Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 47 takich materiałów
    FSO Ogar LS – FSO Ogar LS to auto o bardzo podobnej sylwetce do Syreny Sport, samochód bazuje na Fiacie 125p. Zarówno podwozie jak i 82-konny motor zostały żywcem wyciągnięte z Dużego Fiata, nadwozie wykonane z żywicy epoksydowej i włókna szklanego.
    FSO Ogar LS to auto o bardzo podobnej sylwetce do Syreny Sport, samochód bazuje na Fiacie 125p. Zarówno podwozie jak i 82-konny motor zostały żywcem wyciągnięte z Dużego Fiata, nadwozie wykonane z żywicy epoksydowej i włókna szklanego.
    21 lipca 2014, 16:08 przez kokocha5252 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Policyjne Lamborghini Gallardo – Samochód sprezentowany dla włoskiej Policji, służył na autostradzie A1 w nagłych przypadkach i działaniach medycznych nawet w warunkach śniegu i lodu. Jest wyposażona w defibrylator i specyficzny pojemnik do transportu ludzkich organów. Oprócz tego jest też obecny inny sprzęt, taki jak nawigacja satelitarna z microtelefonem, system "Provida" do nagrywania wykroczeń, urządzenie do bezpośredniego połączenia do bazy danych Policji i system rozpoznawania tablic rejestracyjnych Eslag "Autodetector". Nie brakuje też radia, syreny i kogutów. W związku na jego unikatowość, pojazd na tych zdjęciach został dopuszczony do udziału a Columbus Day w Nowym Yorku na początku procesji. Następnie, w 2005, bliźniacze auto zostało dostarczone Policji Drogowej w rejonie Emilia Romagna. Następcy tego modelu też służyli i służą we włoskiej policji ( LP 560-4, potem poliftowa i teraz Huracán).

Jak zrobiłem jakiś błąd ortograficzny to piszcie w komentarzach
    Samochód sprezentowany dla włoskiej Policji, służył na autostradzie A1 w nagłych przypadkach i działaniach medycznych nawet w warunkach śniegu i lodu. Jest wyposażona w defibrylator i specyficzny pojemnik do transportu ludzkich organów. Oprócz tego jest też obecny inny sprzęt, taki jak nawigacja satelitarna z microtelefonem, system "Provida" do nagrywania wykroczeń, urządzenie do bezpośredniego połączenia do bazy danych Policji i system rozpoznawania tablic rejestracyjnych Eslag "Autodetector". Nie brakuje też radia, syreny i kogutów. W związku na jego unikatowość, pojazd na tych zdjęciach został dopuszczony do udziału a Columbus Day w Nowym Yorku na początku procesji. Następnie, w 2005, bliźniacze auto zostało dostarczone Policji Drogowej w rejonie Emilia Romagna. Następcy tego modelu też służyli i służą we włoskiej policji ( LP 560-4, potem poliftowa i teraz Huracán).

    Jak zrobiłem jakiś błąd ortograficzny to piszcie w komentarzach
    4 lipca 2014, 15:54 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    zdjęcia i tekst własne

    Na linij montażowej – Syreny piękny widok
    Syreny piękny widok
    3 kwietnia 2014, 12:46 przez 15SLE87MR (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Ważna data dla nieistniejącej niestety krajowej produkcji samochodów – 20 marca 1957 Rozpoczęto produkcję Syreny, pierwszego samochodu całkowicie polskiej konstrukcji.
    20 marca 1957 Rozpoczęto produkcję Syreny, pierwszego samochodu całkowicie polskiej konstrukcji.
    18 marca 2014, 1:10 przez at9720 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    28 stycznia 2014, 17:17 przez Maryjusz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Coraz głośniej o nowej Syrenie – Na zdjęciu projekt Syreny Meluzyny S, silnik o pojemności 3 litrów, napęd na 4 koła. Więcej na ten temat: http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/kielczanin-chce-przywrocic-produkcje-legendarnych-aut-zobacz-zdjecia-projektow
    Na zdjęciu projekt Syreny Meluzyny S, silnik o pojemności 3 litrów, napęd na 4 koła. Więcej na ten temat: http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/kielczanin-chce-przywrocic-produkcje-legendarnych-aut-zobacz-zdjecia-projektow
    24 stycznia 2014, 10:09 przez radbarz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Źródło:

    echodnia.eu

    Trochę Historii – Syrena 607 została zaprojektowana w latach 1970−1971, a prototypowy egzemplarz został skonstruowany w oparciu o równolegle projektowaną Syrenę 105 i elementy licencyjnego Polskiego Fiata 125p, Polskiego Fiata 126p i jugosłowiańskiej Zastavy 101.

Syrena 607 różniła się od bazowej Syreny 105 wieloma elementami. Zastosowano w niej nadwozie typu hatchback z otwieraną tylną klapą, składane tylne siedzenia, obniżone okna, wzmocniony dach, tylne resory i zwiększony do 2500 mm rozstaw osi. Natomiast napęd i przednie zawieszenie zostały takie same jak w Syrenie 104. Wśród konstruktorów samochodu znaleźli się Zbigniew Wattson, Zygmunt Grochowski i Stanisław Łukasiewicz.

Ostatecznie jednak z powodu spodziewanych dużych kosztów przestawienia zakładu na produkcję nowego modelu w połączeniu z przestarzałością konstrukcji Syreny jako takiej, Syrena 607 nie trafiła do produkcji. Powstałe prototypy były wykorzystywane tylko do celów doświadczalnych, po decyzji o rezygnacji z produkcji większość prototypów zniszczono.




Jeden prototyp Syreny 607 zaginął jeszcze w pierwszej połowie lat 1970-tych. Od 1974 roku znajdował się w posiadaniu rodziny obecnego właściciela, która zakupiła go jako „złom użytkowy”. O istnieniu prototypu poinformowano dopiero w 2011 roku na prywatnej posesji w Bielsku-Białej. Nadwozie i podwozie prototypu mocno skorodowało, auto pozbawione było także całego wyposażenia. Odbudowy modelu podjął się Bronisław Buczek, który podjął pracę na zlecenie anonimowego właściciela pojazdu. Początkowo planowano zakończenie odbudowy do końca 2012 roku.
    Syrena 607 została zaprojektowana w latach 1970−1971, a prototypowy egzemplarz został skonstruowany w oparciu o równolegle projektowaną Syrenę 105 i elementy licencyjnego Polskiego Fiata 125p, Polskiego Fiata 126p i jugosłowiańskiej Zastavy 101.

    Syrena 607 różniła się od bazowej Syreny 105 wieloma elementami. Zastosowano w niej nadwozie typu hatchback z otwieraną tylną klapą, składane tylne siedzenia, obniżone okna, wzmocniony dach, tylne resory i zwiększony do 2500 mm rozstaw osi. Natomiast napęd i przednie zawieszenie zostały takie same jak w Syrenie 104. Wśród konstruktorów samochodu znaleźli się Zbigniew Wattson, Zygmunt Grochowski i Stanisław Łukasiewicz.

    Ostatecznie jednak z powodu spodziewanych dużych kosztów przestawienia zakładu na produkcję nowego modelu w połączeniu z przestarzałością konstrukcji Syreny jako takiej, Syrena 607 nie trafiła do produkcji. Powstałe prototypy były wykorzystywane tylko do celów doświadczalnych, po decyzji o rezygnacji z produkcji większość prototypów zniszczono.




    Jeden prototyp Syreny 607 zaginął jeszcze w pierwszej połowie lat 1970-tych. Od 1974 roku znajdował się w posiadaniu rodziny obecnego właściciela, która zakupiła go jako „złom użytkowy”. O istnieniu prototypu poinformowano dopiero w 2011 roku na prywatnej posesji w Bielsku-Białej. Nadwozie i podwozie prototypu mocno skorodowało, auto pozbawione było także całego wyposażenia. Odbudowy modelu podjął się Bronisław Buczek, który podjął pracę na zlecenie anonimowego właściciela pojazdu. Początkowo planowano zakończenie odbudowy do końca 2012 roku.
    11 stycznia 2014, 17:28 przez camil76 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    AK Syrena Meluzyna – Syrena Meluzyna to samochód, który ma wielkie szanse na produkcję. Ma być polską odpowiedzią na Mini Coopera czy Audi TT. Po 30 latach polska marka samochodów powraca w wielkim stylu, a plany właściciela firmy AK Motor International Corporation są bardzo ambitne. W rozmowie z OnetMoto Arkadiusz Kamiński zdradził pierwsze sekrety nowej Syreny. Poznaliśmy przy tym nowe szczegóły techniczne samochodu i otrzymaliśmy na wyłączność zdjęcia przedstawiające gotowy model samochodu.
    Syrena Meluzyna to samochód, który ma wielkie szanse na produkcję. Ma być polską odpowiedzią na Mini Coopera czy Audi TT. Po 30 latach polska marka samochodów powraca w wielkim stylu, a plany właściciela firmy AK Motor International Corporation są bardzo ambitne. W rozmowie z OnetMoto Arkadiusz Kamiński zdradził pierwsze sekrety nowej Syreny. Poznaliśmy przy tym nowe szczegóły techniczne samochodu i otrzymaliśmy na wyłączność zdjęcia przedstawiające gotowy model samochodu.
    46 urodziny Fiata 125 p – W Fabryce Samochodów Osobowych (FSO) zjechał z linii montażowej pierwszy fiat 125p, produkowany na podstawie umowy licencyjnej z włoskim Fiatem. Seryjną produkcję rozpoczęto w następnym roku.
Fabryka Samochodów Osobowych FSO na żeraniu, Warszawa, lata 60. Na zdjęciu: linia montażowa fiata 125p /Tadeusz Kowalski /East News
Fabryka Samochodów Osobowych FSO na żeraniu, Warszawa, lata 60. Na zdjęciu: linia montażowa fiata 125p /Tadeusz Kowalski /East News
Był to przełom na polskim rynku motoryzacyjnym, zdominowanym przez przestarzałe już konstrukcje Warszawy i Syreny.
Fiat 125p przejął nadwozie od Fiata 125, był średniej klasy sedanem z klasycznym układem napędowym. Różnił się od modelu włoskiego m.in. okrągłymi kloszami świateł - zamiast kwadratowych - oraz inną atrapą chłodnicy.
Auto napędzane było czterosuwowym, czterocylindrowym, chłodzonym cieczą silnikiem o pojemności 1,3 litra. Zastosowano nowoczesne hamulce tarczowe na obydwu osiach. Fotele obite były sztuczną skórą.
Produkcję fso 125p (zmieniono nazwę po wygaśnięciu licencji), zakończono 29 czerwca 1991 roku.
Był to przełom na polskim rynku motoryzacyjnym, zdominowanym przez przestarzałe już konstrukcje Warszawy i Syreny.
Fiat 125p przejął nadwozie od Fiata 125, był średniej klasy sedanem z klasycznym układem napędowym. Różnił się od modelu włoskiego m.in. okrągłymi kloszami świateł - zamiast kwadratowych - oraz inną atrapą chłodnicy.
Auto napędzane było czterosuwowym, czterocylindrowym, chłodzonym cieczą silnikiem o pojemności 1,3 litra. Zastosowano nowoczesne hamulce tarczowe na obydwu osiach. Fotele obite były sztuczną skórą.
Produkcję fso 125p (zmieniono nazwę po wygaśnięciu licencji), zakończono 29 czerwca 1991 roku.
    W Fabryce Samochodów Osobowych (FSO) zjechał z linii montażowej pierwszy fiat 125p, produkowany na podstawie umowy licencyjnej z włoskim Fiatem. Seryjną produkcję rozpoczęto w następnym roku.
    Fabryka Samochodów Osobowych FSO na żeraniu, Warszawa, lata 60. Na zdjęciu: linia montażowa fiata 125p /Tadeusz Kowalski /East News
    Fabryka Samochodów Osobowych FSO na żeraniu, Warszawa, lata 60. Na zdjęciu: linia montażowa fiata 125p /Tadeusz Kowalski /East News
    Był to przełom na polskim rynku motoryzacyjnym, zdominowanym przez przestarzałe już konstrukcje Warszawy i Syreny.
    Fiat 125p przejął nadwozie od Fiata 125, był średniej klasy sedanem z klasycznym układem napędowym. Różnił się od modelu włoskiego m.in. okrągłymi kloszami świateł - zamiast kwadratowych - oraz inną atrapą chłodnicy.
    Auto napędzane było czterosuwowym, czterocylindrowym, chłodzonym cieczą silnikiem o pojemności 1,3 litra. Zastosowano nowoczesne hamulce tarczowe na obydwu osiach. Fotele obite były sztuczną skórą.
    Produkcję fso 125p (zmieniono nazwę po wygaśnięciu licencji), zakończono 29 czerwca 1991 roku.
    Był to przełom na polskim rynku motoryzacyjnym, zdominowanym przez przestarzałe już konstrukcje Warszawy i Syreny.
    Fiat 125p przejął nadwozie od Fiata 125, był średniej klasy sedanem z klasycznym układem napędowym. Różnił się od modelu włoskiego m.in. okrągłymi kloszami świateł - zamiast kwadratowych - oraz inną atrapą chłodnicy.
    Auto napędzane było czterosuwowym, czterocylindrowym, chłodzonym cieczą silnikiem o pojemności 1,3 litra. Zastosowano nowoczesne hamulce tarczowe na obydwu osiach. Fotele obite były sztuczną skórą.
    Produkcję fso 125p (zmieniono nazwę po wygaśnięciu licencji), zakończono 29 czerwca 1991 roku.
    28 listopada 2013, 21:29 przez wolfpiotr (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Projekt współczesnej Syreny Sport –
    19 listopada 2013, 19:28 przez wojtek195 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj