Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 38 takich materiałów
    Historia Audi – Ruszam z serią Historii log i nazw firm, a oto pierwsza z nich(miłego czytania):
Historia Logo i nazwy firmy
Wiekszość miłosników motoryzacji zna logo Audi. Jednak niewiele osób wie, co oznaczają cztery nachodzące na siebie kółka. Otóż każde z kółek występujących w logo Audi jest symbolem jednego przedsiebiorstwa. Mówimy o czterech firmach, które już na poczatku XX w. należaly do najbardziej znanych w branży motoryzacyjnej - o firmie DKW, Audi, Horch i Wanderer. Przedsiebiorstwa te w obliczu światowego kryzysu gospodarczego połączyły sie i 29 czerwca 1932 roku utworzyły firme Auto Union z siedziba w Chemnitz. Auto Union była wówczas drugą co do wielkosci firmą produkujacą w Niemczech samochody. Po wojnie w roku 1945 administracja sowieckich sił okupacyjnych zadecydowała o likwidacji Auto Union. Jednak już w 1949 roku, dzieki staraniom zarządu i pracowników firmy, Auto Union odrodziła się na terenie Niemiec Zachodnich - w Ingolstadt. W roku 1965 wszystkie udziały w Auto Union przejęte zostały przez Volkswagena, a wszystkie samochody produkowane w Ingolstadt noszą odtąd nazwe Audi.

Skad wzieła sie nazwa marki? Osoba, która w historii marki Audi odegrała bardzo ważną rolę jest August Horch. Osiemnastoletni August Horch był świadkiem narodzin samochodu. Po ukończeniu studiów technicznych na uczelni w Mittweida pracował przez trzy lata na stanowisku asystenta kierownika w Zakładach Silników Karola Benza. W 1904 roku August Horch założył w Zwickau własną firme "Horch Werke". W zakładach tych produkowano luksusowe samochody wyposażone początkowo w silniki czterocylindrowe o mocy 22 i 40 KM oraz pojemnosci 2,6 i 5,8 litra. Wkrótce doszło do licznych nieporozumien między Augustem Horchem, który dążył do wprowadzania nowych rozwiązań technicznych wymagających często znacznych nakladów finansowych i jego sponsorami. W wyniku tych niesnasek August Horch opuscił założone przez siebie przedsiebiorstwo i utworzyl nową firme "Zaklady Samochodowe August Horch". W ten sposób w Zwickau istnialy dwa przedsiebiorstwa noszace nazwe Horch. Prowadziło to oczywiście do licznych pomyłek. O tym, która z firm zachowa nazwe Horch zadecydowal sąd. Niestety prawa tego nie przyznano Augustowi Horchowi. Wówczas wpadl on na pomysl, aby swoje nazwisko przetlumaczyc na lacine. Niemieckie Horch czyli słuchaj brzmi po lacinie Audi. I tak w 1910 roku powstała firma Audi Automobilwerke, która dała nazwe jednej z najbardziej znanych marek samochodowych na swiecie i która jest właścicielem jednego z kółek wystepujacych w logo Audi.

Podobało się ? głosuj komentuj, a na pewno dodam więcej :)
    Ruszam z serią Historii log i nazw firm, a oto pierwsza z nich(miłego czytania):
    Historia Logo i nazwy firmy
    Wiekszość miłosników motoryzacji zna logo Audi. Jednak niewiele osób wie, co oznaczają cztery nachodzące na siebie kółka. Otóż każde z kółek występujących w logo Audi jest symbolem jednego przedsiebiorstwa. Mówimy o czterech firmach, które już na poczatku XX w. należaly do najbardziej znanych w branży motoryzacyjnej - o firmie DKW, Audi, Horch i Wanderer. Przedsiebiorstwa te w obliczu światowego kryzysu gospodarczego połączyły sie i 29 czerwca 1932 roku utworzyły firme Auto Union z siedziba w Chemnitz. Auto Union była wówczas drugą co do wielkosci firmą produkujacą w Niemczech samochody. Po wojnie w roku 1945 administracja sowieckich sił okupacyjnych zadecydowała o likwidacji Auto Union. Jednak już w 1949 roku, dzieki staraniom zarządu i pracowników firmy, Auto Union odrodziła się na terenie Niemiec Zachodnich - w Ingolstadt. W roku 1965 wszystkie udziały w Auto Union przejęte zostały przez Volkswagena, a wszystkie samochody produkowane w Ingolstadt noszą odtąd nazwe Audi.

    Skad wzieła sie nazwa marki? Osoba, która w historii marki Audi odegrała bardzo ważną rolę jest August Horch. Osiemnastoletni August Horch był świadkiem narodzin samochodu. Po ukończeniu studiów technicznych na uczelni w Mittweida pracował przez trzy lata na stanowisku asystenta kierownika w Zakładach Silników Karola Benza. W 1904 roku August Horch założył w Zwickau własną firme "Horch Werke". W zakładach tych produkowano luksusowe samochody wyposażone początkowo w silniki czterocylindrowe o mocy 22 i 40 KM oraz pojemnosci 2,6 i 5,8 litra. Wkrótce doszło do licznych nieporozumien między Augustem Horchem, który dążył do wprowadzania nowych rozwiązań technicznych wymagających często znacznych nakladów finansowych i jego sponsorami. W wyniku tych niesnasek August Horch opuscił założone przez siebie przedsiebiorstwo i utworzyl nową firme "Zaklady Samochodowe August Horch". W ten sposób w Zwickau istnialy dwa przedsiebiorstwa noszace nazwe Horch. Prowadziło to oczywiście do licznych pomyłek. O tym, która z firm zachowa nazwe Horch zadecydowal sąd. Niestety prawa tego nie przyznano Augustowi Horchowi. Wówczas wpadl on na pomysl, aby swoje nazwisko przetlumaczyc na lacine. Niemieckie Horch czyli słuchaj brzmi po lacinie Audi. I tak w 1910 roku powstała firma Audi Automobilwerke, która dała nazwe jednej z najbardziej znanych marek samochodowych na swiecie i która jest właścicielem jednego z kółek wystepujacych w logo Audi.

    Podobało się ? głosuj komentuj, a na pewno dodam więcej :)
    15 stycznia 2014, 20:02 przez AwesomeMuscule (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Auto union - legenda wyścigów przedwojennych – Good Wood festival #1
    Good Wood festival #1
    30 października 2013, 5:47 przez manta (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    17 września 2013, 7:53 przez Ndriu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Audi Union Type C –
    27 kwietnia 2013, 10:48 przez kamilosbkr (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Audi Rosemeyer – Koncepcyjny super samochód skonstruowany i opublikowany w 2000 r przez niemiecką markę Audi. Został oparty o samochody Auto Union z lat 30. XX w. Prędkość maksymalna wynosi 350 km/h, zaś przyspieszenie 0-100 km/h 3,8 s. Zmodyfikowane wersje osiągają ponad 400 km/h. Do napędu użyto jednostki W16 8,0 l (8004 cm³) DOHC 80v/5v cylinder, umieszczoną centralnie, generującą moc maksymalną 630 KM (470 Kw). Maksymalny moment obrotowy wynosi 761 Nm przy 4000 obr/min.
    Koncepcyjny super samochód skonstruowany i opublikowany w 2000 r przez niemiecką markę Audi. Został oparty o samochody Auto Union z lat 30. XX w. Prędkość maksymalna wynosi 350 km/h, zaś przyspieszenie 0-100 km/h 3,8 s. Zmodyfikowane wersje osiągają ponad 400 km/h. Do napędu użyto jednostki W16 8,0 l (8004 cm³) DOHC 80v/5v cylinder, umieszczoną centralnie, generującą moc maksymalną 630 KM (470 Kw). Maksymalny moment obrotowy wynosi 761 Nm przy 4000 obr/min.
    19 kwietnia 2013, 11:27 przez Czary (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Niemieckie Audi – Historia Audi jest na trwałe związana z historią motoryzacji na świecie, którą to tworzy od samych początków. U korzeni tej niemieckiej firmy stoi wybitny inżynier August Horch, który to w roku 1899 założył w Kolonii przedsiębiorstwo Horch. W 1909 roku Horch odszedł ze spółki z powodów finansowych i innych problemach nękających zarząd. Rozpoczął nowe przedsiębiorstwo, które finalnie nazwano Audi (ponieważ jego nazwisko figurowało w nazwie poprzedniej firmy, nie mógł się nim posłużyć kolejny raz, zatem nazwa Audi jest przetłumaczeniem jego nazwiska na język łaciński, co oznacza „nasłuchiwać”). W roku 1932 doszło do połączenia czterech niezależnych producentów samochodowych: Audi, DKW, Horch oraz Wanderem. Te właśnie firmy stworzyły spółkę Auto Union. Firma Audi od tego czasu używa jako swojego Logo czterech przeplatających się pierścieni symbolizujących czterech udziałowców spółki.

W 1969 roku, po przyłączeniu się dodatkowo marki NSU, firmy te stanowią do dziś fundament spółki AUDI AG. Po wojnie koncern Volkswagen kupił zakład Audi Union w Ingolstadt co pomogło wrócić marce na rynek samochodowy. W 1965 roku na rynek zostaje wypuszczony pierwszy samochód pod marką Audi, następca DKW F102. Pierwsze modele Audi były oznaczane liczbami koni mechanicznych (na przykład Audi 60, Audi Super 90). Wówczas samochody te wyposażane były w silniki średnioprężne. W 1980 roku firma wypuściła nowy model sportowego Audi zwany Quattro. Samochód osobowy z napędem na cztery koła wzbudził sensację i był postrzegany dość kontrowersyjnie. Do tamtej chwili napęd taki stosowali jedynie producenci samochodów ciężarowych czy terenowych. Pomysł ten zaowocował ogromnymi sukcesami Audi Quattro na arenie sportowej na całym świecie. W miarę upływu czasu firma powiększała się o nowych członków fuzji oraz kolejne zakłady.
    Historia Audi jest na trwałe związana z historią motoryzacji na świecie, którą to tworzy od samych początków. U korzeni tej niemieckiej firmy stoi wybitny inżynier August Horch, który to w roku 1899 założył w Kolonii przedsiębiorstwo Horch. W 1909 roku Horch odszedł ze spółki z powodów finansowych i innych problemach nękających zarząd. Rozpoczął nowe przedsiębiorstwo, które finalnie nazwano Audi (ponieważ jego nazwisko figurowało w nazwie poprzedniej firmy, nie mógł się nim posłużyć kolejny raz, zatem nazwa Audi jest przetłumaczeniem jego nazwiska na język łaciński, co oznacza „nasłuchiwać”). W roku 1932 doszło do połączenia czterech niezależnych producentów samochodowych: Audi, DKW, Horch oraz Wanderem. Te właśnie firmy stworzyły spółkę Auto Union. Firma Audi od tego czasu używa jako swojego Logo czterech przeplatających się pierścieni symbolizujących czterech udziałowców spółki.

    W 1969 roku, po przyłączeniu się dodatkowo marki NSU, firmy te stanowią do dziś fundament spółki AUDI AG. Po wojnie koncern Volkswagen kupił zakład Audi Union w Ingolstadt co pomogło wrócić marce na rynek samochodowy. W 1965 roku na rynek zostaje wypuszczony pierwszy samochód pod marką Audi, następca DKW F102. Pierwsze modele Audi były oznaczane liczbami koni mechanicznych (na przykład Audi 60, Audi Super 90). Wówczas samochody te wyposażane były w silniki średnioprężne. W 1980 roku firma wypuściła nowy model sportowego Audi zwany Quattro. Samochód osobowy z napędem na cztery koła wzbudził sensację i był postrzegany dość kontrowersyjnie. Do tamtej chwili napęd taki stosowali jedynie producenci samochodów ciężarowych czy terenowych. Pomysł ten zaowocował ogromnymi sukcesami Audi Quattro na arenie sportowej na całym świecie. W miarę upływu czasu firma powiększała się o nowych członków fuzji oraz kolejne zakłady.
    15 lutego 2013, 18:24 przez kibol555 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Pojedynek – Jest 28 stycznia 1938 roku. Zamknięty odcinek autostrady w okolicach Berlina. Arcyrywale: Auto Union i Mercedes właśnie tutaj próbują udowodnić drugiemu, kto posiada szybszy pojazd. Za kierownicą Auto Uniona zasiada 28-letni Bernd Rosemeyer(po lewej, z małżonką i Ferdynandem Porsche), w Mercedesie zasiada doświadczony Rudolf Caracciola. Pierwszy rusza Niemiec włoskiego pochodzenia. Osiąga niesamowitą prędkość: (UWAGA! mocno się trzymać krzeseł) 432km/h (!!!). W 1938 roku! Rosemeyer ruszył drugi i nie przestraszyło go nawet to, że zwiększyła się siła wiatru. Kilka chwil później, przy prędkości ok. 430 km/h silniejszy podmuch wiatru sprawia, że 28-latek traci panowanie nad autem. Bolid wylatuje z trasy z ogromną prędkością, koziołkując niezliczoną ilość trasy. Ciało Bernda zostaje znalezione 100 metrów od wraku; jego serce przestaje bić chwile po tym, jak znajduje go lekarz. Wrak Auto Uniona nigdy nie skompletowano do końca. Jak powiedział później Caracciola: "Rosemeyer dosłownie nie znał strachu. To my baliśmy się za niego przy każdym wyścigu". Dla dopełnienia- Caracciola nie oddał ducha na torze, zmarł w 1959 roku po kilkuletniej walce z nowotworem kości.
    Jest 28 stycznia 1938 roku. Zamknięty odcinek autostrady w okolicach Berlina. Arcyrywale: Auto Union i Mercedes właśnie tutaj próbują udowodnić drugiemu, kto posiada szybszy pojazd. Za kierownicą Auto Uniona zasiada 28-letni Bernd Rosemeyer(po lewej, z małżonką i Ferdynandem Porsche), w Mercedesie zasiada doświadczony Rudolf Caracciola. Pierwszy rusza Niemiec włoskiego pochodzenia. Osiąga niesamowitą prędkość: (UWAGA! mocno się trzymać krzeseł) 432km/h (!!!). W 1938 roku! Rosemeyer ruszył drugi i nie przestraszyło go nawet to, że zwiększyła się siła wiatru. Kilka chwil później, przy prędkości ok. 430 km/h silniejszy podmuch wiatru sprawia, że 28-latek traci panowanie nad autem. Bolid wylatuje z trasy z ogromną prędkością, koziołkując niezliczoną ilość trasy. Ciało Bernda zostaje znalezione 100 metrów od wraku; jego serce przestaje bić chwile po tym, jak znajduje go lekarz. Wrak Auto Uniona nigdy nie skompletowano do końca. Jak powiedział później Caracciola: "Rosemeyer dosłownie nie znał strachu. To my baliśmy się za niego przy każdym wyścigu". Dla dopełnienia- Caracciola nie oddał ducha na torze, zmarł w 1959 roku po kilkuletniej walce z nowotworem kości.
    30 sierpnia 2012, 21:52 przez Lamborghini (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Audi Avus Quattro – Avus Quattro to gwiazda salonu samochodowego we Frankfurcie w 1991 roku. Nazwa Avus nawiązuje do berlińskiego toru wyścigowego, a aluminiowe nadwozie do sportowych przodków Audi z lat 30. - Auto Union. Ponad 500-konny silnik W12 o pojemności 6 litrów pozwalał na osiągnięcie 340 km/h i przyspieszenie do "setki" w niespełna 3 s. Bolid pozostał eksponatem w muzeum Audi w Ingolstadt. Dziś jego seryjnym odpowiednikiem jest R8. Avus jako pierwszy nie był malowany. Po prostu jego nadwozie zostało wypolerowane. Miało to na celu pokazanie wyjątkowości konstrukcji. Tam także po raz pierwszy zastosowano nowatorską konstrukcję określaną jako Audi Space Frame. Pozostaje tylko mieć ogromny żal, że auto nie weszło do produkcji seryjnej. Było by ono znakomitym konkurentem dla BMW E 31 (seria 8).
    Avus Quattro to gwiazda salonu samochodowego we Frankfurcie w 1991 roku. Nazwa Avus nawiązuje do berlińskiego toru wyścigowego, a aluminiowe nadwozie do sportowych przodków Audi z lat 30. - Auto Union. Ponad 500-konny silnik W12 o pojemności 6 litrów pozwalał na osiągnięcie 340 km/h i przyspieszenie do "setki" w niespełna 3 s. Bolid pozostał eksponatem w muzeum Audi w Ingolstadt. Dziś jego seryjnym odpowiednikiem jest R8. Avus jako pierwszy nie był malowany. Po prostu jego nadwozie zostało wypolerowane. Miało to na celu pokazanie wyjątkowości konstrukcji. Tam także po raz pierwszy zastosowano nowatorską konstrukcję określaną jako Audi Space Frame. Pozostaje tylko mieć ogromny żal, że auto nie weszło do produkcji seryjnej. Było by ono znakomitym konkurentem dla BMW E 31 (seria 8).
    29 sierpnia 2011, 0:57 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Audi