Szukaj
Znalazłem 64 takie materiały
Już po ukończeniu szkoły rozpoczął w dniu 1 Kwietnia 1942 w Karmann pracę jako przeszkolony monter stali. Ze względu na wybitne osiągnięcia, został przeniesiony po roku w dziale technicznym i trenował tam jako rysownik. Był to człowiek, który miał ogromny wkład w ukształtowanie wyglądu, współczynnika aerodynamicznego samochodów, szeregu wzmocnień choćby w drzwiach. To min dzięki niemu samochody w tamtych latach były bezpieczne i miały odpowiednią dynamikę. Pracował m.in przy Garbusie Cabrio, Karmanie Ghia, Alfa-Romeo-Sprint-Coupe, pierwszym BMW-Coupe 2000CS, R 6, TR 2000, współpracował nad face liftem Volvo i Saaba. W późniejszych latach pracował w Osnabrück gdzie prowadził prace projektowe nad Vw Scirocco I, następie BMW-Coupe 633 oraz Vw Scirocco II. Do 1988 roku pracował w Osnabrück jednym z jego ostatnich projektów był Vw Corrado wg opinii współpracowników był to jego ulubiony projekt. Ostatnim projektem na którym się skupiał przez okres 8 lat był Vw Scirocco III. Osłony na nogi, system ABS czy wysuwający się spoiler przy prędkości 120 km/h poprawiający prowadzenie auta to tylko nie liczne jego zasługi!
William Schwebe stworzył bardzo bezpieczny samochód jakim był Vw Corrado doceniane po dzisiejszy dzień przez wielu miłośników marki Volkswagen.
Dwukrotny zwycięzca mistrzostw Indy Car miał również 2 przejazdy w Formule 1 znany z dramatycznego wypadku w 2001 w Niemczech na torze Lausitzring gdzie jego bolid w wyniku zerzenia z Alex'em Tagliani został dosłownie przecięty na pół i rozszarpany. W wyniku obrażeń odniesionych w wypadku obie nogi Zanardi'ego były amputowane powyżej kolana, a on sam prawie zmarł w wyniku wykrwawienia. Wypadek zakończył jego otwartą karierę, ale nie jego karierę wyścigową...
W 2003 roku wystartował w ostatnim wyścigu sezonu Europejskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych na torze Monza w specjalnie przygotowanym BMW. Zajął w nim siódme miejsce i od tego czasu regularnie startował w wyścigach samochodów turystycznych. Od 2005 roku startował w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych jako kierowca fabrycznego zespołu BMW, odnosząc w tym okresie cztery zwycięstwa. Po zakończeniu sezonu 2009 wycofał się z rywalizacji w tej serii wyścigowej.
Jego dalsze losy mają mało wspólnego z motoryzacją, ale warto wiedzieć. Dziś pracuje jako dziennikarz w "La Gazzetta dello Sport" - najbardziej znanym sportowym dzienniku we Włoszech. Założył własną fundację, która pomaga dzieciom niepełnosprawnym.Podczas Letnich Igrzysk Paraolimpijskich 2012 w Londynie zdobył 2 złote medale w kolarstwie w kategorii H4 - wyścigu na rowerach z napędem ręcznym oraz srebrny w sztafecie mieszanej H1-4.
‹ pierwsza < 1 2 3 4 5 6 7 > ostatnia ›