Szukaj
Znalazłem 208 takich materiałów
Czołg powstał przez modernizację czołgu T-54. Produkowany w latach 1958-1981. Głównym uzbrojeniem czołgu jest armata D-10T kal. 100 mm stabilizowana w dwóch płaszczyznach. Produkowany w ZSRR, a także na licencji w Czechosłowacji i Polsce. Czołg T-55 był ówcześnie jedną z najlepszych konstrukcji w swojej klasie. W latach 80. XX wieku był wykorzystywany przez siły zbrojne 38 państw. Wycofany z polskiej armii w 2002 r. Czołg T-55 produkowany był również w Chinach przez firmę Norinco pod nazwą Typ 59. Liczba wszystkich wyprodukowanych na świecie czołgów T-54/T-55 przekracza 95 000 egzemplarzy i przewyższa liczbę wszystkich czołgów innych typów wyprodukowanych na świecie po II wojnie światowej (stan na dzień 20.05.2004 r.).
Ale przejdźmy do konkretów. Samochód zaprojektował syn założyciela Jean Bugatti, który zginął w sierpniu 1939 podczas jazd próbnych wyścigowa wersją Typ 57G Tank.
Dane techniczne:
Ogólne:
Model: Typ 57SC Atlantic
Lata produkcji: 1936 - 1939
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 3 (jeden potrącił pociąg)
Projekt nadwozia: Jean Bugatti, Joseph Walter
Masa własna: 953 kg
Opony:
Przód: 5.50 R 18
Tył: 6.50 R 18
Osiągi:
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Moc maksymalna: 210 KM
0-100 km/h: 10,2 s
Napęd:
Typ silnika: R8
Pojemność: 3257 cm³
Napęd: tylna oś
Do dziś zachowały się na pewno:
1936 Bugatti Type 57SC Atlantic numer nadwozia 57374 kolor błękitny
1937 Bugatti Type 57S Atlantic numer nadwozia 57473 kolor siwy (potrącony przez pociąg i odbudowany)
1938 Bugatti Type 57SC Atlantic numer nadwozia 57591 kolor czarny
Plotka głosi, że gdzieś w opuszczonym garażu jest jeszcze czwarty Atlantic. Najcenniejszy - srebrny z pasami w kolorze flagi Francuskiej idącymi przez całe auto. Pierwszy z Atlanticów zbudowany przez Jeana Bugatti dla niego samego. Zatem warto poprzeglądać szopy i opuszczone garaże...
Samochód z numerem nadwozia 57374 został sprzedany na aukcji w 2009 roku cena? Skromne 30 000 000 $. Dziś wartość każdego z aut szacowana jest na 40 000 000 $. Jest to najdroższy samochód na świecie.
Pozostałe samochody opisywane w serii Tutaj
długość całkowita - 2020 mm
wysokość - 980 mm
szerokość - 670 mm
prześwit - 160 mm
najmniejszy promień skrętu - 1800 mm
silnik
dwusuwowy jednocylindrowy z przepłukiwaniem zwrotnym
pojemność skokowa 123cm³ (średnica cylindra - 52 mm; skok tłoka 58 mm)
stopień sprężania - 6,6
moc maksymalna - 6,5 KM przy 5000 obr./min.
liczba biegów - 3
masa motocykla - 100 kg
prędkość maksymalna - 80 km/h
zużycie paliwa - 2,2 litra na 100 kilometrów przy prędkości 50km/h