Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 70 takich materiałów
    Renault Espace F1 – W 1995 roku powstał wyjątkowy egzemplarz Renault Espace, który technologicznie bliski był... bolidowi Formuły 1. Renault Espace F1 został stworzony dla uczczenia 10. rocznicy powstania pierwszego rodzinnego Espace i jednocześnie 10-lecia Renault w Formule 1. To idealna okazja, by połączyć te dwa całkiem odmienne światy w jeden model, który przeczy logice. Źródłem napędu Espace F1 był silnik pochodzący z bolidu Williams-Renault FW15C z roku 1993. Mowa o 2,5-litrowej, 40-zaworowej jednostce V10, której moc 700 KM podniesiono na potrzeby projektu do potężnych 800 KM. Podobnie jak w bolidzie F1, tak i tu, motor zamontowany został centralnie, a siły napędowe przekazywane były, jak na wyścigowy pojazd przystało, na tylną oś, za pośrednictwem 6-stopniowej półautomatycznej skrzyni biegów. Nietrudno się domyślić, że osiągi tego supersportowego rodzinnego vana były wręcz kosmiczne. Pierwszym kierowcą, który zasiadł za jego sterami był Eric Bernard, kierowca F1. Wyniki, jakie udało mu się uzyskać, są imponujące. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwało zaledwie 2,8 sekundy, a 200 km/h od startu pojawiało się na liczniku już po 6,9 sekundy! Maksymalna prędkość sięgała natomiast 312 km/h. Podobnie imponujące było hamowanie. Potężne węglowo-ceramiczne tarcze pozwalały na rozpędzenie się od 0 do 270 km/h i następnie całkowite zatrzymanie na dystansie zaledwie 600 metrów. Osiągi bolidu Formuły 1 w rodzinnym vanie? Jak widać na przykładzie Espace F1 jest to możliwe. Szkoda, że model pozostał jedynie pokazowym prototypem, a jego następcy nie widać. W dobie szału na ekologiczne rozwiązania i ograniczania emisji spalin raczej drugiego takiego projektu już nie zobaczymy.
    W 1995 roku powstał wyjątkowy egzemplarz Renault Espace, który technologicznie bliski był... bolidowi Formuły 1. Renault Espace F1 został stworzony dla uczczenia 10. rocznicy powstania pierwszego rodzinnego Espace i jednocześnie 10-lecia Renault w Formule 1. To idealna okazja, by połączyć te dwa całkiem odmienne światy w jeden model, który przeczy logice. Źródłem napędu Espace F1 był silnik pochodzący z bolidu Williams-Renault FW15C z roku 1993. Mowa o 2,5-litrowej, 40-zaworowej jednostce V10, której moc 700 KM podniesiono na potrzeby projektu do potężnych 800 KM. Podobnie jak w bolidzie F1, tak i tu, motor zamontowany został centralnie, a siły napędowe przekazywane były, jak na wyścigowy pojazd przystało, na tylną oś, za pośrednictwem 6-stopniowej półautomatycznej skrzyni biegów. Nietrudno się domyślić, że osiągi tego supersportowego rodzinnego vana były wręcz kosmiczne. Pierwszym kierowcą, który zasiadł za jego sterami był Eric Bernard, kierowca F1. Wyniki, jakie udało mu się uzyskać, są imponujące. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwało zaledwie 2,8 sekundy, a 200 km/h od startu pojawiało się na liczniku już po 6,9 sekundy! Maksymalna prędkość sięgała natomiast 312 km/h. Podobnie imponujące było hamowanie. Potężne węglowo-ceramiczne tarcze pozwalały na rozpędzenie się od 0 do 270 km/h i następnie całkowite zatrzymanie na dystansie zaledwie 600 metrów. Osiągi bolidu Formuły 1 w rodzinnym vanie? Jak widać na przykładzie Espace F1 jest to możliwe. Szkoda, że model pozostał jedynie pokazowym prototypem, a jego następcy nie widać. W dobie szału na ekologiczne rozwiązania i ograniczania emisji spalin raczej drugiego takiego projektu już nie zobaczymy.
    17 czerwca 2013, 19:24 przez KUBEX (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Renault Clio Williams – Lubicie tego małego, zwinnego wojownika?
    Lubicie tego małego, zwinnego wojownika?
    31 maja 2013, 20:51 przez matiol6 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Clio – Williams
    Williams
    30 maja 2013, 14:54 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Były inne teraz czas na ewolucje Clio – szkoda tylko ze już nie robią wersji Williams
    Szkoda tylko ze już nie robią wersji Williams
    23 grudnia 2012, 20:50 przez szpera (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Clio Williams może i mały ale zadziorny –
    27 września 2012, 21:35 przez szpera (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Renault Clio Williams –
    22 sierpnia 2012, 14:06 przez stoPro (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Gigantyczna niespodzianka na torze w Hiszpanii – Startujący z pole position Wenezuelczyk Pastor Maldonado z teamu Williams-Renault odniósł pierwsze zwycięstwo w Formule 1. Wygrał wyścig o Grand Prix Hiszpanii na torze Catalunya pod Barceloną, piątą eliminację tegorocznych mistrzostw świata.
