Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 838 takich materiałów
    Nowa seria na kanale, w której skupimy się w 100% na anatomii ekstremalnej jazdy driftowozem. Zapraszam w podróż do dążenia do celu jakim jest jazda na krawędzi.
    3 września 2022, 17:47 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota Supra Mk3 – Supra to sportowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Toyota w latach 1978-2002 oraz ponownie od 2019 roku. Pierwsza Supra została w dużej mierze na wersji liftback Toyoty Celici. Trzecią generację Supry wprowadzono do sprzedaży w lutym 1986 roku, na rynku japońskim zrezygnowano z nazwy Celica XX. Była to już zupełnie nowa konstrukcja niespokrewniona z Celicą. Oba modele stały się różnymi konstrukcjami, Celica otrzymała napęd przedni, w Suprze zaś pozostawiono napęd tylny. Do napędu został użyty 3-litrowy silnik R6 w wersji wolnossącej 7M-GE oraz od 1987 turbodoładowanej 7M-GTE. Moc pierwszego wynosi 203 KM, zblokowany był on z 5-biegową skrzynią manualną o oznaczeniu W58. Silnik turbo osiąga moc 233 KM i moment obrotowy 334 Nm, silnik połączono z 5-biegową ręczną skrzynią biegów o kodzie R154. W 1989 jej moc została podniesiona do 234 KM, moment obrotowy zaś do 344 Nm. W przypadku obu jednostek można było opcjonalnie zamówić 4-biegowy automat A340E.
    Supra to sportowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Toyota w latach 1978-2002 oraz ponownie od 2019 roku. Pierwsza Supra została w dużej mierze na wersji liftback Toyoty Celici. Trzecią generację Supry wprowadzono do sprzedaży w lutym 1986 roku, na rynku japońskim zrezygnowano z nazwy Celica XX. Była to już zupełnie nowa konstrukcja niespokrewniona z Celicą. Oba modele stały się różnymi konstrukcjami, Celica otrzymała napęd przedni, w Suprze zaś pozostawiono napęd tylny. Do napędu został użyty 3-litrowy silnik R6 w wersji wolnossącej 7M-GE oraz od 1987 turbodoładowanej 7M-GTE. Moc pierwszego wynosi 203 KM, zblokowany był on z 5-biegową skrzynią manualną o oznaczeniu W58. Silnik turbo osiąga moc 233 KM i moment obrotowy 334 Nm, silnik połączono z 5-biegową ręczną skrzynią biegów o kodzie R154. W 1989 jej moc została podniesiona do 234 KM, moment obrotowy zaś do 344 Nm. W przypadku obu jednostek można było opcjonalnie zamówić 4-biegowy automat A340E.
    5 września 2022, 22:00 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    1969 Pontiac GTO Judge – GTO to muscle car klasy wyższej produkowany przez amerykańską markę Pontiac w latach 1964-1974. GTO powstał dzięki współpracy dwóch inżynierów Pontiaca: Russella Gee (specjalisty od silników) oraz szefa inżynierów Pontiaca, Johna DeLoreana. Pierwszym pomysłodawcą GTO był Shane Wiser. Pierwsza generacja GTO została zaprezentowana w styczniu 1964 roku, a jej produkcja trwała w latach 1964-1967. Drugą generację GTO zaprezentowano w listopadzie 1968 roku, a produkcja trwała do 1974 roku. GM przeprojektowało swoją platformę A w roku 1968 – nowa wersja była bardziej zaokrąglona, wpisująca się w typową dla fastbacków stylistykę. Klasyczne światła zostały zastąpione chowanymi lampami, umiejscowionymi za przedzieloną w połowie osłoną chłodnicy. Charakterystyczna maska z wlotem została zastąpiona nową, na której znalazły się dwa, rozszerzające się w kierunku szyby, po jednym z każdej strony masywnego przetłoczenia biegnącego przez środek maski. W 1969 Pontiac wprowadził do sprzedaży nowy wariant GTO nazwany "The Judge". Według początkowej koncepcji, Judge miał być tańszą alternatywą dla GTO, miał się również stać poważną konkurencją dla popularnego Plymoutha Road Runnera. Podczas rozwoju tego planu uznano jednak, że Judge będzie zbudowany z myślą o maksymalnych osiągach i sportowym wyglądzie. W tej wersji samochód był droższy o 337 dolarów od standardowej wersji GTO, za tę cenę nabywca otrzymywał szersze opony, przekładnię Hurst, różne wzory i naklejki na całym nadwoziu oraz spojler na klapie bagażnika. Pontiac GTO Judge napędzany jest przez silnik V8 o pojemności 6,6 l, który generuje moc 366 KM oraz moment obrotowy 603 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 247 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 5,4 sekundy. Początkowo Judge oferowany był tylko w jednym kolorze karoserii "Carousel Red," w późniejszych rocznikach dodano jednak możliwość pomalowania karoserii na dowolny kolor występujący w palecie dostępnych dla GTO barw.
    GTO to muscle car klasy wyższej produkowany przez amerykańską markę Pontiac w latach 1964-1974. GTO powstał dzięki współpracy dwóch inżynierów Pontiaca: Russella Gee (specjalisty od silników) oraz szefa inżynierów Pontiaca, Johna DeLoreana. Pierwszym pomysłodawcą GTO był Shane Wiser. Pierwsza generacja GTO została zaprezentowana w styczniu 1964 roku, a jej produkcja trwała w latach 1964-1967. Drugą generację GTO zaprezentowano w listopadzie 1968 roku, a produkcja trwała do 1974 roku. GM przeprojektowało swoją platformę A w roku 1968 – nowa wersja była bardziej zaokrąglona, wpisująca się w typową dla fastbacków stylistykę. Klasyczne światła zostały zastąpione chowanymi lampami, umiejscowionymi za przedzieloną w połowie osłoną chłodnicy. Charakterystyczna maska z wlotem została zastąpiona nową, na której znalazły się dwa, rozszerzające się w kierunku szyby, po jednym z każdej strony masywnego przetłoczenia biegnącego przez środek maski. W 1969 Pontiac wprowadził do sprzedaży nowy wariant GTO nazwany "The Judge". Według początkowej koncepcji, Judge miał być tańszą alternatywą dla GTO, miał się również stać poważną konkurencją dla popularnego Plymoutha Road Runnera. Podczas rozwoju tego planu uznano jednak, że Judge będzie zbudowany z myślą o maksymalnych osiągach i sportowym wyglądzie. W tej wersji samochód był droższy o 337 dolarów od standardowej wersji GTO, za tę cenę nabywca otrzymywał szersze opony, przekładnię Hurst, różne wzory i naklejki na całym nadwoziu oraz spojler na klapie bagażnika. Pontiac GTO Judge napędzany jest przez silnik V8 o pojemności 6,6 l, który generuje moc 366 KM oraz moment obrotowy 603 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 247 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 5,4 sekundy. Początkowo Judge oferowany był tylko w jednym kolorze karoserii "Carousel Red," w późniejszych rocznikach dodano jednak możliwość pomalowania karoserii na dowolny kolor występujący w palecie dostępnych dla GTO barw.
    3 września 2022, 21:59 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    W dzisiejszym filmie testujemy praktycznie nowy wóz, pięknie pachnący nowością.
    Jak wygląda nowa beemka? Jakie ma materiały? Jak jeździ?
    Zapraszam do oglądania.
    29 sierpnia 2022, 9:24 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ten odcinek to jeden wielki spontan - od podmiany auta w ostatniej chwili po... sam jego przebieg.

    Wyjazd z Gdańska z salonu INTERBIS nową Kią Niro EV i jeden cel - kierunek Kaszuby.

    Jak auto sprawdzi się na trasie? Co zwiedzić na Kaszubach?

    I co najważniejsze - gdzie naładować auto elektryczne na powrót?

    Oto nowy odcinek z serii Elektrykiem na Weekend.

    Cele:
    1. Nie korzystać z publicznych ładowarek.
    2. Znaleźć miejsce, by się podładować przy okazji pobytu.
    3. Podziwiać piękno Kaszub.

    Czy się udało?
    28 sierpnia 2022, 10:13 przez BEZSZELESTNI (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.bezszelestni.pl

    Ford Ranger Raptor – Pickup klasy średniej produkowany przez amerykańską markę Ford od 1982 roku. Zaprezentowany po raz pierwszy w 1982 roku Ranger został opracowany wyłącznie z myślą o rynku Ameryki Północnej. Samochód powstał jako odpowiedź na zapotrzebowanie rynkowe wygenerowane przez konkurencyjne General Motors, które w podobnym okresie wprowadziło do sprzedaży podobnej wielkości model Chevrolet S-10. Piąta generacja Rangera została zaprezentowana po raz pierwszy w 2010 roku. Nowa generacja Rangera po raz pierwszy w historii tego modelu powstała jako model globalny, opracowany na nowej platformie koncernu Forda pod przewodnictwem australijskiego zespołu konstruktorów z Melbourne. W lutym 2018 roku, wzorem większego F-150 Ford zdecydował się poszerzyć ofertę dostępnych wariantów Rangera o sportowo-wyczynową odmianę Ford Ranger Raptor. Samochód pod kątem wizualnym wyróżnił się większym prześwitem, oponami o grubszym, off-roadowym profilu, a także masywniejszymi nadkolami, zmodyfikowanymi zderzakami oraz charakterystyczną atrapą chłodnicy z dużym napisem Ford zamiast loga producenta. Do napędu został użyty 2-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue twin-turbo o mocy 213 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Ponadto, układ napędowy tworzy 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów.
    Pickup klasy średniej produkowany przez amerykańską markę Ford od 1982 roku. Zaprezentowany po raz pierwszy w 1982 roku Ranger został opracowany wyłącznie z myślą o rynku Ameryki Północnej. Samochód powstał jako odpowiedź na zapotrzebowanie rynkowe wygenerowane przez konkurencyjne General Motors, które w podobnym okresie wprowadziło do sprzedaży podobnej wielkości model Chevrolet S-10. Piąta generacja Rangera została zaprezentowana po raz pierwszy w 2010 roku. Nowa generacja Rangera po raz pierwszy w historii tego modelu powstała jako model globalny, opracowany na nowej platformie koncernu Forda pod przewodnictwem australijskiego zespołu konstruktorów z Melbourne. W lutym 2018 roku, wzorem większego F-150 Ford zdecydował się poszerzyć ofertę dostępnych wariantów Rangera o sportowo-wyczynową odmianę Ford Ranger Raptor. Samochód pod kątem wizualnym wyróżnił się większym prześwitem, oponami o grubszym, off-roadowym profilu, a także masywniejszymi nadkolami, zmodyfikowanymi zderzakami oraz charakterystyczną atrapą chłodnicy z dużym napisem Ford zamiast loga producenta. Do napędu został użyty 2-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue twin-turbo o mocy 213 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Ponadto, układ napędowy tworzy 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów.
    22 sierpnia 2022, 20:07 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Porsche Carrera GT – Supersamochód produkowany przez niemiecką markę Porsche w latach 2004–2007. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy pod nazwą 980 podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji Porsche 911 GT 1 Evo. W prototypie użyto wolnossącego silniku widlastego V10 o pojemności 5,5 l i mocy 567 KM. Prototyp przyspieszał 0-100 km/h w 3,8 sekund i osiągał prędkość maksymalną 354 km/h. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik zwiększając jego pojemności do 5,7 l oraz moc do 612 KM. Moment obrotowy wyniósł 590 Nm. W wersji produkcyjne Carrera GT osiąga prędkość maksymalną 330 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,9 sekund. Niektóre testy pokazują, że samochód potrafi rozpędzić się do 346 km/h, a 100 km/h osiąga w 3,5 sekundy. Jednak nie są to oficjalne dane producenta, przyspieszenia mogą różnić się od siebie doborem opon, warunkiem nawierzchni i pogody.
    Supersamochód produkowany przez niemiecką markę Porsche w latach 2004–2007. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy pod nazwą 980 podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji Porsche 911 GT 1 Evo. W prototypie użyto wolnossącego silniku widlastego V10 o pojemności 5,5 l i mocy 567 KM. Prototyp przyspieszał 0-100 km/h w 3,8 sekund i osiągał prędkość maksymalną 354 km/h. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik zwiększając jego pojemności do 5,7 l oraz moc do 612 KM. Moment obrotowy wyniósł 590 Nm. W wersji produkcyjne Carrera GT osiąga prędkość maksymalną 330 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,9 sekund. Niektóre testy pokazują, że samochód potrafi rozpędzić się do 346 km/h, a 100 km/h osiąga w 3,5 sekundy. Jednak nie są to oficjalne dane producenta, przyspieszenia mogą różnić się od siebie doborem opon, warunkiem nawierzchni i pogody.
    20 sierpnia 2022, 18:51 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    McLaren – McLaren 765LT to lżejszy i mocniejszy odpowiednik 720s o niebagatelnych osiągach. 
Największą atrakcją 765 LT jest oczywiście napęd. 4-litrowe V8 zyskało kuty układ korbowo-tłokowy, nową pompę oleju i pompę paliwa oraz zmienione oprogramowanie silnika. Efekt to 765 KM mocy i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry w połączeniu z szybką, 7-stopniową przekładnią automatyczną pozwalają osiągać setkę w czasie 2,8 sekundy i rozpędzać się do 330 km/h.
Jeszcze większe wrażenie robi czas sprintu 0–200 km/h wynoszący 7,2 sekundy. Spora w tym zasługa nie tylko mocnego napędu, ale i masy własnej wynoszącej 1229 kg - to o ponad 50 kg mniej niż w przypadku 720S. Obydwa modele różnią się jednak nie tylko osiągami na prostej. Prawdziwą przewagę 765LT dostrzeżemy dopiero na torze.

    McLaren 765LT to lżejszy i mocniejszy odpowiednik 720s o niebagatelnych osiągach. 

    Największą atrakcją 765 LT jest oczywiście napęd. 4-litrowe V8 zyskało kuty układ korbowo-tłokowy, nową pompę oleju i pompę paliwa oraz zmienione oprogramowanie silnika. Efekt to 765 KM mocy i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry w połączeniu z szybką, 7-stopniową przekładnią automatyczną pozwalają osiągać setkę w czasie 2,8 sekundy i rozpędzać się do 330 km/h.

    Jeszcze większe wrażenie robi czas sprintu 0–200 km/h wynoszący 7,2 sekundy. Spora w tym zasługa nie tylko mocnego napędu, ale i masy własnej wynoszącej 1229 kg - to o ponad 50 kg mniej niż w przypadku 720S. Obydwa modele różnią się jednak nie tylko osiągami na prostej. Prawdziwą przewagę 765LT dostrzeżemy dopiero na torze.