Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 34 takie materiały
    Jestem przekonany że większość motokillerowiczów wiedziała o takim silniku, ale na pewno nie wszyscy, a pewnie nie którzy chcieli by się nieco więcej dowiedzieć o motoryzacji.

    Ciągle tylko silniki w układzie rzędowym albo w układzie V, dla odmiany proszę,,SILNIK WANKLA''

    ZASADA DZIAŁANIA:
    W tym silniku tłok w kształcie zbliżonym do trójkąta (trójkąt Reuleaux o lekko "wypukłych" bokach), mimośrodowo umieszczony w epitrochoidalnym korpusie, obracając się tworzy komory: ssawną, sprężania, rozprężania (pracy) i wydechową. W zależności od kąta obrotu tłoka komory te zmieniają kształt i objętość. W czasie jednego obrotu wału, silnik wykonuje 3 cykle pracy - ssanie, sprężanie, wydech - silnik dwusuwowy wykonuje w czasie jednego obrotu wału jeden cykl pracy, czterosuwowy zaś na jeden cykl pracy potrzebuje dwóch obrotów wału. W momencie, gdy mieszanka paliwowo-powietrzna jest maksymalnie sprężona następuje zapłon. Mieszanka paliwowo-powietrzna dostarczana jest przez kanał doprowadzający, a spaliny odprowadzane przez kanał odprowadzający. Ruch tłoka jest przenoszony na mimośrodowe odcinki wału centralnego. Ruch rotora jest kształtowany przez koła zębate nieruchomo przymocowane do płaskich ścian komory i współosiowe z wałem centralnym.
    To była zasada działania takiego silnika, czas na zastosowanie

    ZASTOSOWANIE:

    Silnik Wankla po raz pierwszy zastosowano seryjnie w samochodach NSU Spider – prezentacja miała miejsce w roku 1963 na salonie samochodowym we Frankfurcie. Cztery lata później firma Mazda zaprezentowała sportowy samochód Cosmo Sport z pierwszym silnikiem z dwiema komorami wyprodukowanym na licencji NSU-Wankla. W roku 1968 do produkcji wszedł model NSU Ro 80, także z silnikiem dwukomorowym.

    Głównymi zaletami silnika Wankla są stosunkowo małe rozmiary i masa, prosta konstrukcja (mniejsza liczba elementów niż w klasycznych silnikach), niewielkie wibracje, niska hałaśliwość podczas pracy oraz osiąganie wysokich prędkości obrotowych i wysoka sprawność mechaniczna. Mimo to jest on stosowany rzadko, zaś wiele prób rozpowszechnienia tego typu silnika zakończyło się niepowodzeniem z powodu problemów konstrukcyjnych i technologicznych. Do produkcji rotorów oraz bloku silnika używano stopów na tyle słabych, że silniki zużywały się dosyć szybko. Główne wady silnika to trudne do uszczelnienia obszary pracy związane z przedmuchami; z tego względu mniejsze jest ciśnienie sprężania i mniejsza sprawność termodynamiczna. Są też większe straty ciepła na skutek bardzo niekorzystnej (szerokiej i płaskiej) komory spalania - co zwiększa straty ciepła i generuje naprężenia termiczne związane z "gorącą" i "zimną" strefą pracy silnika. Nie bez znaczenia jest też spore jednostkowe zużycie paliwa i duża emisja gazów spalinowych na jednostkę mocy. Ta wada, wraz z niedostateczną trwałością uszczelnień tłoka, jest powodem małego zainteresowania tym silnikiem w praktyce motoryzacyjnej. Były nawet sytuacje, gdy bloki silnikowe na skutek naprężeń termicznych nie wytrzymywały i pękały. W praktyce konstrukcja silnika była bardzo trudna do uszczelnienia, a silnik zużywał dużo paliwa.

    Wraz z rozwojem techniki firma Mazda pokonała te problemy i zastosowała swój silnik w samochodzie Mazda RX-7. Obecnie już nie produkuje się tego modelu. Zastąpił go nowszy Mazda RX-8. Zastosowany w modelu RX-8 silnik Wankla nazwano Renesis. Kilkakrotnie zdobył on nagrody za najlepszy silnik roku. Konstrukcja silnika jest na tyle uniwersalna, że firma Mazda testuje silnik Wankla – Renesis używający jako paliwa wodoru (RX-8 Hydrogen RE concept car). 22 czerwca 2012 roku Mazda zakończyła produkcję modelu RX-8, który był ostatnim na świecie samochodem z silnikiem Wankla.
    24 lutego 2013, 10:04 przez stunter96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    1.8 VVC Barbórka Przemyska – I polska motoryzacja też może zdobywać nagrody...
    I polska motoryzacja też może zdobywać nagrody...
    27 listopada 2012, 11:03 przez ~Mysz | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    www.fsoptk.pl

    Uwaga - odnalazł się Mercedes. Poszukujemy jeszcze Californii – Zadzwonił do mnie właściciel Mercedesa Odnalazło się auto. A konkretniej odnalazł go jeden z naszych użytkowników! Pomóżmy w odnalezieniu VW. Także 10 000 nagrody za odnalezienie auta. Rozglądaj się uważnie i pomóż Piotrowi!
    Zadzwonił do mnie właściciel Mercedesa Odnalazło się auto. A konkretniej odnalazł go jeden z naszych użytkowników! Pomóżmy w odnalezieniu VW. Także 10 000 nagrody za odnalezienie auta. Rozglądaj się uważnie i pomóż Piotrowi!
    18 listopada 2012, 20:53 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    ZAPROSZENIE – W sobotę 9 czerwca 2012 roku odbędzie się III Siedlecki Zlot Pojazdów Zabytkowych Mrowisko 2012. Impreza organizowana jest pod patronatem honorowym Prezydenta Miasta Siedlce i odbywać się będzie w ramach tegorocznych obchodów Dni Siedlec.

Program zlotu przedstawia się następująco (program może ulec delikatnym jeszcze zmianom):


9:00 Zbiórka uczestników przed marketem budowlanym Mrówka, ul. Warszawska 133
11:30 – 12:00 Przejazd pod eskortą Policji na Błonia Siedleckie (parking stadionu miejskiego) Trasa przejazdu: Warszawska - Piłsudskiego - Armii Krajowej - 3 Maja - Wyszyńskiego - Starowiejska - Piłsudskiego - Wojskowa - Sokołowska - Północna - parking Stadionu Miejskiego
12:00 – 13:00 Konkursy dla uczestników zlotu oraz publiczności
13:00 – 13:20 Przejazd na Plac Sikorskiego  - Trasa przejazdu: Północna - Kazimierzowska - Starowiejska - Floriańska - Sienkiewicza - Kilińskiego
13:20 – 17:30 Prezentacja pojazdów dla Siedlczan, konkursy dla publiczności i dla uczestników Zlotu, wybór pojazdu – zdobywcy Nagrody Publiczności, wręczenie pucharów i nagród od sponsorów
17:30 – 17:45 Powrót pod sklep Mrówka
17:45 – 18:30 Wręczenie pucharów w poszczególnych kategoriach zlotowych.
18:30     Zakończenie Zlotu

Na ulicy Kilińskiego przygotowaliśmy specjalną atrakcję dla najmłodszych - dzieci będą miały możliwość pomalowania Volkswagena Transportera  - popularnego "Ogórka".
Rodziców prosimy o to, by ubrali dzieci w rzeczy, których nie będzie im potem żal wyrzucić.
Katolickie radio Podlasie i Regionalny Portal Informacyjny objęły patronat medialny nad III Zlotem Pojazdów Zabytkowych.
    W sobotę 9 czerwca 2012 roku odbędzie się III Siedlecki Zlot Pojazdów Zabytkowych Mrowisko 2012. Impreza organizowana jest pod patronatem honorowym Prezydenta Miasta Siedlce i odbywać się będzie w ramach tegorocznych obchodów Dni Siedlec.

    Program zlotu przedstawia się następująco (program może ulec delikatnym jeszcze zmianom):


    9:00 Zbiórka uczestników przed marketem budowlanym Mrówka, ul. Warszawska 133
    11:30 – 12:00 Przejazd pod eskortą Policji na Błonia Siedleckie (parking stadionu miejskiego) Trasa przejazdu: Warszawska - Piłsudskiego - Armii Krajowej - 3 Maja - Wyszyńskiego - Starowiejska - Piłsudskiego - Wojskowa - Sokołowska - Północna - parking Stadionu Miejskiego
    12:00 – 13:00 Konkursy dla uczestników zlotu oraz publiczności
    13:00 – 13:20 Przejazd na Plac Sikorskiego - Trasa przejazdu: Północna - Kazimierzowska - Starowiejska - Floriańska - Sienkiewicza - Kilińskiego
    13:20 – 17:30 Prezentacja pojazdów dla Siedlczan, konkursy dla publiczności i dla uczestników Zlotu, wybór pojazdu – zdobywcy Nagrody Publiczności, wręczenie pucharów i nagród od sponsorów
    17:30 – 17:45 Powrót pod sklep Mrówka
    17:45 – 18:30 Wręczenie pucharów w poszczególnych kategoriach zlotowych.
    18:30 Zakończenie Zlotu

    Na ulicy Kilińskiego przygotowaliśmy specjalną atrakcję dla najmłodszych - dzieci będą miały możliwość pomalowania Volkswagena Transportera - popularnego "Ogórka".
    Rodziców prosimy o to, by ubrali dzieci w rzeczy, których nie będzie im potem żal wyrzucić.
    Katolickie radio Podlasie i Regionalny Portal Informacyjny objęły patronat medialny nad III Zlotem Pojazdów Zabytkowych.
    7 czerwca 2012, 16:46 przez ~KINIO | Do ulubionych | Skomentuj