    Startujący z pole position Wenezuelczyk Pastor Maldonado z teamu Williams-Renault odniósł pierwsze zwycięstwo w Formule 1. Wygrał wyścig o Grand Prix Hiszpanii na torze Catalunya pod Barceloną, piątą eliminację tegorocznych mistrzostw świata.
    13 maja 2012, 16:51 przez lenardzik6 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Renault Clio Williams – Ciekawostką jest, że właśnie od tego się zaczęło.Mało kto wie że To właśnie ten Clio zapoczątkował kolory niebieskiego samochodu ze złotymi felgami. Subaru podpatrzyło pomysł i zastosowali to w własnych samochodach.
    Ciekawostką jest, że właśnie od tego się zaczęło.Mało kto wie że To właśnie ten Clio zapoczątkował kolory niebieskiego samochodu ze złotymi felgami. Subaru podpatrzyło pomysł i zastosowali to w własnych samochodach.
    7 maja 2012, 16:14 przez BlackRose (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Peugeot 206 GTI i Renault Clio Williams – Renault należy do mojego znajomego, Peugeot jest mój
Peugeot 206 GTI
2.0 DOHC
156 KM (standardowo 136)
7.8 s do 100km/h

Renault Clio Williams
2.0 DOHC
150 KM
7.7 s do 100km/h
    Renault należy do mojego znajomego, Peugeot jest mój
    Peugeot 206 GTI
    2.0 DOHC
    156 KM (standardowo 136)
    7.8 s do 100km/h

    Renault Clio Williams
    2.0 DOHC
    150 KM
    7.7 s do 100km/h
    6 maja 2012, 12:50 przez Lamborghini (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    18 lat temu odszedł On... – Ayrton Senna da Silva (ur. 21 marca 1960 w São Paulo, zm. 1 maja 1994 w Bolonii) – brazylijski kierowca wyścigowy, trzykrotny mistrz świata Formuły 1. Wystartował w stu sześćdziesięciu jeden grand prix, zdobył 610 punktów, osiemdziesiąt jeden razy stawał na podium z czego czterdzieści jeden razy na najwyższym jego stopniu. Sześćdziesiąt pięć razy zdobył pole position. Jeździł w zespołach Toleman, Lotus, McLaren i Williams.
Po ciężkim wypadku podczas Grand Prix San Marino na torze Imola, zmarł w szpitalu w Bolonii we Włoszech w wyniku obrażeń mózgu. Oficjalny moment śmierci wzbudza kontrowersje, ponieważ część lekarzy uznaje, że praktycznie Senna zginął w wypadku na torze, a w drodze do szpitala i w samym szpitalu jego czynności życiowe były podtrzymywane przez maszynę, aż do momentu jej odłączenia. Przez wielu ekspertów i zawodników uważany za najlepszego kierowcę wszech czasów. Jest także jedną z najbardziej rozpoznawalnych osób związanych z F1. Jest ostatnim kierowcą który zginął w zawodach Formuły 1.
    Ayrton Senna da Silva (ur. 21 marca 1960 w São Paulo, zm. 1 maja 1994 w Bolonii) – brazylijski kierowca wyścigowy, trzykrotny mistrz świata Formuły 1. Wystartował w stu sześćdziesięciu jeden grand prix, zdobył 610 punktów, osiemdziesiąt jeden razy stawał na podium z czego czterdzieści jeden razy na najwyższym jego stopniu. Sześćdziesiąt pięć razy zdobył pole position. Jeździł w zespołach Toleman, Lotus, McLaren i Williams.
    Po ciężkim wypadku podczas Grand Prix San Marino na torze Imola, zmarł w szpitalu w Bolonii we Włoszech w wyniku obrażeń mózgu. Oficjalny moment śmierci wzbudza kontrowersje, ponieważ część lekarzy uznaje, że praktycznie Senna zginął w wypadku na torze, a w drodze do szpitala i w samym szpitalu jego czynności życiowe były podtrzymywane przez maszynę, aż do momentu jej odłączenia. Przez wielu ekspertów i zawodników uważany za najlepszego kierowcę wszech czasów. Jest także jedną z najbardziej rozpoznawalnych osób związanych z F1. Jest ostatnim kierowcą który zginął w zawodach Formuły 1.
    1 maja 2012, 9:51 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj