Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 57 takich materiałów
    Fiat 126p  LPT oraz WSZĘDOŁAZ – Skrót LPT oznaczał „Lekki Pojazd Terenowy”. Ta odmiana Malucha powstała do zastosowań wojskowych. W latach 1979-1981 kilka egzemplarzy było testowanych w 16 Kołobrzeskim Batalionie Powietrznodesantowym w Krakowie. Wyprodukowano zaledwie kilkadziesiąt sztuk. Prototyp powstał w Koszalinie i został sprzedany w roku 1992 do Dretynka koło Miastka w woj. pomorskim. Pojazd ten miał elektryczną blokadę na środkową i tylną oś. Wersja „Amfibia” wyposażona była w śrubę do pływania. Napęd na śrubę można było podłączyć tylko poprzez środkową oś. Nadwozie wykonane było z włókna szklanego. W oplandekowanym dachu znajdowały się szyby z pleksi. Model ten miał trzy wycieraczki. Środkowa oś nie miała własnego zawieszenia. Przez to pojazd ten mógł się zawieszać na środkowej osi. Za przeniesienie napędu na osie odpowiadał łańcuch. Pojazd wyposażony był w dwie skrzynie biegów, pierwsza jak w oryginale. Druga zaś odwrócona, napędzała dwie osie i poprzez tę redukcję pojazd pokonywał strome wzniesienia. Hamulec ręczny hamował tylko środkową oś. LPT był siedmiomiejscowy – kierowca plus dwie poprzeczne ławki po trzy miejsca każda.

W latach 1979-1980 w Zakładzie Transportu Energetyki w Radomiu skonstruowano „Wszędołaza” – gruntowną przeróbkę Fiata 126p z gąsienicowym napędem i możliwością pływania.
    Skrót LPT oznaczał „Lekki Pojazd Terenowy”. Ta odmiana Malucha powstała do zastosowań wojskowych. W latach 1979-1981 kilka egzemplarzy było testowanych w 16 Kołobrzeskim Batalionie Powietrznodesantowym w Krakowie. Wyprodukowano zaledwie kilkadziesiąt sztuk. Prototyp powstał w Koszalinie i został sprzedany w roku 1992 do Dretynka koło Miastka w woj. pomorskim. Pojazd ten miał elektryczną blokadę na środkową i tylną oś. Wersja „Amfibia” wyposażona była w śrubę do pływania. Napęd na śrubę można było podłączyć tylko poprzez środkową oś. Nadwozie wykonane było z włókna szklanego. W oplandekowanym dachu znajdowały się szyby z pleksi. Model ten miał trzy wycieraczki. Środkowa oś nie miała własnego zawieszenia. Przez to pojazd ten mógł się zawieszać na środkowej osi. Za przeniesienie napędu na osie odpowiadał łańcuch. Pojazd wyposażony był w dwie skrzynie biegów, pierwsza jak w oryginale. Druga zaś odwrócona, napędzała dwie osie i poprzez tę redukcję pojazd pokonywał strome wzniesienia. Hamulec ręczny hamował tylko środkową oś. LPT był siedmiomiejscowy – kierowca plus dwie poprzeczne ławki po trzy miejsca każda.

    W latach 1979-1980 w Zakładzie Transportu Energetyki w Radomiu skonstruowano „Wszędołaza” – gruntowną przeróbkę Fiata 126p z gąsienicowym napędem i możliwością pływania.
    11 kwietnia 2014, 1:36 przez nombre87 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    www.wikipedia.pl

    Nie gniotsa, nie łamiotsa
    6 lutego 2014, 11:30 przez jakitaki (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Motointegrator seria 4x4 rajd terenowy Nowy Sącz –
    23 grudnia 2013, 19:31 przez mario95 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Lamborghini LM002 – Jeden z najbardziej niezwykłych samochodów produkowanych przez Lamborghini jest ten oto duży samochód terenowy pick-up. Wyposażony w 450 konny silnik V12 z Countacha.
Rozmiar i waga są porównywalne Hummera H1 (dł. 4,9m,wys. 1,85m, sz. 2m), ale wielka moc silnika pozwala mu przyspieszyć od 0-100 w "tylko" 7,8s, na pewno nie porównywalny do prawdziwych samochodów sportowych, ale godne uwagi jak na samochód tej wielkości. Ogromne jest tez zużycie paliwa, mniej niż trzy kilometry na litr, podane przez producenta. Aby mieć wystarczający zasięg LM002 ma ogromny 290 litrowy zbiornik paliwa.
Opony też są niesamowite. Zrobione na miarę Pirelli Scorpion 345/60 R17: w dzisiejszych czasach koszt czterech takich niezwykłych opon może wynosić 10000€. Są dostępne trochę "mniejsze" opony (325/65 R17), te dwie wersje są dostosowane na jazdę w terenie i na drodze. W latach 1986 i 1993 wyprodukowano około 300 egzemplarzy LM002.

Chciałbym jeszcze wyjaśnić nazwę tego modelu:
zaczęło się prototypu Cheetach, który miał być dla Amerykańskiego wojska, z silnikiem z tyłu (1977).
LM001: prototyp cywilnej wersji Cheetach-a (1981)
LMA002: LM 001 z śilnikiem z przodu
LM002: wszedł do produkcji
LM003: prototyp na bazie LM002 ale z śilnikem diesla 3,6l o mocy 150 KM
LM004: też na bazie LM002, tym razem z silnikem 7l V12 który Lamborghini używał w łodziach.
    Jeden z najbardziej niezwykłych samochodów produkowanych przez Lamborghini jest ten oto duży samochód terenowy pick-up. Wyposażony w 450 konny silnik V12 z Countacha.
    Rozmiar i waga są porównywalne Hummera H1 (dł. 4,9m,wys. 1,85m, sz. 2m), ale wielka moc silnika pozwala mu przyspieszyć od 0-100 w "tylko" 7,8s, na pewno nie porównywalny do prawdziwych samochodów sportowych, ale godne uwagi jak na samochód tej wielkości. Ogromne jest tez zużycie paliwa, mniej niż trzy kilometry na litr, podane przez producenta. Aby mieć wystarczający zasięg LM002 ma ogromny 290 litrowy zbiornik paliwa.
    Opony też są niesamowite. Zrobione na miarę Pirelli Scorpion 345/60 R17: w dzisiejszych czasach koszt czterech takich niezwykłych opon może wynosić 10000€. Są dostępne trochę "mniejsze" opony (325/65 R17), te dwie wersje są dostosowane na jazdę w terenie i na drodze. W latach 1986 i 1993 wyprodukowano około 300 egzemplarzy LM002.

    Chciałbym jeszcze wyjaśnić nazwę tego modelu:
    zaczęło się prototypu Cheetach, który miał być dla Amerykańskiego wojska, z silnikiem z tyłu (1977).
    LM001: prototyp cywilnej wersji Cheetach-a (1981)
    LMA002: LM 001 z śilnikiem z przodu
    LM002: wszedł do produkcji
    LM003: prototyp na bazie LM002 ale z śilnikem diesla 3,6l o mocy 150 KM
    LM004: też na bazie LM002, tym razem z silnikem 7l V12 który Lamborghini używał w łodziach.
    26 października 2013, 15:40 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    własne/ostatnie 2 fotki z Google

    Range Rover Sport – Mój ulubiony samochód terenowy, spotkany w okolicach rynku
    Mój ulubiony samochód terenowy, spotkany w okolicach rynku
    18 lipca 2013, 18:02 przez patrykk912 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Piękne ujecie – Subaru - osobowy samochód terenowy
    Subaru - osobowy samochód terenowy
    28 marca 2013, 15:33 przez Grzesio (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Fiat 126p LPT – Na potrzeby wojska zbudowano Fiata 126p LPT – Lekki Pojazd Terenowy. Ten ciekawy pojazd miał trzy osie, i był przystosowany do pływania dzięki zamontowanej śrubie, podłączanej przez środkową oś.
    Na potrzeby wojska zbudowano Fiata 126p LPT – Lekki Pojazd Terenowy. Ten ciekawy pojazd miał trzy osie, i był przystosowany do pływania dzięki zamontowanej śrubie, podłączanej przez środkową oś.
    1 lutego 2013, 20:21 przez kokocha5252 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    STAR 266 – Samochód ciężarowy-terenowy.
Dzięki swojej niezawodnosći w dość ciężkim terenie zdobył duzą popularność i dobre imię w Polsce i w wielu innych krajach do których był eksportowany.
Silnik:S359,Moc:150km.
Posiadał dwu biegowy reduktor,i blokadę wszystkich mostów,a miał ich 3.Skrzynia biegów zsynchronizowana 5 biegowa + wsteczny na niemieckiej licencji ZF. Posiadał 2 miejscową kabinę z leżanką z tyłu i 2 włazy dachowe.Mógł przejeżdżać przez wodę o głębokości 120 cm bez przygotowania, a z przygotowaniem 180 cm. Konstruktor w pewnym programie wypowiadał się, że auto może być przeciągane po dnie na głębokości 4 metry! I kierowca ma prawo zgasić silnik na pół godziny i po tym czasie znowu go uruchomić. Samochód naprawdę na medal,nigdzie nie powstydziliśmy się go i nie powstydzimy. Nie straszny mu żaden teren.
    Samochód ciężarowy-terenowy.
    Dzięki swojej niezawodnosći w dość ciężkim terenie zdobył duzą popularność i dobre imię w Polsce i w wielu innych krajach do których był eksportowany.
    Silnik:S359,Moc:150km.
    Posiadał dwu biegowy reduktor,i blokadę wszystkich mostów,a miał ich 3.Skrzynia biegów zsynchronizowana 5 biegowa + wsteczny na niemieckiej licencji ZF. Posiadał 2 miejscową kabinę z leżanką z tyłu i 2 włazy dachowe.Mógł przejeżdżać przez wodę o głębokości 120 cm bez przygotowania, a z przygotowaniem 180 cm. Konstruktor w pewnym programie wypowiadał się, że auto może być przeciągane po dnie na głębokości 4 metry! I kierowca ma prawo zgasić silnik na pół godziny i po tym czasie znowu go uruchomić. Samochód naprawdę na medal,nigdzie nie powstydziliśmy się go i nie powstydzimy. Nie straszny mu żaden teren.
    9 listopada 2012, 20:50 przez starl1142 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    GAZ 69 – Radziecki samochód terenowy produkowany w latach 1952-1955 w zakładach GAZ w Gorkim
    Radziecki samochód terenowy produkowany w latach 1952-1955 w zakładach GAZ w Gorkim
    28 czerwca 2012, 19:48 przez ~ciechan | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    ciechan55.cba.pl

    Który wg Ciebie jest bardziej terenowy?
    24 czerwca 2012, 17:44 przez orwo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)