzenia, rozwiązując problemy, których inni producenci samochodów jeszcze wtedy nie rozwiązali.
Do 2004 roku można było wybierać spośród silników pięcio-, sześcio- i ośmiocylindrowych, które dodały XC90 zarówno mocy, jak i bezpieczeństwa. Model ten nadal jest liderem w segmencie SUV-ów. Co więcej, nawet w dzisiejszych czasach około 85% Polaków stwierdziło, że najbardziej lubi SUV-y w gamie Volvo.
Według prezesa Volvo Car Poland, Emila Dembińskiego, model Volvo XC90 pozostaje popularny do dziś, podobnie jak najlepiej sprzedające się modele XC60 i XC40.
Ostatnie dane pokazują, że XC90 odnotowało ponad 1 299 rejestracji w Polsce. Za nim uplasował się XC60, najpopularniejszy model segmentu premium, z 5 365 rejestracjami, oraz XC40, z 2 617 rejestracjami.
Patrząc na typy samochodów, samochody czysto elektryczne (BEV) stanowią 3% rejestracji, podczas gdy hybrydy plug-in stanowią 10%. Samochody z silnikiem Diesla stanowią 31%, a samochody benzynowe stanowią większość - 56%. Firma ogłosiła jednak, że kolejny rok oznacza koniec dostępności silników wysokoprężnych. Ostatnie Volvo z silnikiem wysokoprężnym zostanie wyprodukowane w kwietniu 2024 roku.
Volvo V40 (2012-2019)
Nowszym modelem jest Volvo V40. Jest to stylowy samochód zaprojektowany przez Amerykanina Chrisa Benjamina z wnętrzem Pontusa Fontaeusa. Było to ostatnie Volvo zaprojektowane pod kierownictwem Steve'a Mattina. Samochód został zbudowany na platformie Global C, która zapewnia solidne podstawy dla osiągów i bezpieczeństwa, z pewnymi modyfikacjami dla lepszego prowadzenia.
Kiedy V40 zostało wprowadzone na rynek, było dostępne z różnymi silnikami. Do wyboru były dwa silniki benzynowe: jeden to 1,6-litrowy EcoBoost I4, który w zależności od modelu zapewniał moc 150 lub 180 koni mechanicznych, a drugi to 2,5-litrowy Volvo B525 I5 o mocy 254 koni mechanicznych.
Dla tych, którzy woleli olej napędowy, były dwie opcje: 1,6-litrowy silnik PSA Peugeot Citroën / Ford Duratorq produkujący 115 koni mechanicznych przy niskiej emisji na poziomie 94 g/km CO2 lub 2,0-litrowy silnik wysokoprężny I5 Volvo o mocy 150 lub 177 koni mechanicznych.
W 2014 roku Volvo wprowadziło do modelu V40 zaawansowane silniki Drive E (VEA). Silniki te oferowały lepszą wydajność i były dostępne w modelach V40 D4 i V40 T5. Dodano również system bezpieczeństwa IntelliSafe.

    Szwedzki producent samochodów Volvo zdobył uznanie za bezpieczeństwo i komfort. Zobacz, jak ewoluowały najlepsze modele samochodów Volvo na przestrzeni lat. Jeśli jesteś prawdziwym fanem samochodów, musisz wiedzieć, że Volvo jest jedną z najpopularniejszych marek samochodów na polskim rynku.

    Ludzie zaufali Volvo, ponieważ są one znane z tego, że są super bezpieczne i wygodne, zwłaszcza gdy wybierasz się w długą podróż. Mechanicy również znają te samochody na wylot. Jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebować części zamiennej, po prostu zadzwoń do Ovoko, a oni zdobędą części Volvo, których potrzebujesz, nawet te starsze.

    Od momentu powstania w 1927 roku, Volvo do dziś wyprodukowało wiele wysokiej jakości samochodów. Zobaczmy, jak ewoluowały topowe modele Volvo na przestrzeni lat.

    Volvo 240 (1974-1993)

    W 1974 roku Volvo zaprezentowało model Volvo 240, który zapoczątkował trwającą prawie dwie dekady historię sukcesu. W połowie lat 70-tych Volvo intensywnie inwestowało w technologie bezpieczeństwa, emisji spalin i osiągów. To sprawiło, że Volvo 240 stało się poligonem doświadczalnym dla innowacji producenta samochodów.

    Nawet dziś Volvo 240 pozostaje ulubieńcem entuzjastów ze względu na swoje osiągi i wyjątkowy charakter.

    Volvo 240 było dostępne z 97-konnym silnikiem gaźnikowym lub 123-konnym silnikiem z wtryskiem paliwa. Bazując na poprzednich 140 modelach, 240 charakteryzowało się bardziej wyrazistą stylistyką, większą przestrzenią i dodatkowym luksusem. Jego popularność wzrosła dzięki szerokiej gamie opcji układu napędowego oraz dostępności wersji dwu-, cztero- i pięciodrzwiowych.

    Volvo 850 (1991-1996)

    W czerwcu 1991 r. Volvo zaprezentowało nową serię modeli, wprowadzając na rynek Volvo 850 GLT. Reklamowany jako "dynamiczny samochód z czterema innowacjami zmieniającymi świat", 850 GLT wprowadził przełomowe funkcje, takie jak poprzeczny 5-cylindrowy silnik napędzający przednie koła, zintegrowany system ochrony przed uderzeniami bocznymi SIPS oraz samoregulujący się mechanizm przednich pasów bezpieczeństwa, znany jako rolka ARH. Jest również wyposażony w tylną oś typu Delta-link, łączącą dynamikę i komfort jazdy niezależnego zawieszenia ze stabilnością tylnej osi.

    W ciągu następnych kilku lat seria 850 rozszerzyła się o różne wersje, w tym modele benzynowe z turbodoładowaniem i wariant z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

    Niecałe dwa lata po zaprezentowaniu 850 GLT sedan, w lutym 1993 roku Volvo wprowadziło 5-drzwiową wersję kombi. Konstrukcja 850 kombi charakteryzowała się tylną częścią o typowym dla Volvo profilu, charakteryzującym się niemal pionową tylną klapą, która maksymalizowała przestrzeń wewnętrzną.

    To kombi otrzymało prestiżową nagrodę "1994 Good Design Grand Prize" w Japonii, a także stało się pierwszym na świecie samochodem oferującym boczne poduszki powietrzne.

    Volvo S40 (1995-2012)

    Następnym modelem było Volvo S40. Model ten powstał w wyniku współpracy Volvo Cars i Mitsubishi. Obie firmy skonstruowały własną serię samochodów, wykorzystując wspólną platformę techniczną w fabryce NedCar w Holandii.

    Volvo S40 zaczęło się od dwóch wersji, jednej z silnikiem o pojemności 1,8 litra i drugiej z silnikiem o pojemności 2,0 litra. Później dodano więcej modeli, w tym oszczędny turbodiesel i wysokowydajny T4 o mocy 200 koni mechanicznych. Model T4 poszedł w ślady klasycznych wyczynowych Volvo, takich jak PV544 Sport i 240 Turbo.

    Model S40 zdobył jednak uznanie nie tylko zwykłych kierowców. Odcisnął również znaczące piętno w sportach motorowych, a jego najbardziej znaczącym zwycięstwem było zwycięstwo Rickarda Rydella w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (BTCC) w 1998 roku. S40 odniósł również sukces w Szwedzkich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (STCC).

    Volvo XC90 (2002-2014)

    W 2002 roku Volvo wprowadziło na rynek model XC90. Wyznaczyło ono nowe standardy w segmencie SUV-ów, koncentrując się na efektywności paliwowej, luksusie i innowacyjności.

    Volvo wprowadziło również innowacyjne systemy, takie jak Roll Stability Control, Roll Over Protection System, nadmuchiwane kurtyny boczne i składane tylne siedzenia, rozwiązując problemy, których inni producenci samochodów jeszcze wtedy nie rozwiązali.

    Do 2004 roku można było wybierać spośród silników pięcio-, sześcio- i ośmiocylindrowych, które dodały XC90 zarówno mocy, jak i bezpieczeństwa. Model ten nadal jest liderem w segmencie SUV-ów. Co więcej, nawet w dzisiejszych czasach około 85% Polaków stwierdziło, że najbardziej lubi SUV-y w gamie Volvo.

    Według prezesa Volvo Car Poland, Emila Dembińskiego, model Volvo XC90 pozostaje popularny do dziś, podobnie jak najlepiej sprzedające się modele XC60 i XC40.

    Ostatnie dane pokazują, że XC90 odnotowało ponad 1 299 rejestracji w Polsce. Za nim uplasował się XC60, najpopularniejszy model segmentu premium, z 5 365 rejestracjami, oraz XC40, z 2 617 rejestracjami.

    Patrząc na typy samochodów, samochody czysto elektryczne (BEV) stanowią 3% rejestracji, podczas gdy hybrydy plug-in stanowią 10%. Samochody z silnikiem Diesla stanowią 31%, a samochody benzynowe stanowią większość - 56%. Firma ogłosiła jednak, że kolejny rok oznacza koniec dostępności silników wysokoprężnych. Ostatnie Volvo z silnikiem wysokoprężnym zostanie wyprodukowane w kwietniu 2024 roku.

    Volvo V40 (2012-2019)

    Nowszym modelem jest Volvo V40. Jest to stylowy samochód zaprojektowany przez Amerykanina Chrisa Benjamina z wnętrzem Pontusa Fontaeusa. Było to ostatnie Volvo zaprojektowane pod kierownictwem Steve'a Mattina. Samochód został zbudowany na platformie Global C, która zapewnia solidne podstawy dla osiągów i bezpieczeństwa, z pewnymi modyfikacjami dla lepszego prowadzenia.

    Kiedy V40 zostało wprowadzone na rynek, było dostępne z różnymi silnikami. Do wyboru były dwa silniki benzynowe: jeden to 1,6-litrowy EcoBoost I4, który w zależności od modelu zapewniał moc 150 lub 180 koni mechanicznych, a drugi to 2,5-litrowy Volvo B525 I5 o mocy 254 koni mechanicznych.

    Dla tych, którzy woleli olej napędowy, były dwie opcje: 1,6-litrowy silnik PSA Peugeot Citroën / Ford Duratorq produkujący 115 koni mechanicznych przy niskiej emisji na poziomie 94 g/km CO2 lub 2,0-litrowy silnik wysokoprężny I5 Volvo o mocy 150 lub 177 koni mechanicznych.

    W 2014 roku Volvo wprowadziło do modelu V40 zaawansowane silniki Drive E (VEA). Silniki te oferowały lepszą wydajność i były dostępne w modelach V40 D4 i V40 T5. Dodano również system bezpieczeństwa IntelliSafe.

    30 października 2023, 23:44 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Na "spacer" po drodze ekspresowej...

    Niektóre zachowania uczestników ruchu drogowego są znamiennymi przykładami nie tylko lekceważenia obowiązujących przepisów, ale też braku troski o własne zdrowie, a nawet życie. Na pieszą wędrówkę drogą ekspresową wybrał się 38-latek. Zakończyła się ona mandatem karnym i reprymendą ze strony stróżów prawa, że takie zachowanie na drodze to igranie ze śmiercią.

    Wzajemny szacunek na drodze, kultura, a przede wszystkim przestrzeganie obowiązujących przepisów ruchu drogowego, przez wszystkich jego uczestników, to podstawa bezpieczeństwa. O tym nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Okres letni jest szczególnym, ponieważ na drogach pojawia się znacznie więcej niechronionych uczestników ruchu drogowego - pieszych, rowerzystów, motorowerzystów, ale także kierujących motocyklami. Każda z tych osób musi mieć świadomość, że w razie wypadku jego obrażenia będą znacznie większe i niestety cięższe, niż kierującego pojazdem, dlatego też bardzo ważne jest dbanie o własne bezpieczeństwo i korzystanie z dróg w sposób rozważny i zgodny z obowiązującymi przepisami.

    O tym, że droga ekspresowa S7, to droga o ograniczonej dostępności, przekonał się 38-letni obywatel Ukrainy, wobec którego interweniowali policjanci piaseczyńskiej drogówki. Otrzymali oni informację, że w okolicy węzła Zgorzała, beztrosko przechadza się mężczyzna, który dodatkowo może znajdować się pod wpływem alkoholu.

    Mundurowi na wskazanym odcinku drogi dostrzegli pieszego idącego po terenie zielonym. Niestety, 38-latek, nie widział w swoim zachowaniu niczego nagannego. Nie był w stanie wyjaśnić ani jak znalazł się na tej ruchliwej arterii, ani też dokąd zmierza. Nie przekonały go również słowa policjantów, że stwarza zagrożenie nie tylko dla siebie, ale też innych uczestników ruchu, ponieważ jego "spacer" odbywał się początkowo po całej szerokości jezdni.

    Funkcjonariusze pomogli mężczyźnie bezpiecznie opuścić ruchliwą drogę. Niestety, nie mógł on wrócić do domu, ponieważ nie posiadał przy sobie dokumentu tożsamości, a stróżom prawa odmówił podania swoich danych. Wyczuwalana była od niego również wyraźna woń alkoholu, toteż piechur noc spędził w policyjnej celi. Następnego dnia przypomniał sobie kim jest, a spotkanie z policjantami zakończył mandatem karnym w wysokości 550 złotych.

    Pamietajmy o tym, że zgodnie z obowiązującymi przepisami na drodze ekspresowej dopuszcza się jedynie ruch samochodów i motocykli. Nie mogą więc pojawić się na niej piesi, rowerzyści czy też pojazdy zaprzęgowe.

    Przypominamy także, że nasze bezpieczeństwo w bardzo dużej mierze zależy od nas samych oraz od tego jakim szacunkiem wykażemy się w stosunku do obowiązujących przepisów. Ich lekceważenie, ignorowanie oraz własna, często błędna interpretacja, nigdy nie doprowadzą do czegoś dobrego!
    BMW M5 - poznaj wymiary i osiągi auta – Fotografia: wirestock/Freepik	

	Są takie samochody, obok których absolutnie nie przechodzi się obojętnie. Jednym z nich jest BMW M5, a więc auto marzeń dla kierowców w każdym wieku. Jest ono dostępne w trzech podstawowych wersjach: M5, M5 Competition oraz M550i xDrive Limuzyna. Co warto o nich wiedzieć i dlaczego warto stać się posiadaczem takiego samochodu?
BMW M5 - podstawowe dane techniczne
Wypadałoby rozpocząć od poznania podstawowych danych technicznych samochodu BMW M5, w każdej z omawianych wyżej wersji. Oto kluczowe informacje dla osób, które zastanawiają się nad tego typu inwestycją: 
- M5 Competition - aktywny mechanizm różnicowy M, 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z Drivelogic, 625 KM, 750 Nm, osiągnięcie 100 km/h w 3,3 sekundy, 8-cylindowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo,
- M5 - aktywny mechanizm różnicowy M xDrive, 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z Drivelogic, 600 KM, 750 Nm, osiągnięcie 100 km/h w 3,4 sekundy, 8-cylindrowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo,
- M550i xDrive Limuzyna - BMW xDrive, 530 KM, 750 NM, osiągnięcie 100 km/h w 3,8 sekundy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, silnik benzynowy M TwinPower Turbo.
To najważniejsze informacje, które po prostu trzeba znać, jeśli ktoś marzy o tym, aby w niedalekiej przyszłości znaleźć się za kierownicą BMW M5. Każdy jest w stanie wybrać dla siebie idealną propozycję, zależnie od swoich indywidualnych preferencji oraz potrzeb.
BMW M5 - jak prezentuje się stylistyka?
Najwyższa pora, aby zabrać się za stylistykę BMW M5, a jest o czym opowiadać. Auto jest niezwykle komfortowe w prowadzeniu (nawet na dłuższych trasach), a jednocześnie gwarantuje kierowcom wysoki poziom elegancji. To wyjątkowy, wygodny, porywający i zwinny samochód dla kierowców, którzy dobrze wiedzą, jakich aut poszukują na współczesnym rynku. Co zasługuje w nim na szczególne wyróżnienie? Przede wszystkim:
- swobodne dobranie tapicerki (skóra Merino o zaawansowanym zakresie) i listew (z aluminium ze strukturą karbonu - ciemne lub perłowy chrom),
- atrapa chłodnicy M - wraz z jednoczęściowym obramowaniem i trójwymiarowymi podwójnymi listwami,
- skrzela M - świadczące o dynamice i perfekcji auta,
- światła laserowe,
- lusterka zewnętrzne M (odpowiadające za sportowy charakter samochodu) i spojler tylny M (zwiększenie przyczepności),
- podwójne końcówki rur wydechowych i tylny pas M w czarnym kolorze.
Biorąc pod lupę wnętrze BMW M5 nie można zapominać m.in. o fotelach wielofunkcyjnych M, kierownicy skórzanej M, czerwonym przycisku Start/Stop, dźwigni biegów M, zestawie wskaźników M czy też nietuzinkowych listwach progowych.
BMW M5 - kilka słów na temat wymiarów
Jeśli chodzi o kluczowe wymiary BMW M5, trzeba mieć pełną świadomość tego, że M5 Sedan charakteryzuje się następującymi wymiarami: 498.3 cm długości, 190.3 cm szerokości (212.6 cm z lusterkami) oraz 147.3 cm wysokości. Z kolei M550i xDrive Sedan ma 497.2 cm długości, 186.8 cm szerokości (212.6 cm z lusterkami) oraz 146.7 cm wysokości. Masa własna w pierwszym przypadku wynosi wynosi 1970 kilogramów, natomiast w drugim 1990 kilogramów. Ostateczna decyzja za każdym razem należy do kierowcy.
BMW M5 - co jeszcze może przekonać potencjalnych inwestorów?
BMW M5 to wyjątkowe, komfortowe w prowadzeniu oraz eleganckie auto dla odważnych i pewnych siebie kierowców z zamiłowaniem do sportowego charakteru samochodu. W przypadku jakichkolwiek problemów zawsze można odwiedzić autoryzowany serwis BMW Kraków, w którym kierowcy mogą liczyć na fachową pomoc, likwidację szkód i wysokiej jakości naprawy. Serwis BMW Kraków zatrudnia w swoich szeregach jedynie wykwalifikowanych i doświadczonych fachowców.
Ogromną ciekawostką są też funkcje rozrywkowe i biznesowe zawarte w BMW M5, a konkretniej: BMW Live Cockpit Professional (dotykowy monitor pokładowy), pakiet Connected Professional (łatwa integracja smartfona i różne opcje łączności) czy też system nagłośnienia Surround.

    Fotografia: wirestock/Freepik

    Są takie samochody, obok których absolutnie nie przechodzi się obojętnie. Jednym z nich jest BMW M5, a więc auto marzeń dla kierowców w każdym wieku. Jest ono dostępne w trzech podstawowych wersjach: M5, M5 Competition oraz M550i xDrive Limuzyna. Co warto o nich wiedzieć i dlaczego warto stać się posiadaczem takiego samochodu?

    BMW M5 - podstawowe dane techniczne

    Wypadałoby rozpocząć od poznania podstawowych danych technicznych samochodu BMW M5, w każdej z omawianych wyżej wersji. Oto kluczowe informacje dla osób, które zastanawiają się nad tego typu inwestycją: 

    - M5 Competition - aktywny mechanizm różnicowy M, 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z Drivelogic, 625 KM, 750 Nm, osiągnięcie 100 km/h w 3,3 sekundy, 8-cylindowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo,

    - M5 - aktywny mechanizm różnicowy M xDrive, 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z Drivelogic, 600 KM, 750 Nm, osiągnięcie 100 km/h w 3,4 sekundy, 8-cylindrowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo,

    - M550i xDrive Limuzyna - BMW xDrive, 530 KM, 750 NM, osiągnięcie 100 km/h w 3,8 sekundy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, silnik benzynowy M TwinPower Turbo.

    To najważniejsze informacje, które po prostu trzeba znać, jeśli ktoś marzy o tym, aby w niedalekiej przyszłości znaleźć się za kierownicą BMW M5. Każdy jest w stanie wybrać dla siebie idealną propozycję, zależnie od swoich indywidualnych preferencji oraz potrzeb.

    BMW M5 - jak prezentuje się stylistyka?

    Najwyższa pora, aby zabrać się za stylistykę BMW M5, a jest o czym opowiadać. Auto jest niezwykle komfortowe w prowadzeniu (nawet na dłuższych trasach), a jednocześnie gwarantuje kierowcom wysoki poziom elegancji. To wyjątkowy, wygodny, porywający i zwinny samochód dla kierowców, którzy dobrze wiedzą, jakich aut poszukują na współczesnym rynku. Co zasługuje w nim na szczególne wyróżnienie? Przede wszystkim:

    - swobodne dobranie tapicerki (skóra Merino o zaawansowanym zakresie) i listew (z aluminium ze strukturą karbonu - ciemne lub perłowy chrom),

    - atrapa chłodnicy M - wraz z jednoczęściowym obramowaniem i trójwymiarowymi podwójnymi listwami,

    - skrzela M - świadczące o dynamice i perfekcji auta,

    - światła laserowe,

    - lusterka zewnętrzne M (odpowiadające za sportowy charakter samochodu) i spojler tylny M (zwiększenie przyczepności),

    - podwójne końcówki rur wydechowych i tylny pas M w czarnym kolorze.

    Biorąc pod lupę wnętrze BMW M5 nie można zapominać m.in. o fotelach wielofunkcyjnych M, kierownicy skórzanej M, czerwonym przycisku Start/Stop, dźwigni biegów M, zestawie wskaźników M czy też nietuzinkowych listwach progowych.

    BMW M5 - kilka słów na temat wymiarów

    Jeśli chodzi o kluczowe wymiary BMW M5, trzeba mieć pełną świadomość tego, że M5 Sedan charakteryzuje się następującymi wymiarami: 498.3 cm długości, 190.3 cm szerokości (212.6 cm z lusterkami) oraz 147.3 cm wysokości. Z kolei M550i xDrive Sedan ma 497.2 cm długości, 186.8 cm szerokości (212.6 cm z lusterkami) oraz 146.7 cm wysokości. Masa własna w pierwszym przypadku wynosi wynosi 1970 kilogramów, natomiast w drugim 1990 kilogramów. Ostateczna decyzja za każdym razem należy do kierowcy.

    BMW M5 - co jeszcze może przekonać potencjalnych inwestorów?

    BMW M5 to wyjątkowe, komfortowe w prowadzeniu oraz eleganckie auto dla odważnych i pewnych siebie kierowców z zamiłowaniem do sportowego charakteru samochodu. W przypadku jakichkolwiek problemów zawsze można odwiedzić autoryzowany serwis BMW Kraków, w którym kierowcy mogą liczyć na fachową pomoc, likwidację szkód i wysokiej jakości naprawy. Serwis BMW Kraków zatrudnia w swoich szeregach jedynie wykwalifikowanych i doświadczonych fachowców.

    Ogromną ciekawostką są też funkcje rozrywkowe i biznesowe zawarte w BMW M5, a konkretniej: BMW Live Cockpit Professional (dotykowy monitor pokładowy), pakiet Connected Professional (łatwa integracja smartfona i różne opcje łączności) czy też system nagłośnienia Surround.

    18 maja 2023, 0:06 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Jak pozbyć się starego samochodu? Skup aut Gdynia rozwiązaniem problemu – Posiadanie starego samochodu może stać się problemem, gdy zaczyna on generować koszty napraw i przestaje spełniać swoją funkcję. Zamiast pozostawiać go na pastwę losu na ulicy lub w garażu, można zdecydować się na sprzedaż. Jednym z rozwiązań jest skorzystanie z usług skupu aut, który może okazać się szybkim i bezproblemowym sposobem na pozbycie się starego pojazdu.
Nie musisz martwić się stanem technicznym starego pojazdu
Skup aut Gdynia to firma zajmująca się skupem samochodów od osób prywatnych i firm. Dzięki temu, że specjalizuje się w takiej działalności, może zaproponować korzystne warunki finansowe oraz szybką realizację transakcji. Warto więc rozważyć skorzystanie z takiej usługi, zwłaszcza gdy nie chcemy angażować się w trudny proces sprzedaży samochodu na własną rękę.
Jednym z największych atutów skupu aut jest to, że nie trzeba martwić się o stan techniczny pojazdu. Firma jest zainteresowana skupem samochodów w każdym stanie, nawet tych powypadkowych lub z dużym przebiegiem. To oznacza, że nie trzeba wykonywać żadnych napraw czy wymieniać części, co z pewnością oszczędza czas i pieniądze. Decyzja o sprzedaży samochodu na skupie zależy od wielu czynników, takich jak stan samochodu, jego wartość rynkowa, potrzeba szybkiego pozbycia się pojazdu, a także preferencje i cele sprzedającego.
Bezpieczeństwo transakcji – skup aut Gdynia
Skup aut często oferuje bezpłatny odbiór samochodu z miejsca, gdzie się znajduje. Dzięki temu nie trzeba martwić się o transport pojazdu do siedziby firmy, co również przyspiesza proces sprzedaży. Warto jednak upewnić się, czy dana firma oferuje taką usługę i w jakiej formie.
Skup aut to również doskonałe rozwiązanie dla osób, które chcą sprzedać swój samochód szybko i bezproblemowo. Często proces sprzedaży może trwać wiele tygodni lub nawet miesięcy, a w przypadku skupu aut można to załatwić w ciągu kilku dni. To szczególnie ważne, gdy potrzebujemy gotówki na inne cele lub chcemy uniknąć dalszych kosztów związanych z utrzymaniem starego pojazdu.
Oczywiście, przed skorzystaniem z usług skupu aut warto zapoznać się z ofertą i porównać ją z innymi możliwościami sprzedaży samochodu. Należy również pamiętać o tym, że cena oferowana przez firmę może być nieco niższa niż w przypadku sprzedaży samochodu na własną rękę. Jednakże, trzeba brać pod uwagę, że skup aut oferuje nie tylko korzystne warunki finansowe, ale również oszczędność czasu i wysiłku.

    Posiadanie starego samochodu może stać się problemem, gdy zaczyna on generować koszty napraw i przestaje spełniać swoją funkcję. Zamiast pozostawiać go na pastwę losu na ulicy lub w garażu, można zdecydować się na sprzedaż. Jednym z rozwiązań jest skorzystanie z usług skupu aut, który może okazać się szybkim i bezproblemowym sposobem na pozbycie się starego pojazdu.

    Nie musisz martwić się stanem technicznym starego pojazdu

    Skup aut Gdynia to firma zajmująca się skupem samochodów od osób prywatnych i firm. Dzięki temu, że specjalizuje się w takiej działalności, może zaproponować korzystne warunki finansowe oraz szybką realizację transakcji. Warto więc rozważyć skorzystanie z takiej usługi, zwłaszcza gdy nie chcemy angażować się w trudny proces sprzedaży samochodu na własną rękę.

    Jednym z największych atutów skupu aut jest to, że nie trzeba martwić się o stan techniczny pojazdu. Firma jest zainteresowana skupem samochodów w każdym stanie, nawet tych powypadkowych lub z dużym przebiegiem. To oznacza, że nie trzeba wykonywać żadnych napraw czy wymieniać części, co z pewnością oszczędza czas i pieniądze. Decyzja o sprzedaży samochodu na skupie zależy od wielu czynników, takich jak stan samochodu, jego wartość rynkowa, potrzeba szybkiego pozbycia się pojazdu, a także preferencje i cele sprzedającego.

    Bezpieczeństwo transakcji – skup aut Gdynia

    Skup aut często oferuje bezpłatny odbiór samochodu z miejsca, gdzie się znajduje. Dzięki temu nie trzeba martwić się o transport pojazdu do siedziby firmy, co również przyspiesza proces sprzedaży. Warto jednak upewnić się, czy dana firma oferuje taką usługę i w jakiej formie.

    Skup aut to również doskonałe rozwiązanie dla osób, które chcą sprzedać swój samochód szybko i bezproblemowo. Często proces sprzedaży może trwać wiele tygodni lub nawet miesięcy, a w przypadku skupu aut można to załatwić w ciągu kilku dni. To szczególnie ważne, gdy potrzebujemy gotówki na inne cele lub chcemy uniknąć dalszych kosztów związanych z utrzymaniem starego pojazdu.

    Oczywiście, przed skorzystaniem z usług skupu aut warto zapoznać się z ofertą i porównać ją z innymi możliwościami sprzedaży samochodu. Należy również pamiętać o tym, że cena oferowana przez firmę może być nieco niższa niż w przypadku sprzedaży samochodu na własną rękę. Jednakże, trzeba brać pod uwagę, że skup aut oferuje nie tylko korzystne warunki finansowe, ale również oszczędność czasu i wysiłku.

    30 marca 2023, 21:48 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Film przedstawiający rysunek na ścianie wykonany przy użyciu markerów.

    Praca własna Arek-OGF
    26 stycznia 2022, 13:47 przez OGF (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Praca Własna

    Młodziak jadący na hulajnodze zjeżdża na przeciwny pas ruchu i zaczyna blokować droga kierowcom. Nie wiadomo czy był pod wpływem, ale najwyraźniej ma jakieś problemy w własną osobowością.
    15 stycznia 2022, 14:07 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    SPECKA:
    Shark Blue (+18 000zł)
    Cena: od 865 000zł brutto (testowany: 1 100 000)
    Silnik: 4.0 typu bokser NA!!!!
    Cylindry: 6
    Moc: 510KM@8400rpm
    Moment: 470Nm@6100rpm
    Vmax: 320 km/h
    0-100 w 3.4s (manual + 0,5s)
    0-200 w 10,8s (manual + 1s)
    Koła: 20” F i 21” R
    Opony: Michelin Pilot Sport Cup 2
    Wymiary: 4,5m/1,85m/1,28m
    Masa własna: 1435kg (Manual -17kg)
    Zbiornik Paliwa: 64 litry (90 litrów opcjonalnie za 1k)
    Bagażnik: 132L
    Zawias: podwójna wahacze poprzeczne z przodu i wielowahacz z tyłu
    Układ kierowniczy - elektromechaniczny
    Tylna oś skrętna
    Adaptacyjne zawiesznie niższe 20mm od standardowej Carrery
    Hamulce: opcjonalnie ceramika (408mm z przodu)
    Fotele kubełkowe (+27 000zł)
    16 sierpnia 2021, 22:16 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Wyjaśnienie od autora nagrania:

    "dlaczego nie zjechałeś na prawo".
    Albo bardziej trafny:
    "Wszyscy piszą o zjechaniu i przepuszczaniu... Co??? Autor filmu miał ze 3 okazje żeby wrócić na prawy pas kończąc wyprzedzenie. Nie przepuszczanie. Nawet jakby nie było tego chama z Passata to autor nie WRACA na prawy pas".

    Otóż przy wyprzedzaniu. niezwłocznie po jego zakończeniu należy wrócić na prawy pas. Tak mówią przepisy!
    Ale co znaczy "niezwłocznie" wrócić?
    Dla śmiechu mogę napisać, że Trybunał Konstytucyjny uznał iż to 14 dni...
    Ale oczywiście nie o taka datę chodzi - chodzi o pierwszą możliwość, przy której zapewnimy pełne bezpieczeństwo manewru. Już widać, że zapewne będzie to też zależało od pogody czy stanu nawierzchni... ale w tym przypadku te są dobre.
    I tutaj z pomocą przychodzi nam GDDKiA z tablicą która jest na obwodnicy i informuje, że odległość bezpieczna to:
    70 metrów przy 120 kmh i 45 metrów przy 80 kmh.
    My jechaliśmy 100-110 kmh więc w tym przypadku bezpieczna odległość to około 60 metrów.
    Zatem by "bezpiecznie" zjechać na prawy pas potrzebna jest taka luka bym zarówno ja jak i pojazd za mną posiadał bezpieczną odległość. 60 metrów przed moim autem + 5 metrów mojego auta + 60 metrów za moim autem = 130 metrów w sumie.
    - Miedzy autobusem a dostawczym było ~50 metrów. Dużo za mało.
    - Między dostawczym a BMW było ~80 metrów. Nadal za mało.
    - Miedzy BMW a ciężarowym było ~100 metrów.
    Powyższe odległości ustalałem "po słupkach" w widoku z przedniej kamery - aby widzieć dokładnie tak jak kierowca.

    Jak widać nigdzie nie miałem obowiązku zjechać na prawy pas, gdyż przepisy jasno precyzują kiedy "muszę" zakończyć manewr wyprzedzania - i te warunku tutaj nie zostały spełnione.
    Oczywiście mogłem zjechać "na własną odpowiedzialność" - wtedy gdyby pojazd przede mną gwałtownie zahamował i pojazd za mną na mnie najechał - ja byłbym winny pozbawienia go bezpiecznego odstępu. Prawo nie zabrania "zjechania na prawy" w lukę szerokości 10 metrów... w korku... w Norwegii na autostradzie w tym momencie już możecie dostać mandat karny właśnie za "brak zachowania bezpiecznej odległości.

    Mam nadzieję, że Ci co jeździć umieją te zasady znają.
    A Ci co mocno mnie krytykowali - zapamiętają je by swojego prawa jazdy nie stracić z własnej niewiedzy...

    Pozdrawiam serdecznie wszystkich kierowców którzy jeżdżą bezpiecznie!
    26 kwietnia 2021, 10:36 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)