Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 678 takich materiałów
    Peugeot 307 WRC – Samochód WRC konstrukcji Peugeota oparty na modelu 307 CC stworzony jako następca utytułowanego Peugeota 206 WRC. 307 WRC zadebiutował podczas Rajdu Monte Carlo w 2004 roku. Peugeot zdecydował się na wykorzystanie do budowy nowego rajdowego samochodu właśnie tego modelu ponieważ model 207, nie był jeszcze gotowy. Z kolei model 307 w wersji hatchback miał zbyt wysoko poprowadzoną linie dachu, co podnosiłoby znacznie środek ciężkości. Dlatego też zdecydowano się wykorzystać wersję CC. Składany metalowy dach zastąpiono stałym, przymocowanym do klatki bezpieczeństwa. Peugeot chciał zastosować w tym modelu innowacyjną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. W tym celu zakupił od Porsche licencję na ich PDK. Skrzynia docelowo miała znajdować zastosowanie w samochodach drogowych, jednak najpierw Peugeot chciał ją przetestować w sporcie. Prace nad dopracowaniem konstrukcji się przeciągały, dlatego postanowiono zastosować w rajdówce 4-biegową sekwencyjną przekładnię. Cały układ napędowy modelu 307 WRC był przystosowany do skrzyni PDK, dlatego też dyferencjały zostały zaadaptowane z drogowego modelu 405 T16. W takiej specyfikacji, z elementami napędu pochodzącymi z początku lat 90, auto wystartowało w czterech pierwszych eliminacjach sezonu 2004 i było jedynym samochodem WRC pozbawionym aktywnych dyferencjałów. Do napędu 307 WRC został użyty dwulitrowy silnik R4 turbo, który generuje moc 300 KM i moment obrotowy 580 Nm. W sumie model 307 WRC przez trzy lata startów 27 razy zajmował miejsce na podium, a Marcus Gronholm wywalczył nim tytuł II wicemistzra świata w sezonie 2005.
    Samochód WRC konstrukcji Peugeota oparty na modelu 307 CC stworzony jako następca utytułowanego Peugeota 206 WRC. 307 WRC zadebiutował podczas Rajdu Monte Carlo w 2004 roku. Peugeot zdecydował się na wykorzystanie do budowy nowego rajdowego samochodu właśnie tego modelu ponieważ model 207, nie był jeszcze gotowy. Z kolei model 307 w wersji hatchback miał zbyt wysoko poprowadzoną linie dachu, co podnosiłoby znacznie środek ciężkości. Dlatego też zdecydowano się wykorzystać wersję CC. Składany metalowy dach zastąpiono stałym, przymocowanym do klatki bezpieczeństwa. Peugeot chciał zastosować w tym modelu innowacyjną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. W tym celu zakupił od Porsche licencję na ich PDK. Skrzynia docelowo miała znajdować zastosowanie w samochodach drogowych, jednak najpierw Peugeot chciał ją przetestować w sporcie. Prace nad dopracowaniem konstrukcji się przeciągały, dlatego postanowiono zastosować w rajdówce 4-biegową sekwencyjną przekładnię. Cały układ napędowy modelu 307 WRC był przystosowany do skrzyni PDK, dlatego też dyferencjały zostały zaadaptowane z drogowego modelu 405 T16. W takiej specyfikacji, z elementami napędu pochodzącymi z początku lat 90, auto wystartowało w czterech pierwszych eliminacjach sezonu 2004 i było jedynym samochodem WRC pozbawionym aktywnych dyferencjałów. Do napędu 307 WRC został użyty dwulitrowy silnik R4 turbo, który generuje moc 300 KM i moment obrotowy 580 Nm. W sumie model 307 WRC przez trzy lata startów 27 razy zajmował miejsce na podium, a Marcus Gronholm wywalczył nim tytuł II wicemistzra świata w sezonie 2005.
    31 sierpnia 2022, 20:48 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    GMC Typhoon – Samochód osobowy typu SUV klasy średniej produkowany przez amerykańską markę GMC w latach 1991–1993. Samochód bazowany jest na Chevrolecie Blazer. Samochód nigdy nie był dostępny poza USA w wersji oryginalnej. Silnik Typhoona jest najmocniejszą stroną samochodu. Seryjnie montowano 4,3-litrowe V6 o mocy 285 KM, z którym samochód osiąga prędkość maksymalną 200 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,5 sekundy. Samochód ten, w wersji pickup, o nazwie Syclone rozpędza się do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy. W wyposażeniu seryjnym były dostępne: ABS, klimatyzacja, zmieniarka CD, skórzane fotele i tapicerka, tempomat, elektryczne i podgrzewane szyby, lusterka, przyciemniane szyby, relingi dachowe. W 1994 roku niemiecka firma Geiger zaprezentowała całkowicie zmodernizowany samochód w wersji 5-drzwiowej, z 5,7-litrowym V8, które generuje moc 355 KM. Z tymi modyfikacjami Typhoon osiąga prędkość maksymalną 236 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5 sekund. Auto posiadało 18 calowe felgi i opony 245/45 z przodu, oraz 345/30 z tyłu. Pozostał napęd na 4 koła i automatyczna skrzynia biegów.
    Samochód osobowy typu SUV klasy średniej produkowany przez amerykańską markę GMC w latach 1991–1993. Samochód bazowany jest na Chevrolecie Blazer. Samochód nigdy nie był dostępny poza USA w wersji oryginalnej. Silnik Typhoona jest najmocniejszą stroną samochodu. Seryjnie montowano 4,3-litrowe V6 o mocy 285 KM, z którym samochód osiąga prędkość maksymalną 200 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,5 sekundy. Samochód ten, w wersji pickup, o nazwie Syclone rozpędza się do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy. W wyposażeniu seryjnym były dostępne: ABS, klimatyzacja, zmieniarka CD, skórzane fotele i tapicerka, tempomat, elektryczne i podgrzewane szyby, lusterka, przyciemniane szyby, relingi dachowe. W 1994 roku niemiecka firma Geiger zaprezentowała całkowicie zmodernizowany samochód w wersji 5-drzwiowej, z 5,7-litrowym V8, które generuje moc 355 KM. Z tymi modyfikacjami Typhoon osiąga prędkość maksymalną 236 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5 sekund. Auto posiadało 18 calowe felgi i opony 245/45 z przodu, oraz 345/30 z tyłu. Pozostał napęd na 4 koła i automatyczna skrzynia biegów.
    28 sierpnia 2022, 19:05 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota GT86 – Sportowe coupe produkowane przez japońską markę Toyota od 16 marca 2012 roku wraz z bliźniaczą odmianą - Subaru BRZ, od której różni się jedynie kilkoma detalami. Nazwa GT86 nawiązuje do Toyoty AE86 produkowanej w latach 80. Prototyp Toyoty GT86 – model FT-86 zadebiutował na Tokyo Motor Show 2009. FT-86 Concept został zaprojektowany w europejskim studiu Toyoty ED2 mieszczącym się w Nicei. Styliści inspirowali się stylizacją prototypu Toyoty FT-HS, który zadebiutował na targach Detroit Auto Show 2007. Kilka miesięcy po rozpoczęciu produkcji Toyota dodała możliwość kupienia GT86 ze specjalnym pakietem aerodynamicznym, składającym się z dużego tylnego spoilera, przeprojektowanego zderzaka oraz nowych nakładek na progi. Jak zapewnia producent, akcesoria te znacząco poprawiają docisk auta do nawierzchni. Do napędu GT86 został użyty dwulitrowy silnik Boxer 6M. Silnik ten wytwarza moc 200 KM i moment obrotowy 205 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 226 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekund ze  skrzynią manualną, a z automatyczną w 8,2 sekundy.
    Sportowe coupe produkowane przez japońską markę Toyota od 16 marca 2012 roku wraz z bliźniaczą odmianą - Subaru BRZ, od której różni się jedynie kilkoma detalami. Nazwa GT86 nawiązuje do Toyoty AE86 produkowanej w latach 80. Prototyp Toyoty GT86 – model FT-86 zadebiutował na Tokyo Motor Show 2009. FT-86 Concept został zaprojektowany w europejskim studiu Toyoty ED2 mieszczącym się w Nicei. Styliści inspirowali się stylizacją prototypu Toyoty FT-HS, który zadebiutował na targach Detroit Auto Show 2007. Kilka miesięcy po rozpoczęciu produkcji Toyota dodała możliwość kupienia GT86 ze specjalnym pakietem aerodynamicznym, składającym się z dużego tylnego spoilera, przeprojektowanego zderzaka oraz nowych nakładek na progi. Jak zapewnia producent, akcesoria te znacząco poprawiają docisk auta do nawierzchni. Do napędu GT86 został użyty dwulitrowy silnik Boxer 6M. Silnik ten wytwarza moc 200 KM i moment obrotowy 205 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 226 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekund ze skrzynią manualną, a z automatyczną w 8,2 sekundy.
    24 sierpnia 2022, 18:23 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari F12 TDF – F12 to samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2012-2017. Samochód zaprezentowany po raz pierwszy w marcu 2012 roku na Geneva Motor Show jako zastępcę modelu 599 GTB Fiorano. Dzięki zmniejszonemu rozstawowi osi oraz obniżeniu pozycji silnika, tablicy rozdzielczej oraz siedzeń, F12berlinetta uzyskał także niżej osadzony środek ciężkości w stosunku do dotychczas produkowanego poprzednika. Do konstrukcji zaprojektowanej przez firmę Scaglietti ramy przestrzennej użyto dwunastu różnych stopów aluminium dzięki czemu zwiększono sztywność nadwozia o 20% przy jednoczesnym obniżeniu masy samochodu. W październiku 2015 roku Ferrari przedstawiło topową, wyczynową odmianę F12 TDF. Pod kątem wizualnym samochód przeszedł obszerny zakres zmian, zyskując przeprojektowany pas przedni z węższą atrapą chłodnicy poprowadzoną do krawędzi zderzaka, brak tylnych bocznych okienek na rzecz większych wlotów powietrza oraz inaczej wyglądający tył. Samochód posiada ten sam silnik co F12berlinetta - 6,2-litrowe V12 współpracujące z 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Silnik ten generuje moc 780 KM i moment obrotowy 690 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 340 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 2,9 sekundy. Samochód zudowany został w ściśle limitowanej serii ograniczonej do 799 egzemplarzy.
    F12 to samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2012-2017. Samochód zaprezentowany po raz pierwszy w marcu 2012 roku na Geneva Motor Show jako zastępcę modelu 599 GTB Fiorano. Dzięki zmniejszonemu rozstawowi osi oraz obniżeniu pozycji silnika, tablicy rozdzielczej oraz siedzeń, F12berlinetta uzyskał także niżej osadzony środek ciężkości w stosunku do dotychczas produkowanego poprzednika. Do konstrukcji zaprojektowanej przez firmę Scaglietti ramy przestrzennej użyto dwunastu różnych stopów aluminium dzięki czemu zwiększono sztywność nadwozia o 20% przy jednoczesnym obniżeniu masy samochodu. W październiku 2015 roku Ferrari przedstawiło topową, wyczynową odmianę F12 TDF. Pod kątem wizualnym samochód przeszedł obszerny zakres zmian, zyskując przeprojektowany pas przedni z węższą atrapą chłodnicy poprowadzoną do krawędzi zderzaka, brak tylnych bocznych okienek na rzecz większych wlotów powietrza oraz inaczej wyglądający tył. Samochód posiada ten sam silnik co F12berlinetta - 6,2-litrowe V12 współpracujące z 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Silnik ten generuje moc 780 KM i moment obrotowy 690 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 340 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 2,9 sekundy. Samochód zudowany został w ściśle limitowanej serii ograniczonej do 799 egzemplarzy.
    23 sierpnia 2022, 20:39 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ford Ranger Raptor – Pickup klasy średniej produkowany przez amerykańską markę Ford od 1982 roku. Zaprezentowany po raz pierwszy w 1982 roku Ranger został opracowany wyłącznie z myślą o rynku Ameryki Północnej. Samochód powstał jako odpowiedź na zapotrzebowanie rynkowe wygenerowane przez konkurencyjne General Motors, które w podobnym okresie wprowadziło do sprzedaży podobnej wielkości model Chevrolet S-10. Piąta generacja Rangera została zaprezentowana po raz pierwszy w 2010 roku. Nowa generacja Rangera po raz pierwszy w historii tego modelu powstała jako model globalny, opracowany na nowej platformie koncernu Forda pod przewodnictwem australijskiego zespołu konstruktorów z Melbourne. W lutym 2018 roku, wzorem większego F-150 Ford zdecydował się poszerzyć ofertę dostępnych wariantów Rangera o sportowo-wyczynową odmianę Ford Ranger Raptor. Samochód pod kątem wizualnym wyróżnił się większym prześwitem, oponami o grubszym, off-roadowym profilu, a także masywniejszymi nadkolami, zmodyfikowanymi zderzakami oraz charakterystyczną atrapą chłodnicy z dużym napisem Ford zamiast loga producenta. Do napędu został użyty 2-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue twin-turbo o mocy 213 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Ponadto, układ napędowy tworzy 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów.
    Pickup klasy średniej produkowany przez amerykańską markę Ford od 1982 roku. Zaprezentowany po raz pierwszy w 1982 roku Ranger został opracowany wyłącznie z myślą o rynku Ameryki Północnej. Samochód powstał jako odpowiedź na zapotrzebowanie rynkowe wygenerowane przez konkurencyjne General Motors, które w podobnym okresie wprowadziło do sprzedaży podobnej wielkości model Chevrolet S-10. Piąta generacja Rangera została zaprezentowana po raz pierwszy w 2010 roku. Nowa generacja Rangera po raz pierwszy w historii tego modelu powstała jako model globalny, opracowany na nowej platformie koncernu Forda pod przewodnictwem australijskiego zespołu konstruktorów z Melbourne. W lutym 2018 roku, wzorem większego F-150 Ford zdecydował się poszerzyć ofertę dostępnych wariantów Rangera o sportowo-wyczynową odmianę Ford Ranger Raptor. Samochód pod kątem wizualnym wyróżnił się większym prześwitem, oponami o grubszym, off-roadowym profilu, a także masywniejszymi nadkolami, zmodyfikowanymi zderzakami oraz charakterystyczną atrapą chłodnicy z dużym napisem Ford zamiast loga producenta. Do napędu został użyty 2-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue twin-turbo o mocy 213 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Ponadto, układ napędowy tworzy 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów.
    22 sierpnia 2022, 20:07 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Tym razem pojechałem na wieś za kierownicą Porsche 9II GT3 Touring. W najnowszym vlogu mówię jak jest.

    Silnik: 4.0 NA (wolnossak!)
    Layout: RR (RWD | silnik z tyłu)
    Moc: 510KM
    Moment: 470Nm
    Skrzynia: PDK
    0-100 w 3.9s (3.4s)
    0-200 w 11.9 (10,8s)
    Vmax: 320km/h
    Masa: 1418kg
    Koła: 20/21”
    Opony: Michelin Pilot Sport Cup 2
    Rozmiar: 255mm F i 315mm R
    Cena bazy: 927 000zł
    Cena tego: 1 170 000zł

    Opcje:
    GT Silver Metalic
    Zbiornik 90L
    Ceramika hamulec
    Lift twarzy
    Lekkie szyby
    Kubły
    Bołz
    14 sierpnia 2022, 16:19 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Maserati – MC12 został zbudowany z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcja została uruchomiona w 2004, powstało wówczas 30 egzemplarzy, z czego 25 zostało wystawionych na sprzedaż. Rok później zbudowano kolejne 25 sztuk. Cena jednego egzemplarza wynosiła 600 000 €
Maserati opracowało model MC12 na podwoziuFerrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów (zblokowany ze skrzynią biegów silnik, jest elementem nośnym). Powstały samochód był jednak znacznie większy od prekursora. MC12 było dłuższe, szersze i wyższe od Ferrari, które odznaczało się jednak lepszymi osiągami. Prędkość maksymalna jaką jest w stanie osiągnąć MC12 to 330 km/h, podczas gdy Ferrari jest w stanie pędzić o 25 km/h szybciej. 
Maserati stworzyło MC12 aby zasygnalizować, że po 37 latach przerwy ponownie zamierza wziąć udział w wyścigach samochodowych. Aby otrzymać homologację pozwalającą na udział w serii FIA GT, włoski producent musiał wyprodukować co najmniej 25 egzemplarzy w wersji drogowej. Nowy model zadebiutował pod koniec sezonu 2004, załoga nim kierująca zdobyła pierwsze miejsce podczas wyścigu na torze Zhuhai International Circuit. Wyścigowe wersje MC12 wzięły również udział w American Le Mans Series 2005, nie spełniały jednak wymagań dotyczących dopuszczalnych gabarytów, co poskutkowało nałożeniem nań kar.

