Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 41 takich materiałów
    Jak wszyscy to i ja: Rieju RRX 50 – Mój bzyk
rok 2006, osiągi wahają się przy 100 km/h przy nie najgorszym przyspieszeniu, obecnie terenowe oponki.
    Mój bzyk
    rok 2006, osiągi wahają się przy 100 km/h przy nie najgorszym przyspieszeniu, obecnie terenowe oponki.
    21 stycznia 2013, 17:16 przez rebeliant9513 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Źródło:

    Własne

    SAM cz1 – Jest to ciągnik który razem z ojcem zbudowaliśmy. 
Silnik pochodzi od forda oriona (1.8 diesel), most tylny od iveko, tylne koła na przerobionych wojskowych felgach od stara + terenowe opony, znajdują się w nim także części od fiata 125, syrenki i żuka, oraz pompa podnośnika od pierwszej przyczepy-wywrotki.
Przy pracy przy tym projekcie nabrałem wprawy w obsłudze diesla, spawania (głównie piony i wieloprzejazdówki)

przepraszam za jakość, zdjęcia robione komórką w stodole
    Jest to ciągnik który razem z ojcem zbudowaliśmy.
    Silnik pochodzi od forda oriona (1.8 diesel), most tylny od iveko, tylne koła na przerobionych wojskowych felgach od stara + terenowe opony, znajdują się w nim także części od fiata 125, syrenki i żuka, oraz pompa podnośnika od pierwszej przyczepy-wywrotki.
    Przy pracy przy tym projekcie nabrałem wprawy w obsłudze diesla, spawania (głównie piony i wieloprzejazdówki)

    przepraszam za jakość, zdjęcia robione komórką w stodole
    9 sierpnia 2012, 18:24 przez szczerbus9 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Musso  terenówka merca daewoo i ssang yonga!!!! – SsangYong Musso został zaprojektowany przez Kena Grenly′ea z Royal College of Art. Klasyczna sylwetka tego samochodu terenowego charakteryzuje się dość niskim współczynnikiem oporu powietrza Cx równym 0,36. Podczas projektowania samochodu skorzystano z pomocy technicznej oraz gotowych rozwiązań firmy Mercedes-Benz, która wtedy była udziałowcem SsangYonga. Od początku zakładano, że Musso ma być pełnoprawnym wytrzymałym samochodem terenowym, co zaowocowało wykorzystaniem w jego konstrukcji ramy, do której zostało przymocowane nadwozie i główne podzespoły. SsangYong postanowił nie eksperymentować z głównymi podzespołami samochodu i do jego produkcji wykorzystał układy uznanych producentów. Silniki były produkowane na licencji Mercedes-Benz, który także częściowo dostarczał automatyczne skrzynie biegów. Stosowano także automatyczne skrzynie biegów firmy BTR (często spotykane oznaczenie BTRA). Firma BorgWarner była dostawcą układu przeniesienia napędu. Skrzynie manualne konstrukcji BorgWarner (TREMEC) były dostarczane przez Transmission Technologies Corporation. Mosty napędowe produkowane były przez Dana Corporation (przedni most Dana 30, tylny Dana 44), który jest głównym dostawcą mostów napędowych dla firmy Jeep. W 1998 roku przeprowadzono delikatny facelifting przedniej części nadwozia, aby dostosować do stylistycznie do samochodów Daewoo. Podczas całej produkcji Musso wprowadzano drobne modernizacje w silnikach (głównie pod kątem emisji spalin), stąd kilka różnych wersji silników o tej samej pojemności.
Ze względów powiązań finansowych SsangYonga z Mercedesem na niektórych rynkach Musso było sprzedawane jako Mercedes Musso. Po przejęciu przez Daewoo kontroli nad SsangYongiem zakończona została współpraca z Mercedesem.
Musso już pod marką Daewoo był także montowany w uproszczonym standardzie SKD od lipca 1998 do początku 2001 roku w firmie Daewoo Motor Polska w Lublinie. Łącznie zmontowano kilkaset sztuk.
Produkcję w Korei Południowej zakończono w 2005 roku. SsangYong sprzedał licencję na produkcję Musso firmie Morattab z Iranu (produkcja od 2003 roku) oraz TagAZ z Rosji (produkcja od 2008 roku).Napęd 4x4 i zdolności terenowe.
W Musso stosowano dwa typy układów przeniesienia napędu:
w samochodach z silnikiem benzynowym 3,2 l (na niektórych rynkach jako opcja z pozostałymi silnikami) seryjnie montowany był układ TOD (Torque On Demand – moment na żądanie), który automatycznie dołączał napęd przedniej osi w trybie 4H po wykryciu różnicy prędkości kół przednich i tylnych, ewentualnie w trybie 4L można było włączyć na stałe napęd 4x4 (rozdział przód:tył 50:50) z reduktorem
w pozostałych samochodach montowana była zwykła skrzynia rozdzielcza bez centralnego mechanizmu różnicowego, która pozwalała na stałe dołączenie napędu przedniej osi, posiadała ona tryby 2H do jazdy po normalnych drogach (napęd na tylną oś), 4H do jazdy po drogach nieutwardzonych (stały napęd 4x4) i 4L pozwalający na jazdę z reduktorem, sprzęgła piast przednich kół blokowane są automatycznie po przełączeniu napędu w tryb 4x4
MIAŁEM TEGO KOZAKA!!!
    SsangYong Musso został zaprojektowany przez Kena Grenly′ea z Royal College of Art. Klasyczna sylwetka tego samochodu terenowego charakteryzuje się dość niskim współczynnikiem oporu powietrza Cx równym 0,36. Podczas projektowania samochodu skorzystano z pomocy technicznej oraz gotowych rozwiązań firmy Mercedes-Benz, która wtedy była udziałowcem SsangYonga. Od początku zakładano, że Musso ma być pełnoprawnym wytrzymałym samochodem terenowym, co zaowocowało wykorzystaniem w jego konstrukcji ramy, do której zostało przymocowane nadwozie i główne podzespoły. SsangYong postanowił nie eksperymentować z głównymi podzespołami samochodu i do jego produkcji wykorzystał układy uznanych producentów. Silniki były produkowane na licencji Mercedes-Benz, który także częściowo dostarczał automatyczne skrzynie biegów. Stosowano także automatyczne skrzynie biegów firmy BTR (często spotykane oznaczenie BTRA). Firma BorgWarner była dostawcą układu przeniesienia napędu. Skrzynie manualne konstrukcji BorgWarner (TREMEC) były dostarczane przez Transmission Technologies Corporation. Mosty napędowe produkowane były przez Dana Corporation (przedni most Dana 30, tylny Dana 44), który jest głównym dostawcą mostów napędowych dla firmy Jeep. W 1998 roku przeprowadzono delikatny facelifting przedniej części nadwozia, aby dostosować do stylistycznie do samochodów Daewoo. Podczas całej produkcji Musso wprowadzano drobne modernizacje w silnikach (głównie pod kątem emisji spalin), stąd kilka różnych wersji silników o tej samej pojemności.
    Ze względów powiązań finansowych SsangYonga z Mercedesem na niektórych rynkach Musso było sprzedawane jako Mercedes Musso. Po przejęciu przez Daewoo kontroli nad SsangYongiem zakończona została współpraca z Mercedesem.
    Musso już pod marką Daewoo był także montowany w uproszczonym standardzie SKD od lipca 1998 do początku 2001 roku w firmie Daewoo Motor Polska w Lublinie. Łącznie zmontowano kilkaset sztuk.
    Produkcję w Korei Południowej zakończono w 2005 roku. SsangYong sprzedał licencję na produkcję Musso firmie Morattab z Iranu (produkcja od 2003 roku) oraz TagAZ z Rosji (produkcja od 2008 roku).Napęd 4x4 i zdolności terenowe.
    W Musso stosowano dwa typy układów przeniesienia napędu:
    w samochodach z silnikiem benzynowym 3,2 l (na niektórych rynkach jako opcja z pozostałymi silnikami) seryjnie montowany był układ TOD (Torque On Demand – moment na żądanie), który automatycznie dołączał napęd przedniej osi w trybie 4H po wykryciu różnicy prędkości kół przednich i tylnych, ewentualnie w trybie 4L można było włączyć na stałe napęd 4x4 (rozdział przód:tył 50:50) z reduktorem
    w pozostałych samochodach montowana była zwykła skrzynia rozdzielcza bez centralnego mechanizmu różnicowego, która pozwalała na stałe dołączenie napędu przedniej osi, posiadała ona tryby 2H do jazdy po normalnych drogach (napęd na tylną oś), 4H do jazdy po drogach nieutwardzonych (stały napęd 4x4) i 4L pozwalający na jazdę z reduktorem, sprzęgła piast przednich kół blokowane są automatycznie po przełączeniu napędu w tryb 4x4
    MIAŁEM TEGO KOZAKA!!!
    20 lipca 2012, 0:11 przez ~RAMZES355 | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Prawdziwe terenowe auto – Nieźle przerobione...
    Nieźle przerobione...
    8 czerwca 2012, 17:40 przez donArkadio (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    I to jest prawdziwe auto terenowe! –
    29 maja 2012, 23:48 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Gaz 67 – Czapajew – Gaz 67 zwany u nas Czapajewem, na świecie Iwan Willys. Spotkałem dziś rano takiego w drodze do tyrki.

Ciekawi mnie ilu mamy fanów prawdziwych samochodów terenowych, nie mylić z japońskimi zabawkami. Dla mnie auto terenowe to takie, które z błota można umyć z węża, zarówno z zewnątrz jak i w środku.
    Gaz 67 zwany u nas Czapajewem, na świecie Iwan Willys. Spotkałem dziś rano takiego w drodze do tyrki.

    Ciekawi mnie ilu mamy fanów prawdziwych samochodów terenowych, nie mylić z japońskimi zabawkami. Dla mnie auto terenowe to takie, które z błota można umyć z węża, zarówno z zewnątrz jak i w środku.
    21 maja 2012, 17:03 przez orwo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Nissan PATROL GR Y60 2,8 – Król bezdroży

Patrol GR jest jedną z najpopularniejszych terenówek świata. Czy to Europa, czy to Afryka, ten samochód zna każdy, kto choć trochę interesuje się autami 4x4 lub ma z nimi kontakt na co dzień. Wielu uważa, że to prawdziwy król wśród off-roaderów, bo dojedzie praktycznie wszędzie. I rzeczywiście - auto zbudowane jest naprawdę solidnie. W zawieszeniu zastosowano sztywne mosty oparte na sprężynach śrubowych, a w układzie napędowym znajdziemy przód dołączany „na sztywno” i reduktor. Lepsze własności terenowe ma oczywiście zwinniejsza odmiana 3-drzwiowa, zwłaszcza ze względu na większy kąt rampowy. Wariant 5d natomiast, bardzo dobrze nadaje się na pojazd turystyczny. W dziedzinie „własności terenowe” Patrol GR ma jeszcze jedną, a właściwie dwie zalety. Po pierwsze rynek akcesoriów terenowych do tego auta jest bardzo bogaty. Po drugie - ten Nissan jest ponadprzeciętnie niezawodny.

Prosta, solidna budowa

Samochód ma bardzo trwałe podwozie i praktycznie bezawaryjny napęd. Co prawda pojawiają się już pierwsze ślady korozji, a przyciski na kokpicie czasem odmawiają posłuszeństwa, jednak poza tym trudno o powtarzalne usterki. Pochwalić trzeba także stosunkowo prostą budowę, mocno ułatwiającą ewentualne naprawy. Dzięki temu, i innym zaletom wymienionym w tekście, auto jest często spotykane w najmniej cywilizowanych miejscach naszej planety. I bardzo dobrze, bo tam jest jego miejsce! Miejska dżungla to rewir dla SUV-ów, a nie off-roaderów z prawdziwego zdarzenia! 

Auto jak na swoją masę (prawie dwie tony) całkiem znośnie przyśpiesza przy silniku 2,8dt i hamuje(przós i tył tarcze), spalanie 10-15 szosa,teren niezmieżalne :D,do tego hak 3,5tony, podwyższony dach i klima oto mój były już niestety PaTROL(ten na środku zdjęcia).
Bezawaryjny to najważniejsze w tym aucie
    Król bezdroży

    Patrol GR jest jedną z najpopularniejszych terenówek świata. Czy to Europa, czy to Afryka, ten samochód zna każdy, kto choć trochę interesuje się autami 4x4 lub ma z nimi kontakt na co dzień. Wielu uważa, że to prawdziwy król wśród off-roaderów, bo dojedzie praktycznie wszędzie. I rzeczywiście - auto zbudowane jest naprawdę solidnie. W zawieszeniu zastosowano sztywne mosty oparte na sprężynach śrubowych, a w układzie napędowym znajdziemy przód dołączany „na sztywno” i reduktor. Lepsze własności terenowe ma oczywiście zwinniejsza odmiana 3-drzwiowa, zwłaszcza ze względu na większy kąt rampowy. Wariant 5d natomiast, bardzo dobrze nadaje się na pojazd turystyczny. W dziedzinie „własności terenowe” Patrol GR ma jeszcze jedną, a właściwie dwie zalety. Po pierwsze rynek akcesoriów terenowych do tego auta jest bardzo bogaty. Po drugie - ten Nissan jest ponadprzeciętnie niezawodny.

    Prosta, solidna budowa

    Samochód ma bardzo trwałe podwozie i praktycznie bezawaryjny napęd. Co prawda pojawiają się już pierwsze ślady korozji, a przyciski na kokpicie czasem odmawiają posłuszeństwa, jednak poza tym trudno o powtarzalne usterki. Pochwalić trzeba także stosunkowo prostą budowę, mocno ułatwiającą ewentualne naprawy. Dzięki temu, i innym zaletom wymienionym w tekście, auto jest często spotykane w najmniej cywilizowanych miejscach naszej planety. I bardzo dobrze, bo tam jest jego miejsce! Miejska dżungla to rewir dla SUV-ów, a nie off-roaderów z prawdziwego zdarzenia!

    Auto jak na swoją masę (prawie dwie tony) całkiem znośnie przyśpiesza przy silniku 2,8dt i hamuje(przós i tył tarcze), spalanie 10-15 szosa,teren niezmieżalne :D,do tego hak 3,5tony, podwyższony dach i klima oto mój były już niestety PaTROL(ten na środku zdjęcia).
    Bezawaryjny to najważniejsze w tym aucie
    16 maja 2012, 17:53 przez chris_popotam (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    V10,4x4forum,własne

    OFF-ROAD – Off-road- sport motorowy polegający na jeżdżeniu specjalnie przygotowanym samochodem (samochodem terenowym) po nieutwardzonych drogach.

W zależności od terenu, po którym się jeździ wyróżnia się kilka odmian off-roadu:
Off-road przeprawowy
odcinki tras danego rajdu lub imprezy podzielone na kilka klas (w zależności od specyfiki terenu oraz auta które ma brać udział w przejeżdżaniu danej trasy): -klasa turystyczna -klasa sport -klasa adventure -klasa extreme
Rock crawling

Uwarunkowania terenowe tras
Teren, na którym jest przygotowywana dana trasa ma kolosalne znaczenie dla doboru odpowiedniej klasy samochodu terenowego. Wyróżnia się pięć ogólnych terenów:
szosowe
szutrowe
piaskowe
błotne
kamieniste
wodne
Rajdy przeprawowe mają głównie charakter przepraw przez przeszkody różnego rodzaju (rzeki, doły błotne, koleiny, strome podjazdy i zjazdy)

Przygotowanie samochodu
Seryjnie produkowane samochody terenowe mogą brać udział w wielu off-roadowych rajdach. Organizatorzy zazwyczaj przygotowują dla nich trasy prowadzone po mniej wymagającym terenie. Aby pokonać najtrudniejsze trasy potrzebne jest odpowiednie przygotowanie samochodu, które obejmuje liczne modyfikacje.
    Off-road- sport motorowy polegający na jeżdżeniu specjalnie przygotowanym samochodem (samochodem terenowym) po nieutwardzonych drogach.

    W zależności od terenu, po którym się jeździ wyróżnia się kilka odmian off-roadu:
    Off-road przeprawowy
    odcinki tras danego rajdu lub imprezy podzielone na kilka klas (w zależności od specyfiki terenu oraz auta które ma brać udział w przejeżdżaniu danej trasy): -klasa turystyczna -klasa sport -klasa adventure -klasa extreme
    Rock crawling

    Uwarunkowania terenowe tras
    Teren, na którym jest przygotowywana dana trasa ma kolosalne znaczenie dla doboru odpowiedniej klasy samochodu terenowego. Wyróżnia się pięć ogólnych terenów:
    szosowe
    szutrowe
    piaskowe
    błotne
    kamieniste
    wodne
    Rajdy przeprawowe mają głównie charakter przepraw przez przeszkody różnego rodzaju (rzeki, doły błotne, koleiny, strome podjazdy i zjazdy)

    Przygotowanie samochodu
    Seryjnie produkowane samochody terenowe mogą brać udział w wielu off-roadowych rajdach. Organizatorzy zazwyczaj przygotowują dla nich trasy prowadzone po mniej wymagającym terenie. Aby pokonać najtrudniejsze trasy potrzebne jest odpowiednie przygotowanie samochodu, które obejmuje liczne modyfikacje.
    14 maja 2012, 23:38 przez MatiG96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Opel Frontera – Opel Frontera powstał jako uniwersalne auto szosowo-terenowe. Produkowany w wersjach trzy- i pięciodrzwiowych. Samochód produkowany był w okresie od 1991 do 2003. Silniki Frontery miały pojemności od 2.0 do 3.2 litra i moce od 100 KM do 205 KM. Frontera była oferowana zarówno z silnikami benzynowymi jak i silnikami diesla.
Powstały dwie generacje auta:
Opel Frontera A (1991-1998)
Opel Frontera B (1998-2003)
Ilu mamy fanów tego pojazdu? ;)
    Opel Frontera powstał jako uniwersalne auto szosowo-terenowe. Produkowany w wersjach trzy- i pięciodrzwiowych. Samochód produkowany był w okresie od 1991 do 2003. Silniki Frontery miały pojemności od 2.0 do 3.2 litra i moce od 100 KM do 205 KM. Frontera była oferowana zarówno z silnikami benzynowymi jak i silnikami diesla.
    Powstały dwie generacje auta:
    Opel Frontera A (1991-1998)
    Opel Frontera B (1998-2003)
    Ilu mamy fanów tego pojazdu? ;)
    14 maja 2012, 23:02 przez MatiG96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Takie terenowe buggy nie wiadomo co. Służy to do szaleństw po piachu...
    5 lutego 2012, 10:36 przez vito126p (PW) | Do ulubionych | Skomentuj