Szukaj
Znalazłem 106 takich materiałów
Nowe auto Renault uzyskało wynik 7 min 54 sek. Aktualny rekord 20-kilometrowego toru wynosi jednak 6 min 48 sek. Został ustanowiony w 2009 roku przez samochód Radical SR8 LM. Nie jest to jednak auto mocno typowe. Nie ma dachu ani przedniej szyby, silnik generuje 449 KM, a całość waży zaledwie 650 kg.
W limitowanej odmianie Megane zmieniono także amortyzatory, zastosowano inne opony oraz przeprojektowano układ wydechowy. Nowa wersja wydechu wykonana jest z tytanu i wg słów Renault powoduje, że Megane R.S. 275 brzmi jeszcze lepiej. Auto będzie można z łatwością odróżnić od klasycznej edycji R.S. Model Trophy ma inny kolor splittera na przdnim zderzaku, inne nakładki progów oraz przede wszystkim – dosyć duży logotyp na boku karoserii.
Alén jest jednym z najbardziej utytułowanych kierowców rajdowych w historii i jednym z "Latających Finów". Swoją karierę rajdową zaczynał w 1969 roku za kierownicą Renault 8 Gordini. Od tego czasu jeździł jeszcze w wielu innych samochodach jak Volvo, Fiat, Lancia, Subaru,Toyota i Ford. W historii startów w WRC zwyciężył w 19 rajdach.
Zanim ustworzono Rajdowe Mistrzostwa Świata w 1979, Alén wygrał FIA Cup w 1978 roku jeżdżąc wówczas dla zespołu Fiata.
Po przejściu do zespołu Lancii, Alén nadal odnosił sukcesy. W 1986 roku minimalnie przegrał mistrzostwo świata ze swoim rywalem Juhą Kankkunenem. W sezonie Alén wygrał w Rajdzie San Remo tylko dlatego, że Peugeot Kankkunena został wykluczony z rajdu przez organizatorów z powodu niedozwolonych przeróbek technicznych. Peugeot odwołał się od tej decyzji w FISA, która ostatecznie anulowała wyniki rajdu, a Alén cieszył się z tytułu mistrza świata tylko przez 11 dni.
W 1995 roku Alén ścigał się w Mistrzostwach Samochodów Turystycznych będąc kierowcą Alfa Romeo, a wcześniej startował w DTM. W1996 i 1997 roku startował w Andros Trophy.
Świętując swoje 50 urodziny w 2001 roku, Alén postanowił wystartować w Rajdzie Finlandii i zajął wówczas całkiem niezłą 16. pozycję za kierownicą Forda Focusa WRC.
W swojej karierze startował z różnymi pilotami, najdłużej (1973-1993) z Ilkką Kivimäkim. Oprócz tego pilotowali mu Juhani Toivonen, Atso Aho, Paul White i Ilkka Riipinen.