    MC12 został zbudowany z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcja została uruchomiona w 2004, powstało wówczas 30 egzemplarzy, z czego 25 zostało wystawionych na sprzedaż. Rok później zbudowano kolejne 25 sztuk. Cena jednego egzemplarza wynosiła 600 000

    Maserati opracowało model MC12 na podwoziuFerrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów (zblokowany ze skrzynią biegów silnik, jest elementem nośnym). Powstały samochód był jednak znacznie większy od prekursora. MC12 było dłuższe, szersze i wyższe od Ferrari, które odznaczało się jednak lepszymi osiągami. Prędkość maksymalna jaką jest w stanie osiągnąć MC12 to 330 km/h, podczas gdy Ferrari jest w stanie pędzić o 25 km/h szybciej. 

    Maserati stworzyło MC12 aby zasygnalizować, że po 37 latach przerwy ponownie zamierza wziąć udział w wyścigach samochodowych. Aby otrzymać homologację pozwalającą na udział w serii FIA GT, włoski producent musiał wyprodukować co najmniej 25 egzemplarzy w wersji drogowej. Nowy model zadebiutował pod koniec sezonu 2004, załoga nim kierująca zdobyła pierwsze miejsce podczas wyścigu na torze Zhuhai International Circuit. Wyścigowe wersje MC12 wzięły również udział w American Le Mans Series 2005, nie spełniały jednak wymagań dotyczących dopuszczalnych gabarytów, co poskutkowało nałożeniem nań kar.

    Aston Martin Vantage – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin od 2005 roku. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. Studyjną zapowiedzią był przedstawiony w 2003 roku na Detroit Motor Show prototyp Aston Martin AMV8 Vantage. Model produkcyjny został zaprezentowany w marcu 2005 na Salon International de l'Auto w Genewie. V8 Vantage jest drugim samochodem wykorzystującym technologię spiekania ramy VH Platform. Drugą generację Astona Martina Vantage zaprezentowano po raz pierwszy jesienią 2017 roku. Druga generacja została utrzymana w zupełnie nowym języku stylistycznym marki i dzieli wiele wspólnych części z większym modelem DB11. Nadwozie zyskało bardziej awangardowe kształty, którą zdobią łuki i charakterystyczna "lotka" w tylnej części nadwozia. Atrapa chłodnicy została ulokowana niżej, logo producenta umieszczono nad nią, a reflektory zyskały bardziej strzelisty, wąski kształt. Do napędu modelu został użyty silnik V8 o pojemności 4 litrów, który wytwarza moc 510 KM i moment obrotowy 685 Nm. Silnik ten jest konstrukcji Mercedesa-AMG i współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Samochód osiąga prędkość maksymalną 313 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekundy.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin od 2005 roku. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. Studyjną zapowiedzią był przedstawiony w 2003 roku na Detroit Motor Show prototyp Aston Martin AMV8 Vantage. Model produkcyjny został zaprezentowany w marcu 2005 na Salon International de l'Auto w Genewie. V8 Vantage jest drugim samochodem wykorzystującym technologię spiekania ramy VH Platform. Drugą generację Astona Martina Vantage zaprezentowano po raz pierwszy jesienią 2017 roku. Druga generacja została utrzymana w zupełnie nowym języku stylistycznym marki i dzieli wiele wspólnych części z większym modelem DB11. Nadwozie zyskało bardziej awangardowe kształty, którą zdobią łuki i charakterystyczna "lotka" w tylnej części nadwozia. Atrapa chłodnicy została ulokowana niżej, logo producenta umieszczono nad nią, a reflektory zyskały bardziej strzelisty, wąski kształt. Do napędu modelu został użyty silnik V8 o pojemności 4 litrów, który wytwarza moc 510 KM i moment obrotowy 685 Nm. Silnik ten jest konstrukcji Mercedesa-AMG i współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Samochód osiąga prędkość maksymalną 313 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekundy.
    Alpine A310 V6 – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Alpine w latach 1971–1985. A310 był następcą modelu A110, został zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie w 1971 roku. Konstrukcja auta była analogiczna do poprzednika – stalowa centralna rama rurowa i nadwozie wykonane z włókna szklanego. A310 wprowadził jednak zupełnie nowy, nowoczesny styl nadwozia z ostrymi krawędziami, który został zachowany w późniejszych modelach Alpine. Klinowaty przód mieścił prostokątne reflektory osłonięte pochyłymi szybami. Początkowo samochód był napędzany stosowanym w A110 gaźnikowym, czterocylindrowym rzędowym silnikiem Gordini 1,6 l generującym moc 125 KM, umieszczonym z tyłu. Prędkość maksymalna wynosiła 215 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 8,7 sekund. Napęd ten okazał się jednak niewystarczający i w 1976 roku model produkcyjny zastąpił A310 V6, w którym zamontowano widlasty sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,7 l o mocy 150 KM.  Był on, tradycyjnie dla marki, montowany z tyłu pojazdu i współpracował z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach. Z tym silnikiem prędkość maksymalna wzrosła do 225 km/h. W 1977 roku zmodernizowano nadwozie w tylnej części - zamiast małej pionowej szyby osłoniętej ustawionymi schodkowo żaluzjami, zastosowano klapę z dużą pochyloną szybą, dodano też spojler na klapie. Z przodu zwężono szyby osłaniające reflektory i zmniejszono ich liczbę do czterech. Zwiększono nieco pojemność zbiornika paliwa, z 58 do 62 l. Alpine A310 pozostawał w produkcji do 1984 roku. Łącznie powstało 11,616 egzemplarzy, z czego 9276 z nich było Alpine A310 V6.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Alpine w latach 1971–1985. A310 był następcą modelu A110, został zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie w 1971 roku. Konstrukcja auta była analogiczna do poprzednika – stalowa centralna rama rurowa i nadwozie wykonane z włókna szklanego. A310 wprowadził jednak zupełnie nowy, nowoczesny styl nadwozia z ostrymi krawędziami, który został zachowany w późniejszych modelach Alpine. Klinowaty przód mieścił prostokątne reflektory osłonięte pochyłymi szybami. Początkowo samochód był napędzany stosowanym w A110 gaźnikowym, czterocylindrowym rzędowym silnikiem Gordini 1,6 l generującym moc 125 KM, umieszczonym z tyłu. Prędkość maksymalna wynosiła 215 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 8,7 sekund. Napęd ten okazał się jednak niewystarczający i w 1976 roku model produkcyjny zastąpił A310 V6, w którym zamontowano widlasty sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,7 l o mocy 150 KM. Był on, tradycyjnie dla marki, montowany z tyłu pojazdu i współpracował z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach. Z tym silnikiem prędkość maksymalna wzrosła do 225 km/h. W 1977 roku zmodernizowano nadwozie w tylnej części - zamiast małej pionowej szyby osłoniętej ustawionymi schodkowo żaluzjami, zastosowano klapę z dużą pochyloną szybą, dodano też spojler na klapie. Z przodu zwężono szyby osłaniające reflektory i zmniejszono ich liczbę do czterech. Zwiększono nieco pojemność zbiornika paliwa, z 58 do 62 l. Alpine A310 pozostawał w produkcji do 1984 roku. Łącznie powstało 11,616 egzemplarzy, z czego 9276 z nich było Alpine A310 V6.
    Specka:
    Silnik: 4.0
    Doładowanie: brak | NA
    Cylindry: 6 bokser
    Layout: MR (silnik centralnie | napęd na tył)
    Moc: 500KM
    Moment: 450Nm
    Max obroty: 9000rpm
    0-100 w 3.26s
    0-200 w 10,6s
    100-200 w 7.3s
    Vmax: 315km/h
    Masa: 1415kg
    Koła: 20”
    Skrzynia: PDK 7B
    Bak: 90L
    Bagażniki: dwa
    Koła: 20” kute alu
    Opony: Michelin Pilot Sport Cup 2
    Cena: od 731 000zł brutto
    Testowany: 963 000zł brutto

    Opcje: Weissach, lift przodu, PCCB, wypełnienie fotela wymienialne
    29 czerwca 2022, 9:27 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj