Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 53 takie materiały
    Honda NSX 1990-2005 (KONKURS) – Pod koniec lat 80. Honda nie tylko dojrzała do konstruowania samochodów z dużymi silnikami, ale także zdobyła świetną reputację i pozycję w USA. Decyzja o zbudowaniu samochodu z silnikiem średniej wielkości była zaledwie jednym z wielu kroków potwierdzających status Hondy na świecie.

Nowy NSX miał swoją prapremierę w 1989 roku, ale do sprzedaży wszedł w 1990. Mimo niewątpliwie utrzymanej w swojej zaokrąglonej stylistyce z długim tyłem, NSX najwyraźniej wzorował się na Ferrari z centralnie umieszczonym silnikiem. Mimo tego, że był trochę dłuższy i lżejszy, miał tę samą szerokość, podobny bagażnik i bardzo zbliżone osiągi. Poprzez swoją przynależność do autosegmentu G, a nawet G+ (w NSX zastosowano rozwiązania z Formuły 1), samochód był konkurencją dla m.in. Ferrari 348, Porsche 911, Nissana Skyline GT-R, Toyoty Supra Mk IV czy Mitsubishi GTO.

Cynicy, którzy sugerowali, że NSX nie miał duszy ani charyzmy Ferrari mieli rację tylko wtedy, jeśli znaczyłoby to brak głupich wad, brak temperamentu i zastosowanie irytującej fachowości od osiągów po wyposażenie i jakość.

Hondzie zajęło zaprojektowanie NSX 6 lat, co jak na japońskie standardy dość długo. Zapewniono jej trzylitrowy 24-zaworowy silnik V6 VTEC z czterema wałkami rozrządu w głowicy, tytanowe korbowody i bezpiecznie zwiększał prędkość obrotową do 8000 obr/min i osiągał moc 274 KM, dzięki czemu NSX rozpędzał się do 256 km/h. Nie tylko był bardzo szybkim samochodem, ale także wspaniale trzymał się drogi, miał wystawnie wyposażoną dwumiejscową kabinę i udogodnienia takie jak ABS, automatyczna skrzynia biegów, klimatyzacja, programowalny regulator prędkości i inne dodatkowe wyposażenie uznawane przez Ferrari i inne firmy za niepotrzebne. Wyjątkowy pośród samochodów z racji bardzo uległej natury NSX potrafił jednak przyspieszyć od 0 do 100km/h w 5,2s.
Od 1997 oferowany był mocniejszy i większy, 290-konny silnik o pojemności 3,2 litra, będący modyfikacją dotychczasowej jednostki. Wtedy też wprowadzono nową, ręczną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach, która zastąpiła 5-stopniową. W zależności od wybranej przekładni, auto wyposażano w inny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Samochód osiągał prędkość do 270 km/h.

Autocar & Motor komentowało: „NSX oferuje fantastyczną świeżość i nową twarz, ukrywające egzotyczne wyposażenie podobne jak u Ferrari…”

W ciągu zaledwie paru miesięcy od premiery Hondy NSX trzeba było podwoić produkcję modelu, by sprostać popytowi.
Samochód od początku do końca był składany i produkowany, w dużej mierze ręcznie w Japonii w specjalnie dla tego modelu stworzonej fabryce, która zatrudniała około 250 wykwalifikowanych pracowników. Roczna produkcja Hondy NSX wynosiła około 6 tys. sztuk. Honda NSX w USA była sprzedawana pod stworzoną i należącą do Hondy marką Acura. Miała zmniejszoną moc w stosunku do wersji europejskiej i japońskiej, osiągała około 255 KM, lecz identyfikowała się lepszym momentem obrotowym.

W ostatnich latach produkcji cena nowego samochodu w Polskim salonie Hondy zaczynała się od kwoty ok. 620 tys. zł.
    Pod koniec lat 80. Honda nie tylko dojrzała do konstruowania samochodów z dużymi silnikami, ale także zdobyła świetną reputację i pozycję w USA. Decyzja o zbudowaniu samochodu z silnikiem średniej wielkości była zaledwie jednym z wielu kroków potwierdzających status Hondy na świecie.

    Nowy NSX miał swoją prapremierę w 1989 roku, ale do sprzedaży wszedł w 1990. Mimo niewątpliwie utrzymanej w swojej zaokrąglonej stylistyce z długim tyłem, NSX najwyraźniej wzorował się na Ferrari z centralnie umieszczonym silnikiem. Mimo tego, że był trochę dłuższy i lżejszy, miał tę samą szerokość, podobny bagażnik i bardzo zbliżone osiągi. Poprzez swoją przynależność do autosegmentu G, a nawet G+ (w NSX zastosowano rozwiązania z Formuły 1), samochód był konkurencją dla m.in. Ferrari 348, Porsche 911, Nissana Skyline GT-R, Toyoty Supra Mk IV czy Mitsubishi GTO.

    Cynicy, którzy sugerowali, że NSX nie miał duszy ani charyzmy Ferrari mieli rację tylko wtedy, jeśli znaczyłoby to brak głupich wad, brak temperamentu i zastosowanie irytującej fachowości od osiągów po wyposażenie i jakość.

    Hondzie zajęło zaprojektowanie NSX 6 lat, co jak na japońskie standardy dość długo. Zapewniono jej trzylitrowy 24-zaworowy silnik V6 VTEC z czterema wałkami rozrządu w głowicy, tytanowe korbowody i bezpiecznie zwiększał prędkość obrotową do 8000 obr/min i osiągał moc 274 KM, dzięki czemu NSX rozpędzał się do 256 km/h. Nie tylko był bardzo szybkim samochodem, ale także wspaniale trzymał się drogi, miał wystawnie wyposażoną dwumiejscową kabinę i udogodnienia takie jak ABS, automatyczna skrzynia biegów, klimatyzacja, programowalny regulator prędkości i inne dodatkowe wyposażenie uznawane przez Ferrari i inne firmy za niepotrzebne. Wyjątkowy pośród samochodów z racji bardzo uległej natury NSX potrafił jednak przyspieszyć od 0 do 100km/h w 5,2s.
    Od 1997 oferowany był mocniejszy i większy, 290-konny silnik o pojemności 3,2 litra, będący modyfikacją dotychczasowej jednostki. Wtedy też wprowadzono nową, ręczną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach, która zastąpiła 5-stopniową. W zależności od wybranej przekładni, auto wyposażano w inny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Samochód osiągał prędkość do 270 km/h.

    Autocar & Motor komentowało: „NSX oferuje fantastyczną świeżość i nową twarz, ukrywające egzotyczne wyposażenie podobne jak u Ferrari…”

    W ciągu zaledwie paru miesięcy od premiery Hondy NSX trzeba było podwoić produkcję modelu, by sprostać popytowi.
    Samochód od początku do końca był składany i produkowany, w dużej mierze ręcznie w Japonii w specjalnie dla tego modelu stworzonej fabryce, która zatrudniała około 250 wykwalifikowanych pracowników. Roczna produkcja Hondy NSX wynosiła około 6 tys. sztuk. Honda NSX w USA była sprzedawana pod stworzoną i należącą do Hondy marką Acura. Miała zmniejszoną moc w stosunku do wersji europejskiej i japońskiej, osiągała około 255 KM, lecz identyfikowała się lepszym momentem obrotowym.

    W ostatnich latach produkcji cena nowego samochodu w Polskim salonie Hondy zaczynała się od kwoty ok. 620 tys. zł.
    6 kwietnia 2012, 19:52 przez folley212 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lamborghini   LM002 "Konkurs" – W roku 1977 firma Lamborghini miała nadzieję, że nawiąże współpracę z amerykańską armią i opracował model koncepcyjny oferowanego samochodu.
Do transakcji jednak nie doszło. Pomimo to firma Lamborghini dalej pracowała nad modelem LM002 i w roku
1985 podjęto jego produkcję. W samochodzie zastosowano bardzo mocną ramę oraz stalowe nadwozie z przymocowanymi panelami aluminiowymi.
Wprowadzono niezależne, samopoziomujące zawieszenie i wzmocnione kevlarem opony, które zostały opracowane specjalnie dla tego samochodu. Jako silnika użyto jednostki z supersamochodu Countach. Z wyjątkiem wodoodpornego układu poboru powietrza i wtrysku paliwa nie uległa ona zmianom. 

Dane techniczne:
- Prędkość maksymalna: 202 km/h
- 0-100km/h: 8,5 s
- Silnik: V12
- Pojemność: 5167cm3
- Skrzynia biegów: 5 biegowa ręczna
- Moc maksymalna: 450KM (336kW) przy 6800 min
- Moment Maksymalny: 536NM przy 4500 min
- Masa: 2706kg
- Zużycie paliwa: 27,8 l/100km
    W roku 1977 firma Lamborghini miała nadzieję, że nawiąże współpracę z amerykańską armią i opracował model koncepcyjny oferowanego samochodu.
    Do transakcji jednak nie doszło. Pomimo to firma Lamborghini dalej pracowała nad modelem LM002 i w roku
    1985 podjęto jego produkcję. W samochodzie zastosowano bardzo mocną ramę oraz stalowe nadwozie z przymocowanymi panelami aluminiowymi.
    Wprowadzono niezależne, samopoziomujące zawieszenie i wzmocnione kevlarem opony, które zostały opracowane specjalnie dla tego samochodu. Jako silnika użyto jednostki z supersamochodu Countach. Z wyjątkiem wodoodpornego układu poboru powietrza i wtrysku paliwa nie uległa ona zmianom.

    Dane techniczne:
    - Prędkość maksymalna: 202 km/h
    - 0-100km/h: 8,5 s
    - Silnik: V12
    - Pojemność: 5167cm3
    - Skrzynia biegów: 5 biegowa ręczna
    - Moc maksymalna: 450KM (336kW) przy 6800 min
    - Moment Maksymalny: 536NM przy 4500 min
    - Masa: 2706kg
    - Zużycie paliwa: 27,8 l/100km
    2 kwietnia 2012, 20:48 przez Brunoo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    W latach 1969 i 1970 stworzono tylko 859 aut w odmianie Boss 429. Pod maską drzemie widlasta ósemka o pojemności 429 cali sześciennych (około 7 litrów), mocy 375 koni przy 5200 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 610 Nm przy 3400 obr./min. Żeby zmieściła się pod maską Mustanga, przekonstruowano przednie zawieszenie, akumulator przeniesiono do bagażnika, a do tego... zrezygnowano z klimatyzacji. Siłę napędową na tylne koła przenosi czterobiegowa, ręczna skrzynia. Osiągi? Sprint od 0 do 60 mil/h zajmuje 7,1 s, zaś pokonanie 1/4 mili - 14,09 s. A jak to brzmi? Cudownie - zobacz film...
    6 stycznia 2012, 13:27 przez ~MIKI | Do ulubionych | Skomentuj