Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 47 takich materiałów
    Projekt współczesnej Syreny Sport – Syreny Sport będzie ważyła 1300 kilogramów, zaś pod maską pojawi się silnik prosto z Nissana 370Z - jednostka V6 o pojemności 3,7-litra o mocy 330 KM. Po zastosowaniu turbosprężarki motor jest w stanie wyciągnąć z siebie nawet 450 KM. Takie parametry pozwalają przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy i osiągnąć nawet 290 km/h.

Szansa na nowy Polski samochód.
    Syreny Sport będzie ważyła 1300 kilogramów, zaś pod maską pojawi się silnik prosto z Nissana 370Z - jednostka V6 o pojemności 3,7-litra o mocy 330 KM. Po zastosowaniu turbosprężarki motor jest w stanie wyciągnąć z siebie nawet 450 KM. Takie parametry pozwalają przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy i osiągnąć nawet 290 km/h.

    Szansa na nowy Polski samochód.
    23 lipca 2013, 15:15 przez Fenix (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (10)
    Spojrzenie Syreny –
    17 lipca 2013, 13:26 przez adamski666 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Syrena 110 – W 1964 roku Biuro Konstrukcyjne Przemysłu Motoryzacyjnego rozpoczęło prace nad stworzeniem nowego modelu małolitrażowego, który miał zastąpić wysłużoną Syrenę 104. W tym samym czasie w zakładach FSO trwały prace nad Syreną 110, czyli popularnym samochodem "dla ludu". W 1964 roku oba zespoły zostały połączone. Wkrótce potem postawiono prze nimi trudne zadanie stworzenia samochodu z nadwoziem typu hatchback, w którym komfortowo mogłyby podróżować cztery dorosłe osoby, i którego masa własna wynosiłaby maksymalnie 720 kg. Innymi zaleceniami było przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 15 sekund, prędkość maksymalna o wartości 125 km/h, zużycie paliwa w granicach 8l/100 km i ładowność wynosząca 350 kg.

By osiągnąć takie rezultaty, skonstruowano samonośne, trzydrzwiowe nadwozie. Dzięki dzielonej ramie przedniej auto miało być łatwe w naprawie. To nowatorskie, jak na ówczesne czasy, rozwiązanie miało również umożliwić montaż 1-litrowego, 4-suwowego silnika. Cały projekt miał się zakończyć w 1968 roku stworzeniem popularnego hatchbacka. Tak się jednak nie stało. W latach 1965-1966 powstało zaledwie 20 egzemplarzy Syreny 110, które posłużyły do testów drogowych. Samochód został zastąpiony Fiatem 126p, na którego FSO wykupiło licencję.
    W 1964 roku Biuro Konstrukcyjne Przemysłu Motoryzacyjnego rozpoczęło prace nad stworzeniem nowego modelu małolitrażowego, który miał zastąpić wysłużoną Syrenę 104. W tym samym czasie w zakładach FSO trwały prace nad Syreną 110, czyli popularnym samochodem "dla ludu". W 1964 roku oba zespoły zostały połączone. Wkrótce potem postawiono prze nimi trudne zadanie stworzenia samochodu z nadwoziem typu hatchback, w którym komfortowo mogłyby podróżować cztery dorosłe osoby, i którego masa własna wynosiłaby maksymalnie 720 kg. Innymi zaleceniami było przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 15 sekund, prędkość maksymalna o wartości 125 km/h, zużycie paliwa w granicach 8l/100 km i ładowność wynosząca 350 kg.

    By osiągnąć takie rezultaty, skonstruowano samonośne, trzydrzwiowe nadwozie. Dzięki dzielonej ramie przedniej auto miało być łatwe w naprawie. To nowatorskie, jak na ówczesne czasy, rozwiązanie miało również umożliwić montaż 1-litrowego, 4-suwowego silnika. Cały projekt miał się zakończyć w 1968 roku stworzeniem popularnego hatchbacka. Tak się jednak nie stało. W latach 1965-1966 powstało zaledwie 20 egzemplarzy Syreny 110, które posłużyły do testów drogowych. Samochód został zastąpiony Fiatem 126p, na którego FSO wykupiło licencję.
    5 lipca 2013, 14:32 przez kondzio15 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    2 prototypy Syreny –
    24 kwietnia 2013, 21:06 przez skota741 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jak na razie projekt... – ...lecz jestem pewny, że wielu motomaniaków chciałoby aby ten samochód powstał i pokazał że polak potrafi również robić piękne samochody.

Na zdjęciu nowa wizja Syreny Sport
    ...lecz jestem pewny, że wielu motomaniaków chciałoby aby ten samochód powstał i pokazał że polak potrafi również robić piękne samochody.

    Na zdjęciu nowa wizja Syreny Sport
    22 kwietnia 2013, 10:13 przez tommy1212 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Na początku był koncept New Warsaw (na obrazku) – Potem powstała kolejna chęć odnowienia legendy, a mianowicie Syreny Sport.

Według mnie te koncepty przyjęły by się i weszły do seryjnej produkcji.

Trzymam kciuki za chłopaków, oby spełniło się ich marzenie, o odnowieniu polskiej produkcji samochodów, z resztą nie tylko ich, pewnie każdego polaka.

"Szansa była, jest i będzie!"
    Potem powstała kolejna chęć odnowienia legendy, a mianowicie Syreny Sport.

    Według mnie te koncepty przyjęły by się i weszły do seryjnej produkcji.

    Trzymam kciuki za chłopaków, oby spełniło się ich marzenie, o odnowieniu polskiej produkcji samochodów, z resztą nie tylko ich, pewnie każdego polaka.

    "Szansa była, jest i będzie!"
    19 kwietnia 2013, 15:18 przez Damiannero (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Odnaleziono prototyp syreny 607 – Syrena w wersji hatchback została zaprojektowana w latach 1970-71 na bazie części z Polskich Fiatów 126p i 125p oraz Zastavy 1100p. Wydłużono rozstaw osi i zmieniono tył nadwozia. Jedyny istniejący egzemplarz, który miał zostać zniszczony pokazano w 2011. Od 1974 roku samochód był przechowywany w garażu w okolicy Bielska-Białej. Trwają prace nad rekonstrukcją nadwozia.
    Syrena w wersji hatchback została zaprojektowana w latach 1970-71 na bazie części z Polskich Fiatów 126p i 125p oraz Zastavy 1100p. Wydłużono rozstaw osi i zmieniono tył nadwozia. Jedyny istniejący egzemplarz, który miał zostać zniszczony pokazano w 2011. Od 1974 roku samochód był przechowywany w garażu w okolicy Bielska-Białej. Trwają prace nad rekonstrukcją nadwozia.
    3 lutego 2013, 15:16 przez kokocha5252 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    FSR Tarpan – Na początku lat 70. opracowano założenia konstrukcyjne dotyczące samochodu mającego zaspokoić potrzeby rolnictwa. Początkowo konstrukcję nowego pojazdu próbowano oprzeć na rozwiązaniach FSO Syreny, jednak po zbudowaniu w latach 1971–1972[41] serii prototypów zaniechano dalszych działań w tym kierunku, uznając iż pojazd na podzespołach Syreny nie jest w stanie podołać podstawowym zadaniom, jakie miał spełniać samochód rolniczy. Po całkowitej zmianie koncepcji, według której w Tarpanie miały być zastosowane podstawowe zespoły z Warszawy i Żuka, model ten wprowadzony został do produkcji seryjnej w 1973 roku. Z Warszawy zaadaptowano silniki M20 lub S-21, sprzęgło, skrzynię biegów, układ jezdny z zawieszeniem tylnym z Warszawy Pick-up, układ hamulcowy, instalację elektryczną oraz układ kierowniczy
    Na początku lat 70. opracowano założenia konstrukcyjne dotyczące samochodu mającego zaspokoić potrzeby rolnictwa. Początkowo konstrukcję nowego pojazdu próbowano oprzeć na rozwiązaniach FSO Syreny, jednak po zbudowaniu w latach 1971–1972[41] serii prototypów zaniechano dalszych działań w tym kierunku, uznając iż pojazd na podzespołach Syreny nie jest w stanie podołać podstawowym zadaniom, jakie miał spełniać samochód rolniczy. Po całkowitej zmianie koncepcji, według której w Tarpanie miały być zastosowane podstawowe zespoły z Warszawy i Żuka, model ten wprowadzony został do produkcji seryjnej w 1973 roku. Z Warszawy zaadaptowano silniki M20 lub S-21, sprzęgło, skrzynię biegów, układ jezdny z zawieszeniem tylnym z Warszawy Pick-up, układ hamulcowy, instalację elektryczną oraz układ kierowniczy
    9 stycznia 2013, 19:39 przez kocyk8000 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Wartburg 313-1-Sport Coupe – Szczerze to byłaby konkurencja dla naszej syreny sport.
    Szczerze to byłaby konkurencja dla naszej syreny sport.
    18 sierpnia 2012, 23:53 przez tommi3city (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Moja skromna kolekcja – To oryginalne książki serwisowe w perfekcyjnym stanie (jak na 30'ci lat) znajduje się tam instrukcja obsługi syreny 105 wraz z schematami (moja perełka) instrukcja została wydana przez koncern FSO, tak samo jak i instrukcja nysy 522. Znajdziemy też tam schematy wielu zapomnianych samochodów z lat PRL'u które wtedy były dość znane (to raczej późniejszy okres). Na podstawie tych ksiąg można odtworzyć samochody które zostały w nich zapisane.
    To oryginalne książki serwisowe w perfekcyjnym stanie (jak na 30'ci lat) znajduje się tam instrukcja obsługi syreny 105 wraz z schematami (moja perełka) instrukcja została wydana przez koncern FSO, tak samo jak i instrukcja nysy 522. Znajdziemy też tam schematy wielu zapomnianych samochodów z lat PRL'u które wtedy były dość znane (to raczej późniejszy okres). Na podstawie tych ksiąg można odtworzyć samochody które zostały w nich zapisane.
    9 sierpnia 2012, 12:16 przez MrDzemix (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne