Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 83 takie materiały
    Ferrari – Jedno z Ferrari które występowało na imprezie Shell V Power Nitro Plus w Warszawie
    Jedno z Ferrari które występowało na imprezie Shell V Power Nitro Plus w Warszawie
    18 maja 2013, 15:52 przez Filibos (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    NOS - Nitrous Oxide Systems (system podtlenku azotu) – Bo nitro to nie tylko butla
    Bo nitro to nie tylko butla
    11 kwietnia 2013, 17:05 przez wnucek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Podtlenek azotu. – Najczęściej nazywany nitrem, to gaz używany do zwiększania sprawności silników spalinowych, niekiedy nawet do 50%. Stosowany w medycynie do usypiania pacjentów, znany jako „gaz rozweselający”.

Dawkowanie N2O odbywa się skokowo, tzw. strzałem, gdyż ciągłe działanie tegoż gazu mogło by poważnie uszkodzić silnik. Istnieją trzy rodzaje instalacji nitro:
-dolot suchy – to wtrysk gazu do kolektora dolotowego. Jest to najsłabsza opcja dająca maksymalnie 15% przyrostu mocy;
-mokry – „podpięcie” się z dolotem podtlenku do przewodów paliwowych. Skok ok. 35%;
-bezpośredni – jest to najskuteczniejszy, ale i najbardziej inwazyjny oraz najdroższy sposób. N2O jest tutaj wtryskiwane bezpośrednio do cylindra.

Przed założeniem instalacji zaleca się gruntowne sprawdzenie silnika, ponieważ jednostki w słabym stanie mogą nie wytrzymać takich przeróbek. Szczególnie ważnym aspektem jest dobry stan uszczelki pod głowicą, gdyż ona musi wytrzymać ciśnienie wtłaczanego podtlenku.

Teraz trochę o samym działaniu tego gazu. Jak już pewnie wiecie silnik do spalania paliwa potrzebuje powietrza, ściślej – tlenu. W wysokiej temperaturze N2O rozkłada się na tlen i azot: 
(2 N2O → 2 N2 + O2).
Większa ilość tlenu w komorze pozwala na spalenie większej ilości paliwa(idea ta sama co przy turbo). Dodatkowo azot schładza powietrze, które zmniejsza swoją objętość(analogia do intercoolera).

Jak możecie zobaczyć na zdjęciu właściciele takowych instalacji często instalują butle w widocznych miejscach aby stały się częścią wystroju auta. Poniżej, z lewej widać zbyt intensywnie „potraktowany” nitrem tłok, a obok przykład instalacji w silniku Corvette.

Na koniec zacytuję Wam fragment, który obrazuje jak rozpowszechniony jest ten wynalazek w USA: „System nitro jest tam tak popularny, jak gaz LPG w Polsce”. Warto tutaj zauważyć, że nitro nie tylko zwiększa moc ale mogłoby również oszczędzać paliwo gdyby nie fakt, że podczas używania dopalacza przepustnica powinna być maksymalnie otwarta. Być może przy zmodyfikowanej instalacji, przy mniejszych dawkach gazu można by rzeczywiście używać go do redukowania zużycia paliwa. Ale to tylko takie moje rozważania…
    Najczęściej nazywany nitrem, to gaz używany do zwiększania sprawności silników spalinowych, niekiedy nawet do 50%. Stosowany w medycynie do usypiania pacjentów, znany jako „gaz rozweselający”.

    Dawkowanie N2O odbywa się skokowo, tzw. strzałem, gdyż ciągłe działanie tegoż gazu mogło by poważnie uszkodzić silnik. Istnieją trzy rodzaje instalacji nitro:
    -dolot suchy – to wtrysk gazu do kolektora dolotowego. Jest to najsłabsza opcja dająca maksymalnie 15% przyrostu mocy;
    -mokry – „podpięcie” się z dolotem podtlenku do przewodów paliwowych. Skok ok. 35%;
    -bezpośredni – jest to najskuteczniejszy, ale i najbardziej inwazyjny oraz najdroższy sposób. N2O jest tutaj wtryskiwane bezpośrednio do cylindra.

    Przed założeniem instalacji zaleca się gruntowne sprawdzenie silnika, ponieważ jednostki w słabym stanie mogą nie wytrzymać takich przeróbek. Szczególnie ważnym aspektem jest dobry stan uszczelki pod głowicą, gdyż ona musi wytrzymać ciśnienie wtłaczanego podtlenku.

    Teraz trochę o samym działaniu tego gazu. Jak już pewnie wiecie silnik do spalania paliwa potrzebuje powietrza, ściślej – tlenu. W wysokiej temperaturze N2O rozkłada się na tlen i azot:
    (2 N2O → 2 N2 + O2).
    Większa ilość tlenu w komorze pozwala na spalenie większej ilości paliwa(idea ta sama co przy turbo). Dodatkowo azot schładza powietrze, które zmniejsza swoją objętość(analogia do intercoolera).

    Jak możecie zobaczyć na zdjęciu właściciele takowych instalacji często instalują butle w widocznych miejscach aby stały się częścią wystroju auta. Poniżej, z lewej widać zbyt intensywnie „potraktowany” nitrem tłok, a obok przykład instalacji w silniku Corvette.

    Na koniec zacytuję Wam fragment, który obrazuje jak rozpowszechniony jest ten wynalazek w USA: „System nitro jest tam tak popularny, jak gaz LPG w Polsce”. Warto tutaj zauważyć, że nitro nie tylko zwiększa moc ale mogłoby również oszczędzać paliwo gdyby nie fakt, że podczas używania dopalacza przepustnica powinna być maksymalnie otwarta. Być może przy zmodyfikowanej instalacji, przy mniejszych dawkach gazu można by rzeczywiście używać go do redukowania zużycia paliwa. Ale to tylko takie moje rozważania…
    5 kwietnia 2013, 17:32 przez Sarge (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (10)
    Astra Power – 3.2 V6 4x4 Turbo+Nitro robi robote
    3.2 V6 4x4 Turbo+Nitro robi robote
    30 marca 2013, 8:56 przez ~Dajdid | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Źródło:

    Własne

    Nowy film animowany o ślimaku co pali gumę, a w jego żyłach płynie nitro. Film w sam raz żeby zarazić nasze pociechy motoryzacją
    23 marca 2013, 0:17 przez Nowykorn (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Mój prezent na 18-stkę Maluch w wersji cabrio turbo nitro LPG –
    12 marca 2013, 16:00 przez ~Golab89 | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Lamborghini Nitro –
    8 marca 2013, 8:43 przez Ramirez (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Motocross Casino Freestyle - Nitro Circus
    14 lutego 2013, 20:19 przez pawel9402 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Moja Mazda MX-3 – Zdjęcie mojego autorstwa 
Lukasz J. Nitro
    Zdjęcie mojego autorstwa
    Lukasz J. Nitro
    13 lutego 2013, 14:47 przez nitro1987 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    własne

    Ten Nissan Skyline GT-R ma moc 1000 koni mechanicznych(na hamowni) bez NOS(nitro, podtlenek azotu) i 1200 koni mechanicznych(na hamowni) z NOS. Zobacz jak Endless z Japonii go zbudowali i jakich części użyli.
    12 lutego 2013, 12:39 przez ~Tom | Do ulubionych | Skomentuj (2)